Propuneri pentru Primărie/ Cum vor urbaniştii să fluidizeze traficul în Ţiglina II

Propuneri pentru Primărie/ Cum vor urbaniştii să fluidizeze traficul în Ţiglina II
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

* Firma plătită de Primăria Galaţi pentru planul de restructurare urbană a cartierului Ţiglina II propune desfiinţarea capelei de la intersecţia străzilor Constructorilor – Gheorghe Doja şi amenajarea unui sens giratoriu * De asemenea, urbaniştii susţin interzicerea virajului la stânga din strada Brăilei către Saturn şi a întoarcerilor, astfel încât strada Constructorilor să nu mai fie utilizată ca scurtătură

În cadrul Planului Urbanistic Zonal (PUZ) - Restructurare urbană Ţiglina II, pe care îl realizează pentru suma de 116.400 de lei fără TVA, firma bucureşteană Quattro Design SRL a analizat traficul şi reţeaua de căi de comunicaţii din acest perimetru. Iată ce probleme au fost identificate şi ce soluţii sunt propuse pentru fluidizarea traficului auto şi pietonal.

Şoferii, primii vizaţi

Din start, elaboratorii planului urbanistic au reclamat „organizarea defectuoasă a intersecţiei dintre străzile Gheorghe Doja – Constructorilor – Crizantemelor, cauzată de poziţionarea capelei pe insula centrală”, care, în opinia urbaniştilor "produce tulburări importante în desfăşurarea traficului în perioadele când se desfăşoară ceremonii funerare”. Este vorba despre Capela „Înălţarea Domnului”, cunoscută de gălăţeni sub numele de „Biserica de Carton”. Urbaniştii susţin „reamenajarea sau reorganizarea intersecţiei străzilor Constructorilor – Gheorghe Doja după desfiinţarea capelei şi amenajarea unui sens giratoriu”.
O altă propunere rutieră vizează zona intersecţiei străzilor Constructorilor – Brăilei – Saturn care, afirmă specialiştii, „poate fi descongestionată prin interzicerea virajului la stânga din strada Brăilei către Saturn şi a întoarcerilor. Întoarcerea se poate realiza în giraţie (la Inelul de Rocadă), iar strada Constructorilor nu va mai fi utilizată ca scurtătură”, susţin urbaniştii.
Elaboratorii PUZ-ului au mai remarcat şi faptul că reţeaua carosabilă secundară din Ţiglina II prezintă degradări ale suprafeţelor, că lăţimea străzilor secundare este redusă, că nu au continuitate, ba chiar există străduţe din pământ sau pietriş pentru circulaţia auto. Şi dau ca exemplu strada din lungul blocului E6 unde pledează pentru „modernizarea şi refacerea legăturii prin desfiinţarea barierei, corelate cu reamenajarea parcajelor care să înlocuiască ansamblul de garaje existent”.
„Lărgirea unor tronsoane scurte de alei carosabile şi instituirea de sensuri unice în zonele de parcare colectivă care deservesc mai multe blocuri”, figurează şi ea în planul de restructurare urbană. Mai mult, se consideră necesară „instituirea semnalizării de zonă rezidenţială, cu limitarea vitezei la 20 de kilometri pe oră”.

În favoarea pietonilor

În opinia realizatorilor planului urbanistic, pietonii nu prea au pe unde să meargă în siguranţă în Ţiglina II pentru că reţeaua de alei pietonale nu are coerenţă, pentru că multe dintre alei au devenit accese către garaje, pentru că trecerile de pietoni sunt insuficiente, ba chiar există zone cu accese improprii sau fără acces. Aşa că solicită refacerea reţelei de alei pietonale: „Recuperarea aleilor pietonale ocupate de garaje şi de accesele la garaje, delimitarea unor trasee pietonale majore pe direcţiile est-vest şi nord-sud, amenajarea unor zone pietonale mai largi, limitarea circulaţiilor carosabile de tranzit şi protejarea spaţiilor verzi”.
Sunt propuse şi „amenajarea de treceri de pietoni suplimentare pe strada George Coşbuc şi strada Gheorghe Doja (în dreptul staţiei Apaterm) şi reamenajarea zonelor unor treceri de pietoni de pe strada Constructorilor unde s-au înregistrat următoarele probleme: existenţa în dreptul trecerii a arborilor, zonelor de pământ, locurilor de parcare”.
Arhitecţii şi urbaniştii consideră necesară şi „amenajarea unui sistem de circulaţii pietonale care să asigure deplasarea cursivă a pietonilor în zonele de locuit şi accesul către toate instituţiile şi serviciile de interes public, dar mai ales asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu dizabilităţi”.

Cartier înghesuit şi fără facilităţi

Zona vizată de planul de restructurare urbană a cartierului Ţiglina II, realizat de firma Quattro Design SRL, este delimitată pe toate laturile de artere majore de circulaţie: străzile Gheorghe Doja, Crizantemelor şi Mihail Kogălniceanu, până la intersecţia cu strada George Coşbuc (la nord), bulevardul George Coşbuc (la est), bulevardul Brăilei (la sud), Siderurgiştilor (la vest). Arhitecţii şi urbaniştii de la Quattro Design au remarcat din start că suprafaţa acestui cartier este relativ mică – 57,04 hectare, sub unu la sută din suprafaţa municipiului - însă comunitatea care trăieşte aici reprezintă circa 5,5 la sută din populaţia municipiului: peste 14.000 de locuitori. În opinia specialiştilor, „densitatea locuirii este de şase ori mai mare decât media pe municipiu, ceea ce conduce la o nevoie sporită de utilizare a spaţiilor exterioare, complementare locuirii”. Mai exact, au reclamat „insuficienţa locurilor de joacă pentru copii, a spaţiilor amenajate pentru socializare, odihnă şi relaxare, a mobilierului urban şi neglijarea spaţiilor plantate”.
Arhitecţii au criticat lipsa punerii în valoare a monumentelor de artă cum ar fi faţada complexului comercial aflat la sud de blocul B4, strada George Coşbuc, lucrare parietală cu forme abstracte dispuse pe orizontală. De asemenea, au remarcat că pe strada Brăilei chioşcurile alcătuiesc un perete compact care obturează faţadele instituţiilor publice cu deschidere la această arteră – Şcoala nr. 7, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi, dar şi accesul către terenurile cu potenţial urbanistic.

Reţele edilitare vechi şi prost întreţinute

Elaboratorii PUZ-ului Ţiglina II au mai remarcat, în cartier, denivelări ale terenului adiacent construcţiilor, sistem de colectare şi dirijare a apelor pluviale în mare parte nefuncţional din lipsa întreţinerii corespunzătoare, rigole sau şanţuri colectoare colmatate parţial sau în totalitate, sistem de canalizare şi alimentare cu apă învechit, pierderi de apă din conducte şi reţelele edilitare.

Nu sunt bătute în cuie!

Toate aceste probleme şi soluţii au fost expuse, la finele anului 2015, pe panourile postate în holul rectoratului Universităţii "Dunărea de Jos", în cadrul dezbaterii care a avut loc pe seama planului urbanistic zonal.
Potrivit Primăriei, planul se află, în acest moment, în faza de întocmire a raportului preliminar după informarea şi consultarea populaţiei. „După această etapă, conform procedurii, se trece la obţinerea avizelor de la deţinătorii de utilităţi şi de la unităţile strategice din zona analizată (locali şi centrali). După obţinerea tuturor avizelor, se procedează la întocmirea variantei finale a Planului de Urbanism Zonal pentru Ţiglina II, ţinând cont de condiţiile impuse de avize şi de sugestiile din consultarea publică. Varianta finală este supusă aprobării Consiliului Local”, ne-a informat Primăria.
Deci rămâne de văzut dacă în varianta finală a Planului Urbanistic ideile de fluidizare a traficului auto şi pietonal vor mai fi păstrate.

Abonată la PUZ-urile Galaţului

Când e vorba de restructurare urbana, SC Quattro Design SRL pare abonată la licitaţii. SRL-ul a facut parte din asocierea care a realizat, contra sumei de 199.000 de lei, Planul Urbanistic Zonal pentru Faleza Dunării. Tot ea a realizat şi planul de restructurare urbană a microraioanelor 18, 19, 20 şi 21, lucrare pentru care a primit 318.000 de lei de la Primărie.

Foto: Anca Melinte, Marius Negri

 

Citit 5575 ori Ultima modificare Marți, 19 Ianuarie 2016 00:30

24 comentarii

  • postat de Ion
    Joi, 28 Ianuarie 2016 08:24
    5.254.65.***
    "HOTĂRÂRE nr.525 din 27 iunie 1996
    pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism:

    Textul actului republicat în M.Of. nr. 856/27 noiembrie 2002:
    ARTICOLUL 33
    Parcaje
    (1) Autorizarea executării construcţiilor care, prin destinaţie, necesită spaţii de parcare se emite numai dacă există posibilitatea realizării acestora în afara domeniului public.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), utilizarea domeniului public pentru spaţii de parcare se stabileşte prin autorizaţia de construire de către delegaţiile permanente ale consiliilor judeţene sau de către primari, conform legii.
    (3) Suprafeţele parcajelor se determină în funcţie de destinaţia şi de capacitatea construcţiei, conform anexei nr. 5 la prezentul regulament.

    ANEXA Nr. 5 la regulament:
    PARCAJE
    5.11. - Construcţii de locuinţe
    5.11.1 - Pentru construcţii de locuinţe, în funcţie de indicele de motorizare a localităţii, vor fi prevăzute locuri de parcare după cum urmează:
    - câte un loc de parcare la 1-5 locuinţe unifamiliale cu lot propriu;
    - câte un loc de parcare la 1-3 apartamente pentru locuinţe semicolective cu acces propriu şi lot folosit în comun;
    - câte un loc de parcare la 2-10 apartamente în locuinţe colective cu acces şi lot în comun.
    5.11.2. - Din totalul locurilor de parcare pentru locuinţele individuale vor fi prevăzute garaje în procent de 60-100%."

    Suplimentar tot Anexa 5 reglementeaza si numarul spatiilor de parcare aferent constructiilor administrative, a celor comerciale, de cult, constructiilor culturale, de invatamant si sanatate, constructiilor sportive si altele care nu trebuie sa fie neaparat acoperite (garaje).

    Si cum Galatiul are indicele de motorizare maxim rezulta ca Primaria TREBUIE sa asigure prin Planul de Urbanism un loc de parcare la 2 apartamente in locuinte colective iar un procent de 60-100% trebuie sa fie GARAJE.
    Asta spune LEGEA si primarii de pana acum au RESPECTAT-O.

    "ANEXA Nr. 6 la regulament:
    SPAŢII VERZI ŞI PLANTATE

    6.8 - Construcţii de locuinţe
    Pentru construcţiile de locuinţe vor fi prevăzute spaţii verzi şi plantate, în funcţie de
    tipul de locuire, dar nu mai puţin de 2 m2/locuitor."

    Prin urmare la o scara de bloc cu 20 apartamente si un numar de 3 persoane in medie de familie rezulta un numar de 60 persoane pe scara si o suprafata aferenta de spatii verzi de minim 120m2. Este exact spatiul verde din jurul scarilor de bloc care in general este lasat neingrijit insa noi vrem exces de spatii verzi.

    IN ACTUL NORMATIV NU EXISTA CERINTA EXPRESA (suprafata, dotare, etc) PENTRU LOCURI DE JOACA PENTRU COPII. Exista doar o posibilitate de a se prevedea CONSTRUCTII DE AGREMENT ( cluburi, locuri de joaca pentru copii, parcuri).
    0
    0
    Raportează
  • postat de tiglina
    Vineri, 22 Ianuarie 2016 11:30
    82.208.137.***
    Quattro Design SRL Bucuresti? Ah da, este firma ce a mancat banuti publici la Galati de vreo 3 ani incoace...Mda, am inteles. Domnilor, lasand gluma la o parte, faptul ca se incearca descongestionarea arterelor rutier este un lucru bun, atata vreme cat nu se aduce atingere intereselor comunitatii locale. Tiglinele 1 si 2 s-au lovit mereu de cateva probleme importante:
    1. lipsa transportului in comun, situatie rezolvata in ceea ce priveste Tiglina 1 str. Regimentul 11 Siret, respectiv Saturn (traseul meteoritului 16) si o portiune din Crizantemelor, intre Nae Leonard si Cosbuc (maxi taxi); celelalte artere rutiere nu au mijloacele de transport necesare.
    2. lipsa unitatilor medicale de prima urgenta si a medicinei de familie (ramanand doar 2 centre de medicina de familie, un centru medical multifunctional si o clinica stomatologica.
    3. paraginarea fostelor centre comerciale de cartier si absenta spatiilor de alimentatie publica (Francezi, Ultimul Leu, Tiglina 1, Doja)
    4. Tasarile blocurilor fara subsol tehnic.
    5. Aglomerarea Falezei Superioare a Dunarii cu constructii megalitice ce conduce la surparea constanta a taluzului cuprins intre Faleza Superioara si Faleza inferioara.
    6. Defrisari abuzive in numele reimprospatarii fondului arboricol al zonei.
    7. Constructia de garaje, adevarate fortarete cu parter si subsol si aciuarea cainilor fara stapani pe langa acestea, ceea ce pune in pericol siguranta trecatorilor prin zonele cu baterii de garaje.
    8. Lipsa Parcarilor supraetajate din cartiere si parcarea abuziva a autoturismelor pe spatiile verzi (vezi Tiglina 2 in special).
    9. lipsa rutelor alternative celor existente pentru a se evita blocaje sau ambuteiaje pe arterele principale (Tiglina 2 intre Orange si Calorgal, Tiglina 1 intre Francezi si Saturn).
    10. lipsa unor strategii de dezvoltare zonale, pentru realizarea urbanizarii estetice si eficiente a celor doua cartiere de locuit.
    11. prezenta cladirilor aflate la stadiul de schelet de constructie ce fac obiectul la fel de fel de procese civile, pentru care se poate emite un HCL pentru fortarea finalizarii constructiei sau pentru demolarea acesteia.
    0
    0
    Raportează
  • postat de viorel
    Marți, 19 Ianuarie 2016 19:16
    79.116.96.***
    mi se pare ca traficul in Tiglina 2 este destul de bun si nu cred ca se impune un sens giratoriu,cat despre intersectia Constructorilor cu Saturn daca se va devia spre inelul de rocada ,la ore de varf se va bloca traficul dinspre Micro 17(care si asa e greoi),nu stiu daca merita sa faci asta pt. cateva masini care merg spre saturn
    0
    1
    Raportează
  • postat de ss
    Luni, 18 Ianuarie 2016 21:16
    5.13.232.***
    o aberatie absoluta sensul giratoriu la Constructorilor - Doja - Crizantemelor, e doar o strada principala si nimic mai mult, nu exista trafic blocat sau obturat! Proiecte de sifonat bani, orice om cu un pic de simt al esteticului din primarie poate desena un astfel de proiect.....asta daca nu toti de acolo sunt praf si pulbere!
    8
    2
    Raportează
  • postat de MIRCEA
    Luni, 18 Ianuarie 2016 19:48
    79.116.105.***
    Nu va legati de biserici, indiferent cum sunt facute. DOMNUL are "grija" de lucrarea facuta in numele sau. Cine vrea sa-i puna la incercare PUTEREA, pot sa se creada mai presus de EL.
    7
    2
    Raportează
  • postat de Prof dr. Arnautu
    Luni, 18 Ianuarie 2016 17:36
    78.97.221.***
    Pentru a rezolva problema parcarilor pe nae leonard trebuie ca portiunea de pamant cu bordura indepartata, asfaltata pe modelul de parcari de pe strada constructorilor deci cum a inceput durbaca. Asa e si in strainatate. Se mai taie din trotuar ca sa aiba si masina loc sa mai intre 1 metru ca nu e trafic de pietoni asa mare ca sa ai un trotuar lat de 3 metri. Au loc toti. Apoi pe Saturn e acea cladire ridicata si nu inteleg cine a aprobat constructia ei pt ca deja e un magazin inceput langa ea si asa a fost lasat de zeci de ani. Faci loc pe Saturn si mai iei din trotuatul din dreapta cum te duci spre bac din brailei. Trebuie cat mai multe parcari si sa nu se mai puna plata la parcari peste tot ca nu mereu ai bani marunti sa platesati la bancomat si multi parcam in alte zone din spatele blocurilor si e infernal. Taxe la parcari sunt numai in strainatate in orasele mari si numai in zonele de centru unde sunt mii de masini si tranziteaza pe acolo cum ar fi in berlin, londra, paris dar nu un oras ca al nostru. La Constanta nu e taxa la parcare. Paerchezi unde vrei dar civilizat. Si da e necesar un sens giratoriu pe doja / nae leonard.
    16
    2
    Raportează
  • postat de ptr,G o m_ie.
    Luni, 18 Ianuarie 2016 16:20
    86.124.202.***
    Pentru george o m_ie,Cand eram smecher ,tu nici prost nu existai !
    6
    9
    Raportează
  • postat de sor
    Luni, 18 Ianuarie 2016 15:07
    5.13.174.***
    In Doja cu Nae Leonard ar fi bun un sens giratoriu ,sa se taie putin din trotuare (au 3 metri latime) , veniti sa vedeti ce trafic si cate accidente sunt in aceasta intersectie
    0
    14
    Raportează
  • postat de @Eco
    Luni, 18 Ianuarie 2016 14:57
    5.13.139.***
    Nu mai dati solutii proaste! Cum asa, Brailei sa nu aiba niciun scuar intre papadie si rocada? Pe o portiune de peste 1 km?
    Si nu cred ca merge nimeni spre Bac pe strada Saturn.
    Eu chiar vin in fiecare dimineata de pe str Constructorilor si fac stanga pe acolo, urmand sa ajung pe str Regiment 11 Siret. Sa inconjor pe la Rocada as putea, dar mi se pare un ocol inutil si consum inutil de timp si carburant.
    20
    5
    Raportează
  • postat de Eco
    Luni, 18 Ianuarie 2016 14:20
    89.122.189.***
    Da, este o idee buna ca cei ce vin de pe Brailei sau ies din Constructorilor sa nu aiba voie sa faca stanga sau sa intoarcai in dreptul str. Saturn, deoarece se creeaza ambuteiaje din cauza masinilor care stationeaza la semafor, distanta fiind prea mica pentru a traversa 3 benzi de circulatie in siguranta. Cei mai multi forteaza iesirea din Constructorilor si ajung transversal pe sensul de circulatie.
    De altfel cred ca e mai bine ca zona sa fie blocata prin continuarea scuarului cu spatiu verde, de pe mijlocul Str. Brailei, pana la trecerea de pietoni si m-ai castigam si niste mp de verdeata. Astfel cei ce vor sa ajunga la bac sau in Tiglina 1 o pot face pe la intersectia "Inelul de Rocada". Trebuie sa tinem cont ca Bd-ul Closca care duce la Faleza/Bac are 2 benzi pe sens, astfel se va mai decongestiona si aglomeratia din zona pietei Tiglina 1, de masinile care sunt in trecere spre bac pe str. saturn care are 1 banda pe sens si nici aia nu-i libera.
    3
    20
    Raportează
  • postat de nelutu
    Luni, 18 Ianuarie 2016 12:13
    89.136.6.***
    Si pontonul de la bac care dupa 2 ani este complet demolat de marile valuri ale fluviului Dunare a fost construit tot de Quattro Design pe bani buni de la bugetul local.
    13
    10
    Raportează
  • postat de c
    Luni, 18 Ianuarie 2016 11:28
    109.102.89.***
    Dar pe popi i-a intrebat cineva ? Credeti ca vor accepta sa li se micsoreze cu ceva tot ce au acumulat dupa 1989 ? Inainte, erau in Galati 31 de biserici cu cate un popa. Acum sunt peste 100 de biserici cu cate 3(trei) popi, plus dascali cantareti clopotari si tot neamul lor. Scot seminarele absolventi pe banda rulanta si, daca nu mai sunt locuri in biserici, se fac profesori de religie...Am impresia ca armata popilor este mai numeroasa decat Armata Romaniei !!!
    7
    17
    Raportează
  • postat de Ion
    Luni, 18 Ianuarie 2016 11:23
    194.202.140.***
    Totul tine de educatie...se va fluidiza traficul atunci cand se va folosi transportul in comun, cand acesta va fi disponibil bineinteles si la un ALT standard. Asa se procedeaza in orasele aglomerate si civilizate! Dar sa nu uitam ca in Galati toata lumea are masina cat mai mare ,in care este doar soferul, fara alt pasager de cele mai multe ori, astfel daca am lua toti soferii din 30-40 de masini ar incapea intr-un singur autobuz/tranvai.
    https://www.youtube.com/watch?v=PsO2K1HEm5o
    In plus, datorita comoditatii ca sa nu zic nesimtirii, se parcheaza pe unde se apuca...in special pe carosabil, banda 1 fiind de cele mai multe ori ocupata de masini parcate. Imaginati-va cum ar fi daca banda 1 ar fi tot timpul libera ! Ar ajuta la fluidizare?
    Vor exista carcotasi care vor spune ca nu exista locuri de parcare, eu zic ca daca vrei sa parchezi masina civilizat, vei gasi unde, cu conditia sa vrei sa mergi 4-5 minute pe jos...dar revin, lenea si nesimtirea sunt la loc de cinste in Galati!
    Uitati-va la parcarile de la supermarket-uri , Mall-uri, unde sunt suficiente locuri, dar de fiecare data sunt cateva exemplare care parcheaza langa intrare pe locuri nepermise sau pe locuri rezervate pt handicapati/gravide, etc...

    PS: Avem si urbanisti in Galati? Ce realizari pot enumera din 1989 pana astazi?
    3
    24
    Raportează
  • postat de George1000
    Luni, 18 Ianuarie 2016 10:25
    84.117.219.***
    @ pe rele nu tp-a sters nimeni nici un comentariu bou jegos. Tu esti acelasi idiot analfabet cu huiduiala pi buni si " satul d garaje. Uita-te mai bine chior jegos retardat
    22
    5
    Raportează
  • postat de Iujeen
    Luni, 18 Ianuarie 2016 10:14
    83.56.16.***
    pt George 1000 si Marius Stanica
    Este foarte simplu, se face intoarcerea la Inelul de Rocada si apoi intram la dreapta pe Saturn spre Bac. George daca nu-ti place pe Saturn, poti intra pe la Popescu, ca si cum te-ai duce la faleza.
    Problema nu asta este, ci faptul ca noi nu suntem supusi la avem restrictii. Daca la mama acasa parcam masina in curte, vezi Doamne, cand avem venit la oras si acum ne numim oraseni dar cu maniere de Gheboaia, parcam in fata blocului, daca se poate sub geam. Nu conteaza ca intram prin spatiul verde sau pe alei pietonale. Important este sa reusim.
    Observ ca nu comentati despre mizeria care este in zona, despre garaje, despre inaltimea copacilor care reprezinta un pericol pentru toata lumea, despre tevile da gaz de pe o fatada sau cele care "ies din pamant" de jumatate de metru, care iarasi sunt un pericol.
    Pe voi va intereseaza pe unde voi merge EU.
    Mai ganditi domnilor.........
    3
    22
    Raportează
  • postat de Cristian
    Luni, 18 Ianuarie 2016 09:33
    86.123.138.***
    Imbecilitate. Descongestionezi intersectia Constructorilor cu Brailei, ca apoi acelasi flux de masini ce intentionau sa intre pe Saturn sa se inghesuiasca in Inelul de rocada iar apoi, cel putin o parte sa blocheze practic statia de autobuz din Tiglina pentru incadrarea pe banda 1 spre virajul la dreapta pe Saturn. La asta se adauga consumul suplimentar de carburant si timp. Mama idiotilor este tot timpul gravida...
    27
    18
    Raportează
  • postat de Cineva
    Luni, 18 Ianuarie 2016 09:03
    93.163.26.***
    E absolut necesar un semafor pe Constructorilor, in fata la Romioana- Profi. Dimineata si la pranz se traverseaza la greu de catre copiii care merg la sc.13 sau la gradinita 9. E o zona foarte aglomerata, unde au avut loc si accidente.
    4
    8
    Raportează
  • postat de v
    Luni, 18 Ianuarie 2016 08:35
    213.218.53.***
    De unde se vede slutirea unui cartier (frumos in alte vremuri) de pe urma garajelor, chioscurilor si constructiilor aiurea. Mai trebuiau mentionate:
    * bateria de garaje de langa Scoala 13 (E3/C7/C8/B1 - acolo a fost loc de joaca :) ) - cel mai bine acolo s-ar amenaja o parcare (este lic destul) si parc pt copii
    * bateria de garaje dintre blocurile C7/C8 care ar putea fi cale de acces pentru parcarea mentionata mai sus
    * bateria de garaje din fatza blocului B2 (langa Dragos Rosu / fosta popota / fostul service Arctic) - si aici a fost loc de joaca :)))
    * nu am inteles daca chioscurile din fatza Scolii 7 vor fi demolate - acolo era un parculet si spatiu verde de la I1 pana la fostul spital de copii
    * sediul Arcada - sta ca un buboi in coltul strazilor
    * slutirea complexului de pe Constructorilor (ex Cin Cin)
    * slutirea complexului de la Dragos Rosu - masini parcate aiurea pe spatiul verde (in noroi, pardon)
    * bateria de garaje dintre sala de sport a Scolii 13 si centrala telefonica de pe Ghe Doja
    * bateria de garaje dintre gardul Lic Pedagogic si Caminul 9
    * bateria de garaje lipita de gardul Lic Pedagocig (intrarea de langa Orange)
    * samd... samd.... samd....

    La cate garaje sint acolo cred ca ramane loc suficient de spatii verzi si locuri de joaca... acum sa vedem cine are curaj sa ia taurul de coarne :)

    Durbaca si Niculae (Ciumi ?!?): din cauza voastra arata asa cartierul asta !!!!!
    7
    60
    Raportează
  • postat de Ion
    Luni, 18 Ianuarie 2016 08:24
    82.137.14.***
    Bani cheltuiti aiurea pe studiile firmei de urbanism a lui peste prajit...cum sa dai ma 2 miliarde ca sa-ti zica unii 3 banalitati si 2 tampenii? E uluitor cum se arunca cu bani publici degeaba,pe de o parte si cum se castiga bani degeaba de catre altii,pe de alta parte.
    29
    32
    Raportează
  • postat de Vai de mama noastra
    Luni, 18 Ianuarie 2016 05:46
    5.13.166.***
    Da,ceva ca-n bancurile cu prosti.Sper ca Dorel de Galati(primarul fotbalist,cu zero pricepere in administratie,insa artist la studii de fezabilitate si planuri de urbanism, si cum spun sondajele un viitor primar de 9 ,adica 9% in sondaje si pe locul trei) sa ramana fara job in vara,impreuna cu sleahta de consilieri ageamii adusi si numiti pe unde vrei si nu vrei,pentru ca ,pur si simplu si-a batut joc de acest oras, iar de demisie de onoare nici vorba.Nu o sa uit niciodata,remarca lui Porumboiu,care-l caracteriza in 2012,ca fiind o secatura,ajuns primar ,si cu care galatenii sa se spele pe cap.Mare adevar.
    35
    26
    Raportează
  • postat de George1000
    Luni, 18 Ianuarie 2016 01:09
    84.117.219.***
    huiduiala pi buni de unde stii tu daca ea a fost sau nu a fost cand tu esti ala care nu ai fost? Nici nu ai avea cum ca tu nici macar nu esti din Galati. N-ai iesit vreodata din Ferantariul tau infect retardat Jegos.
    17
    6
    Raportează
  • postat de George1000
    Luni, 18 Ianuarie 2016 01:07
    84.117.219.***
    Pai si pe unde draku te mai duci la BAC daca blocheaza strada Saturn?
    53
    11
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Luni, 18 Ianuarie 2016 00:55
    5.13.135.***
    O altă propunere rutieră vizează zona intersecţiei străzilor Constructorilor – Brăilei – Saturn care, afirmă specialiştii, „poate fi descongestionată prin interzicerea virajului la stânga din strada Brăilei către Saturn şi a întoarcerilor. Întoarcerea se poate realiza în giraţie (la Inelul de Rocadă), iar strada Constructorilor nu va mai fi utilizată ca scurtătură”, susţin urbaniştii.


    Ce mai specialişti !!!??!!!?!??

    Hai să blocăm tot, facem sensuri unice, ocolim de ne ia dracu... că aşa gândesc... specialiştii în urbanism !!!
    49
    19
    Raportează
  • postat de satul d garaje
    Luni, 18 Ianuarie 2016 00:11
    5.13.233.***
    Urate si hidoase mai sunt panaramele de garaje...oare cate zeci de ani trb sa le mai suportam.....sper ca domnul Stan sa nu se opreasca la cele aprox 200 d garaje...din pacate sunt cam 7 mii...
    11
    71
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.