În locul tramvaielor, troleibuze pe strada Basarabiei

În locul tramvaielor, troleibuze pe strada Basarabiei
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Reabilitarea străzii Basarabiei pe tronsonul cuprins între arterele Traian şi Mihai Bravu - investiţie votată de aleşi în februarie 2016 şi licitată de trei ori în 2017 de către Primăria municipiului Galaţi - va fi executată de Asocierea Tancrad SRL – Lemacons SRL. La finalul lucrărilor care vor costa 11.855.036 de lei fără TVA, artera va spune adio tramvaiului, dar va fi gata să primească troleibuzele.

Lansată pe 13 ianuarie şi anulată pe 26 ianuarie 2017, relansată pe 5 octombrie şi anulată pe 9 octombrie 2017, şi, în cele din urmă reluată pe 31 octombrie, licitaţia pentru modernizarea străzii Basarabiei pe segmentul cuprins între Traian şi Mihai Bravu s-a finalizat cu succes. Potrivit Primăriei municipiului Galaţi, câştigătoarea contractului este Asocierea Tancrad SRL – Lemacons SRL cu o ofertă de 11.855.036 de lei fără TVA, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Trebuie spus că modernizarea acestui segment al străzii Basarabiei face parte dintr-o investiţie de amploare. „Reabilitarea infrastructurii transport inclusiv viaducte axa Est –Vest, intrări în Galaţi”, estimată la peste 145 milioane de lei.

Ce lucrări se vor executa

Conform Primăriei, termenul prevăzut pentru executarea lucrărilor este de 14 luni. Este vorba despre: refacerea sistemului rutier pe partea carosabilă pe toată lăţimea străzii, refacerea trotuarelor, amenajarea intersecţiilor, asigurarea scurgerii apelor prin guri de scurgere racordate la reţeaua de canalizare, reabilitarea reţelelor de apă şi de canalizare, inclusiv al branşamentelor şi a subtraversărilor, desfiinţarea liniilor de tramvai şi instalaţii electrice pentru extindere troleu.

De ce spunem adio tramvaiului? 

Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul nostru, intenţia de a reabilita strada Basarabiei s-a manifestat încă din 2015, când Primăria i-a plătit firmei ADD Global Service SRL 140.675 de lei pentru documentaţia de avizare a lucrărilor, documentaţie votată de aleşii locali în ianuarie 2016. Pentru prima etapă a lucrărilor, strada Basarabiei, proiectul, care prevedea, printre altele, reabilitarea căii de rulare a tramvaiului linia de tramvai a fost realizat de Proiect SA, în 2016, şi a costat 119.000 de lei.

După ce prima licitaţie, din ianuarie 2017, a fost anulată, autorităţile au ajuns la concluzia că linia de tramvai nu se mai justifică şi, implicit, nici lucrările de reabilitare a căii de rulare tramvai şi a firului de contact. Pentru excluderea lor din proiect a fost necesară actualizarea documentaţiei, tot de către Proiect SA, contra sumei de 56.000 de lei fără TVA. Vestea bună este că, în loc de tramvaie, pe strada Basarabiei ar putea circula troleibuzele.

„Zona cuprinsă între Traian, la Baia Comunală, şi până în Mihai Bravu, va fi refăcută în totalitate ca infrastructură. Proiectantul şi toate datele puse la dispoziţie de Transurb nu ne-au încurajat în a merge, în continuare, cu linia de tramvai. Linia aceasta e generatoare de costuri foarte mari, şi nici nu mai este folosită. Deci Basarabiei se va transforma în stradă eminamente pentru autoturisme şi autobuze şi, într-un viitor poate apropiat, vom extinde linia de troleibuze pe zona aceasta”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu la finele anului trecut.

Citit 12844 ori Ultima modificare Luni, 26 Februarie 2018 11:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.