UPDATE Sindicaliștii din Transurb au protestat în fața Prefecturii
Foto: Marian Calestru

UPDATE Sindicaliștii din Transurb au protestat în fața Prefecturii
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

UPDATE. Aproximativ 100 de sindicaliști din cadrul societății locale de transport în comun Transurb – șoferi, în marea lor majoritate, dar și alți angajați – au protestat joi, 16 septembrie 2021, timp de o oră, în fața Prefecturii Galați.

Conform liderului Sindicatului Șoferilor Liberi din Transurb, George Preda, una dintre principalele nemulțumiri este legată de faptul că nici până acum conducerea societății nu a acordat majorarea salarială prevăzută în contractele de muncă pentru acoperirea ratei inflației, care ar fi trebuit acordată începând din ianuarie. O altă nemulțumire majoră vizează „subfinanțarea” din partea autorităților locale.

„Pe data de 14 ianuarie, Institutul Național de Statistică a comunicat rata inflației pe anul anterior. Am zis că situația societății este cum este, ne bucurăm că vin mașini noi, să nu fim chiar atât de drastici. Nu s-a făcut nicio majorare salarială, am fost duși cu vorba, am avut numai promisiuni. Era vorba de o creștere lunară de 140 de lei la salariul tarifar. Am zis că, pentru o sumă de 140 de lei, să nu băgăm noi, salariații, societatea în colaps, că sunt locurile noastre de muncă. Dar deja s-a mers prea departe cu această subfinanțare. Dacă eu îți arăt în contabilitatea mea că dau 8,20 lei pe kilometru – atât mă costă ca să duc o mașină cu sau fără călători, că și aici e o discuție foarte importantă, iar tu vii și îmi spui că nu poți să dai decât 7,10 lei, că așa a constatat cineva acum doi ani, să mă ierte Dumnezeu...”, a spus George Preda.

Alte lucruri care-i nemulțumesc pe sindicaliștii Transurb țin de managementul societății și de neregulile constatate, care au adus compania într-o situație economico-financiară dezastruoasă, existând premise reale ca în decembrie să nu mai fie bani de salarii.

„Avem cam 70-80 de mașini noi sau aproape noi, însă mai avem și în jur de 50 de mașini care nu au aceeași siguranță ca una de doi ani de zile. Dacă nu sunt bani pentru piese, dacă nu se finanțează corect societatea, cum credeți că se pot asigura piesele pentru acele autobuze?”, a afirmat și Gigi Arghir, vicepreședinte de sindicat.

”Mașini insuficiente, mașini noi care au cedat din prima zi. Jumătate din mașinile noi sunt zilnic în atelierele de reparații, este inadmisibil așa ceva. La ședința Consiliului de Administrație de luna trecută, dl director ne-a spus, citez: <Domnilor sindicaliști, conform bugetului, în luna decembrie nu vom avea bani de salarii. Și dacă e nevoie, începând cu mine, vom sta acasă>. Am spus, dle director, poate că dvs. vă permiteți să stați acasă, poate că, dacă asta e situația, vor sta și șoferii, dar ce vină are orașul?”, au continuat sindicaliștii.

Conform liderului George Preda, salariul tarifar minim în Transurb este de 2.600-2.700 de lei, la care se adaugă sporurile și orele lucrate, „pentru că la noi programul începe la 4,30 și se termină la 23,30, nu este program de 8 ore. Net, salariul minim ajunge la 3.000 de lei, au luat și 3.500 de lei, dacă s-au făcut ore suplimentare. Dacă legea prevede maximum 32 de ore suplimentare lunar, au fost luni în care șoferi de-ai noștri au făcut 60, 70, 80 de ore care au fost rostogolite și plătite după un interval extraordinar de mare. Noi am încercat să atragem atenția asupra a ceea ce se întâmplă. E anormal să ai și mașini noi, să investești în cale de rulare, să aduci tramvaie de un milion și ceva de euro, iar societatea să sufere la acest capitol și să nu avem dotare”.

Protestul de la Galați al Sindicatului Șoferilor Liberi din Transurb a fost susținut joi, prin greve japoneze sau acțiuni de solidarizare, și de șoferi din Suceava (foto 6, galerie), Brașov, Constanța (foto 7, galerie), Ploiești (foto 8, galerie), Craiova, Vaslui, Slatina, Arad, Tg. Jiu, organizate de Federația Transportatorilor și Serviciilor Publice din România, care include și Sindicatul Angajaților din Transurb – minoritar, a doua organizație sindicală ca mărime din cadrul companiei gălățene.

Foto 1-5, galerie, Marian Calestru. Foto 6-8, primite online


Ora 14,00. Zeci de șoferi Transurb au protestat în fața Prefecturii * Aproximativ 100 de sindicaliști din cadrul societății locale de transport în comun Transurb – șoferi, în marea lor majoritate, dar și alți angajați – au protestat astăzi, timp de oră, în fața Prefecturii Galați.

Una dintre principalele lor nemulțumiri este legată de faptul că nici până acum conducerea Transurb nu a acordat majorarea salarială prevăzută în contractele de muncă pentru acoperirea ratei inflației. Este vorba de 140 de lei în plus la salariul tarifar, sumă care ar fi trebuit acordată începând din ianuarie și pentru care au fost amânați până acum de mai multe ori.

Sindicaliștii mai acuză subfinanțarea de către autoritățile locale a activității de transport public, în condițiile în care costul pe kilometru este de 8,20 lei, iar suma primită este de 7,10 lei pe kilometru, stabilită acum doi ani, când combustibilul avea cu totul alt preț și când altele erau condițiile din piață.

Alte lucruri care-i nemulțumesc pe sindicaliștii Transurb țin de managementul societății și de neregulile constatate, care au adus Transurb într-o situație economico-financiară dezastruoasă, existând premise reale ca în decembrie să nu mai fie bani de salarii.

Protestul de la Galați al Sindicatului Șoferilor Liberi din Transurb a fost susținut astăzi, prin greve japoneze sau acțiuni de solidarizare, și de șoferi din Suceava, Brașov, Ploiești, Constanța etc., organizate de Federația Transportatorilor și Serviciilor Publice din România, care include și Sindicatul Angajaților din Transurb – minoritar, al doilea ca mărime din cadrul Transurb.

Vom reveni.

Citit 4180 ori Ultima modificare Luni, 20 Septembrie 2021 01:26

5 comentarii

  • postat de Ionel
    Sâmbătă, 18 Septembrie 2021 05:10
    5.13.208.***
    Akbar de ce nu te pui contabil sau director la Transurb sau te faci sofer sau poate oamenii te aleg lider de sindicat ,ca cine stie , poate se remediaza situatia si schimbi lucrurile din mers spre bine ,vin-o cu propuneri, nu tra-la-la pentru like.
    3
    2
    Raportează
  • postat de Pietonul
    Vineri, 17 Septembrie 2021 12:22
    89.137.138.***
    „Sindicaliștii mai acuză subfinanțarea de către autoritățile locale a activității de transport public, în condițiile în care costul pe kilometru este de 8,20 lei, iar suma primită este de 7,10 lei pe kilometru, stabilită acum doi ani, când combustibilul avea cu totul alt preț și când altele erau condițiile din piață.”

    8,20 lei/km - 7,10 lei/km plătiți ca subvenție = 1,10 lei /km suportat de .Transurb.
    Dacă au un singur client plătitor de bilet integral și nesubvenționat, acesta acoperă aproape 1,82 km de traseu.
    Îmi vine greu să cred că într-un mijloc de transport nu sunt minim 5 clienți plătitori (fie cu bilet, fie cu abonament).
    Dacă sunt mai puțini, atunci cineva a gândit greșit fie orarul de transport al mijloacelor de transport, fie configurarea traseelor.
    Acum, că au introdus și procedura de validare a biletelor ar trebui să le fie foarte ușor să vadă unde sunt sincope și unde se pierd banii…
    0
    3
    Raportează
  • postat de Iancu Jianul
    Vineri, 17 Septembrie 2021 09:06
    5.13.141.***
    Numai pensionarii cu probleme de deplasare ar trebui sa aibe gratuitate pe toate liniile, iar ceilalti... patru curse dus-intors ajung! Miscare! Cand scade sub 0 grade... da pe un traseu dar nu si celor cu pensii peste 3000 ron! Simplu!
    7
    13
    Raportează
  • postat de Akbar
    Joi, 16 Septembrie 2021 22:02
    5.13.199.***
    Acoperirea ratei inflației...Auzi la ei. Dupa ce ca mai toata pensionarimea, somerii, elevii si studentii circula subventionati de la bugetul local, ca detineti monopolul in municipiu pe zona de transport persoane, tot nu reusiti sa faceti nici macar un amarat de profit cat sa va permita macar cauciucurile la un troleu sa le cumparati. Dar toti amaratii de prin oras, care-si rup spatele pe minim pe economie, nu trebuie si ei sa beneficieze de o crestere de salar ? Ca inflatia e pentru toti...La munca ortodocsilor !!!
    7
    36
    Raportează
  • postat de Astralo Pitecul
    Joi, 16 Septembrie 2021 15:31
    81.196.55.***
    Mai, măi, oameni buni, cineva fură curent și nu numai, asta pentru o exprimare eufemistică.
    Cum să ai monopol pe transport în comun și să mergi în pierdere? Cum?
    Să ceri subvenție pentru o activitate profitabilă. Noaptea minții!
    Mai țineți minte ce zicea pupila lui Geani Dungă, tanti Tontolici, în mai 2016, la câteva zile după oprirea maxi-taxi în oraș? Încasări record, masive, de neegalat, asta zicea. Și?
    Ceri subvenție pentru ce, pentru autobuze noi, economice?
    Măi, aveți pe undeva țeava de bani spartă, un sac nu are fund, dă cineva cu maimuțica, productivitatea e spre zero, acolo e tribul „Degeaba pe bani”?
    Dacă vine un manager performant, independent, cu o echipă bună, cred că a doua zi sunteți împărâiți cam așa:
    - unii la poartă, dar dincolo de gard
    - unii la Tribunal, dar tot degeaba
    - și alții la protest că au fost deranjați din letargie
    Poate am uitat cum se comportă cu noi, călătorii, drăguții de șoferi, de câte ori ne-au trântit ușa în nas, nesimțirea față de program, față de noi, vorbitul cu noi și neșfârștele conversții la telefon. Zeul „nea Șofer”. Pentru asta vreți bani în plus sau pentru mizeria din autobuz, plecați cu ele murdare din autobaze, mizeria la mizerie trage, să nu mai spun de ce lăsați la vedere, mopuri, cârpe etc.
    Asta e numai o mică parte.
    Controale de ce nu faceți, vă e rușine? Jumătate din călători nici nu validează. Aici sunt banii dumneavoastră.
    Dacă e doi lei călătoria, doi lei e și la abonament. Tot aici sunt banii dumneavoastră!
    Pensionarii au super gratuitate exagerată. Alți bani ai dumneavoastră.
    Și principala regulă e: ce dai aia primești!
    4
    47
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.