Din 400 de nave construite la Galați, doar 17 au fost pentru România

Din 400 de nave construite la Galați, doar 17 au fost pentru România
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Industria navală trebuie considerată o industrie de interes strategic, mai ales într-un stat ca România aflat la Marea Neagră şi la Dunăre, în care transportul, dar şi apărarea litoralului reprezintă elemente foarte importante, a declarat Gheorghe Savu, director la Damen Naval România, în cadrul unui eveniment media organizat de Ziarul Financiar.

„În cei zece ani de activitate la şantierul din Galaţi am produs peste 400 de nave, dintre acestea peste 30 sunt nave militare moderne şi complexe, toate proiectate şi produse la Galaţi. De ce alte state din NATO şi UE au încredere în şantierul din Galaţi pentru a obţine aceste nave, iar statul român nu reuşeşte să facă acest lucru? Am produs în total doar 17 nave pentru statul român de când există Damen, nu sunt nave complexe, de mare amploare, cea mai importantă fiind nava de patrulare Ştefan cel Mare de la Poliţia de Frontieră“, a declarat Gheorghe Savu pentru zf.ro.
La Șantierul Damen Galaţi s-au produs 17 nave în 2021, iar în prezent se află în curs de realizare, după cum v-am informat în paginile ziarului ”Viața liberă”, o nouă navă pentru Forțele Navale Regale Olandeze, de tip Combat Support Ship (CSS) - ”Den Helder”, a doua cea mai mare navă militară construită vreodată în România. Ca dimensiuni, nava este devansată doar de nava de tip Joint Support Ship (JSS) "Karel Doorman", construită tot la Galați, pentru Forțele Navale Olandeze.
Principala provocare cu care se confruntă în prezent industria navală este scăderea numărului de comenzi, fenomen care a apărut în 2018 și care s-a agravat pe fondul crizei declanșate de pandemia Covid-19. În aceste condiții, inclusiv Șantierul Naval Damen Galați și-a scăzut numărul de angajați. Astfel, dacă în 2020 SN Damen avea 2.200 de angajați, în prezent mai are doar 1.500 de angajați. De asemenea, o altă provocare la adresa șantierelor navale este creșterea costurilor la materiale.
În același timp, reprezentanții Damen și-au exprimat speranța că, odată cu repornirea motoarelor economiei, industria navală va reveni pe un trend ascendent. În plus, adaptarea la noile provocări tehnologice sau de piață sunt condiții pentru păstrarea continuității producției.
„Pentru următorii ani încercăm să asigurăm securitatea producţiei, cel mai important lucru. Trebuie să investeşti în tehnologie şi capacităţi de cercetare-dezvoltare-proiectare. Institutul de Proiectări, cel mai mare pe care îl are Damen în portofoliu, este într-un amplu proces de dezvoltare, în România există ingineri capabili, vrem să avem la Galaţi un vârf de lance în domeniul cercetării-proiectării“, a mai arătat Gheorghe Savu, director la Damen Naval România.
Grupul Damen deține 30 de şantiere în întreaga lume, dar 30 la sută din capacitatea de producţie este în România, la SN Damen Galați și SN Damen Mangalia.

Citit 2934 ori Ultima modificare Marți, 25 Ianuarie 2022 00:55

2 comentarii

  • postat de Alexutz
    Vineri, 21 Ianuarie 2022 11:48
    5.2.205.***
    Pai normal, trimitem in afara tarii.
    Fraierii aici cu maruntisul.
    8
    3
    Raportează
  • postat de Curiosul
    Vineri, 21 Ianuarie 2022 09:04
    213.233.88.***
    "Institutul de Proiectări, cel mai mare pe care îl are Damen în portofoliu...". Bănuiesc că se referă la Marine Engineering. Fostul Institut de Proiectări a fost în portofoliul Damen foarte puțin timp în perioada privatizării. Sau poate Dl. General Savu are alte informații?
    0
    12
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.