Sunteţi de acord cu CASTRAREA VIOLATORILOR? Iată ce părere au PARLAMENTARII GĂLĂŢENI

Sunteţi de acord cu CASTRAREA VIOLATORILOR? Iată ce părere au PARLAMENTARII GĂLĂŢENI
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

* "În cazurile similare celui de la Vaslui, castrarea mi se pare mai mult decât benefică" * "În caz de recidivă, castrarea chirurgicală" * "Castrarea chirurgicală îmi sună ca la Auschwitz" * "Trebuie văzut dacă nu încalcă legislaţia europeană a drepturilor şi libertăţilor omului"


Eleva violată de şapte indivizi, la Vaslui, a readus pe tapet proiectul de lege privind castrarea chimică a violatorilor şi pedofililor, aprobat tacit de către Senat, la finele anului trecut.

Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr .286/2009 privind Codul Penal, iniţiată de senatorul UNPR Ciprian Rogojan şi susţinută de Gabriela Firea (PSD), Tudor Barbu (PNL) şi Marian Vasiliev (PPDD), aşteaptă să intre pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor, forul decizional în acest caz.

Pentru că o asemenea măsură punitivă se aplică deja în unele state din SUA, dar şi în ţări ca Polonia, Estonia sau Coreea de Sud, am fost curioşi ce cred parlamentarii gălăţeni despre o asemenea lege şi dacă ar vota-o.

Paul Ichim, senator PNL: "Am văzut tot ceea ce s-a prezentat despre cazul de la Vaslui şi, pe cuvântul meu, castrarea mi se pare mai mult decât benefică. La fel şi în caz de recidivă! Iniţial, când am aflat de acest proiect de lege, privind castrarea chimică, m-am gândit că se aplică două pedepse pentru aceeaşi faptă, dar, văzând mizeria care s-a petrecut la Vaslui, nu mi se mai pare foarte rea ideea. Şi eu am semnat petiţia privind arestarea celor şapte violatori, dar nu am considerat că trebuie să fac o campanie sau tevatură pe acest motiv. Şi îi dau dreptate lui Cristi Dănileţ, petiţia nu are rol în justiţie, organele de control, Consiliul Superior al Magistraturii, trebuie să analizeze deciziile luate de magistraţi. Violul este viol indiferent de moralitatea îndoielnică sau nu a victimei. O asemenea barbarie ne face de ruşine ca ţară. Dar şi cei din puşcărie au onoare şi violatorii vor avea surprize multe şi vor fi stropiţi doar cu apă".

Mircea Toader, deputat PNL: "După părerea mea, asemenea infracţiuni sunt foarte grave. Trebuie, însă, bine analizate situaţiile în care acuzaţia de viol este rezultatul unei neînţelegeri. Dacă există o situaţie ca aceea de la Vaslui, viol cu sechestrare de persoane, violuri absolut sigure, fără dubiu, pedepsele trebuie să fie mari, iar în caz de recidivă, castrarea chirurgicală. Este clar că indivizii care săvârşesc aşa ceva nu se mai fac bine! Au ceva pe creier! Gravă este situaţia în care cei acuzaţi de viol, de tâlhărie, de infracţiuni cu violenţă, sunt judecaţi în libertate. Societatea nu este apărată cu asemenea indivizi care se plimbă liberi. Ar trebui să se impună arestarea preventivă".

Florin Pâslaru, deputat PSD: "Cu siguranţă organele abilitate trebuie să ia măsuri drastice, care să condamne şi să descurajeze asemenea fapte. Nu cunosc în amănunt proiectul de lege privind castrarea chimică a violatorilor, dar nu aş fi de acord cu o asemenea măsură. Nu-mi sună bine, îmi aminteşte de perioada anilor 1940, de Auschwitz. Nu sunt de acord, dar sunt convins că putem îmbunătăţi legislaţia, putem veni cu un nou proiect legislativ, cu măsuri mult mai ferme împotriva violatorilor. Sunt alături de săraca fată de la Vaslui şi consider că cei vinovaţi trebuie să plătească şi să descurajăm asemenea atitudini antisociale".

Laura Marin, deputat PSD: "În principiu sunt de acord, trebuie să luăm măsuri pentru pedepsirea vinovaţilor şi pentru ca asemenea cazuri să nu mai apară. Trebuie analizate, însă efectele secundare pe termen lung şi pe termen scurt ale unui asemenea tratament administrat în cazul castrării chimice, şi trebuie verificat dacă nu încalcă drepturile şi libertăţile omului, legislaţia europeană a drepturilor omului. Colegii din Comisia Juridică sunt cei care trebuie să analizeze toate aceste aspecte".

Bogdan Ciucă, deputat ALDE: "Sunt unul dintre iniţiatorii unui proiect de lege mai vechi care prevedea pedepse extrem de drastice pentru viol şi pedofilie. Din păcate, acest proiect nu a trecut. Dar problema pe fond rămâne şi ea trebuie rezolvată. Un asemenea tratament nu este permanent, ci se aplică periodic. În ţările în care castrarea chimică este permisă, conform statisticilor, cazurile de pedofilie, de viol au scăzut cu 90 la sută. Cred că nicio măsură nu poate fi considerată prea dură, atâta timp cât respectă drepturile şi libertăţile omului, pentru a stârpi un asemenea tip de infracţiune. Nu mă refer la situaţiile interpretabile sau la cazurile în care persoana are antecedente medicale, ci la cazurile clare de viol sau pedofilie şi la cele de recidivă. Cred că măsuri de genul acesta, cu rol medical, limitat pe o perioadă de timp, i-ar speria pe cei care îşi dedică viaţa comiterii acestor fapte îngrozitoare".

Ce prevede proiectul de lege

În forma adoptată de Senat şi care a ajuns pe masa deputaţilor, iniţiativa legislativă prevede ca ”Persoanelor care au săvârşit fapte prevăzute de legea penală care atentează la inviolabilitatea sexuala a altei persoane, inclusiv a minorilor, li se poate aplica, de către instanţa de judecată, măsura de siguranţă castrarea chimică”. Proiectul prevede castrarea obligatorie a pedofililor, ca măsură de siguranţă, indiferent de pedeapsa principală aplicată. Ea ar urma să se efectueze de către instituţiile medicale ”în ultimele trei luni de ispăşire a pedepsei închisorii, după rămânerea irevocabilă a sentinţei de condamnare”. Castrarea chimică nu implică mutilare genitală, ci doar administrarea unor preparate hormonale, care reduc temporar nivelul testosteronului, adică diminuează apetitul sexual.

Ţări în care castrarea este impusă prin lege

În Uniunea Europeană, castrarea chimică este reglementată în Cehia şi Polonia, ţări care impun castrarea în cazurile de pedofilie. În Rusia, pedeapsa a fost introdusă în 2011, iar un an mai târziu şi Republica Moldova a urmat acest exemplu. În state precum Danemarca, Gemania, Finlanda, Suedia şi Norvegia, acest tip de tratament este aplicat cu acordul infractorului, în schimbul eliberării.

"În noiembrie 2009, ca urmare a unui şir de agresiuni cu caracter sexual comise împotriva copiilor, Polonia şi-a modificat codul penal şi a introdus o bază juridică ce permite tribunalelor să aplice un tratament farmacologic (în vederea reducerii libidoului - n.r.) sau o psihoterapie delicvenţilor în scopul de a împiedica recidiva (art. 95 a din Codul Penal).

În 2009, în Marea Britanie, într-o închisoare din Whatton, a fost lansat un proiect-pilot destinat să reducă pulsiunile sexuale ale unor delicvenţi sexuali cu ajutorul unei "intervenţii" medicamentoase în scopul micşorării riscului de recidivă. Proiectul include castrarea chimică, dar, în principal, se bazează pe un tratament cu antidepresive...

Republica Cehă şi Germania prevăd un alt tip de castrare, de data aceasta ireversibilă, dar care necesită consimţământul delicventului: castrarea chirurgicală.

Dreptul german prevede condiţii extrem de stricte pentru admisibilitatea la castrarea chirurgicală. Persoana în cauză trebuie să primească o informare adecvată şi completă, avându-se în vedere mai întâi măsuri mai puţin definitive (castrare chimică). În realitate, castrarea chirurgicală este efectuată în Germania doar în foarte puţine cazuri excepţionale.

La fel ca în Germania, în Republica Cehă trebuie îndeplinite foarte multe condiţii. Castrarea chirurgicală este propusă şi luată în considerare doar dacă nu pot fi aplicate ale măsuri.

Este o metodă invazivă care provoacă acum multe dezbateri în statele europene. Unele consideră castrarea chirurgicală drept un tratament şi nu o pedeapsă, dar cele mai multe ţări nu împărtăşesc această opinie. Cu toate acestea, chiar dacă cea mai mare parte a statelor europene par să se opună castrării chirurgicale, este interesant de observat că, de-a lungul anilor, un număr crescând de state au adoptat texte legislative care autorizează castrarea chimică forţată a delicvenţilor sexuali. Acţiunea Republicii Moldova din martie 2012 este exemplul cel mai recent în acest sens."

(Din Raportul Consiliului Europei, noiembrie 2012)

Să adăugăm că, recent, şi Macedonia a adoptat, pe 5 februarie 2014, o lege care introduce castrarea chimică obligatorie pentru pedofili.

În afara Europei, încă din 1996, când California a devenit prima regiune americană care îşi pedepsea pedofilii şi violatorii cu astfel de tratamente, mai multe state din SUA, dar şi Coreea de Sud au adoptat aceeaşi măsură.

Crezi că ar fi urgentă şi necesară o asemenea măsură în România? Îţi poţi spune părerea la secţiunea Comentarii, de mai jos.

Sursa foto: timpul.md

Citit 4059 ori Ultima modificare Luni, 27 Iulie 2015 14:38

23 comentarii

  • postat de gigione24
    Marți, 28 Iulie 2015 06:42
    5.13.240.***
    La actiuni extreme se impun masuri extreme! Pentru toti cei care se impotrivesc castrarii si pedepselor din cele mai grave, nu le recomand decat sa-si imagineze ca cineva apropiat ar putea fi victima unei asemenea nenorociri! Nu stiu daca sentimentele generate ar fi aceleasi in cazul violarii unui politician! Probabil agresorului i s-ar administra viagra si ar fi inchis in sala plenurilor reunite ale celor doua camere!
    0
    6
    Raportează
  • postat de Edy_GMBH
    Luni, 27 Iulie 2015 00:53
    5.13.221.***
    daca treci pe rosu la semafor o patesti daca te vede politia??? cam da... si te costa ceva, plus daca esti in calitate de sofer tragi pe dreapta pentru cateva luni (politia te lucreaza la buzunar si la carnet)! Amu, pentru violatori pedepsele ar trebui sa fie mai indulgente? Prin analogie baietii ar trebui lucrati unde ii doare mai tare.. (in fund?!) la sentiment, pardon la cutia cu hormoni!
    0
    6
    Raportează
  • postat de gigi margelatu
    Duminică, 26 Iulie 2015 23:45
    86.122.245.***
    Trebuie văzut dacă nu încalcă legislaţia europeană a drepturilor şi libertăţilor omului" pff
    nu stiu daca incalca drepturile si libertatile europene.
    dar precis incalca dreptu la integritate fizica si psihica.care face parte din drepturile fundamentale ale omului.
    ceea ce nu ne face cu nimic mai buni decat violatorii.
    pe mine personal ma inspaimanta faptul sa stiu ca traiesc intr-o tara populata cu barbari.de ambele parti.
    nici nu mai stii cu cine sa tii.
    nu conteaza ca in romania in ultimii 25 de ani a fost un jaf national
    si mii de oameni au murit de foame de boli de frig inclusiv copii.
    pentru ca nu au avut bani.nu au avut drepturi si nu au avut sansa la viata.
    dar totul pana la viol.
    0
    3
    Raportează
  • postat de borr TOSU
    Duminică, 26 Iulie 2015 18:37
    94.176.183.***
    Daca ne referim la adevaratii violatori , da , este cumplit si pedepsele trebuie sa fie fff aspre . Sut copii abuzati , surori , mame , sotii . Pentru nenorocitii care violeaza nici o pedeapsa n-ar fi suficienta si fer. Dumnezeu , daca asi fi pus in situatia de a urmari un violator , nici pe luna nu ar scapa . Dar sa facem dinstinctia clara intre un viol si un act consimtit , cum a fost si la Vaslui . Pai cand nu mai esti virgina de la 11 ani , cand accepti diferite companii , cand o intreaga comunitate spune ca copila era o usuratica , cum putem vorbi de viol ?
    11
    0
    Raportează
  • postat de Edy_GMBH
    Duminică, 26 Iulie 2015 17:59
    5.13.162.***
    Doar o mica rectificare, statistica spune ca in Romania are loc un viol la 4 ore, desi numarul ar putea fi mult mai mare! Probabil ar trebui sa ne bucuram ca nu suntem ca in Congo unde 48 de femei sunt violate în fiecare ora. Probabilitatea ca cineva apropiat noua sa fie violat este destul de mare asa ca bastarzii astia in calduri ar trebui sa primeasca cat mai rapid o lectie dura si foarte convingatoare astfel incat si cei care intentioneaza sa comita un viol sa se gandeasca de mai multe ori daca isi permite luxul de a ramane fara bucuria din fatza pentru tot restul vietii plus inchisoare cu un numar de ani care sa fie mai mare de 10!
    0
    3
    Raportează
  • postat de Edy_GMBH
    Duminică, 26 Iulie 2015 17:36
    5.13.162.***
    Neneii astia (recte parlamentarii galateni) sunt total pe langa subiect. Vezi Paul Ichim, cu ce o incalzeste pe fata aia ca puscariasii au onoare si vor avea surprize, surprize (rochii de mireasa, torturi, etc), putin ma intereseaza cand ei sunt in libertate si justitia i-a clasat drept nevinovati desi unii si-au recunoscut vina. Justitia din RO e bolnava si ar trebui schimbat ceva nu doar sa asteptam ca cei din puscarie sa faca dreptate fetei. Masurile cat mai drastice pentru violatori si pedofili sunt binevenite, tare mi-e teama ca cei care nu le aproba sunt ei la randul lor niste faptuitori ale unor nelegiuri de genul celor intamplate la Vaslui (vezi cazul judecatorului prezentat la TV zilele acesta).

    Cat despre consatenii celor 7 de la Vaslui nu se poate comenta nimic, mentalitate bolnava, josnica, ei la randul lor probabil niste violatori si gainari. Un viol la 5 ore in Romania (daca e reala statistica) e prea mult pentru o tara democrata, cu aspiratii inalte (gen Schengen) si crestina in proportie de peste 90%!!! Romania e bolnava grav si nimeni nu face nimic!
    0
    8
    Raportează
  • postat de ioheshf
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 22:01
    5.13.250.***
    parlamentul trebuie desfiintat cat mai curand parlamentarii galatenii sunt oameni de ultima speta spagari si ilegalisti
    0
    10
    Raportează
  • postat de CRISTI
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 19:43
    89.137.139.***
    NU. Sa fie si ei SI CEI CARE II SUSTIN ,FIECARE, violati de 7 animale si apoi sa vad daca mai aveti , CEI CU CREIERUL IN TESTICULE,CHEF de glume
    1
    3
    Raportează
  • postat de eu
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 17:55
    5.254.65.***
    Eu imi doresc castrarea parlamentarilor galateni. Oricum unora dintre ei, nu le mai foloseste la nimic... E drept, vor ramane si fara farama aia mica de creier... dar oricum ei gandesc ca...
    1
    11
    Raportează
  • postat de mass Turbatu
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 15:36
    94.176.183.***
    Daca poate cineva sa ajute ...Pe mine m-au violat 2 vecine , cui trebuie sa ma adresez ? Este drept ca am acceptat invitatia domnitelor la o cafea si una mica dupa care s-a lasat cu mangaieri , pana...Ma simt abuzat si neajutorat . Si ele ar trebui kastrate ?
    17
    2
    Raportează
  • postat de Cristi
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 15:04
    5.13.165.***
    Castrarea chimica este de fapt un tratament cu pastile care "adoarme" TEMPORAR instinctul de reproducere al masculului.
    Nu este eficient pt ca dupa perioada de inactivitate masculul isi revine 100% si poate continua violurile.
    Pedeapsa ar trebui sa fie inchisoare pt minim 15 ani.
    Asta e singura metoda eficienta de pedeapsa.
    1
    14
    Raportează
  • postat de cetatean
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 12:47
    146.148.70.***
    Sa il citez pe domnul senator Paul Ichim :''O asemenea barbarie ne face de ruşine ca ţară. Dar şi cei din puşcărie au onoare şi violatorii vor avea surprize multe şi vor fi stropiţi doar cu apă".Avand in vedere ca aveti un punct de vedere avizat,domnule senator, va intreb:Cum se face ca si in anturajul dv se gaseste un colaborator apropiat cu dezechilibre pshice si deraieri grave pe linie de comportament sexual,care mai este cocotat si intr-o functie incompatibila cu moralitatea sa? Pana mai reflectati la un raspuns,tin sa va aduc aminte si de niste fotografii din campania electorala alaturi de domnul deputat Paslaru,cea in care proslaveati binefacerile USL-ului.Daca considerati ca noi am uitat ,uite,va inselati.Sa auzim de bine!
    1
    15
    Raportează
  • postat de Mickey Mouse
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 12:43
    5.13.164.***
    Eu as propune si castrarea unor parlamentari carora aceasta pedeapsa le aduce aminte de Auschwitz. Poporul roman este unul la limita civilizatiei si ,in astfel de tari, se impun pedepse drastice. Fenomenul violurilor in grup este o urmare a practicilor asa-zisilor baieti destepti posesori de BMW-uri negre si care se ocupa cu proxenetismul. Ritualurile de initiere apeleaza la aceasta metoda pentru ca femeia respectiva sa devina apoi inerta la orice practici o vor supune clientii. Atat timp cat proxenetismul va fi sportul national al romanilor sub privirile sau chiar cu sprijinul politiei, aducand beneficii materiale inclusiv parlamentarilor care se ocupa de protectia acestor dejectii sociale, fenomenul acesta nu poate fi controlat.
    1
    18
    Raportează
  • postat de Ochii din umbra
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 12:28
    89.136.5.***
    Multumesc pentru explicatie.Dar,oare e asa de complicat sa fie probata fapta si sa se dea o condamnare pentru ea?
    1
    9
    Raportează
  • postat de Pt. Ochii din umbra
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 11:51
    213.233.85.***
    Hai sa-ti explic,poate intelegi si tu...Fapta a fost in noiembrie 2014. Fata depus plangere,violatorii au fost arestati preventiv,dar dupa o perioada de cateva luni,au fost pusi in libertate....si sunt cercetati in continuare,insa sub control judiciar....poti pricepe cum stau treburile?
    0
    12
    Raportează
  • postat de O parere
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 11:47
    79.116.108.***
    Cred ca ar trebui inceput cu castrarea politicienilor....sa nu se mai inmulteasca! :))
    0
    22
    Raportează
  • postat de julien
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 11:38
    5.13.194.***
    varianta ciomu este ideala.
    0
    19
    Raportează
  • postat de Ochii din umbra
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 11:31
    89.136.5.***
    Am un mare semn de intrebare:daca povestea de iubire s-a consumat in noiembrie 2014,de ce a rasuflat tocmai acum?De ce victima nu a facut plangere la politie adoua zi dupa eveniment?
    17
    2
    Raportează
  • postat de mai intai gandim, apoi vorbim
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 09:58
    79.116.98.***
    Nu ar fi suficient ca pedepsele sa fie marite,iar mareata justitie condusa de judecatorii fara de greseala sa-si faca treaba?Nu cred ca daca un violator de 17 ani care a stat mai bine de 50 de ani in inchisoare dupa ce e eliberat va mai fi in stare sa isi reia comportamentul din trecut(nu de alta, dar un mos de aproape 70 de ani care si-a petrecut atatia ani in parnaie nu poate fi prea puternic).
    Problema e putin mai complexa decat credeti.Da, in cazul de la Vaslui,totul e clar, magistratii au gresit ca i-au pus in libertate, inculpatii sunt clar vinovati,etc. Dar mai sunt si cazuri in care 1 singur barbat este acuzat de viol de o femeie razbunatoare. Daca judecatorul greseste(apropo, responsabilitatea judecatorilor nu mai exista?cum de doctorii sunt raspunzatori de ce fac,iar judecatorii nu????) si se pune in aplicare castrarea, iar peste 10 ani barbatul acela isi face dreptate la CEDO, ce se intampla apoi?Cere de la Statul roman(apropo, de ce platim noi greselile magistratilor?) milioane de euro: daune+operatie de reconstructie sau cum?
    Inca o data instinctul de turma isi pune amprenta, iar politicienii isi dovedesc capacitatile, hazardandu-se.
    4
    9
    Raportează
  • postat de Catalin
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 09:11
    94.68.121.***
    Toti ne consideram plini de drepturi, pana vine momentul sa judecam pe cineva. Atunci vrem pedeapsa cu moartea. Scopul inchisorii nu e doar privarea de libertate, ci si reabilitarea celui care a gresit. Pentru ca suntem oameni, rationali si totodata cu sentimente. Pun pariu ca va duceti si la biserica, toti cei ce sustineti castrarea...sau moartea, auzi...
    12
    5
    Raportează
  • postat de PEDEAPSA CAPITALA
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 08:49
    92.80.143.***
    Ar fi ideal, dar nu e o solutie. PEDEAPSA CU MOARTEA TREBUIE REINTRODUSA.
    Uitati-va la animalele castrate, si-au pastrat instintul de... asa ca, PEDEAPSA CU MOARTEA PENTRU ORICE INFRACTIUNE GRAVA.
    ASTA ESTE SOLUTIA IN TARA NOASTRA.
    VOTATI PEDEAPSA CU MOARTEA
    2
    16
    Raportează
  • postat de sorin
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 05:09
    5.13.144.***
    Castrarea in sine dupa parerea mea ar trebui sa se aplice speciilor care nu ar trebui sa se mai inmulteasca nu ca o pedeapsaPentru ca nu mai ai nevoie de asemenea specimene. In acest caz castrarea chimica ar trebui sa inceapa din alta zona
    4
    16
    Raportează
  • postat de x
    Sâmbătă, 25 Iulie 2015 01:48
    78.96.0.***
    Sund de acord cu castrarea chimică: FOARFECELE este făcut din elemente chimice.
    1
    32
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.