Cu ce INVESTIŢII rămâne Galaţiul la finalul lui 2015 (GALERIE FOTO)

Cu ce INVESTIŢII rămâne Galaţiul la finalul lui 2015 (GALERIE FOTO)
Evaluaţi acest articol
(112 voturi)

* Prima parcare cu loc de joacă în locul unei baterii de garaje, Faleza Copiilor, modernizarea Orăşelului Copiilor, cinematograful şi primele blocuri reabilitate termic pe bani europeni sunt cele mai importante investiţii ale acestui an * Notabile mai sunt reabilitarea unor străzi, redeschiderea Viaductului şi redarea în circulaţie a străzii Stadionului


Mâine anul se-nnoieşte, deci e momentul cel mai potrivit pentru un bilanţ: cu ce rămânem la final de 2015. Iată care sunt, în opinia noastră, cele mai importante investiţii ale anului care tocmai se încheie.

Civilizaţia a învins garajele

Aşa se poate spune despre primul proiect de restructurare urbană concretizat în Galaţi: parcarea cu loc de joacă şi spaţii verzi, inaugurată în Micro 19, pe locul fostei baterii de 144 de garaje, care sufoca terenul generos cuprins între Şcolile Generale 29, 17, Biserica „Sf.Ana” şi Colegiul Economic „Virgil Madgearu”.

Transformarea maidanului cu garaje într-o parcare civilizată a costat 2,3 milioane de lei, fiind executată de asocierea SC Tancrad SRL Galaţi - Global Service Proiect SRL, împreună cu o investiţie de 1,2 milioane de lei, prin care au fost amenajate aleile de acces. Trecem peste faptul că transpunerea în realitate a acestui plan a durat trei ani şi constatăm amar că din cele 234 de locuri de parcare, fie noapte, fie zi, nu se ocupă mai mult de un sfert, pentru că autoturismele se înşiră pe străduţele Laminoriştilor şi Strungarilor şi pe trotuarul din faţa Grădiniţei "Motanul Încălţat". Iar pentru că locul de joacă este neîncăpător, puştii joacă fotbal şi badminton, se plimbă cu bicicletele, rolele, trotinetele şi skate-ul pe locurile de parcare goale, în vreme ce părinţii şi bunicii îi supraveghează aşezaţi pe bordură. La anul, locul de joacă ar putea fi extins, prin desfiinţarea unei alveole de parcare, cel puţin aşa a promis primarul Marius Stan.

Tot în Micro 19 trebuie să bifăm o minune: în locul restului de bordură care mărginea un pământ din care creşteau buruieni, Şcoala nr. 29 are, în sfârşit, un trotuar, iar elevii nu mai sunt nevoiţi să meargă pe carosabil!

Faleza Copiilor

Un loc de joacă modern, destinat copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 12 ani, cu echipamente şi suprafeţe la cele mai bune standarde de calitate şi siguranţă a fost dat în folosinţă de 1 Iunie. Mezina primarului, Rebeca-Maria, s-a luptat cu forfecuţa şi a tăiat panglica tricoloră a Falezei Copiilor, desigur, cu ajutorul edilului.

Locul de joacă iniţial, în jurul căruia a fost amenajată Faleza Copiilor a rămas însă modest şi sărăcăcios, în contrast cu eleganţa noilor echipamente.

Trebuie spus că Faleza Copiilor a fost iniţiativa consilierului local independent Alin Mihai, sprijinită de primarul Marius Stan. Locul de joacă a costat aproximativ un milion de lei (TVA inclus) şi a fost dat în folosinţă cu o lună înainte de termenul prevăzut de către constructor, SC Servland SRL.

Orăşelul Copiilor

Tot spre bucuria celor mici, dar şi a părinţilor - e drept, cu întârziere - Orăşelul Copiilor şi-a redeschis porţile după o modernizare realizată de asocierea Lemacons - Ischia - Servland, în valoare de 3,39 milioane lei (TVA inclus). Dintre toate echipamentele cu care este dotat parcul, pe categorii de vârste, cel mai mare succes îl au tiroliana şi toboganul uriaş. La inaugurare, primarul Stan a admis că nu arată chiar ca un mini-Disneyland, aşa cum promisese atunci când a inaugurat Parcul Viva: „Ca să fim foarte sinceri, şi să vedem partea goală a paharului, mi-aş fi dorit să fie o idee mai dezvoltat. Aşa cum îl gândisem iniţial, să fi avut un trenuleţ care să circule pe extremitatea orăşelului, dar din motive financiare s-a renunţat la el…”, a spus Stan. Păcat!

Primele blocuri reabilitate termic

La final de an, printr-un hei-rup, autorităţile au reuşit finalizarea a trei dintre proiectele europene de creştere a performanţei energetice a blocurilor de locuinţe L, A7 şi A21 din Micro 16 şi C11, C12 şi D8 din Ţiglina II. Valorile totale ale proiectelor, în care sunt incluse atât asistenţa tehnică a lucrărilor, consultanţa managerială, materialele publicitare, cât şi execuţia propriu-zisă, au fost: pentru blocurile A7 şi A21 - 2,8 milioane de lei, pentru blocurile C11, C12 şi D8 - 4,4 milioane de lei, iar pentru blocul L - 2,2 milioane de lei, din care 60 la sută au fost fonduri neranbursabile, iar 40 la sută - contribuţia Primăriei şi a asociaţiilor de proprietari. Proprietari care se cam plâng de calitatea îndoielnică a lucrărilor executate…

Viaductul

Închis traficului pe 29 iunie 2013, podul care leagă oraşul de platforma siderurgică a fost redeschis tramvaielor şi traficului uşor, după ce primarul Marius Stan i-a ameninţat cu demisiile pe directorii Direcţiei de Infrastructură şi societăţii Transurb. Totul s-a petrecut după ce edilul, însoţit de city-managerul Aurel Vlaicu şi de directorul interimar al Direcţiei de Infrastructură din Primărie, Cristian Capeţis, au străbătut la pas Viaductul, minunându-se de halul în care a ajuns, după cum mărturisea, „un obiectiv extrem de important pentru Galaţi, reprezentativ chiar pentru ţară, cu găuri de te duci cu totul până jos”.

Redeschiderea traficului a fost marcată cu o plimbare a oficialităţilor cu tramvaiul. Traficul pentru maşinile cu o capacitate de peste 3,5 tone a rămas interzis.

S-a redeschis strada Stadionului

Închisă circulaţiei rutiere mai bine de un an, strada Stadionului s-a reîntors în lumea civilizată la finele lunii august. Reamintim că, pentru a descoperi motivul pentru care strada se scufundă, Primăria a plătit 56.500 de lei pentru un studiu geo şi două expertize: una de teren şi alta la reţelele subterane. Şi a aflat, astfel, că strada Stadionului este afectată de infiltraţiile şi scurgerile necontrolate de apă din subsol, dar şi de faptul că există un colector dezafectat al Electrocentrale, care nu a fost conservat corespunzător, lucru care contribuie la tasarea terenului.

Apoi, municipalitatea a plătit 257.191 de lei firmei Terasament Concept SRL, reprezentând contravaloarea lucrărilor efectuate de constructori în perioada noiembrie 2014 - februarie 2015. După aceea, Primăria a atribuit direct aceleiaşi firme contractul pentru „Reabilitare conductă distribuţie apă potabilă DN 400 mm pozată în canal de protecţie necirculabil, strada Stadionului şi strada Săvineşti, Micro 21, Bd. Dunărea Micro 20, etapa I - Stabilizarea terenului”, cu preţul de 76.691 de lei fără TVA. Lucrările de remediere a accidentului de teren şi de asfaltare au fost executate de SC Servland SRL şi au costat 503.431 de lei cu TVA.

Străzi modernizate

Prima pe listă ar trebui să fie strada Democraţiei, care, paradoxal, la trei luni după modernizarea realizată de SC Vega '93, în valoare de 2,3 milioane de lei de la bugetul local, s-a şi pricopsit cu o surpare.

Primăria ne-a informat că a mai finalizat modernizarea străzilor: Rizer, Incubatorului, Nămoloasa, Caraiman, Predeal, Petroşiţa şi Anghel Saligny (tronson Argeş - Prelungirea Brăilei), dar şi tronsoanele Tecuci - Eroilor şi Eroilor - Basarabiei ale arterei Traian.

Cinematograf

Cu certitudine, cinematograful 3D este cea mai importantă realizare cu care Galaţiul rămâne la final de 2015. În ciuda declaraţiilor de la inaugurare, noi nu ştim ca autorităţile locale să fi avut vreo contribuţie concretă la deschiderea primului cinematograf din Galaţi - de aceea îi dăm Cezarului ce-i al Cezarului: cea care s-a zbătut ca oraşul de la Dunăre să aibă din nou cinematograf este Asociaţia "Galaţi, oraşul meu", condusă de Bogdan Radu Brânzan.

Şi pentru că Anul Nou bate la uşă, nu putem decât să ni-l dorim, ca în filmele americane, cu happy-end!

Citit 7807 ori Ultima modificare Marți, 05 Ianuarie 2016 00:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.