Evaluaţi acest articol
(22 voturi)
14 comentarii

În şantierele navale din Tuzla şi Eregli, din Turcia, au fost recent lansate la apă cele patru remorchere multifuncţionale cu clasă de gheaţă (două fluviale şi două maritime), destinate Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi. În total, este vorba de contracte în valoare de aproximativ 100 milioane de lei (exclusiv TVA), cea mai mare parte a finanţării (85 la sută) fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

În cadrul proiectelor de modernizare a flotei AFDJ Galaţi, a fost cuprinsă, în 2018, şi lansarea procesului de achiziţie a patru remorchere care să crească capacitatea de intervenţie a administraţiei fluviale, atât în punctele critice care apar în perioadele secetoase, cât şi pentru eliberarea şenalului navigabil de gheţuri, pe timp de iarnă. De asemenea, navele ar urma să asigure, în cazul apariţiei unor solicitări, şi operaţiuni de remorcaj, intervenţii pentru dezeşuări de nave şi convoaie, stingere de incendii la bordul navelor sau la cheu etc.
Planul era de a asigura două remorchere - cu un pescaj mai mic, dar puternice - pentru sectorul fluvial, şi două remorchere, mai mari, pentru sectorul maritim al Dunării şi zona de coastă a Mării Negre.
În urma licitaţiilor din cadrul proiectului, execuţia remorcherelor fluviale a fost adjudecată, pentru un contract de 35,14 milioane de lei (fără TVA), de firma constănţeană Tehnorex Internaţional SA, în parteneriat cu şantierul naval Celiktrans Deniz Inşaat Ltd. Tuzla, din Turcia. Din punct de vedere tehnic, remorcherele fluviale vor avea o lungime de 27,5 metri, lăţime 8,6 metri, pescaj maxim 2 metri, tracţiune de 21 tone forţă şi o propulsie cu două motoare ce dezvoltă o putere totală de 1.800 CP.
Contractul pentru remorcherele maritime, în valoare de 633,10 milioane de lei (fără TVA), a fost adjudecat tot de un şantier naval din Turcia, respectiv Med Marine Kilavuzluk ve Romorkor Hizmetleri Inşaat Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi, din Eregli. Remorcherele maritime sunt proiectate cu o lungime de 30 metri, lăţime 10,5 metri, pescaj maxim 4,65 metri, tracţiunea la cârlig de 55 de tone forţă fiind asigurată de două motoare, cu o putere totală de 5.100 CP.
Construcţia navelor se face sub supravegherea Autorităţii Navale Române şi în conformitate cu regulile Societăţii de Clasificare Bureau Veritas, cu privire la navigaţia prin gheaţă, pentru a putea obţine notaţia clasa IA, pentru remorchere fluviale, respectiv, IA Super, pentru remorcherele maritime.
"În mod normal, aceste nave ar fi trebuit să fie gata la sfârşitul anului 2020, dar din păcate au apărut probleme induse de epidemia de coronavirus. Prin urmare, prin acte adiţionale, s-au acordat o serie de prelungiri în termenii de livrare. Astfel, remorcherele maritime - unde lucrările sunt mai avansate - ar urma să fie gata undeva în luna februarie, iar remorcherele fluviale vor fi gata în cursul lunii iunie", ne-a explicat actualul director al AFDJ Galaţi, Sorin Creţu.
Cele patru remorchere au fost lansate la apă la sfârşitul lunii decembrie, fiind făcută şi o recepţie parţială, ocazie cu care s-au şi decontat o parte din lucrări. Pentru navele fluviale s-a achitat 6 la sută din valoarea contractului, respectiv 2,1 milioane de lei, iar pentru navele maritime s-a achitat 20 la sută din valoare, respectiv 12,62 milioane de lei.
În prezent, la bordul navelor se lucrează la montarea şi punerea în funcţiune a tuturor echipamentelor specifice de intervenţie şi navigaţie. Navele vor fi dotate cu macarale pentru operaţiuni navale şi portuare, vinciuri de manevră, tunuri de stins incendii, echipamente moderne de navigaţie, comunicaţie şi monitorizare a motoarelor principale şi auxiliare.

Citit 4052 ori Ultima modificare Vineri, 29 Ianuarie 2021 00:13

14 comentarii

  • postat de Unul... Duminică, 24 Ianuarie 2021 13:28 5.13.204.*** Link la comentariu
    1
    2

    Goga, cretin esti tu, pentru ca legea achizitiilor de care faci pomeneala, ESTE O GOLANEALA CU CARE , IMBUIBATII DE AZI, FACUTI PESTE NOAPTE, SI AU FACUT AVERILE PE CARE LE AU, legea, ca de altfel toate legile noastre,este foarte elastica, atat de elastica icat, cei interesati fac ce vor si o intind cum vor incat , licitatiile sa le castige cine trebue, am lucrat in domeniu si stiu multe.

    Raportează
  • postat de Navalist.. Duminică, 24 Ianuarie 2021 12:36 5.13.204.*** Link la comentariu
    0
    0

    Firmele acele din constanta sunt firme care sifoneaza bani, cu ,,ajutoru,, AFDJ, intamplator ei castiga licitatia si le o da turcilor de la care incaseaza comision, asta e filiera, navele se construesc de catre turci si constanta, unde este mafia constructiilor navale, de care Basescu nu este strain, isi ia comisinu, la fel sa intamplat si cu fregatele, francezii le fac, ,,AJUTATI,, de constanta si constanta, cu baetii ei destepti , isi ia comisionu, iar galatiul cucel mai puternic santier naval, isi trimite oamenii in somaj...DNA, foarte activ pe vremea lui Kiovesi, ma exista?????

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Duminică, 24 Ianuarie 2021 11:23 91.9.255.*** Link la comentariu
    1
    2

    Cred ca Romania, pardon Colonia Romania nu a a vut atatia asasini economici si criminali economici interni cat are de 30 de ani! |Ajungi sa te intrebi cum un cizmar megaloman.... cu grave probleme psihice... rudimentar pur si simplu A FOST PATRIOT! Acolitii lui... au facut prapad... dar a aramas ceva in urma!

    Ma uit in Vest.... si pana acum in tara care locuiesc in prezent... am vazut peste 90% din produse facute de ei!
    Mi-am luat si eu o pereche de papuci... scrie Made in Romania.. mai sunt ambalajele alimentare de plastic refolosibile... de la o firma din Constanta,,, in rest,,,, china, turcia... slovacia etc. PRAPAD!

    Problema este LA NOI! NOi trb sa nu permite vanzarea niciunei intreprinderi, PRESA... sa fim uniti!... VISURI!
    Astia nu ies la vot sa dea jos o sleafta de hoti... ai votat ai furat.. AFARA... dai banii.. nu vin peste tine! SIMPLU! Ca-n Malaiezia... puscarie 20 de ani! FARA EXCEPTII!

    Raportează
  • postat de Goga Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 23:03 89.136.0.*** Link la comentariu
    4
    4

    Doamne cati cretini comenteaza care nu cunosc absolut nimic despre legea achizitiilor publice ! Puneti mana si cititi un pic inainte sa aberati pe aici

    Raportează
  • postat de Din Galati Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 22:31 86.124.201.*** Link la comentariu
    1
    3

    1. Conducerea AFDJ ar trebui schimbata, pentru ca nu au facut navele la noi, avem cateva santier, dar posibil sa fie si spaga la mijloc.
    2. Daca s-au facut cu fonduri europene, noi sau/si europenii ce treaba avem cu Turcia, trebuie sa plateasca AFDJ. Adica Erdogan racneste peste tot, si are o atitudine ostila, si noi le bagam bani in economie,. Urat.
    3. Daca Damen a cerut bani prea multi, se puteau face in alta parte, eventual Damen ar cam trebui chemati, discutati eventual chiar trasi de urechi daca nu se inteleg altfel.
    4. In tara se pierd locuri de munca, sunt Proiecte putine, oameni buni care pleaca in vest, sau altii care ajung someri sau le scad veniturile, si noi dam de treaba la altii. Rusine.
    5. De multe ori neajunsurile, reaua credinta, starea actuala se datoreaza conducerii din partea romana, prin toti parvenitii, politruci, spagari, etc care sunt pusi in functie. O persoana capabila, si mai corecta nu poate razbi in posturi importante.

    Raportează
  • postat de Cristi Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 21:02 89.39.81.*** Link la comentariu
    2
    3

    Singura problema pe care o văd e legata de calitatea navelor, sper sa nu le vad în flăcări precum vedem autobuzele achiziționate tot de la turci. Cat despre achiziție, este piata liberă, daca Damen nu e competitivă va închide porțile. Economie de piață, ori esti competitiv ori stai acasă.

    Raportează
  • postat de Știu eu Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 18:47 188.24.195.*** Link la comentariu
    1
    3

    Mama... Asa incep eu ori ce comentariu...... Ce MIZERIE.... În Galați sunt 2 șantiere care ar fi putut face acele remorchere. Și hai sa vedeți ca... Chiar știu eu, este vorba despre damen dar și... Navrom shipyard..... Amândouă aceste firme care își desfășoară activitatea la Galați sunt capabile sa facă aceste remorchere...... La sfârșitul anului 2020 navrom shipyard a predat către portul Constanța o nava super moderna de preluare a reziduurilor....a tot pe fonduri europene...... Nava se numește Nereus....Se poate verifica. Deci pot și ei.... Nu mai vorbim de Damen.... Rușine celor care au luat parandaratul...... Rușine autorităților locale și române care........ Banii puteau rămâne în zona locala prin locurile de munca (prost plătite, dar totuși plătite). Asa ca Rușine. Și același HAI CA SE POATE.....

    Raportează
  • postat de Un pacalit Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 13:47 5.13.208.*** Link la comentariu
    2
    23

    Miroase a spaga...care e peschesu domnilor de la AFDJ?
    Santierul naval concediaza personal cu sutele din lipsa de comenzi, iar AFDJ trimite banii turcilor, milioane de euro.
    In toata lumea se duce o lupta acerba pentru ca fiecare stat sa si vanda produsele proprii, iar noi pricopsitii, cu jumatate de oras in somaj, dam comenzii de milioane de euro , la turci, turci care au ,,cumparat ,, pe nimic fabrica de textile , fusul, care aproviziona toata moldova cu tesaruri, au daramato, alt excroc turc, a promis ca pe locul fabricii va construi locuinte, le a luat banii romanilor si a disparut in ceata, iar toata piata de tesaturi din galati si nu numai,e plina cu tesaturi turcesti
    Cine trebue sa apere interesele acestei tari si a cetatenilor ei? Cumva domnii cu salarii si pensii astronomice????greu....

    Raportează
  • postat de G-Man Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 13:08 82.76.134.*** Link la comentariu
    2
    19

    la cate santiere navale avem in Romania am gasit taman Turcia sa ne construiasca remorchere? Iar s-a intalnit hotul cu prostul?

    Raportează
  • postat de Andrei Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 13:00 89.136.0.*** Link la comentariu
    3
    9

    Au un remorcher comandat si de la DAMEN in 2018 dar acum nu cred ca s-au mai inscris cei de la DAMEN sau au avut un pret mult mai mare ! Oricum este imbucurator sa vedem ca se mareste flota fluviala romaneasca si cei de la acea institutie se tin de treaba ! Bravo

    Raportează
  • postat de licitatie Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 12:19 5.13.166.*** Link la comentariu
    3
    9

    Sunt cumparate pe fonduri europene, esti obligat sa faci licitatie (cum e si normal de altfel). Licitatia este aceasta:
    https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100020187

    A depus oferta si Damen, dar probabil firmele acelea din Constanta care colaboreaza cu turcii au venit cu un pret mai mic.

    Raportează
  • postat de ss Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 10:58 188.24.230.*** Link la comentariu
    2
    13

    Ce golanie specific romaneasca, fac navele in Turcia, contractate de statul roman folosind bani europeni. Cine a semnat mizeria asta, sunt tot din vremea lui Ponta cel atat de mare prieten al turcilor incat le oferea si locatia pt construirea celei mai mari moschee din Europa?

    Raportează
  • postat de Bula Gigel Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 10:05 185.189.114.*** Link la comentariu
    2
    33

    trebuia sa vorbeasca cu cei de la Damen. Construiau acestia 4 remorchere prin Vietnam sau Emiratele Unite , pentru AFDJ.
    Ca la noi in santier Damenul nu mai vrea sa construiasca remorchere.
    Au mofturi la cap.
    Fonduri Europene care pleaca in Turcia.
    Ar fi interesant de aflat si care au fost toti competitorii.

    Raportează
  • postat de Dirt Rune Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 02:18 94.252.121.*** Link la comentariu
    3
    42

    Oras cu santier naval pe Dunarea maritima comanda nave in Turcia?!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.