Ce spun gălăţenii despre atribuirea locurilor de parcare. Propuneri ajunse pe masa aleşilor locali. REGULAMENT
Foto: Marian Calestru

Ce spun gălăţenii despre atribuirea locurilor de parcare. Propuneri ajunse pe masa aleşilor locali. REGULAMENT
Evaluaţi acest articol
(36 voturi)

"Înainte de a demara atribuirea locurilor de parcare, demolaţi garajele - în special pe cele folosite ca spaţii de depozitare - şi amenajaţi parcări!". "O să ajungem să ne scoatem ochii! Este un proiect discriminatoriu, menit să creeze animozităţi între vecini, dar şi măsuri ilegale - maşini zgâriate, lovite, geamuri sparte". Acestea sunt câteva dintre opiniile majoritare transmise în scris Primăriei Galaţi de cetăţenii care au participat la dezbaterea publică a proiectului Regulamentului de atribuire a locurilor din parcările de reședință. Documentul a ajuns deja la Consiliul Local şi va fi aprobat, cel mai probabil, în această lună.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", un proiect al regulamentului de atribuire a locurilor în parcările de reședință din oraș s-a aflat în dezbatere publică în luna aprilie. Municipalitatea a fost bombardată cu cereri din partea gălăţenilor care vor deja loc de parcare, dar a primit şi numeroase întrebări, sugestii şi critici, în cadrul dezbaterii. Un document cu 85 de pagini, care cuprinde mesajele gălăţenilor şi răspunsurile transmise de Primărie, a ajuns la comisiile Consiliului Local, împreună cu proiectul de regulament. Am sintetizat cele mai interesante păreri şi vă putem spune ce cred gălăţenii despre proiectul de hotărâre.

Contra

"Aţi făcut vreun studiu să vedeţi cum se prezintă situaţia reală în raportul vehicule - parcări? Sper că nu se iau decizii după ureche!". "Nu credeţi că vor fi conflicte între vecini şi nu numai pe locurile de parcare?". "Cred că cel mai bine ar fi ca începerea atribuirii locurilor de parcare să se facă abia după ce toate garajele din oraş vor fi demolate, iar pe locul acestora să se amenajeze parcări". "Propunerea este nerealistă. O să ajungem să ne scoatem ochii. În zona Popescu sunt 150 de locuri de parcare şi 250 de maşini". "Este un proiect discriminatoriu, menit să creeze animozităţi între vecini! Perdanţii licitaţiilor ar putea să se manifeste asupra maşinilor care au obţinut locuri de parcare - zgârieri, loviri", spun criticii Regulamentului.

Pro

"Sunt sigur că aţi primit sute de e-mailuri prin care vi se impută faptul că sunt mai multe maşini decât locuri de parcare. Chiar dacă nu sunt destule locuri de parcare, nicio maşină nu levitează peste noapte, toate îşi găsesc un loc în care să stea. Noutatea este că acum vor parca în locurile bune, de exemplu în faţa blocului, cei care plătesc mai mult. Până acum, aveau prioritate cei care veneau mai devreme acasă, cei care tăiau roţile altora şi cei mai mahalagii dintre toţi. Vă asigur că sunt multe persoane care ar plăti pe un loc de parcare mai mult decât plătesc alţii pe garaj", a transmis un gălăţean.

"Ar fi utilă trasarea de locuri de parcare în Micro 14 şi includerea acestuia în proiectul parcărilor, zona fiind foarte aglomerată de maşini", "Puneţi în aplicare şi pe Siderurgiştilor", au cerut câţiva cetăţeni.

Tariful, prea mare sau prea mic?

Tariful de bază al abonamentului pentru utilizarea unui loc de parcare în parcările de reședință, în cuantum de 250 lei/an, a fost şi el ţinta criticilor. Unii au acuzat că e prea mare, mai ales atunci când va reprezenta preţul de pornire al licitaţiei publice cu strigare pentru atribuirea unui loc de parcare. "Ar fi indicat un preţ de 120 lei pe an. De exemplu, în Bucureşti este 84 de lei în zona A, la Cluj - 115 lei, Braşov - 156 de lei, în Constanţa - 176 de lei".

"Suma este atât de mică, per an, că nu o să vedem niciodată parcări supraetajate sau subterane construite fără credite. 250 de lei e o masă în oraş pentru două persoane. Nu se pot licita direct locurile per zonă?", a întrebat un alt cetăţean.

Probleme ridicate

Parcarea maşinilor de serviciu a făcut obiectul mai multor întrebări transmise de cetăţeni. Alţii au întrebat de locuri de parcare pentru vizitatori, de pildă copiii stabiliţi în alte oraşe, care vin la părinţi. Pentru că "nu vor fi admise la procedura de atribuire a locurilor de parcare de reședință persoanele fizice care deţin garaje amplasate în zonă", un cetăţean a întrebat ce înseamnă "zonă" şi cum se măsoară ea. Alţii au semnalat că nu este stabilită măsura standard a locului de parcare şi chiar au cerut să fie interzise în parcările de bloc dubiţele de cărat mărfuri sau persoane care ocupă şi câte trei locuri de parcare odată. Primăriei i s-au cerut măsuri prin care să descurajeze gălăţenii să-şi cumpere maşini vechi pentru fiecare membru de familie! Ba chiar să dărâme cârciumile din cartiere!

Soluţia nemţească

Ne-a atras atenţia mesajul unui cetăţean româno-german, care locuieşte în Germania, dar posedă un apartament în Galaţi, în care locuieşte periodic: "În Germania, oraşul e împărţit pe zone de parcare - A, B, C, D etc. Cine locuieşte într-o anumită zonă, plăteşte anual o taxă la primărie, pentru un talon de parcare în zona respectivă. Talonul este valabil un an, trebuie pus la vedere în autoturism, iar locul de parcare nu e stabilit de Primărie, fiecare îşi caută în zona respectivă. Această variantă, experimentată de nemţi, scuteşte Primăria de scandaluri, dar evită şi scandalurile între cetăţeni".

Ce a răspuns Primăria

Cu câteva excepţii, în care a răspuns măcar vag la problemele sesizate, Primăria a transmis acelaşi mesaj standard: "Legea transparenţei face de mai multe ori precizarea că opiniile exprimate de cetăţeni sau organizaţii în timpul consultărilor au doar valoare de recomandare. Decizia rămâne la latitudinea autorităţii publice".

După avalanşa de reacţii, Primăria şi-a mai nuanţat răspunsurile: "Ulterior parcurgerii procedurii privind transparenţa decizională, regulamentul va fi supus spre aprobare Consiliului Local numai după definitivare, pe baza observaţiilor şi propunerilor formulate de persoanele sau organizaţiile interesate care au transmis în scris propuneri, sugestii sau opinii.

Politica de parcare la nivelul municipiului Galaţi are la bază o organizare zonală (cu prioritate zonele care au beneficiat de lucrări de regenerare urbană) în etape, a suprafeţelor de teren pretabile pentru amenajarea ca parcări de reşedinţă, conform prevederilor din Regulament".

Citit 4880 ori Ultima modificare Miercuri, 16 Iunie 2021 20:25

26 comentarii

  • postat de Cosmin
    Vineri, 18 Iunie 2021 22:59
    77.111.246.***
    Aha! Deci să înlocuim spațiile urbane blocate de garaje fără mașini, aparținând unor șmecheri vechi, cu spații urbane blocate cu locuri de parcare goale, rezervate unor șmecheri noi. Și care-i gheșeftul?
    0
    9
    Raportează
  • postat de Alexutz
    Joi, 17 Iunie 2021 16:35
    5.2.205.***
    ABSOLUT TOATE garajele nu o sa fie demolate probabil niciodata pentru ca reprezinta o sursa importanta de venit la bugetul local mai ales de cand au triplat impozitul pentru un garaj. Da, s-a demolat s-au facut cateva parcari dar nu trageti sperante ca primarul o sa curete orasul de tot pentru ca nu are nici un interes sa o faca, orice garaj pus la pamant inseamna 800-900 de lei in minus la buget.
    Asa ca.....facem 2-300 de locuri de parcare si ii lasam pe fraieri sa isi scoata ochii pentru ele.
    1
    5
    Raportează
  • postat de Ap265
    Miercuri, 16 Iunie 2021 15:03
    46.97.57.***
    Garajele sunt cele care ocupa o buna parte din spatiile care ar putea fi organizate in parcari.
    Primaria Galati este campioana la facut lucrurile pe jumatate.

    TIGLINA 2
    S-au daramat garajele in spate la Orange! Foarte frumos, si de ce nu s-a continuat cu bateriile de garaje care impinzesc aceeasi zona(in spate la M-uri si in spate la B3)?
    In zona blocurilor C13 C14 C15 C16 alte zeci de garaje
    In zona blocurilor C1, C2 C3 C4 G1 G2 G3 G4 alte zeci de garaje
    Primaria vrea sa imparta praful de pe toba, si nu face absolut nimic in ceea ce priveste garajele care ne-au capusat atata timp.
    Dupa ce ca nu a facut nimic, primaria a reusit fantasticul gest de a taia zeci de copaci sanatosi pentru constructia faimoasei gradinite.
    Va multumim domnule primar, ca la taiat sunteti absolut un campion!!
    Nu ati plantat nimic in loc. Murim in noxe de masini si praf, dar ne permitem sa taiem si putinul verde pe care il mai avem!
    Ne promiteti ca zona Tiglina 2 este in nu stiu ce plan de urbanism...foarte bine...dar nu faceti nimic.
    Sper sa nu incepem sa aparem pe la ProTV cand o sa ne cada copacii uscati in cap, sau cand vecinii o sa inceapa sa se certe pe locurile de parcare.
    13
    11
    Raportează
  • postat de Alex
    Marți, 15 Iunie 2021 22:55
    86.124.201.***
    Fiind cei mai săraci din Europa si, mai rau, unul din cele mai sărace orașe din România, s-a ajuns, paradoxal, in situația in care fiecare familie are o masina. Singura soluție ar fi posibilitatea de a înmatricula masina doar daca faci dovada unui loc de parcare. Vi se pare mult 200 lei pe an? Mergeți la bucuresti ca e undeva la 20.000 euro un loc de parcare. Pamanagiilor.
    28
    24
    Raportează
  • postat de Suparatu`
    Marți, 15 Iunie 2021 21:33
    89.39.81.***
    Cainii latra, caravana trece ! Degeaba comentarii, nenea BETONUTZ din fruntea urbei, are nevoie de bani si trebuie sa-i scoata de undeva ......
    8
    16
    Raportează
  • postat de Parcari libere
    Marți, 15 Iunie 2021 18:44
    89.137.230.***
    Daca locurile de parcare in cartiere raman gratuite toata lumea va gasi loc de parcare si daca se vor face cu plata sau abonamente multe locuri de parcare vor fi goale in timp ce altii nu vor avea loc sa parcheze.

    E o aberatie ce vrea sa faca primaria si o nenorocire. Daca primaria vrea bani si nu mai are de unde stoarce sa faca in asa fel incat sa se ocupe economic de oras si sa atraga investitori, sa se construiasca fabrici care sa produca.

    Galatenii vor fi plati ceea ce era gratuit si era firesc sa fie iar ceilalti nu vor avea bani sa plateasca dar nici unde parca. Am fost prin toata tara in majoritatea oraselor si acolo unde nu e taxa pe locul de parcare toata lumea e fericita, are loc, au loc si cei care vin in vizita si se fluidizeaza si zona altfel vine omul si se invarte pe stradute o ora ca sa gaseasca un loc si el si ca el sunt zeci de locatari.

    Lasati libere locurile de parcare din cartiere iar daca eliminati si taxele de parcare din multe parcari cum ar fi cea de la sala sporturilor oamenii din zona ar avea unde sa parcheze. Asa ele stau goale sau cu cateva masini de luni lana vineri si toti se ingramadesc prin cartiere ca nu mai au unde sa lase masina. Voi chiar nu ganditi? Solutii sunt, exista. Mergand prin oras am vazut atatea locuri unde se pot face parcari sau locuri in care pot fi parcate masinile.

    Stiu un loc langa o centrala care daca ar fi amenajat minim incap 3 masini dar locul e acum neocupat si sta si urat cu pamant si pietre.

    In alte tari au facut locuri de-alungul strazilor acele golfuri langa trotuar si intre ele au plantat pomi si flori. La noi e invers. Ganditi, ganditi si iar ganditi si mergeti in teren!

    Galatenii spun nu parcarilor cu plata si lasat asa cum a fost de pe timpul lui Ceausescu. Parcari gratuite in cartiere. Deja platim la impozit zeci de taxe pe masini de tot felul. Galatenii nu isi mai permit sa suporte inca o taxa care in loc sa se duca la copilasi pentru scoala, ghiozdan, mancare si intretinere o sa se duca in buzunarul lui Pucheanu si a consilierilor care aproba asa aberatie si nelegiuire.
    6
    24
    Raportează
  • postat de Sugestii
    Marți, 15 Iunie 2021 18:27
    77.111.247.***
    În ritmul actual de creștere a numărului mașinilor în Galați, în 2-3 ani de zile vor trebui dărâmate cartiere întregi de blocuri (și nu numai garaje, pentru care se plătește o taxa de 800 de lei/an !!!) pentru crearea de locuri de parcare. Problema este că, chiar și atunci, marea masă a deținătorilor de autovehicule se vor plânge la fel ca acum de "lipsa" locurilor de parcare (de parcă s-a văzut vreo mașină care a căzut din oraș din cauza că nu exista loc de parcare pentru ea !!!)
    Ideea principala este că: NU DESPRE LIPSA LOCURILOR DE PARCARE ESTE VORBA ... ci este vorba despre: LIPSA LOCURILOR DE PARCARE EXACT ÎN FAȚA SCĂRII, LA INTRAREA ÎN SCARĂ, SUB GEAMUL LOCUINȚEI...despre asta este vorba.
    Având în vedere apetitul crescut al gălățenilor pentru deținerea de autoturisme personale, în număr cât mai mare, sugerez Domnului Primar al Galațiului, exproprierea (pe baza legii nr. 255/2010 privind "exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local"), în fiecare cartier al orașului, de blocuri de locuințe, dintre cele existente la ora actuală și transformarea (sau demolarea si reconstruirea) acestor blocuri în parcări supraetajate, rezolvand astfel foarte rapid și ușor problema locurilor de parcare cu care se confruntă aproape toți deținătorii de autoturisme proprietate personală din orașul nostru.
    (O astfel de acțiune de expropriere a avut loc recent, cu succes, în orașul nostru, anume lărgirea și modernizarea Străzii Prelungirea Traian, zona cuprinsă între intersesctia acesteia cu Strada Tecuci și cea cu Strada Brăilei).

    În altă ordine de idei, nu înțeleg de ce se pune problema că Primăria ar fi OBLIGATĂ să acorde facilități suplimentare (scutiri de taxe) proprietarilor de mașini în comparație cu restul populației! Ce se întâmplă dacă în curând unii își vor cumpăra elicoptere sau avioane, Primăria va fi obligată să amenajeze în oraș piste de decolare-aterizare gratuite ?!!!

    Încă în altă ordine de idei...tarifele pentru parcările din centrul Bucureştiului au crecut de la 84 de lei, la 600 de lei pe an. În zona B tariful va fi de 500 lei anual față de 66 de lei, în zona C va fi de 400 față de 55 de lei și în zona D va fi de 300 de lei, față de 37 de lei, cum era până acum.
    De ce la Bucureşti se poate iar la Galați nu...Domnule Primar Ionuț Pucheanu?!

    In concluzie, soluția corectă este:
    - Demolarea unor grupuri de blocuri (pe baza legii nr. 255/2010) aflate exact în centrul cartierelor mari și construirea de parcări supraetajate în care un loc de parcare să fie taxat corespunzător, pentru amortizarea investiției făcute de Primărie (din banii tuturor și nu numai a celor care dețin mașini !!!), un început de licitație de 1.200 de lei pe an (prețul a TREI ȚIGĂRI pe zi !!!) ar fi realist...
    - Taxarea tuturor locurilor de parcare existente pe domeniul public la fel ca în alte state membre UE și orașe din țara noastră și, simultan, introducerea taxării progresive în funcție de numărul de autoturisme înmatriculate la aceeași adresă.

    Locuri de parcare sunt SUFICIENTE doar că nu se află toate exact la intrarea în scara blocului sau sub fereastră...
    11
    15
    Raportează
  • postat de micro_19
    Marți, 15 Iunie 2021 16:31
    91.216.52.***
    Creati locuri de parcare si apoi sa cereti bani! Demolati garajele si toate carciumile de cartier, finalizati lucrarile incepute, reparati drumurile, sistematizati arterele rutiere, puneti sensuri unice acolo unde este cazul si apoi cereti bani!
    10
    13
    Raportează
  • postat de carmen
    Marți, 15 Iunie 2021 16:09
    195.32.91.***
    darama garajele si unde se poate ,construiti garaj suspendat pe nivele si cei care pe apartament au mai multe masini e normal sa plateasca ceva mai mult ...un apartament 1 taxa dar 4 masini pe parcare in fata blocului cum arata ...si inca ceva ....eu locuiesc afara de multi ani .aici nu se vine cu masina de servici acasa ,nu exista asa ceva ...masina de serviciu se lasa la servici,acasa, la piata te duci cu masina privata nu cu masina de servici ...si masina propietate si masina de servici in fata blocului .normal ca nu e bine ...
    12
    7
    Raportează
  • postat de adi
    Marți, 15 Iunie 2021 15:55
    85.120.166.***
    Solutia nemteasca cred ca e cea mai buna dar se mai pot aplica si alte solutii ca de ex:
    -interzicerea parcarii la domiciliu a masinilor de serviciu, dubitelor, DRICURI, remorci, etc.
    2
    12
    Raportează
  • postat de eu
    Marți, 15 Iunie 2021 15:07
    188.26.125.***
    Pentru ca unii gandesc cu fundul nu cu capu s-a ajuns la tampeniile astea
    4
    16
    Raportează
  • postat de Sergiu Letcu
    Marți, 15 Iunie 2021 15:05
    81.12.148.***
    Neaparat, dati-ii un loc de parcare lui Bogdan-Radu Brinzan. Ca tot plange de vreo 15 ani dupa unul.
    1
    7
    Raportează
  • postat de parere
    Marți, 15 Iunie 2021 14:53
    78.96.59.***
    In conditiile in care Galatiul se confrunta cu o acuta lipsa de spatiu, singura solutie viabila consta in construirea a cat mai multe parcari supra-etajate cu cat mai multe etaje posibile (pot fi si zgarie-nori). Cele subterane nu par a fi o solutie buna pentru solurile din regiunea noastra si ar fi si mai costisitor de realizat.
    1
    15
    Raportează
  • postat de CERCEL
    Marți, 15 Iunie 2021 14:31
    136.255.148.***
    clar ca garajelel trebuiesc daramate si construite locuri de parcare penru cetateni, gratuite ptr. a nu se mai crea animozitati. sub nici o forma nu se pot tine locurile cu garaje in care se tin doar cartofi si varza. trebuie sa ne civilizam. ba sa mai obligam si pe altii sa nu parcheze in fata garajului ca ma blocheaza.
    14
    8
    Raportează
  • postat de parere
    Marți, 15 Iunie 2021 14:22
    89.39.81.***
    din pacate se pare ca primaria va face ce vrea ea. au nevoie de bani. s-a dat legea ce le-a permis sa isi faca salarii cit vor, au facut. asta e.
    2
    11
    Raportează
  • postat de Amarastean di Fartanesti
    Marți, 15 Iunie 2021 12:20
    95.76.2.***
    Trebuie sa fim obiectivi si corecti spunand, ca:

    Cand cartierele Galatiului au fost proiectate, nimeni nu s-a gandit ca orasul va fi "inundat" de masini astfel sa fie construite locuri de parcare pe langa locatiile fiecaruia, blocuri, case, locasuri de cult si de cultura, unitati administrative, unitati de invatamant etc.,etc...

    Asadar, stimabililor, spatiile de parcare ale trecutului, cu ale lor garaje si abuzuri ale unor smecheri de a acapara spatii in mod ilegal, astea sunt, nu pot fi supraelastice neincadrandu-se in legile fizicii, si, ca atare, asta este..

    Ca sa cautam un vinovat de sitatia actuala privind lipsa locurilor de parcare prin cresterea numarului de masini, in raport, asa cum spuneam, cu ce s-a proiectat initial, ar fi un non sens!

    Da, administratiile venite pe rand la putere puteau sa se sesizeze despre avalansa de masini ce umpleau strazile orasului si sa fi luat masuri, eventual avertizarea cetatenilor ca deja problema parcarilor devine o problema, vizibila de altfel pentru orice cetatean de buna credinta!

    De aceea nu inteleg de ce trebuie sa dam vina pe cineva anume pentru aceasta situatie, cand, iata, o asemenea problema este creata chiar de cetateni, intrucat nimeni din administratie nu avea dreptul sa interzica cuiva sa-si cumpere automobil, rable in mare parte!

    Asadar, spuneam ca spatiul actual de parcari rezultat si din demolarea garajelor atat ofera, nu este supraelastic!

    Problema sta tot in autoritatea administratiei, pentru ca nu trebuie perpetuata aceasta nemultumire care sigur nu poate fi rezolvata ACUM, in conditiile existente!

    Asa ca bine ar fi daca cei indrituiti din administratie sa dea solutia amenajarii parcarilor la intrare in oras, unde omul poate sa isi lase masina, isi ia sacosica, bidonul cu molan de la Gheorloaia si traista cu fasole, se urca in mijloacele de transoirt in comun a orasului si purcede fiecare la cotetul lui din beton unde poate asculta manele si sarituri!

    Cea mai buna solutie!
    33
    16
    Raportează
  • postat de Georgel
    Marți, 15 Iunie 2021 11:20
    195.176.3.***
    Spun un NU hotărât ideii de atribuire a locurilor de parcare!

    Înainte, când te duceai la rude în Piatra Neamț, găseai parcările pline cu mașini, dar întotdeauna era și măcar un loc liber așteptându-te pe tine. Acum, tot în Piatra Neamț, găsești parcările aproape pustii, dar nici un loc liber în care să poți parca.

    De ce nu faceți investigații jurnalistice care să arate și problemele apărute în orașele în care deja a fost aplicată această invenție românească? De ce nu faceți și alte investigații jurnalistice care să arate dacă așa ceva se aplică și la alții mai breji din Europa? Mania asta de a inventa roata pătrată nu trebuie puțin și raportată la reperele lumii civilizate? Pentru ce am mai intrat în UE dacă nici măcar așa ceva nu căutăm să vedem cum se face la ei?
    25
    62
    Raportează
  • postat de Gelu
    Marți, 15 Iunie 2021 10:12
    5.13.200.***
    Cateva intrebari:
    - Ce inseamna zona , referitor la atribuirea locurilor?
    - Cum vor fi atribuite locurile unui bloc sau scari, avand in vedere ca pentru o parcare de 15-20locuri sunt in proximitate minim 5-6 scari de bloc?
    - Ce procent din locurile existente/ identificate vor fi scoase la licitatie???
    - Ce se intampla cu cei ce isi doresc un loc insa nu reusesc sa si-l adjudece? Unde vor parca??
    - Ce se intampla cu vizitatorii?? De exemplu o familie primeste pentru 1-2zile in vizita prieteni din alt oras.
    - Avand in vedere ca locul se atribuie pe 3ani, ce se intampla in cazul schimbarii domiciliului???? Ma mut din M16 in centru sau invers???
    - Momentan conform proiectului fiecare proprietar poate licita pentru maxim un loc de paecare. Acest lucru pare a fi discriminatoriu, avand in vedere faptul ca Apartamentele au suprafere/ nr. de camere diferite. Cel ce sta la 4camere avand membrii mai multi poate au 2-3 masini .... vor putea obtine doar 1loc.
    - Cum vor putea cei ce au sedii de firma inregistrate cu sediul in Apartament sa liciteze cand in prezent contractele de comodat/inchiriere nu sunt acceptate.
    14
    35
    Raportează
  • postat de Iancu Jianul
    Marți, 15 Iunie 2021 09:54
    5.13.168.***
    Trebuie sa fii prost sa accepti marlania asta! In primul rand in vest UN LOC DE PARCARE ESTE ATRIBUIT GRATUIT FIECAREI FAMILII DE LOCATARI DE LA O ADRESA! Apoi sunt locuri gratuite pentru urgente. Cele cu plata sunt DOAR cele din parcarile suspendate, sau cele aproape de magazine.... unde platesti la ora. Cele de langa market-uri din zona A a oraselor ai parcare gratuita 1 ora, apoi trebuie sa platesti urmatoarele ore!

    Lasati prosteala si sugativa oemnilor si asa garboviti de servicii proaste publice incepand de la gropi, politie doar cu posterul, betonari, taieri de arbori si alte mizerii!

    Tu daca mai invervezi poporul, eu iti curbez lumina cui te-o facut! - Citat grupul Divertis
    22
    46
    Raportează
  • postat de L.S.
    Marți, 15 Iunie 2021 09:42
    62.231.94.***
    Esential este sa se demoleze toate garajele de pe domeniul public. Astfel vor putea parca in noile parcari
    amenajate de primarie si locatarii de la blocurile din vecinatate care nu-si gasesc loc de parcare in fata blocului de resedinta. Nu mai e nici o justificare ca unii sa ocupe 2 locuri de parcare cu un garaj care de multe ori e folosit ca zona de agrement (gratare, betii, galagie..). Nu inteleg de ce nu sunt atrase fonduri europene pentru restructurare urbana si sa se termine cu garajele din municipiu intr-un an, doi...?
    Taxa propusa pentru un loc de parcare este destul de mare in comparatie cu cat se plateste pentru chiria terenurilor pe care sunt amplasate garajele...
    29
    26
    Raportează
  • postat de Alt galatean
    Marți, 15 Iunie 2021 08:19
    5.13.239.***
    Metoda germana., prezentata in articolul de fata, cred, ca ramane ce a mai corecta si ne generatoare de conflicte intre oameni si probleme pentru primarie…odata cu taxele anuale sa se adauge si o taxa pentru toti posesorii de automobile, SI NUMARUL LOR, ai o masina platesti o taxa, ai doua, taxa dublate, ai trei, taxa triplata.
    Astfel nu vom vedea parcare goala, inchiriata dar posesorul la servici sau in concediu, conflicte intre posesorii de auto, iar primaria va incasa suficiente taxe pentru amenajarea de parcari, dar mai intai, trebue inceput cu demolarea tuturor garajelor, abuziv construite, cu tupeu, garaje care fiecare ocupa cel putin doua locuri de parcare, si garaje in care nu stau auto, masinile stau tot afara.
    Daca veti tine cont de unanima opinie a cetatenilor, identica cu cea descrisa mai sus, cred , ca e solutia perfecta pentru urbe, cetatenii ei si primarie.
    27
    13
    Raportează
  • postat de Albert
    Marți, 15 Iunie 2021 08:09
    109.166.128.***
    Veniti in p centrala. Pe ambele parti ale str DChicus, intre blocuri, sunt amplasate garaje, care, daca ar dispărea, mașinile locatarilor ar avea loc de parcare. Trebuiesc tăiați toți copacii pe care locatarii i au sădit în zona locurilor existente. Concluzie: toate garajele trebuiesc demolate înainte și adus locul la forma inițială. Un garaj, acum, ocupa 2 locuri si cel din fata ușii si unde proprietarii își parchează mașinile.
    28
    31
    Raportează
  • postat de Laur
    Marți, 15 Iunie 2021 07:56
    83.136.47.***
    Sunt sigur sau i mi place să cred că restul argumentelor pro au o logică mai bună (decât cele citite
    aici in articol) și gândite in sprijinul comunității acolo unde trăiește fiecare. Din ce rezultă din articol multi gândesc în aceeași mentalitate găunoasă ,,AL MEU". Simțul ăla de proprietate,și să arăți vecinilor că ai,că poți.. Unii vin cu arogante de tipul-250 lei? o masa în oraș! Flatulențele acestea le știm cu toții. Bineînțeles că vor fi iar folosite in comentarii cuvintele de genul tigăi, săraci,diesel, Germania, bunicuță,rable,plecați din oraș ,in aceleași note de superioritate.Si atunci când ai oameni din aceștia în jurul tău tu ca primărie nu ar fi păcat să nu_i arzi la lovele?
    Una peste alta,as fi dorit să văd alte chestiuni mai importante de dezbătut de către primărie și nu numai dar și cu soluții. Locuri de munca noi,investitori,migrarea populației, sănătatea (spitalele) curățenie, selectarea gunoaielor reciclarea lor,câini,spatii verzi,poluare, transport public,pomeni electorale de orice natură,birocrație,nepotismele in instituțiile publice, siguranța cetățeanului pe stradă la orice ora, etc, lucruri care noi ,,sărăcimea" ne lovim cu adevărat în orașul acesta,nu unde i mi las mașina în seara aceasta. Că vai doamne nu o am in fața ferestrei și nu o văd din pat.
    9
    36
    Raportează
  • postat de Un galatean
    Marți, 15 Iunie 2021 06:54
    188.26.126.***
    Demolati toate garajele,faceti inca 30000 de locuri de parcare sa aiba toti unde sa parcheze apoi puneti o taxa sa zicem 40 lei pe an pentru toate masinile din Galati si a-tirezolvat problema o sa avem unde sa parcam toti iar primaria osa mai stringa ceva bani la buget. Ceea ce a propus primaria este o golaneala jegoasa pe fata.
    38
    95
    Raportează
  • postat de D.A.S.
    Marți, 15 Iunie 2021 01:09
    89.137.230.***
    Daca se va aproba aceasta aberatie va fi cel mai mare cosmar al galatenilor. E o pacaleala si minciuna ca vor cetatenii loc de parcare cu plata. Nimeni nu vrea asa ceva. Locurile erau gratuite si toata lumea avea loc in zona si isi gasea loc de parcare dar daca se va pune locuri cu plata si abonamente va fi un cosmar pentru cetatenisi anume:
    - unii vor avea locul lor si restul care sunt multi nu vor avea unde sa parcheze
    - unii au 2-3 masini si au dreptul asta pentru ca au muncit si nu au furat
    - altii vin cu masina de serviciu..unde o vor parca si pe aia?
    - altii vin sa isi viziteze rudele, parintii si ma intreb ei unde vor parca
    - altii vor avea bani sa cumpere locuri iar altii mai amarati cu loganuri unde vor parca?
    - se vor crea certuri intre vecini si scandaluri
    - daca cel care are loc pleaca in concediu sau tot weekendul locurile raman goale si nu va parca nimeni acolo pentru ca nu stie cand se intoarce in timp ce restul nu au inde parca
    - orasul nu a fost construit de la inceput cu parcari subterane la blocuri cum e in germania, voi vreti ca in vest totul dar orasul nu e facut ca in vest si nici salariile nu sunt ca acolo
    - nu ati facut locuri de parcare pentru toate masinile si nici garajele nu au fost darmate ca sa se faca parcari in toate zonele
    - din banii de parcari in veci nu veti acoperi necesarul de a construi parcari deci e o taxa care jecmaneste cetateanul de alti bani
    - in germania fiecare bloc are parcare la subsol si cu lift unde incap doua masini..se se apasa pe buton si imi ridica masina de la cota -1 si dupa ce plec apa si las masina vecinului la zota 0. Astfel au creat pe un loc doua locuri (sus-jos)
    - masina nu e un moft ci o necesitate. nu aveti transport public pus la punct si nici trenuri nu mai sunt cum erau pe vremuri. cu masina omul ajunge imediat undeva si poate pleca si in excursie cu bagaj cu tot. Stiti foarte bine cat face un tren pana la constanta, bucuresti sau iasi.
    - primarul vrea ca altii sa mearga cu transportul in comun dar el de ce nu renunta la masina si merge cu autobuzul? Circul cu autobuz dar niciodata nu l-am vazut pe primar ca se duce la munca cu autobuzul
    - daca un cetatean vine la bloc si vrea sa care cu masina ceva greu sau o mobila nu va avea loc pentru ca toate vor fi ocupate
    - sa mergeti in bucuresti sa vedeti ca erau oamenii sa se bata de la parcari iar cand era la liber si nu era cu abonamente toata lumea avea loc. unii plateau locul dar nu era nici o masina pe loc in timp ce altii aveau masina in zona dar nu puteau sa percheze

    Este cea mai mare aberatie si crima sa se aprobe asa ceva. Nu vedeti stimati cetateni ca acum aveti loc sa parcati? Cand vor fi toate cu plata si abonamente nu veti mai reusi asta si o sa va duceti masinile in camp sa le parcati si de acolo sa mergeti cu trotineta. Oamenii se duc la supermarket si vin cu sacose grele, cu pepeni, cu varza. nu au cum sa lase masina la 1 km si apoi sa vina cu atata greutate. Voi de fapt vreti ca sa renuntam la masini si sa mergem cu altceva dar cu ce? Nu avem timp de pierdut..daca mergi la piata cu autobuzul astepti 20 min apoi inca 20 min la intoatcere si inca 30 tot drumul dus intors iar cu masina in 10 min ai rezolvat.

    Spuneti nu parcarilor cu plata si cu abonamente. Primaria e administrator si nu proprietarul orasului sa va impuna taxe peste locurile din cartiere sau la bloc.
    Daca cineva se duce in vizita cu masina la o onomastica si se intoarce seara tarziu ce face? Unde parcheaza? Pleaca din centru si se duce la rude in tiglina..cara tortul si tot ce trebuie si cand ajunge acolo constata ca totul e platit de altii si nu ai unde parca si lasa masina.
    Daca ceva e bun si toti au loc cand e gratuit voi de ce sticati treaba asta alesilor care ati vost votati de cetateni?!
    Daca se va implementa treaba asta il va costa scump pe primar si nu va mai fi ales. Sa se gandeasca bine si sa renunte la asa aberatie si abuz. Numarati cate masini sunt in tot orasul si cate locuri de parcare si o sa constatati ce faceti. Faceti parcari si apoi vorbiti de asa ceva. Am dat nenumarate solutii cum se pot face parcari si unde se pot face dar nu vreti sa intelegeti.
    40
    124
    Raportează
  • postat de Daniel
    Marți, 15 Iunie 2021 00:21
    5.13.220.***
    Intai faceti parcari si dupaia vindeti locuri de parcare, inca sunt multe cartiere pline de garaje care ocupa foarte mult loc, vezi tiglina 2.
    32
    129
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.