Amenzi de un milion de lei date de Protecția Consumatorilor, pentru serviciile proaste oferite gălățenilor

Amenzi de un milion de lei date de Protecția Consumatorilor, pentru serviciile proaste oferite gălățenilor
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

În primele șapte luni ale acestui an, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Galați a realizat 759 de acțiuni de control, dar și 41 de controale tematice.

În urma acestora, s-au descoperit produse neconforme, în valoare totală de 514.270 de lei, și au fost retrase definitiv de la comercializare produse valorând 33.087 de lei. De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare totală de 481.183 de lei. Comisarii gălățeni au aplicat în total 295 de amenzi, cu o valoare totală de 930.700 de lei.

Activitatea de supraveghere a pieței gălățene a vizat atât produsele alimentare și nealimentare, cât și activitățile de prestări servicii și de servicii și produse financiare. În perioada menționată, s-au prelevat probe din zece produse, dintre care cinci s-au dovedit a fi neconforme, ca urmare a determinărilor de laborator efectuate.

În perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2021, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Galați a primit 756 de reclamații, cu 45 mai multe decât în primele șapte luni din 2020. Jumătate dintre petițiile primite (51 la sută) au vizat prestările de servicii, iar alte 32 la sută au vizat produse nealimentare. Celelalte reclamații au vizat, în proporții comparabile, serviciile și produsele financiare (9 la sută) și produsele alimentare (8 la sută).

51 la sută dintre reclamațiile primite de comisarii gălățeni s-au dovedit întemeiate și amiabile. Reclamațiile neîntemeiate au reprezentat 2 la sută, cele nesoluționabile - 19 la sută, direcționate - 15 la sută, iar 13 la sută din reclamațiile primite au fost clasate.

Conform bilanțului prezentat de CJPC Galați, procentul reclamațiilor închise ca nesoluționabile și clasate rămâne în continuare mare, motivele fiind date de lipsa documentelor de achiziție pentru produsele/serviciile reclamate, formularea cu întârziere chiar și de doi ani a reclamațiilor, prezentarea unor contracte care au fost semnate fără obiecțiuni, dar fără a fi și citite în prealabil, dar și de faptul că unitățile care au comercializat produsele sau serviciile respective au fost închise între timp.

Valoarea despăgubirilor acordate consumatorilor, în urma sesizărilor depuse la CJPC, s-a ridicat la 369.572 de lei, o sumă de peste două ori mai mare decât cea înregistrată în primele șapte luni ale anului trecut.

Citit 2880 ori Ultima modificare Vineri, 27 August 2021 12:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.