Control de la Ministerul Transporturilor la Podul peste Dunăre
Foto: Ovidiu Amălinei

Control de la Ministerul Transporturilor la Podul peste Dunăre
Opinii diferite privind termenul de finalizare
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Finalizarea podului suspendat de la Brăila nu este posibilă la finalul lui 2022, așa cum își luase angajamentul constructorul, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Reprezentantul Ministerului Transporturilor a făcut săptămâna aceasta o vizită – chipurile neanunțată - pe șantierul podului, pentru a verifica stadiul lucrărilor.

"Stadiul șantierului, mobilizarea de oameni, utilaje și resurse din șantier nu confirmă susținerile repetate ale asocierii de antreprenori cu privire la finalizarea lucrărilor în luna decembrie atât a podului, cât și a primei etape a drumurilor de legătură", a anunțat Ionel Scrioșteanu.

În același timp, acesta a precizat că antreprenorul care realizează lucrarea susține că sunt șanse să se pună în circulație podul și prima etapă a drumurilor de legătură, în decembrie anul acesta.

"Antreprenorul principal a promis că ne va comunica un grafic de lucru detaliat pe zile, până la sfârșitul anului, care să cuprindă necesarul și mobilizarea de resurse (umane, materiale și logistice), astfel încât să demonstreze tehnic posibilitatea de a se pune în circulație podul și prima etapă a drumurilor de legătură, în luna decembrie.

Voi solicita CNAIR prezența zilnică a responsabililor de acest proiect în șantier, pentru a avea o monitorizare permanentă a resurselor asumate și mobilizate în teren, iar săptămânal să ne comunice situația din șantier", a mai spus Scrioșteanu.

Noul pod peste Dunăre, care va lega zona Galați – Brăila de județul Tulcea, are o lungime de 1,97 km. Proiectul prevede și realizarea a 23,4 km de drum expres pentru a conecta podul (drumul principal Brăila - Jijila, de 19 kilometri; drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, de 4,3 kilometri).

Lucrările efectuate de asociația de constructori formată din italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI Infrastructure System sunt unele dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură realizate în ultimele decenii în România.

Citit 4754 ori Ultima modificare Vineri, 30 Septembrie 2022 13:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.