Cu ce INVESTIŢII rămâne Galaţiul la finalul lui 2015 (GALERIE FOTO)

Cu ce INVESTIŢII rămâne Galaţiul la finalul lui 2015 (GALERIE FOTO)
Evaluaţi acest articol
(112 voturi)

* Prima parcare cu loc de joacă în locul unei baterii de garaje, Faleza Copiilor, modernizarea Orăşelului Copiilor, cinematograful şi primele blocuri reabilitate termic pe bani europeni sunt cele mai importante investiţii ale acestui an * Notabile mai sunt reabilitarea unor străzi, redeschiderea Viaductului şi redarea în circulaţie a străzii Stadionului


Mâine anul se-nnoieşte, deci e momentul cel mai potrivit pentru un bilanţ: cu ce rămânem la final de 2015. Iată care sunt, în opinia noastră, cele mai importante investiţii ale anului care tocmai se încheie.

Civilizaţia a învins garajele

Aşa se poate spune despre primul proiect de restructurare urbană concretizat în Galaţi: parcarea cu loc de joacă şi spaţii verzi, inaugurată în Micro 19, pe locul fostei baterii de 144 de garaje, care sufoca terenul generos cuprins între Şcolile Generale 29, 17, Biserica „Sf.Ana” şi Colegiul Economic „Virgil Madgearu”.

Transformarea maidanului cu garaje într-o parcare civilizată a costat 2,3 milioane de lei, fiind executată de asocierea SC Tancrad SRL Galaţi - Global Service Proiect SRL, împreună cu o investiţie de 1,2 milioane de lei, prin care au fost amenajate aleile de acces. Trecem peste faptul că transpunerea în realitate a acestui plan a durat trei ani şi constatăm amar că din cele 234 de locuri de parcare, fie noapte, fie zi, nu se ocupă mai mult de un sfert, pentru că autoturismele se înşiră pe străduţele Laminoriştilor şi Strungarilor şi pe trotuarul din faţa Grădiniţei "Motanul Încălţat". Iar pentru că locul de joacă este neîncăpător, puştii joacă fotbal şi badminton, se plimbă cu bicicletele, rolele, trotinetele şi skate-ul pe locurile de parcare goale, în vreme ce părinţii şi bunicii îi supraveghează aşezaţi pe bordură. La anul, locul de joacă ar putea fi extins, prin desfiinţarea unei alveole de parcare, cel puţin aşa a promis primarul Marius Stan.

Tot în Micro 19 trebuie să bifăm o minune: în locul restului de bordură care mărginea un pământ din care creşteau buruieni, Şcoala nr. 29 are, în sfârşit, un trotuar, iar elevii nu mai sunt nevoiţi să meargă pe carosabil!

Faleza Copiilor

Un loc de joacă modern, destinat copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 12 ani, cu echipamente şi suprafeţe la cele mai bune standarde de calitate şi siguranţă a fost dat în folosinţă de 1 Iunie. Mezina primarului, Rebeca-Maria, s-a luptat cu forfecuţa şi a tăiat panglica tricoloră a Falezei Copiilor, desigur, cu ajutorul edilului.

Locul de joacă iniţial, în jurul căruia a fost amenajată Faleza Copiilor a rămas însă modest şi sărăcăcios, în contrast cu eleganţa noilor echipamente.

Trebuie spus că Faleza Copiilor a fost iniţiativa consilierului local independent Alin Mihai, sprijinită de primarul Marius Stan. Locul de joacă a costat aproximativ un milion de lei (TVA inclus) şi a fost dat în folosinţă cu o lună înainte de termenul prevăzut de către constructor, SC Servland SRL.

Orăşelul Copiilor

Tot spre bucuria celor mici, dar şi a părinţilor - e drept, cu întârziere - Orăşelul Copiilor şi-a redeschis porţile după o modernizare realizată de asocierea Lemacons - Ischia - Servland, în valoare de 3,39 milioane lei (TVA inclus). Dintre toate echipamentele cu care este dotat parcul, pe categorii de vârste, cel mai mare succes îl au tiroliana şi toboganul uriaş. La inaugurare, primarul Stan a admis că nu arată chiar ca un mini-Disneyland, aşa cum promisese atunci când a inaugurat Parcul Viva: „Ca să fim foarte sinceri, şi să vedem partea goală a paharului, mi-aş fi dorit să fie o idee mai dezvoltat. Aşa cum îl gândisem iniţial, să fi avut un trenuleţ care să circule pe extremitatea orăşelului, dar din motive financiare s-a renunţat la el…”, a spus Stan. Păcat!

Primele blocuri reabilitate termic

La final de an, printr-un hei-rup, autorităţile au reuşit finalizarea a trei dintre proiectele europene de creştere a performanţei energetice a blocurilor de locuinţe L, A7 şi A21 din Micro 16 şi C11, C12 şi D8 din Ţiglina II. Valorile totale ale proiectelor, în care sunt incluse atât asistenţa tehnică a lucrărilor, consultanţa managerială, materialele publicitare, cât şi execuţia propriu-zisă, au fost: pentru blocurile A7 şi A21 - 2,8 milioane de lei, pentru blocurile C11, C12 şi D8 - 4,4 milioane de lei, iar pentru blocul L - 2,2 milioane de lei, din care 60 la sută au fost fonduri neranbursabile, iar 40 la sută - contribuţia Primăriei şi a asociaţiilor de proprietari. Proprietari care se cam plâng de calitatea îndoielnică a lucrărilor executate…

Viaductul

Închis traficului pe 29 iunie 2013, podul care leagă oraşul de platforma siderurgică a fost redeschis tramvaielor şi traficului uşor, după ce primarul Marius Stan i-a ameninţat cu demisiile pe directorii Direcţiei de Infrastructură şi societăţii Transurb. Totul s-a petrecut după ce edilul, însoţit de city-managerul Aurel Vlaicu şi de directorul interimar al Direcţiei de Infrastructură din Primărie, Cristian Capeţis, au străbătut la pas Viaductul, minunându-se de halul în care a ajuns, după cum mărturisea, „un obiectiv extrem de important pentru Galaţi, reprezentativ chiar pentru ţară, cu găuri de te duci cu totul până jos”.

Redeschiderea traficului a fost marcată cu o plimbare a oficialităţilor cu tramvaiul. Traficul pentru maşinile cu o capacitate de peste 3,5 tone a rămas interzis.

S-a redeschis strada Stadionului

Închisă circulaţiei rutiere mai bine de un an, strada Stadionului s-a reîntors în lumea civilizată la finele lunii august. Reamintim că, pentru a descoperi motivul pentru care strada se scufundă, Primăria a plătit 56.500 de lei pentru un studiu geo şi două expertize: una de teren şi alta la reţelele subterane. Şi a aflat, astfel, că strada Stadionului este afectată de infiltraţiile şi scurgerile necontrolate de apă din subsol, dar şi de faptul că există un colector dezafectat al Electrocentrale, care nu a fost conservat corespunzător, lucru care contribuie la tasarea terenului.

Apoi, municipalitatea a plătit 257.191 de lei firmei Terasament Concept SRL, reprezentând contravaloarea lucrărilor efectuate de constructori în perioada noiembrie 2014 - februarie 2015. După aceea, Primăria a atribuit direct aceleiaşi firme contractul pentru „Reabilitare conductă distribuţie apă potabilă DN 400 mm pozată în canal de protecţie necirculabil, strada Stadionului şi strada Săvineşti, Micro 21, Bd. Dunărea Micro 20, etapa I - Stabilizarea terenului”, cu preţul de 76.691 de lei fără TVA. Lucrările de remediere a accidentului de teren şi de asfaltare au fost executate de SC Servland SRL şi au costat 503.431 de lei cu TVA.

Străzi modernizate

Prima pe listă ar trebui să fie strada Democraţiei, care, paradoxal, la trei luni după modernizarea realizată de SC Vega '93, în valoare de 2,3 milioane de lei de la bugetul local, s-a şi pricopsit cu o surpare.

Primăria ne-a informat că a mai finalizat modernizarea străzilor: Rizer, Incubatorului, Nămoloasa, Caraiman, Predeal, Petroşiţa şi Anghel Saligny (tronson Argeş - Prelungirea Brăilei), dar şi tronsoanele Tecuci - Eroilor şi Eroilor - Basarabiei ale arterei Traian.

Cinematograf

Cu certitudine, cinematograful 3D este cea mai importantă realizare cu care Galaţiul rămâne la final de 2015. În ciuda declaraţiilor de la inaugurare, noi nu ştim ca autorităţile locale să fi avut vreo contribuţie concretă la deschiderea primului cinematograf din Galaţi - de aceea îi dăm Cezarului ce-i al Cezarului: cea care s-a zbătut ca oraşul de la Dunăre să aibă din nou cinematograf este Asociaţia "Galaţi, oraşul meu", condusă de Bogdan Radu Brânzan.

Şi pentru că Anul Nou bate la uşă, nu putem decât să ni-l dorim, ca în filmele americane, cu happy-end!

Citit 7526 ori Ultima modificare Marți, 05 Ianuarie 2016 00:58

49 comentarii

  • postat de Robert
    Joi, 07 Ianuarie 2016 21:31
    66.230.230.***
    I-auzi la unii (probabili postaci pro-Ciumi) cica "Reabilitarea Viaductului si a strazii Stadionului trecute la investitii". Pai normal ca sunt investitii bai "desteptilor". Dar daca nu sunt investitii, dupa mintea voastra ingusta ce sunt bai scrantitilor? Pai pana nu demult, pe vremea vicelui Ciumi si a primarului Niciolaie nici macar pe astea nu le aveti, ca vicele Ciumi nu a facut nimic in vreo 3 mandate pe la Primaria Galati, nu a facut nimic pentru modernizarea orasului, ca sa nu mai zic de faptul ca nici macar locurile munca de pe urma proiectelor astora nu le aveati pe atunci.

    Cum scrie doamna Melinte cate un articol in care scrie despre proiectele care s-au realizat in mandatul de primar al lui Stan, imediat apar postacii lui Ciumi ca ciupercile dupa ploaie ca sa o critice si sa o injure pe Anca Melinte. Dispareti nabii postaci ciumacisti.
    0
    9
    Raportează
  • postat de Ciumi salvatorul Galatiului. L.O.L.
    Joi, 07 Ianuarie 2016 21:11
    93.115.95.***
    Ce agitati sunt caricaturile astea ciumiste care zic intruna ca toate proiectele si toate modernizarile care s-au realizat in mandatul primarului Stan sunt proiecte mai vechi ale lui Ciumi. Sunteti de tot rasul ciumistilor. Vicele Ciumi, vesnicul candidat la functia de primar nu a avut niciodata niciun proiect pentru orasul Galati asa ca latrati degeaba ciumistilor. In mandatele lui Ciumi de viceprimar nu a rasarit nicio modernizare si nicio investitie in Galati asa ca nu mai mancati you know what degeaba.

    Desteptilor, sa stti si voi ca toate modernizarile, toate proiectele sunt investitii, asa ca pana si repararea, asfaltarea strazilor reprezinta investitii si mai lasati definitiile cu plasarea de capital. Ca modernizarea orasului in sine este o investitie pentru a nu mai arata ca o cocina.

    Ce revoltati sunt ciumistii ca se scot in evidenta proiectele de modernizare a Galatiului pe care le-a realizat primarul Marius Stan.

    Ciumacenco a dormit tot timpul in primarie cat a fost viceprimar ca el era multumit sa-si ia salariul si atat, nici in dos nu-l durea de Galati, de modernizarea orasului. Pe vremea lui Ciumi nu a venit nicio firma sa investeasca in Galati pentru a crea locuri de munca pentru ca de la intrarea in oras vedeai ce "cocina" ajunsese Galatiul, dar ce spun eu cocina, ca pe atunci orasul arata mult mai jalnic decat o cocina la cat de darapanat era orasul asta, ca era plin de mizerii de "garaje".

    Terminati naibii cu lozinca Ciumi salvatorul Galatiului, ca nici pe departe nu este el solutia pentru dezvoltarea si pentru modernizarea Galatiului.


    Cum apare cate un articol al Ancai Melinte in care scrie despre proiectele pe care le-a realizat Stan pentru modernizarea Galatiului cum incep ciumistii sa o injure pe autoare si sa o spurce si sa spuna despre ea ca e platita de Stan ca sa-i scrie articole favorabile lui Stan. Mai ciumistilor sunteti jalnici.
    0
    16
    Raportează
  • postat de abcd
    Marți, 05 Ianuarie 2016 00:28
    82.233.33.***
    @marin,
    nu stiu ce scot eu din context ca eu citez fix ce spui tu in comment-uri si ti le pun in fata, pentru ca te contrazici. ori nu stiu eu sa citesc ori tu vrei sa spui niste lucruri printre rânduri si nu stii cum si nu iti iese, ceea ce e foarte probabil.
    cauta ip-ul meu si ai sa vezi ca scriu din regiunea pariziana unde m-am stabilit de 8 ani, unde am studiat si unde muncesc. Am 29 de ani.
    ma bucur pentru tine ca pleci din galati, da-i tare!

    "logistic si economic nu se vine cu autostrada pana aici deoarece costa prea mult, dar asta nu inseamna ca e imposibil. " Ia uite aici :


    "Tot CNADNR anunţă că are în proiect construirea unui tronson de autostradă între Ploieşti-Buzău-Focşani, dar şi între Focşani-Albiţa, însă totul este la stadiul de proiect, fără bani alocaţi."
    http://www.zf.ro/eveniment/guvernul-da-3-miliarde-de-lei-pentru-autostrazi-si-cai-ferate-in-transilvania-pentru-autostrazi-in-moldova-zero-lei-14918519

    Deci la mintea ta e mai economic sa treaca prin Focsani autostrada pentru ca e drumul mai scurt, ca asa e geografia. Dar tu crezi ca autostrada se face doar in functie de relief? pai asa ar face autostrada prin câmp, pe unde e terenul fara probleme si gata, si nu s-ar mai face autostrazi suspendate, tuneluri etc. Deci ocolim orasele situate prin zona numai ca sa fie autostrada scurta si ieftina la construit. bai, ce minte ai! ala e scopul autostrazii, sa fie scurta, dupa mintea ta? Ia uite, studiu de trafic :

    http://www.rador.ro/2015/10/21/studiu-de-trafic-pentru-viitoarea-autostrada-sibiu-pitesti/

    Autostrada trebuie construita acolo unde are cel mai mare randament (dpdv economic, de transport etc). Indicatori tehnico-economici se numesc. Câte masini sunt in Focsani si câte in Galati-Braila ca sa treaca pe autostrada? Ce produce Focsaniul fata de Galati ca sa exporte pe autostrada? Poate te sinchisesti sa raspunzi la una din intrebarile mele. Daca pot sa faca autostrada si la gl-br si la focsani sa faca, sa se dea sa ajunga la toata lumea!

    Cât despre Dublin ce infrastructura sa aiba el spre continent? pot sa aiba ei si 10 autostrazi suspendate, tot nu au legatura cu continentul ca sa exporte marfa firmele.
    "Mintea ta aia ingusta nu pricepe lucrurile astea de baza, infrastructura e primordiala, ai asfalt pe jos merge tiru cu marfa si prospera tot, ai drum de tara, merge numai taranu cu caruta." - aici nu ai inteles ca Dublin nu câstiga bani din productie, elvetia nu câstiga bani din productie, luxemburgul nu câstiga bani din productie. Deci un oras ca Dublin a zis : frate, noi vrem sa facem bani din it, din google, facebook si altele, doar cu fibra optica si acces la internet. Aia e infrastructura lor, fibra. Fara combinate, fara poluare, doar din servicii. Deci se poate, sunt orase si tari intregi care traiesc din asa ceva, din banci, din turism, din servicii. Deci daca vrei asta iti asumi si atragi si servicii si traiesti din asta. Acuma daca avem industrie n-om arunca-o la gunoi. Dar combinatul de asta a fost facut in oras-port, ca sa se exporte pe mare in cantitati industriale. Cât despre Dacia si Ford, da e vina guvernantilor, e de râsul curcilor. Eu cred ca daca la GL s-ar produce masini la fel de bine ca la Pitesti am exporta mult mai usor, sigur depinde unde vrei sa le exporti. Daca vrei in europa de vest nu e foarte greu cu ce avem, si nici in nordul africii si orientul apropiat si poti sa ii dai inainte fara frica. Deci treaba e cum te pozitionezi si ce fel de firma vrei sa atragi. Ia uite aici, baga la cap:

    http://www.gandul.info/financiar/cel-mai-mare-export-al-dacia-a-plecat-din-portul-constanta-unde-merg-6-000-de-masini-romanesti-10717565

    Noua uzina Dacia din Maroc unde crezi ca e construita? in mijlocul desertului? pe mijlocul autostrazii care nu exista la ei ? Si e recenta uzina, Renault a ales locatia cea mai convenabila, nu ca la noi Ceausescu la Pitesti. E la Tanger, un port de pe malul marii mediterana, pentru ca de acolo se poate exporta foarte usor in Europa de Vest si in Orientul Mijlociu, si in toata Africa prin Gibraltar

    http://www.gandul.info/financiar/traseul-dacia-in-lume-ce-avantaje-are-uzina-din-tanger-fata-de-cea-de-la-mioveni-10091238

    Eu nu zic ca nu trebuie infrastructura, trebuie, frate, sa se faca, ca e tunel ca e motel, ca e pod, ca e sub pod, ca e aeroport, ca e autohâtza, sa se faca orice in orice ordine numai sa se miste ceva. Sa se faca o baza de agrement moderna pe malul dunarii, sa se renoveze stadionul, sa se consolideze faleza, sa se prinda câinii, sa se faca...
    Dar spre deosebire de tine eu nu spun ca e prea târziu.
    "Aeroportul e SF momentan deoarece e ca si cum ai pune mot o cireasa pe un gunoi bai. Faci aeroposr cand are si cine sa il foloseasca, " tu esti batut in cap? (intrebare retorica) tu nu auzi ca târgu-mures si bacau au aeroport, le-au modernizat si internationalizat in 2005 si 2006? Daca nu le-au inchis inseamna ca are cine sa il foloseasca, ca nu mergeau in pierdere 10 ani la rând, ca nu au toti mintea ta. Orase de 170.000 si 140.000 de locuitori. Si tu la galati-braila cu focsani-tulcea spui ca nu are cine sa il foloseasca. Pai sa il foloseasca aia care au tot plecat din oras, macar pentru revenit in vacante. Eu unu l-as folosi mai degraba decât sa mai pierd o juma de zi de la Bucuresti. Zici ca sunt foarte multi ca mine care sunt in strainatate, perfect de acord aici cu tine, sunt enorm de multi, deci ar avea cine il frecventa.
    "trec ironiile pe langa tine cum trece autostrada pe langa galati." pai autostrada la galati e inexistenta, ca si umorul tau. Iar o dai cotita ca ai indrugat prostii si nu stii cum sa te scoti. La cum arata galatiul iti faci lesne o idee despre profilul locuitorilor si când mai vezi si ce comenteaza unii ca tine care se si contrazic, atunci nu te mai mira absolut nimic. Hai ca mi-am pierdut prea mult timp cu tine, mergi unde te-o îndruma, numai du-te tare
    0
    2
    Raportează
  • postat de Marin
    Luni, 04 Ianuarie 2016 18:18
    89.136.0.***
    @abcde, iti place tare sa scoti din context observ, nu-i bai, e boala cronica la romani asta.
    Am spus ca dpdv geografic suntem pozitionati aiurea, ceea ce asa este, apoi am mai spus ca nu are ce cauta autostrada aici, asa e, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fim lasati de izbelite ba baiatule, logistic si economic nu se vine cu autostrada pana aici deoarece costa prea mult, dar asta nu inseamna ca e imposibil. Ceausescu daca mai traia ducea dunarea la Bucuresti, altii au facut autostrada pe sub Canalul Manecii etc. Una e ca guvernantii nostri sa nu faca autostrada pana aici si alta e sa fie imposibil. Uita-te putin in jur, dupa 90 nu s-a mai facut nimic de amploare in romania, se chinuie aia sa faca 2 statii de metrou in bucuresti de 10 ani. Tie iti place sa scoti din context ca sa dai discutia pe tarlaua ta, nu-i problema, explicam din nou.
    Apoi cu investitorii, s-o crezi tu ca iti vine cineva tie aici ca ii dai teren moca si sosea (nu autostrada) nu s-au dis cei de la Ford in vest ca nu e autostrada, Dacia de roaga de guverg de 10 ani sa le faca autostrada pana la poarta, cine dracu iti vine tie aici sa iti faca locuri de munca daca tu nu ai infrastructura ?? Pe apa nu, cale ferata abia abia, autostrazi ioc, potu tu sa ii dai aluia si luna de pe cer ca nu iti vine, banii ce ii economisteste de pe taxe si chirii ii baga in transport, adica ce ia cu dreapta da cu stanga.
    Tu probabil esti prea batran si poate putin senil de nu intelegi ca NIMENI nu se baga sa faca afaceri unde nu e infrastructura solida indiferent de ce condii ii dai, conditia primordiala e INFRASTRUCTURA sa poata ala sa isi duca marfa de la fabrica.
    Aeroportul e SF momentan deoarece e ca si cum ai pune mot o cireasa pe un gunoi bai. Faci aeroposr cand are si cine sa il foloseasca, ajungem iar la ce am spus mai sus, daca am avea drum direct pe autostrada pana la un aeroport, nici nu ar fi nevoie sa avem la Galati, cel putin momentan. Orasul e pe duca, precum Valea Jiului, toata lumea fuge de aici, asculta la unu mai tanar ca tine caruia iau plecat toti prietenii din oras in ultimii 3 ani si eu care am sa iau directia Clujului prin vara, uita-te la rezidentii de a saracia asta de facultate de medicina, toti sunt in franta si germania, uita-te la facultatile de mecanica si nave, toti inginerii au plecat in olanda si norvegia, in galati raman doar pensionarii si pestii.
    Mintea ta aia ingusta nu pricepe lucrurile astea de baza, infrastructura e primordiala, ai asfalt pe jos merge tiru cu marfa si prospera tot, ai drum de tara, merge numai taranu cu caruta.
    Daca esti baiat destept ar trebui sa te prinzi de ce in Irlanda sunt atat de multe companii, aia pe langa infrastructura solida si au si birocratie putina. Asa pe insula cum sunt, aia sunt mai legati de continet decat suntem legati noi, care nu suntem pe insula.
    Cat despre vina populatiei, e discutabil, CARE POPULATIE? :)) sunt numai mosnegi, tinerii au spalat putina de mult, eu de ce crezi ca plec? am invatat jumate de viata ca sa isi bata joc de mine un bosorog pe 3 surcele, nu e normal ca atunci cand cineva dintr-un oras din vest imi oferta de 4 ori banii, fug mancand pamantul ? Scriu aici si ce am scris la alt artiol, Galatiul e orasul din care se pleaca, nu unde se raman sau unde se vine.
    P.S. mi-am dat seama cat de luminat esti dupa ce am citit ca ai luat de buna teoria aia a conspiratiei, revin la ce am mai scris, esti facut gramada bai baiatule =)) trec ironiile pe langa tine cum trece autostrada pe langa galati.
    1
    0
    Raportează
  • postat de studentul
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 23:31
    5.13.202.***
    Nimic nu se potrivește prin Galați cu realitățile, cu necesitățile, cu promisiunile și cu dorințele. Vorbim despre tuneluri dar ne fuge faleza de sub picioare. Dezbatem povești despre pasarele futuriste și trotuare încălzite dar nu prea avem căldură și apă caldă/rece în apartamente. Am redefinit noțiunea de mall și am botezat astfel o galerie comercială cu față de small. Plătim în mod ilegal două taxe de ecarisaj dar cîinii ne fugăresc în continuare prin oraș. Se laudă edilii că au repornit economia locală dar investitorii se opresc la Brăila. Așteptăm marii investitorii dar ne trezim cu niște chinezi care vor să ne construiască ghetouri. Ne fălim cu o parcare și cu niște blocuri sociale de carton, în timp ce alții construiesc clădiri moderne și complexuri de zeci de milioane de euro. Îl așteptăm pe Moș Crăciun dar nu suntem în stare să aprindem cîteva beculețe și să montăm niște ghirlande. Avem o mulțime de politicieni dar nici măcar cu unul nu ne putem lăuda. Avem, cică, o grămadă de corupți, dar cei mai mulți ne zîmbesc de la televizor și nu de la camera de vizită. Ne spunem mare oraș dar începem să semănăm cu o mare comună.
    0
    5
    Raportează
  • postat de jandarmul
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 23:11
    5.13.202.***
    D-na NEMINTE cred ca ai fost premiata de catre Stan . M ....la sfarsit de an.....destul de substantial........altfel nu se explica ""periajul ""facut , oricum ,caracterul de ziarist ""indoielnic"".rushine.
    0
    5
    Raportează
  • postat de abcde
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 21:10
    82.233.33.***
    @marin : fratele meu, te contrazici, e multa ceata in mintea ta. Lasa ca a fost revelionul, ai o scuza.
    1a) "Singurul lucru ce ar putea aduce orasul pe linia de plutire, e autostrada ce ne leaga cu civilizatia, aeroport si alte SFuri or sa vina dupa, dar pana nu suntem legati de restul, sa putem pune in valoare portul si transportul de marfuri, suntem condamnati sa fim exact curul tarii. "
    1b) "apoi mai uita-te la geografie, noi suntem inconjurati de ape (deci nu ai ce cauta cu autostrada aici)
    Pai ai ce cauta sau nu ai ce cauta cu autostrada? ne trebuie sau nu ne trebuie? ne coafeaza sau nu cu autostrada, vorba ta? Ce e in mintea ta, marine? nici nu vreau sa aflu :))))
    voi indrugati toate prostiile pe net si când va ia unul la rost il acuzati ca va scoate cuvintele din context. Deci vina nu e niciodata a voastra, voi nu va puneti in discutie, problema e intotdeauna la ceilalti, voi sunteti victime. Retine asta, o sa revenim la ea.

    2"Orasele din vest sunt net mai dezvoltate deoarece sunt mai aprope de vest si cum toti cei ce au investit sunt din vest, e normal ca au investit "mai aproape de casa" ca automat au costuri reduse. In zona noastra cine dracu sa investeasca? " - Cum cine sa investeasca, marine? Yazaki firma aia pe care a atras-o Braila de exemplu. De ce nu a venit la Galati? Acuma o sa imi spui ca Braila nu e in curul tarii si galatiul este. Aicea nu ma tine. Ia sa se dea drumul la parcul industrial sa vedem daca vin firme. Dar noi ne miram de ce nu vin, ca o fi din cauza vremii de la galati, ca aici vântul bate mai tare, ca o fi din cauza situatiei geografice :))) fratele meu, orase comparabile au facut 4 parcuri industriale, DE AIA AU VENIT INVESTITORII. Cum spui tu, pe ei ii intereseaza PROFITUL, NICIDECUM pozitia orasului si culoarea pielii locuitorilor; daca tu le dai facilitati la galati sau pe insula mare a Brailei si II ATRAGI - adica taxe zero pe 10-15 ani si teren moca cu acces la o nenorocita de sosea, la internet, la curent- ei nu se gândesc de 2 ori. Pe ei nu ii intereseaza cum te cheama ci ce le iese lor. La Dublin sunt sediile europene ale Amazon, Google, Facebook, Apple si ce mai vrei, la Dublin pe o insula la mama dracului, in frig si ploaie, nu la Paris, nu la Londra, nu la Milano, ci la facilitati fiscale!!!!Oricine are o afacere si investeste cauta profit, el indiferent unde ar investi o sa scoata profitul, deci de ce ar veni la GL daca tu in contraparte nu oferi nimic si nu il ajuti sa isi mareasca profitul?
    Iar tot ceea ce produce România nu merge doar in Vest, iar aici ar trebui sa intervina Galatiul. Daca sunt firme care nu au nevoie de autostrada pentru ca ele vor sa produca "made in UE" si vor sa exporte direct pe mare productia spre Orientul Mijlociu si Asia? deja transportul pe mare costa f putin si poate transporta cantitati mai mari decât pe sosea. Deci daca vrei sa te pozitionezi si sa iei bucata ta de cascaval ai cum si ai unde, cum a fost cazul discutiei cu firma aia de tractoare care se interesa de parcul industrial, dar care a plecat crucindu-se..
    Poti face turism aici, cu Delta Dunarii aproape. Poti produce soft-uri la o adica, proiectare, consulting, cercetare, relatii clienti si ce mai vrei, nu ai musai nevoie de infrastructura lui peste. Faci o politica dintr-asta, o asumi si ii dai inainte. Nu zice nimeni sa faci megainvestitii in megaproiecte, dar niste lucruri de bun simt, frate : trec navele alea de croaziera cu mii de turisti si nu au unde sa se opreasca in Galati, noi le aratam degetul mijlociu când trec ei, de parca ei ar avea nevoie de noi si nu invers. Ei fara noi au mai trait si au sa mai traiasca, au mai facut vacante si au sa mai faca, investitorii la fel au mai facut profit si au sa mai faca, daca nu vrea Galatiul sa joace jocul se gasesc altii, si la sfârsit o sa ne bagam mijlociul in...gura

    3"situatia in care e partea asta a tarii, e din cauza efectului de domino, saracia duce la si mai multa saracie, " da mai ales saracia mentala, avem exemplul tau si altora ca tine de pe aici.

    4 iar asta cu guvernul ca noi suntem victima conspiratiei e apa de ploaie. numai o persoana "cu caputzu" poate sa zica asa ceva. statul are nevoie de bani, si politicienii la fel. ei au interes sa mearga lucrurile si sa isi ia banul, sa mulga si iar sa mulga. E adevarat ca ei vor sa mulga mereu fara ca ei sa faca ceva. Dar nu mai aratati cu degetul spre altii, vina e in ograda galatiului, NICIODATA Bucurestiul nu o sa se intereseze de Galati mai mult de cât locuitorii sai. Asta nu intelegi tu, te crezi in comunism, ti-am mai spus. Acum nu se mai face treaba asa, fiecare oras se dezvolta cum crede de cuviinta, nu are nevoie Brasovul de acord de la Bucuresti ca sa faca aeroport, desi poate o sa ia din tranzitul aeroporturilor din capitala. Brasovul vrea sa se dezvolte si se dezvolta si gata, nu il impiedica nimeni cu nimic.

    5 "aeroport si alte SFuri" de ce ar fi un aeroport sf? tu nu auzi ca orase ca târgu-mures si bacau au construit aeroport in ultimii 10 ani si nu au autostrada? craiova a construit aeroport international si nu e racordata la autostrada...câte exemple vrei fratele meu? cu ce a impiedicat capitala orasele astea sa isi faca aeroport? cu nimic. o fi solul mai de calitate la aia si la noi nu, o fi batând vântul la ei mai incet si la noi mai tare si de aia din gl nu se poate decola....penibililor!

    deci inca o data vina nu e niciodata a voastra, voi nu va puneti in discutie, problema e intotdeauna la ceilalti, la bucuresti, oriunde, voi sunteti victime. Orice ati face cineva incearca sa va pune bete in roate (pe care doar voi le vedeti) deci mai degraba nu faceti nimic. La fel, e prea târziu sa se mai faca ceva in Galati, defetisme si alte alea. Cu mentalitatea astea de frustati si defetisti Galatiul bate pasul pe loc si o sa il mai bata. Amin!
    0
    3
    Raportează
  • postat de Asta sunteti , asa ganditi .
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 19:31
    108.245.201.***
    E foarte trista situatia in care se afla Galatiul , dar si mai tragica e menatalitatea galatenilor : mai toate cometariile de mai jos tradeaza o ralitate clara a felului de a gandi si perspectivei de a vedea situatia in "urbea" dunareana ....Cu asemenea indivizi nicidata nu o sa faceti nimic acolo ....de asta e Galatiul unde e .
    Drum bun in cadere libera .
    0
    5
    Raportează
  • postat de Marin
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 18:30
    89.136.0.***
    @abcd, tu ai scos din context tot si dezmembrat doar ce ti-a covenit. Celelalte orase au atras ce au avut nevoie pentru ca au avut acces usor la drumuri, asa cum sunt ele, carpite si vai mama lor, dar au acces usor. Scoate tu o harta a romaniei si uita-te in zona noastra sa vezi cat de aiurea suntem pozitionati. Autostrada ne ocoleste ca e prea scump sa fie adusa pana la galati, din cauza incompetentei atoritatilor, e adevarat dar si din cauza pozitiei orasului. Orasele din vest sunt net mai dezvoltate deoarece sunt mai aprope de vest si cum toti cei ce au investit sunt din vest, e normal ca au investit "mai aproape de casa" ca automat au costuri reduse. In zona noastra cine dracu sa investeasca? Basarabenii? tu daca ai avea o multinationala in vest si ai vrea sa investesti, unde ai investi? in Galati, Tulcea, Braila? sau in Timisoara, Cluj, Sibiu ? Scrii degeaba compuneri, cei ce investesc au interes sa scoata profit si profitul e mai mare cu cat cheltuiala e mai mica. Plus ca acel conglomerat de populatie Galati-Braila nu mai e ce a fost, cei in putere de munca sunt acum de la Bucuresti incolo, spre vest, aici a ramas populatia batrana sau foarte tanara, care in scurt timp o sa plece si aia. Acum 5-10 ani puteai spune ce ai spus tu, acum s-a dus puiu cu ata. Situatia in care e partea asta a tarii, e din cauza efectului de domino, saracia duce la si mai multa saracie, odata ajunsi la un punct critic, nici mama primarului nu scoate orasul din groapa. Ca intelegi sau nu, sau ca iti place sau nu, asta e adevarul. Singurul lucru ce ar putea aduce orasul pe linia de plutire, e autostrada ce ne leaga cu civilizatia, aeroport si alte SFuri or sa vina dupa, dar pana nu suntem legati de restul, sa putem pune in valoare portul si transportul de marfuri, suntem condamnati sa fim exact curul tarii. Sau poti privi si altfel situatia, daca te coafeaza teorii ale conspiratiei, se pastreaza intentionat zone sarace deoarece sunt mai usor de controlat. E dovedita treaba, ca tarile isi pastreaza intentionat o parte din populatie saraca si needucata ca sa poata fi folositi ca masa de manevra. La multi ani.
    1
    0
    Raportează
  • postat de Stefan
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 17:38
    178.162.216.***
    Ciumacenco primarul tuturor galatenilor.
    El este singurul care a realizat ceva calumea pentru acest oras.
    Nicusor Primar-Nicusor Primar!
    5
    3
    Raportează
  • postat de cetatean Pro Stan
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 15:52
    5.13.132.***
    La multi ani !
    sunt pro Stan.
    bai, vorba multa ...
    au disparut garajele
    parculete frumoase
    strazi ca-n vest
    Tunel si pod in proiect
    Mall si spectacole
    luminite si pomana porcului, lipsa
    caldura cu eforturi
    stadion si echipa noua
    locuri de munca
    audiente fara numar
    E BINE !
    SUNT PRO STAN !
    6
    4
    Raportează
  • postat de munca
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 10:51
    51.179.113.***
    Care din investitiile enumerate asa frumos si pompos de viata politica are vreun impact economic? Cu un parc si o parcare nu se face primavara. Ca sunt prost facute mai putin conteaza. In primul rand orasul trebuie revitalizat economic pentru ca e in moarte clinica. Oamenii potential muncitori si platitori de taxe si impozite nu ar mai pleca. Pai majoritatea tinerilor pleaca din Galati datorita lipsei de investitii si locuri de munca. In Galati ca si tanar gasesti de munca doar la videochat ..... Tinerii care au ramas muncesc la stat si in Galati nici la stat nu prea gasesti de munca pentru ca locurile sunt ocupate politic sau de rude. Un exemplu este cazul lui Marius Bocaneala , cumnatul primarului.
    1
    8
    Raportează
  • postat de DIN REALIZARILE REGIMULUI SaTAN
    Duminică, 03 Ianuarie 2016 06:31
    84.117.40.***
    Nicio plaja la Dunare, Siret sau Prut ! Trebuie sa treci cu bacul in Tulcea ca sa stai la soare sau sa pescuiesti ! Niciun port turistic la Dunare in Galati ! Nicio legatura de transport de stat nonstop intre Gl si Br ( doar niste microbuze particulare care pe la orele 17 sau 18 se retrag si circula doar cand au profit). niciun fel de industrie piscicola ! E la fel de scump pestele ca la Focsani sau Roman ! Niciun fel de pod peste Dunare ! Niciun fel de aeroport, macar de elicoptere, desi Gl a avut prima linie aeriana de transport (inter)national din Ro etc ! Oras fara autostrazi si chiar fara strazi pe care sa nu-ti rupi picioarele sau masina.
    5
    13
    Raportează
  • postat de abcd
    Sâmbătă, 02 Ianuarie 2016 19:33
    82.233.33.***
    @Marin: gramada esti tu
    Trebuiesc diferentiate 2 lucruri in mintea ta : mostenirea oraselor la revolutie si strategia pe care au avut-o ele dupa revolutie. Deci mostenirea unui oras e una si ceea ce s-a facut cu ea timp de 25 de ani e alta. In comunism era fabrica si orasul, o stim. Dupa revolutie unele orase mari au avut o strategie de dezvoltare si au aplicat-o, Galatiul nu a avut niciuna. Aici galatiul trebuie sa se compare cu orase de talia lui in strategii de dezvoltare.
    1 eu nu am zis ca Galatiul trebuie sa fie ca Clujul, eu am zis ca trebuie sa se compare cu el. Adica strategia de dezvoltare a galatiului trebuie sa fie similara cu cea a oraselor de talia sa. Tu esti in epoca aia comunista unde daca ti s-a trântit un combinat cu ala trebuie sa tragi pâna la moarte. Dezvoltarea oraselor in capitalism inseamna ca orasele trebuie sa isi diversifice sursele de venituri, trebuie sa aiba un MIX economic, trebuie sa intre si in sfera serviciilor, a turismului, sa atraga firme din domeniul tertiar, din industrie, clustere, centre de cercetare, de excelenta. Asta au avut in strategia lor de dezvoltare celelate orase de talia Galatiului, ceea ce galatiul nu a avut. strategia de dezvoltare a galatiului si braila fix pix, nu au avut si nici nu au.

    Pot sa te contrazic si sa iti spun ca desi mostenirea Clujului la revolutia a fost una culturala si turistica si ce mai spui tu, ei au atras industrie : 4 parcuri industriale Tetarom - Nokia, De Longhi etc. Ei au construit aeroportul international de la Cluj, au construit stadionul Cluj Arena, desi ei nu au avut o astfel de mostenire la revolutie, ceea ce galatiul a avut de exemplu, pentru ca a avut aeroport si are un mare stadion dunarea care e o ruina. Deci ei neavând mostenire in industrie si stadioane au stiut sa atraga asa ceva. Prin stadion inteleg si concerte si evenimente culturale, nu doar fotbal. Galatiul are industrie, dar asta nu înseamna ca el nu poate sa atraga ceea ce ii lipseste din mixul economic respectiv cultura, renovare de stadion, turism, cu Delta Dunarii la un pas, aeroport si autostrada spre Bucuresti.
    De ce Timisoara face metrou si Galati-Braila nu? ti se pare un exemplu prost? nu se poate face macar o linie de tramway modern si civilizat intre GL si Br? De ce Craiova are aeroport international, construit in ultimii 10-15 ani? De ce are Iasiul aeroport construit in ultimii 10-15 ani? De ce are Constanta? DE CE AU BACAUL si TARGU-MURES AEROPORT INTERNATIONAL CONSTRUIT IN UTIMII 10 ANI? AU AVUT ELE VREODATA VREO MOSTENIRE AERONAUTICA SAU VREO PISTA SAU VREUN AERODROM DIN PERIOADA COMUNISTA CUM A AVUT GALATIUL? NU. DIMPOTRIVA AU ATRAS ASTA DUPA REVOLUTIE. Si o sa aiba si Brasovul aeroportul curând. Orasele au atras fiecare ceea ce ii lipsea, numai galatiul nu a atras nimic, dimpotriva, a pierdut si ce avea. Galati-Braila nu ar avea nevoie de aeroport? stiind ca asta ar deservi si tulcea si focsani?

    2 "noi suntem inconjurati de ape (deci nu ai ce cauta cu autostrada aici) si celelate orase sunt 'pe uscat' " sa zicem ca e asa ca tine, desi nu e, pai atunci de ce nu ai pod? de ce nu ai tunel? de ce nu ai port multimodal deservit macar de o cale ferata ca lumea, electrificata? Mie mi se pare ca si Galatiul e pe uscat, ca doar nu e Venezia:))) si nici pe insula nu e:)) dimpotriva, Constanta si Dobrogea sunt inconjurate de ape si au si autostrada si aeroport!!!!!! Deci macaneala ta nu tine.

    3 "galatiul e in curul lumii" Vrei atuurile Galatiului care nu sunt valorizate? - pozitia geografica - intre Iasi si Bucuresti si spatiul ex-sovietic de unde vin hidrocarburile. doar ca autostrada Bucuresti-Iasi va trece pe la Focsani!!! deci nu suntem chiar in curul lumii dar acolo ne bagam noi, nefacând nimic !!!! 2 populatia - e al doilea bazin demografic dupa bucuresti deci contezi si trebuie sa ai o legatura cu capitala 3 industria - care e un punct forte, trebuie ajutata sa se diversifice - vezi parcul industrial care bate pe loc, când altii deschid 4 parcuri industriale in ultimii 10-15 ani iar tu nu esti in stare sa deschizi unul, asta nu ti se pare comparabil?????. 4 turismul cu Delta Dunarii aproape.

    In concluzie Galatiul se poate compara cu orasele de talia lui si trebuie sa se compare. dar daca le compari vezi câte au facut ele, cât de repede s-au miscat si ce s-a facut in galati intre timp : nimic. galatiul are ce învata de la orasele astea. Dar se pare ca si orase ca Bacaul si Târgu-Mures o iau inainte Galatiului....
    4
    11
    Raportează
  • postat de LICA
    Sâmbătă, 02 Ianuarie 2016 18:05
    5.13.174.***
    STAN DARIMA CHIOSCHIURI SI GARAJE IAR TERENURILE PUBLICE AMPLASATE IN CENTRU CARTIERELOR LE VINDE DEFINITIV PE SUME DERIZORII NEAMURILOR INTERLOPILOR INCLUSIV CONSILIERILOR
    EX : LANGA'' PRINT SI CERSETOR'' LUNA TRECUTA S-AU VANDUT DOUA TERENURI A CATE 200m patrati PE ACEL TEREN SE PUTEA CONSTRUI UN PARC SAU PARCARE CU TREI NIVELE ACEL TEREN ARE PESTE 1000m patrati RESTUL CUI IL VINZI? DE FAPT TU AI VILA PE ARCASILOR SI NUTI PASA CA NOI CARE STAM LA BLOC SI MULTI NU AVEM NICI BALCON . ACELE CARCIUMI DE PE TERENURILE CARE LE-AI VANDUT NUMAI ERAU NECESARE IN CARTIER .CUM MAI EDUCAM COPII CU ATAEA CARCIMI? SPER CA POPULATIA GALATIULUI SA -TI DEA ROSU LA MOMENTUL POTRIVIT
    5
    9
    Raportează
  • postat de Marin
    Sâmbătă, 02 Ianuarie 2016 17:19
    89.136.0.***
    @abcd iarta-ma ca iti spun dar esti putintel facut gramada. Cum ma sa spu ica galatiul ar trebui sa fie ca clujul :)) tu ai vreoleaca habar cati bani sunt in cluj ? cum ma sa compari un oras cultural si turistic cu un oras industrial? apoi mai uita-te la geografie, noi suntem inconjurati de ape (deci nu ai ce cauta cu autostrada aici) si celelate orase sunt 'pe uscat' Cine dracu crezi ca vine cu autostrada cand no avem Siretul si Catusa in vest, Brastes in nord si dunarea in sud, tu esti cu caputzu ? apoi ce naiba sa se faca la galati daca industria e sustinuta numai de 2 firme? Nu ai drumuri + nu ai industrie = nu ai bani. Noi suntem in curul lumii aici, cum naiba sa pui galatiul in aceeasi fraza cu orase care au atuuri net superioare fata de Galati ? Noi trebuie sa ne comparam cu Tg Jiu and co. Pace tie. La multi ani.
    8
    6
    Raportează
  • postat de valentin
    Sâmbătă, 02 Ianuarie 2016 15:32
    5.13.186.***
    trebuie sa parasim tara de tot,ca sa scapam de ei
    6
    7
    Raportează
  • postat de valentin
    Sâmbătă, 02 Ianuarie 2016 15:31
    5.13.186.***
    sa nu uitam si de barbosi care este prins in proiect de reabilitare.dar lasai sa faca parcuri in tot orasul
    4
    4
    Raportează
  • postat de Alec
    Sâmbătă, 02 Ianuarie 2016 14:24
    109.102.89.***
    Joi, 31 dec.2015, inca de la ora 00:10 au inceput postacii sa arunce cu laturi in MS. Pe la pranz au aparut si cateva postari pro MS care, culmea, au primit cateva zeci bune de like-uri !!! Asta i-a infuriat si mai mult pe prostaci, care s-au pus pe treaba si au "produs" toata noaptea dintr ani! Se vede ca miza-i mare !?!?!?
    6
    7
    Raportează
  • postat de Hai să ne autogâdilăm, poate râdem, de moral ridicat să fie.
    Sâmbătă, 02 Ianuarie 2016 09:17
    213.233.85.***
    Hai să ne periem ca să ne gudurăm, gâdilăm...,,INVESTIȚIE''-Dex= Plasare de capitaluri în intreprinderi industriale, agricole, comerciale, etc. cu scopul de a obține PROFITURI....sau alocare de către stat sau provat, a unei sume de bani și a altor mijloace materiale pentru crearea de noi fonduri fixe pentru lărgirea, reutilarea și modernizarea celor existente și normal cu apariția unor noi locuri de muncă, care sunt lipsă, șomajul fiind a noastră meserie, ca să nu mai pui, fuga din Galați, conform celor spuse de CalorGal, cu 30 000 apartamente goale, nelocuite, deci în medie 3 gălățeni în familie X 30 000 apartamente goale = peste 100 000 gălățeni dispăruți din oraș, depopulare accentuată !!! Mai rău decât în război !!!
    4
    13
    Raportează
  • postat de M. SaTAN
    Sâmbătă, 02 Ianuarie 2016 06:01
    84.117.40.***
    Realizarile regimului din noul catun Galati : distrugerea totala a plajei DUNAREA, dstrugerea plajei de la Lacul Vanatori (Lacul Partidului), distrugerea carosabilului si trotuarelor de pe bulevardele Cosnuc, Traian,Siderurgistilor etc., distrugerea totala a luminitelor de Sfintele Sarbatori in timp ce Tecuci, Braila si toate comunele din judet se scaldau in lumina etc,etc, etc.
    5
    15
    Raportează
  • postat de abcd
    Vineri, 01 Ianuarie 2016 23:16
    82.233.33.***
    Voi comparati galatiul de acum cu galatiul de acum 5 ani, exact ca in epoca nicolae : am mai vopsit 2 banci, am mai plantat 3 flori, hai sa ne entuziasmam ca orasul arata mai bine. Sa presupunem ca ar arata mai bine, ceea ce oricum nu e cazul. Problema e ca galatiul trebuie sa se compare si sa se bata cu orase de talia lui : Clujul, Timisoara, Constanta, Iasi, Brasov etc. Ceea ce se face acolo trebuie sa se poata face si in galati, si asta trebuie sa ceara si cetatenii. De ce la altii se poate si in galati nu? aceeasi tara, aceeasi legislatie pentru toti. Clujul are 3 zone industriale, Timisoara a demarat lucrarile la metrou, la Brasov Airbus face elicoptere. Cluj Timisoara Constanta Iasi au aeroport international fiecare, ca si Craiova. Constanta Timisoara Cluj au autostrazi. Nu zice nimeni sa ai tot, dar Galatiul e sters de pe harta din toate punctele de vedere, e o fundatura. cei 70/80 de postaci de-ai lui stan sa puna mâna pe lopata si pe nistrie si sa faca autostrada si aeroport, likeurile sau dislike-urile lor nu ajuta orasul cu nimic. sau sa prinda niste câini de pe strazi, ca stan nu a putut in 4 ani de mandat, el si paducheanu asteptau sa vada daca ii obliga legea, ca daca nu ii obliga stiau ei ce sa faca: ce au mai facut
    6
    17
    Raportează
  • postat de Fane Milosu
    Vineri, 01 Ianuarie 2016 20:27
    5.13.249.***
    Nimic ce ar crea locuri de munca sau care sa atraga investitii pentru o dezvoltare adevarata a orasului. Doar baloane de sapun si gargara la greu. Un primar inutil. 4 ani pierduti in van din cauza votului unor imbecili.
    5
    15
    Raportează
  • postat de sor
    Joi, 31 Decembrie 2015 22:13
    5.13.199.***
    Cam dubioase like-urile pro Stan si disleke-urile cand Stan este contestat , aici ma refer la nr lor intre 68 - 72 la toate comentariile.
    Un an nou si tot ce va doriti romani oricine este la putere , sanatate sa avem si sa ne placa munca.....
    6
    13
    Raportează
  • postat de ABC
    Joi, 31 Decembrie 2015 19:05
    79.116.102.***
    TREBUIE RECUNOSCUT FAPTUL CA GALATIUL ESTE CEA MAI CORUPTA URBE DIN ROMANIA SAU PRINTRE CELE MAI CORUPTE
    8
    22
    Raportează
  • postat de Akbar
    Joi, 31 Decembrie 2015 18:47
    5.13.229.***
    Latratorii de partid au intrat in actiune, hamaind cu manie proletara la oricine indrazneste sa atace "cuceririle revolutionare".
    Tristilor, va iese macar de o bere ?
    4
    20
    Raportează
  • postat de Culdura din ......
    Joi, 31 Decembrie 2015 18:41
    86.127.74.***
    stau si ma uit la voturile date la comentarile impotriva lui stan. Chiar asa, nu aveti ce face ? Se vede ca un numar de peste 60 de ip-uri au votat. Sa va fie rusine.......magaria a domnit inca 4 ani in Galati, daca voi va mandriti cu 2 locuri de joaca (parcuri) si strazi reabilitate cat ai numara pe degete, va meritati soarta retarzilor. In 3 ani de zile Stan si gasca lui nu a miscat un deget, aduceti-va aminte cel putin de iarna 2014-2015.
    9
    20
    Raportează
  • postat de Ala contra
    Joi, 31 Decembrie 2015 18:20
    100.99.74.***
    Dupa amiaza au aparut si toti pupi...ristii lui cap de minge !!! Rusine sa va fie multi ani !!! (...) de pedepsit il pedepsim noi pe primarul putinilor pro-stanisti ! Il termina PSD inainte de limita. Si mai e cineva care il vrea Da N-ati Auzit pana acum ?
    8
    23
    Raportează
  • postat de n-a de aci
    Joi, 31 Decembrie 2015 15:48
    79.116.102.***
    Investigatii Documentare Dezvaluiri Reportaje Fotografia zilei Declaratia zilei

    Acasa » La Galați, încă o deszăpezire costisitoare: de la 3,4 la 5 milioane de lei
    La Galați, încă o deszăpezire costisitoare: de la 3,4 la 5 milioane de lei
    de Ticu Ciubotaru , 28 decembrie 2015 - stire actualizata la ora 21:08, 28 decembrie 2015

    Printeaza Trimite Salveaza

    Deszăpezirea îi costă pe gălățeni din ce în ce mai mult, pe an ce trece



    Cum până acum nu a căzut niciun fulg de zăpadă, nu a fost nevoie ca utilajele de deszăpezire să fie scoase pe străzi și nu se știe cât de eficientă va fi noua organizare adoptată de primărie. La Galați există deja baza controverselor pe tema deszăpezirii din această iarnă. Cum era de așteptat, este vorba în primul rând de prețul deszăpezirii, pentru care a fost alocat un buget de 3,4 milioane de lei, mai mare decât cel de 3,3 milioane lei al deszăpezirii din iarna 2013/2014, pentru care Primăria Galați a intrat în atenția Curții de Conturi din cauza plății unor costuri mai mari decât cele din contractele cu firmele care s-au ocupat de deszăpezire.

    Cam aceleași firme. În acest an, la cele 3,4 milioane ce reprezintă valoarea contractelor de deszăpezire se mai adaugă 1,5 milioane lei pentru închirierea unor utilaje care să fie scoase pe străzi dacă situația o impune. Așadar, s-ar putea ajunge ca deszăpezirea străzilor Galațiului să coste 5 milioane de lei, de trei ori mai mult decât costă deszăpezirea celor 800 de kilometri de drumuri județene.

    Noua filozofie: deszăpezirea pe zone

    Pentru deszăpezirea din acest an, Primăria Galați a venit cu o nouă formulă organizatorică: Galațiul a fost împărțit în 6 zone. Potrivit lui Ionuț Pucheanu, directorul Serviciului Ecosal din cadrul primăriei, au fost preluate metode care au funcționat în alte mari orașe. În zona 6, care cuprinde cartierele Traian Nord, Arcașilor și Ștefan cel Mare, de deszăpezire se va ocupa Ecosal, pentru celelalte cinci zone fiind scoase la licitație contractele de deszăpezire. Pentru deszăpezirea din zona 1, care cuprinde cartierele Micro 19, Micro 20, Micro 21, Barboşi, Cătuşa, Dimitrie Cantemir, Ecosal a încheiat contractul nr. 15.254/24.11.2015, în valoare de 406.653 lei, cu SC Veneta Coperture SRL Galați. Contractul de deszăpezire în valoare de 508.000 lei pentru Zona 2 - cartierele Micro 18, Micro 17, Micro 16, Siderurgiştilor Vest, Zona Cătuşa 2 şi Ţiglina 2 - a fost atribuit Gendav SRL. Tancrad SRL Galați se va ocupa de deszăpezirea zonelor 3-4 și 5. Pentru zona 3, cartierele Aurel Vlaicu 1, Aurel Vlaicu 2, Micro 40, Micro 38, Micro 39 A, B şi C, Micro 13, Micro 14, Fileşti a fost semnat contractul 14.963/16.11.2015, în valoare de 855.315 lei. Pentru zona 4 – Ţiglina 1, Mazepa 1 şi 2, Faleza Inferioară, Piaţa Centrală şi străzile delimitate de bulevardul Coşbuc, str Al. Măcelaru şi str. Traian, Ecosal a încheiat cu Tancrad contractul 14.964/16.11.2015, în valoare de 789.555 lei. Pentru zona 5 – Centru, Valea Oraşului, Port, şi zona delimitată de străzile Traian, Tunelului, Macului, Calea Prutului Marinei, Moruzzi, Portului şi Bulevardul Marii Uniri, valoarea contractului 14966/16.11.2015 încheiat între Ecosal și Tancrad este de 855.315 lei. Conform valorilor contractelor încheiate, deszăpezirea costă 3.414.000 lei.

    Cu „vârfuri de sarcină”, ­deszăpezirea costă mai mult

    Dar Ecosal a mai convenit cu Tancrad și Citadina 98, din ­grupul de firme Vega, închirierea mai multor „utilaje pregătite pentru suplimentarea activi­tății de deszăpezire în caz de nevoie”. „Avem aceste utilaje pentru vârfuri de sarcină”, a explicat Pucheanu. Ecosal a încheiat cu Tancrad trei contracte: contractul nr. 15.595/03.12.2015, în valoa­re de 598.934 lei, pentru închirierea a șap­te utilaje de tip autocamion cu lamă și sărăriță, contractul nr. 15.593/03.12.2015, în valoare de 342.000 lei, pentru închirierea a trei sărărițe și contractul nr. 15.589/03.12.2015, în valoare de 356.000 lei, pentru închirierea a 20 de autobasculante. Cu Citadina 98 au fost încheiate două contracte: contractul nr. 1.5597/03.12.2015, în valoare de 154.810 lei pentru închirierea a 10 buldoexcavatoare și contractul nr 15.591/03.12.2015, în valoare de 89.100 lei, pentru închirierea a trei bobcat-uri. Valoarea totală a celor cinci contracte de închiriere „la nevoie” este de 1.560.844 lei.

    Așadar, dacă va fi o ninsoare abundentă și se va ajunge în situația de a fi necesară scoaterea pe străzi a utilajelor suplimentare, valoarea totală a deszăpezirii străzilor Gala­țiului în iarna 2015/2016 ar ajunge la aproximativ 5 milioane de lei.

    PAGUBE

    În iarna 2013/2014, ­prejudicii de 800.000 lei

    Există șanse ca Primăria Galați să ajungă din nou în atenția Curții de Conturi, după ce inspectorii descoperiseră prejudicii de 800.000 de lei și la deszăpezirea din iarna 2013/2014, care a costat peste 3,3 milioane de lei. Potrivit raportului Curții de Conturi, valoarea estimativă a abaterilor cumulate a fost de 806.389 lei, din care suma de 766.040 lei reprezinta plăţi nejustificate pentru achiziţii de servicii la un tarif mai mare decât cel contractat, iar suma de 40.349 lei reprezintă beneficii legale nerealizate. Inspectorii au dat exemplul din noaptea de 30 spre 31 ianuarie 2014, când în intervalul orar 20.00-8.00 au fost utilizate și plătite autobasculante cu tarif orar de 154 de lei, cu toate că erau contractate şi autobasculante cu tarif orar de 76, 130, 138, respectiv 140 lei/oră și autoîncărcătoare cu tarif orar de 238 de lei, cu toate că erau contractate autoîncărcătoare cu tarif orar de 100, 200 sau 228 de lei/ora. Atunci, Primăria Galaţi a cheltuit pentru 7.000 de tone de sare industrială pentru deszăpezire aproape 3 milioane de lei, de două ori mai mult decât dacă ar fi cumpărat sarea de la oricare din salinele din România.


    Anul Nou reduceri bune are
    58
    7
    Raportează
  • postat de ss
    Joi, 31 Decembrie 2015 15:30
    79.116.96.***
    Nu au fost dezafectate chioscurile-continetele stradale in 3 ani, cainii sunt peste tot, Otelul e in moarte clinica, investitori nu exista, fiind unul din cei 47% ce l-au votat pe actualul primar pot ca recomandare sa-i transmit, DEMISIA DE ONOARE (daca are), la vot oricum nu ma mai duc orasul asta e condamnat sa fie condus doar de incompetenti si hoti sustinuti de psd, rezultatele se vad, imnul orasului nu poate fi decat, "In orasul trist, luminile s-au stins, lumea e rea si viata este grea!"
    54
    17
    Raportează
  • postat de Sanitar
    Joi, 31 Decembrie 2015 13:51
    109.102.89.***
    Urmaresc acest site de mult timp. Am observat ca primii care posteaza sunt anti-Stan-istii...Folosesc aceleasi stereotipuri si acelasi limbaj(uneori suburban).Mai tarziu se trezesc si pro-Stan-istii !!!Abia atunci se mai aduc si argumente. Oricum, dezbaterea este mai interesanta decat continutul articolului. Ma amuz cand vad aceleasi persoane repetand cu obstinatie niste lozinci impuse de la celula de partid !!!
    14
    84
    Raportează
  • postat de Cel ales
    Joi, 31 Decembrie 2015 13:34
    109.102.89.***
    Toti spun ca Marius Stan trebuia sa faca si altaceva ! Corect ! Dar asta este o recunoastere indirecta a faptului ca macar a facut ceva!!! Vreti acum sa va amintiti ce au facut Durbaca si Nicolaie ???
    17
    83
    Raportează
  • postat de Alec
    Joi, 31 Decembrie 2015 13:20
    109.102.89.***
    Daca suntem asa de porniti in comentarii, inseamna ca Marius Stan macar a facut ceva(bun sau rau- depinde de interesul fiecaruia!). Va amintiti ca in timpul lui Nicolaie( vice Ciumi) nu aveai macar de ce sa te exprimi??? Era o apatie generala ! Stiti proverbul? Daca cineva nu te critica, inseamna ca nu existi !!!
    17
    80
    Raportează
  • postat de luke
    Joi, 31 Decembrie 2015 12:48
    89.137.225.***
    Iar se plang mocangiii cu garaje:)
    Stan=cel mai bun primar....isi va pune alte planuri in practica,de la anul.Veti fi nevoiti sa va montati centrale.cei ce se tot milogesc in comuri.Rauplatnicii vor fi executati silit;adevaratii oameni saraci nu stau si se plang pe internet ca nu merge sistemul de incalzire sau ca le.a daramat Stan garajele cu muraturi.Niste cotetze comuniste,asta erau garajele.Good job,mr Stan.....
    17
    85
    Raportează
  • postat de varza
    Joi, 31 Decembrie 2015 11:57
    151.46.44.***
    Nu la alegeri il puteti pedepsi pe acest primar. In locul lui poate veni altul lafel pentru ca in spatele lor sunt mereu indivizi dubiosi ca durbaca, nica, vp dobre, toader si altii. Problema sunteti voi ca masa de oameni pentru ca va lasati suprataxati, discriminati, batjocoriti si ignorati de clasa politica galateana.Inchideti ochii si va injurati intre voi la genocidul comis de escrocheria calorgal-apaterm a primarului si a consilierilor in loc sa va uniti si sa luati atitudine. Nu ati învățat nimic din tragedia de la Colectiv ..... Clasa politica locala a reusit sa va divizeze atat de mult incat a bagat parlamentari infractori si turnatori ca paslaru.Pana nu va treziti, nu iesiti din mocirla. Nu traiti cu iluzia ca dna si anaf vor ajunge sa va rezolve problemele ca filoalele din galati sunt subordonate politic.
    76
    17
    Raportează
  • postat de Catalin.
    Joi, 31 Decembrie 2015 11:23
    5.254.65.***
    Aia cu cinematograful este o gluma si o facatura politica Doamna Melinte macar acum pe sfarsit de an lasati-va mai moale cu minciunile si exagerarile. Branzan nu a facut nicio branza pentru oras si cu cinematograful a avut ca simpla implicare multa vrajeala. Nu mai mintiti si dvs galatenii cu toate prostiile.
    Realitatea cu cinematograful de la Galati este ca a fost facut, o improvizatie, de catre o firma din Rm. Sarat. O firma cu radacini politice profunde, o firma care o sa intre pe piata televiziunilor locale si in Galati si care o sa manipuleze politic in favoarea unora. Este o minciuna ca s-a facut o investitie de 250.000 de euro acolo pentru ca sala arata deplorabil, sistemul de sunet este modest, la fel si conditiile si daca esti mai mic de inaltime nu vezi nimic de capul celui din fata. Mai mult maxim 20-30.000 de euro, nu s-au bagat acolo.
    Iar Branzan si acolitii lui mint galatenii pe banda rulanta si promoveaza politic anumite grupuri de interese. Nu mai intrati si voi in manipularea asta a galatenilor ca suntem satui.
    73
    16
    Raportează
  • postat de Mickey Mouse
    Joi, 31 Decembrie 2015 11:16
    5.13.237.***
    Reabilitarea Viaductului si a strazii Stadionului trecute la investitii???!!! Alo, astea sunt lucrari gospodaresti de intretinere a orasului,la fel cum e serviciul de salubritate! Cu doua parculete si o parcare la nivelul unui oras in care exista peste 250.000 de platitori de taxe si impozite asta chiar este fix-pix.N-ati enumerat aici numeroasele studii de fezabilitate pe care s-au evaporat majoritatea banilor din buget,iar cel mai corect lucru ar fi ca municipalitatea sa faca public un bilant al acestui buget-cati bani s-au strans in anul 2015 si cum au fost ei cheltuiti,banut cu banut. Fiindca cred ca cetatenii au dreptul sa afle cum le-au cheltuit banii primarul si consilierii! Sau poate nu?
    73
    22
    Raportează
  • postat de sergiu
    Joi, 31 Decembrie 2015 09:39
    86.127.209.***
    Nu trebuie uitata si investitia in Plaja Dunarea. Mare performanta.
    Pardon contraperformanta.
    75
    28
    Raportează
  • postat de Akbar
    Joi, 31 Decembrie 2015 08:54
    5.13.222.***
    Poate ar trebui sa ne intrebam cu ce investitii ramane Galatiul la sfarsit de an, recitind "gogosile electorale" ce umpleau orasul acum aproape 4 ani. Sau am si uitat ?
    74
    27
    Raportează
  • postat de :)
    Joi, 31 Decembrie 2015 08:53
    213.218.53.***
    Mie mi se pare un plus pt oras ceea ce Marius Stan a reusit sa faca, insa niciodata nu poti sa multumesti pe toata lumea. Mereu vor fi persoane pro si contra. Insa, cat de cat, parca incepe sa se mai "civilizeze" orasul asta.
    31
    80
    Raportează
  • postat de se poate si mai bine
    Joi, 31 Decembrie 2015 08:40
    5.13.161.***
    sunt mult mai multe . astea sunt doar cateva. iar cei care nu le vad sau se fac ca nu le vad,sunt oameni al caror interes a fost afectat intr-un fel sau altul .si eu sunt nemultumit ,pentru ca se puteau face mai multe , dar nu pot fi atat de fals incat sa nu recunosc ca in comparatie cu anii din urma, cand orasul era condus (culmea) de unii care acum critica si vor sa ajunga primari , orasul arata mai bine .
    23
    81
    Raportează
  • postat de obiectiv ratat
    Joi, 31 Decembrie 2015 08:33
    51.179.113.***
    Cred ca primarul a investit si in viata libera sa fie scris un asa articol despre el. Astea nu sunt reusite. Va spun eu ce ii trebuie orasului asta :
    - constructia port-containerului si racordarea lui la noua centura si la calea ferata
    - terminarea lucrarilor in zona industriala Galati si trimiterea in judecata a hotilor care au furat bani publici pe baza acestui proiect atatia ani
    - poate cea mai importanta investitie ar fi un aeroport internațional care ne-ar scoate din izolare si ar atrage investitori
    - reabilitarea falezei si tragerea la raspundere a celui care a dat autorizatie de constructie lui istrate
    - eliminarea maxitaxi si refacerea transportului comun electric cu trolee si tramvaie. S-ar diminua poluarea si evaziunea fiscala iar transportul ar fi civilizat. De asemenea eliminarea influentei asupra transurb ...
    - daramarea tuturor garajelor din oras construite pe domeniul public si construirea de parcari si spatii de joaca pentru copii. In tiglina de exemplu, in spate la hazard e mocirla. O parcare supraetajata ar fi perfecta.
    -incurajarea mersului pe bicicleta si crearea de spatii de unde se pot inchiria biciclete cu info hioscuri. Piste de biciclete dar nu facute in bataie de joc.
    - schimbarea totala a ecosal, adp, pentru ca sunt total ineficiente si mai mult executa lucrari potentatilor locali. Cum ar fi udarea gradinii lui bacalbasa in loc sa se ocupe de oras. Nimic nu functioneaza bine acolo de la director pana la maturatorul stradal.
    -calorgal-apaterm e o afacere in care primarul ne-a imprumutat la banca pe 20 de ani. Aici sunt multe de zis , prea multe si sunt dureroase.

    Ar mai fi multe de spus dar trebuie sa adaug ceva la laudele voastre la adresa lui stan. Viaductul a fost reparat din bani publici in loc sa fie reparat de combinat. Asta e un mare esec.
    76
    42
    Raportează
  • postat de Laudatio
    Joi, 31 Decembrie 2015 07:37
    78.97.221.***
    Inca un articol din seria
    "Cum sa laudam dar sa para ca criticam"
    77
    17
    Raportează
  • postat de pe traian va este locul
    Joi, 31 Decembrie 2015 07:07
    79.116.102.***
    sa te lauzi ca ai daramat garaje si ai construit parcari in aer liber este boala psihica, nebunie, sa te lauzi cu investitii ale altor societati idem

    nu e de mirare ca nu ai cum sa obtii progres cu astfel de profile psihologice
    80
    29
    Raportează
  • postat de Zdrang
    Joi, 31 Decembrie 2015 06:57
    78.97.221.***
    Mda, Primaria nu duce lipsa de laudatori..
    E o treaba si asta, sa treci niste reparatii (viaductul si str. Stadionului) la capitolul "investitii". Ca sa dea bine, nu-i asa?
    E o treaba mare sa denumesti "notabile" aceste ispravi pentru realizarea carora au fost necesari aproape doi ani si respectiv mai mult de un an, si avand drept rezultat un viaduct cu carosabilul valurit si peticit si o strada nefinalizata, (nefiind in stare sa preia traficul greu). Dar dau bine, nu-i asa?
    Daca mai taiem de pe lista investitiilor si ratarea numita "str. Democratiei" precum si cinematograful (unde primaria n-are vreun merit), ramanem cu Faleza si un loc de joaca ptr. copii, cateva blocuri izolate, niste stradute "modernizate", o parcare in M19 si un trotuar asfaltat...
    Daca se mai mentiona ca toate acestea au fost realizate nu cu bani ci cu "caldura", tacamul de revelion era complet.
    74
    30
    Raportează
  • postat de florin
    Joi, 31 Decembrie 2015 06:47
    86.121.155.***
    Pentru nevoile orasului Galati asa zisele investitii sunt vax albina .Nu sunt investitii care sa dezvolte orasul .Viaductul s-a rezolvat empiric cu 2 basculante de asfalt si gata,Se circula cu limitare de viteza -30 km .O adevarata investitie este Parcul industial.Parc care ar putea produce locuri de munca si bani.Dar dupa aproape 4 ani de mandat Stan nu a reusit sa-l puna in functiune,In continuare acest parc consuma bani publici si are in continuare un singur angajat si acesta este bineinteles DIRECTOR!!!!!!Cu investitii avevarate se pot laudaa brailenii.Noi galatenii in prezent traim intr-un oras gri.intunecat care beneficiaza din plin de lipsa de gindire si durerea in cur a administratiei Stan.
    71
    29
    Raportează
  • postat de Sorinacio gl.
    Joi, 31 Decembrie 2015 06:36
    100.99.67.***
    Jenant.
    76
    25
    Raportează
  • postat de Marin
    Joi, 31 Decembrie 2015 00:35
    89.136.0.***
    Ar mai fi si strada traian si lipsa de reclame pe spatiile verzi din oras, curatarea in mare parte a orasului, punerea la zid a celor care nu isi platesc utilitatile (prin sistarea apei curente), niste multe parcuri si alte maruntisuri care acum 5 ani erau de domeniul fantasticului, dar mna, omitem pe ici pe colo ca nu da bine sa spunem tot adevarul, face rau la concurenta.
    23
    82
    Raportează
  • postat de ..
    Joi, 31 Decembrie 2015 00:10
    86.127.74.***
    Mai erau si parcurile de cartier...dezafectarea mai multor chioscuri insalubre...dar sa inteleg ca e dedicatie d la concurenta?? ;)
    17
    83
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.