* Deşi pe 10 februarie 2016 i-am solicitat Primăriei să ne spună ce documentaţii au fost realizate pentru lărgirea străzii Traian şi costul acestora, nici după o lună de zile nu am primit vreun răspuns
Lărgirea la patru benzi a arterei Traian, pe segmentul cuprins între străzile Tecuci şi Brăilei, a fost o decizie luată de aleşii locali în octombrie 2013. Deocamdată, nu se cunoaşte decât suma care va fi plătită ca despăgubire gălăţenilor expropriaţi - 4.706.415 de lei cu TVA - şi, estimativ, valoarea contractului de lucrări care vor fi executate pentru demolări şi extinderea carosabilului - 4.399.585 de lei fără TVA.
Numai că, în toată această perioadă, Primăria municipiului Galaţi a întocmit numeroase documentaţii de susţinere a investiţiei, dar n-a binevoit să ne spună şi nouă ce anume şi cu cât le-a plătit. Aşa că am încercat să le aflăm şi să le calculăm noi, pe baza informaţiilor la care am avut acces.
Conform datelor noastre, Primăria a plătit un studiu geotehnic în valoare de 11.858 de lei fără TVA firmei Geomar-For Consulting SRL, dar şi studii geotehnice suplimentare de 10.400 de lei firmei Vio Top SRL. De asemenea, a mai cheltuit 8.000 de lei pe un studiu de soluţie privind lărgirea carosabilului, studiu realizat de firma RBX Electric.
A fost întocmit şi Planul Urbanistic Zonal privind modernizarea străzii Traian, pentru care Primăria a plătit 75.300 de lei, dar cam degeaba. Spunem asta pentru că propunerile arhitecţilor privind transformarea pasajului pietonal de la V-uri şi a Fundăturii Aleea Şcolii în străzi au fost respinse de cetăţeni şi scoase din PUZ.
Pentru proiectarea lărgirii străzii Traian municipalitatea a mai cheltuit 65.680 de lei fără TVA, contractul fiind atribuit SC Sirius Proiectare şi Studii SRL Bucureşti.
Rezultă deci că, numai pe hârtiile pe care le-am identificat noi, s-au plătit deja 171.238 de lei!