Evaluaţi acest articol
(25 voturi)
2 comentarii

Şantierul podului peste Dunăre de la Brăila tinde să devină un adevărat obiectiv turistic, un etalon pentru modul în care ar trebui să se desfăşoare lucrările plătite din bani publici. Periodic, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) publică pe pagina sa de Facebook imagini spectaculoase, surprinse sau filmate, în care podul creşte văzând cu ochii. Din păcate, după cum a recunoscut ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu acordat HotNews, podul va rămâne pentru un an muzeu, pentru că drumurile de conectare au fost lăsate de izbelişte.

Luni, 18 ianuarie, CNAIR a transmis, pe Facebook, imagini live de pe șantier, dar şi informaţii privind evoluţia lucrărilor: "Pilonii de pe malul Brăila sunt finalizați, iar turnarea celor de pe malul Jijia este momentan întreruptă de condițiile meteorologice. Se fac ultimele pregătiri pentru ridicarea grinzilor de rigidizare pe pilonii de pe malul Brăila".
Câteva zile mai târziu, am avut parte de un răsărit de soare cu unul dintre turnuri, vedere de pe malul Jijila.
Imagini la fel de impresionante ne-am dori să vedem şi de pe şantierele căilor de acces la pod. Din păcate, aceste şantiere nu există.

Termen în instanţă

Drumul expres Brăila - Galaţi, care ar trebui să asigure conexiunea cu podul, zace în instanţă, mai precis la Curtea de Apel Bucureşti. Pe 28 ianuarie este programat primul termen al procesului deschis de compania Astaldi Spa, care a contestat desemnarea asocierii SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL drept câştigătoare a contractului pentru proiectarea şi construirea drumului expres.

Declaraţii de ministru

Faptul că drumurile noi de conexiune cu podul nu vor fi gata la timp a fost recunoscut public de însuşi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu acordat HotNews.ro: "Spun de pe acum: podul frumos, nou, al treilea ca lungime din Europa, va rămâne un an - 2023, dacă nu mă înșel - un muzeu. Asta ca urmare a unor inacțiuni din trecut, pe care acum încercăm să le reparăm din mers. Sunt acele drumuri de legătură care au fost lăsate de izbeliște", a spus ministrul.
Întrebat dacă se poate accelera ritmul, ministrul a răspuns: "Asta încercăm. Sunt în rezolvare problemele de la Brăila. Va ieși în curând autorizația de construire pentru un sector de şapte kilometri, apoi și pentru restul. Poate reușim să fie mai puțin de un an. Când spun aceste termene nu înseamnă că sunt resemnat cu ele. Dar nici să spun, cum aruncă politicienii de obicei, "Va fi totul bine. Gata, într-o lună terminăm autostrăzile. Spun lucrurile realist", a mai spus ministrul.

Citit 5687 ori Ultima modificare Vineri, 29 Ianuarie 2021 00:13

2 comentarii

  • postat de Ludmila Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 12:05 89.136.0.*** Link la comentariu
    5
    20

    Da doamne mintea romanului cea de pe urma. Daca se vede seriozitatea acestui constructor se poate cere dispensa de la UE pentru a fi intrebat cat ma costa drumurile de legatura si daca le pot face pana la finalizarea podului. Li se dau banii si gata. Iar alde umbrarescu si contestatarii lor sa puna mana la munca, sa aiba specialisti si utilaje si dupa aia nu au decat sa se conteste pe pusul pavelelor in curtile proprietatilor detinute de patroni si construite prin evaziune si trafic de influenta. Cred in prezumtia de nevinovatie, dar poate trebuie introduse si exceptii. Ori cand au dosare peste dosare la toate parchetele din tara si tu spui ca esti nevinovat in baza unor manevre juridice discutabile (ca ai cu ce sa le obtii, cati avocati sau alti reprezentanti ai legii nu au proprietati obtinute in schimbul sprijinului?!), poate finecesara resetarea sistemului legislativ stufos si amanabil pana la prescriptie, si copierea din zona vestica sau americana a termenelor de maxim 6 luni pana la Curtea suprema. Iar motivatia ca e mult de munca si putini judecatori trebuie exclusa avand in vedere avantajele trase si pensiile. Legati de instante, intai procesele si dupa aia vacantele daca vor salarii de sute de milioane vechi si pensii peste cele europene in materie. Si revenit la constructori poate se face la fel ca in cazul farmaciilor, care au obligatia de a angaja farmacisti specialisti (cu studii si practica), la fel si firmele de constructii daca nu au angajati arhitecti, proiectanti si specialisti in constructii de la zidar la inginer, cat si experienta si bonitate in lucrari de anvergura sa nu fie primiti la licitatii si sa se termine cu subcontractarile, care genereaza furt in cascada si la final nerealizarea obiectivelor si chiar pierderea finantarilor. De asemena sa nu mai fie acceptate aditionale de prelungire a termenului si cresteri ale pretului peste cel adjudecat la licitatie, iar garantia de participare la licitatie sa fie libertatea administratorilor, patronilor, dirigintilor de santier. Doar asa vom scapa de uscaturi si politruci si de mafia licitatiilor trucate si contestate.

    Raportează
  • postat de George Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 10:27 89.136.76.*** Link la comentariu
    18
    5

    DAR DACA BETONUL PILONILOR SE USUCA, MAI POATE fi construita pasarela pe ei?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.