Evaluaţi acest articol
(19 voturi)
5 comentarii

Dincolo de aspectele legate de gestionarea pandemiei de COVID-19, am discutat, pe larg, cu prefectul gălățean Gabriel Panaitescu și despre ceea ce înseamnă posibilitățile de revigorare a economiei locale, dar și despre trecutul și prezentul său în politică și în administrație.

- Cum vedeți dezvoltarea județului și cum am putea depăși această etapă de mediocritate, dacă e să privim performanțele economice ale Galațiului?
- În trecut, combinatul, șantierul naval, uzina de cilindri hidraulici, partea de construcții metalice sau fabrica de ulei dădeau imaginea economică a județului Galați. Să nu uităm agricultura și zootehnia. Din varii motive și nu are rost să detaliem aici, unele dintre aceste activități au dispărut. Pe de altă parte, avem o suprafață însemnată în județ pe care se practică agricultura, dar și aici sunt sincope. Abia aștept să vedem primele rezultate privind producția agricolă și datele privind numărul de capete de animale din zootehnie, urmare a recensământului agricol. Oricum, este clar că, dacă vrei să faci agricultură performantă, e nevoie de tehnologie, pe lângă inputurile obișnuite în funcție de culturi, dar, evident, și de apă. ANIF trebuie să facă toate demersurile necesare pentru a livra apă fermierilor, pentru că nu avem cum să uităm ce a însemnat seceta de anul trecut.
- Vestea mai puțin bună este că reabilitarea infrastructurii de irigații se pare că nu va putea fi finanțată prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență – n.r.)...
- Eu știu că domnul prim-ministru a plecat la Bruxelles tocmai pentru a debloca partea de alocare pentru agricultură. Și sperăm că lucrurile nu vor rămâne așa. Timp de 20 de ani, ANIF a fost oaia neagră și a suferit de subfinanțare. Toată infrastructura de irigații este de acum 40 de ani și comportă un paradox. Încărcăm apă din Dunăre și traversăm, în urcare, tot podișul Covurluiului, până la Tecuci, în loc să avem o alimentare gravitațională și ar trebui intervenit în acest sens.
- Trecând către zona de infrastructură, se pare că lucrurile au început să se miște și vom avea și Galațiul pe hartă, într-un fel de-a spune...
- Consiliul Județean a investit enorm. Multe drumuri au fost refăcute și acum se circulă decent. Peste câțiva ani, urmare și conexiunii cu Bucureștiul prin noul drum expres, lucrurile se vor schimba în mod evident. Infrastructura rutieră a fost gândită în trecut pentru un număr mult mai redus de autovehicule și, în prezent, o viteză de croazieră de maximum 60 de kilometri pe oră este inadmisibilă în secolul XXI, când toți oameni sunt preocupați de o cât mai bună gestionare a timpului.
- Credeți că un aeroport în zona Galați-Brăila ar fi util în actualul context socio-economic?
- Este greu de spus. La Tulcea și la Bacău sunt aeroporturi la 100-150 de kilometri de Galați. Nu foarte departe sunt și cele de la Constanța și Otopeni. Ca să ne putem pronunța este nevoie de un studiu care să prezinte un potențial de călători și nu numai.
- Mergând către politică, ne amintim că dumneavoastră ați mai ocupat în trecut funcția de prefect, atunci cu susținerea PNL. Acum, propunerea a venit de la USR și a fost o mică surpriză. Cum explicați situația?
- Aș dori să reamintesc faptul că în anul 2008 l-am înlocuit în funcția de prefect pe domnul Mihai Capră în urma demisiei domniei sale, cu sprijinul PNL. În perioada 2008 – 2009 a fost înființat corpul înalților funcționari publici și eu am parcurs toate etapele legale de școlarizare și examinare în acest sens pentru a putea ocupa funcția de prefect. Cu toate acestea, în 2009 am fost schimbat politic și trimis în corpul experților guvernamentali din care fac parte toți înalții funcționari publici atunci când nu sunt pe funcții. Cu ghilimelele de rigoare, în mai 2009 am fost deportat politic și am primit atribuții în județul Maramureș, pe zona de mediu și am lucrat timp de trei ani. Am găsit acolo niște oameni minunați cu care am putut face multe lucruri interesante. Ulterior, am aplicat pentru mobilitate și am putut reveni pe funcția de subprefect în anul 2012, însă, și de această dată, după doi ani, urmare schimbărilor guvernamentale, am primit atribuții în sfera Ministerului Dezvoltării. Atunci au fost mai blânzi și am putut rămâne la Galați.
- Iar după alți doi ani v-ați întors în funcția de prefect...
- Da, conform demersurilor legale în ceea ce privește mobilitatea înalților funcționari publici. La acea vreme, în anul 2016, postul de prefect era vacant din punct de vedere juridic pentru că era ocupat prin detașare și nu aveau dreptul legal de a-l ocupa decât timp de șase luni. Totuși, în decembrie 2017, doamna ministru Carmen Dan mi-a făcut surpriza și am fost mobilizat din nou pe funcția de inspector guvernamental. În tot acest timp, am avut de gestionat inundații masive și toate rundele de alegeri. Revenind în prezent, nu ascund faptul că îl cunosc de foarte multă vreme pe domnul deputat Rodeanu și, în urma discuțiilor, am decis să mă implic din nou în administrație, cu condiția păstrării statutului de înalt funcționar public. Din păcate, Ordonanța 4 a schimbat statutul prefectului din înalt funcționar public în demnitar și am preferat să trec în funcția de prefect suspendându-mă din cea de înalt funcționar public. Chiar nu pot să stau departe și să văd că nu pot pune în aplicare experiența acumulată, mai ales în ceea ce privește situațiile de urgență. În completare, fac precizarea că eu sunt asumat de USR-PLUS, dar nu sunt membru de partid.

 

 

 

Citit 4563 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Mai 2021 00:06

5 comentarii

  • postat de emilm Joi, 10 Iunie 2021 08:16 109.166.132.*** Link la comentariu
    2
    1

    @DAS: dacă ești fan Ceaușescu, de ce nu emigrezi în Coreea de Nord?! Acolo este tot un "vizionar" și poți trai la fel cum o făceai pe timpul "împușcatului": fără mâncare, fără căldură, fără lumină și cu frica de a nu fi ridicat de Securitate în orice clipă! Pe "nostalgicii" ca tine i-aș bagă măcar un an în pușcăriile în care au murit atâția oameni nevinovați, doar pentru ca și-au exprimat o opinie contrară "direcției" Partidului! Sau i-aș trimite să lucreze la Canal: să îi văd atunci cât de "nostalgici" mai sunt!
    Cu oameni ca voi, nu e de mirare ca nu învățăm nimic din greșelile trecutului și ne este sortit să îl repetăm!

    Raportează
  • postat de DAS Marți, 18 Mai 2021 21:45 89.137.230.*** Link la comentariu
    3
    9

    Daca nu se realizeaza imediat reteaua de irigatii va fi vai si amar de noi. Schimbarile climatice nu ne mai iarta. Va fi seceta cel putin doi ani la rand in urmatorul deceniu si daca nu suntem pregatiti ori murim de foame, ori vom lua la cartela mancarea ori vom lua din import din tarile neafectate de seceta la preturi foarte mari. O fi fost ceausescu un criminal si cu 4 clase dar avea viziune de tara si stia ce trebuie facut. Irigatii, independenta energetica , benzina si motorina ieftina , resursele tarii ( paduri, ape minerale, minereu, aur, pamant agricol etc ) sa fie a romanilor si administrat in interesul lor pentru un trai bun, o siguranta si prosperitate. Cum e posibil sa vina austriecii sa iti taie padurile si apoi sa faca mobila si sa o cumparam tot noi?!!! Cum?!! Si cu padurile taiate si cu banii luati. Tradatorii de neam si de tara sa fie anchetati si bagati la inchisoare pe viata.

    Raportează
  • postat de de ce? Marți, 18 Mai 2021 19:48 89.39.81.*** Link la comentariu
    2
    7

    eu nu inteleg. avem parte de oameni atit de destepti care ne conduc si totusi nu se vede nimic din desteptaciunea lor in inbunatatirea vietii noastre, cei ce alegem si platim dari . poate vad doar ei. de ce?

    Raportează
  • postat de Cristi Marți, 18 Mai 2021 14:13 84.243.108.*** Link la comentariu
    3
    14

    Practic, multe vorbe, laude si texte, concret nimic. Asteptam apocalipsa, mai exact ziua cand fraierii(cetatenii) vor fi serviti cu lucruri concrete precum asumarea masurilor atat de necesare cat si lupta la nivel central pentru atragerea fondurilor de orice natura si utilizarea lor cu RESPONSABILITATE si in interesul locuitorilor judetului. In atatia ani am vazut o sumedenie de Prefecti, Presedinti si alte denumiri popoase care nu au facut nimic pentru judetul nostru.

    Raportează
  • postat de UBSD (Una Bucată Social-Democrat) Marți, 18 Mai 2021 11:20 78.96.82.*** Link la comentariu
    11
    16

    Profundă dezamăgire! PNRR-ul a fost, este și va fi un vis îndepărtat pentru România, întrucât de gestionarea lui se ocupă echipa Ministrului Zero! Se vede de la o poștă că dreptacii guvernanți sunt disperați! Premierul s-a dus personal la Bruxelles, crezând că birocrații europeni se vor intimida și vor da undă verde... Cum nu s-a întâmplat una ca asta, prim-ministrul l-a sunat pe Ciolacu, cel mai probabil să-i "împrumute" SPECIALIȘTII social-democrați.

    Oricum, eu nu dau doi bani găuriți și ruginiți pe PNRR-ul vieții! Nu se află NICIUN proiect pentru Galați în acest plan deoarece... noi suntem cetățeni de mâna a doua! În perioada 2021-2025, trebuie implementată reabilitarea liniei Galați-Buzău, conform Master Planului General de Transport! Era o ocazie perfectă!!!

    În privința aeroportului, nu se vrea, e simplă treaba! Întâi de toate, românul moare de gelozie dacă vreun vecin se dezvoltă și ajunge la fel de bun, ferească Dumnezeu mai bun decât el. Apoi, sunt interese atât la Aeroportul București, cât și la companiile de transport Galați / Brăila - Otopeni...

    Social-democratul HARNIC Costel Fotea a încercat să miște lucrurile, la fel și parlamentarii gălățeni din OPOZIȚIE. În privința oportunității aeroportului, domnule prefect... acum câțiva ani s-a realizat un studiu de oportunitate și unul de trafic. A reieșit că ar trebui un aeroport INTERNAȚIONAL în zona Galați-Brăila, și că în maxim un deceniu, ar fi câteva milioane bune de pasageri care ar trece anual prin aeroport... Despre ce vorbim?? Privind Bacăul... cred că sunt mai multe autobuze hibrid în Galați decât curse care pleacă din / aterizează în Bacău. Iar aeroportul Tulcea NU este internațional și are curse OCAZIONALE, adică „există, dar lipsește cu desăvârșire”! În privința pasagerilor, înainte de pandemie, nu erau nici măcar jumătate de milion de oameni care să treacă anual prin aeroportul Bacău!!

    Rămâne să ne rugăm ca domnul Fotea să găsească fonduri europene pentru construcția aeroportului, iar acesta să fie în administrarea CJ Galați, așa cum sunt majoritatea aeroporturilor din țară. Nu se pot aloca fonduri suficiente pentru aeroport din bugetul propriu al CJ Galați, care și așa se diminuează anual cu fiecare guvernare de "driapta"...

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.