Doi ani de așteptare pentru un branșament de gaze

Doi ani de așteptare pentru un branșament de gaze
În imagini, o porțiune din strada Picturii din Galați
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

În decembrie se împlinesc doi ani de când gălățeanca Andreia Marin a depus toate documentele necesare pentru ca locuința sa de pe strada Picturii să fie branșată la rețeaua de gaze. De atunci și până acum, firma desemnată să execute lucrarea, Geanni Star din Brăila, se pare că nu a reușit încă să obțină toate avizele necesare pentru a începe lucrarea. Între timp, operatorul Distrigaz Sud Rețele este obligat prin lege să-i achite femeii compensații pentru zilele de întârziere, dar afirmă că se cer prea multe avize și acestea se eliberează prea lent.

Branșarea unui nou consumator la rețeaua de gaze este una dintre cele operațiunile care „mănâncă” cel mai mult timp. Oficial, este nevoie de până la un an pentru un branșament nou. Se poate însă, din păcate, să dureze chiar și mai mult, după cum ne spune Andreia Marin. Nu locuiește undeva în câmp, ci în plin oraș, la câțiva pași de fostul Parc CFR.

"Mă tot amână și mă mint"

"În decembrie 2020, am făcut cerere online de racordare și extindere branșament. Am obținut toate documentele necesare, am schimbat și la cadastru, pentru că era pe numele de dinainte de căsătorie. Am semnat contractul de racordare și a fost desemnată firma Geanni Star din Brăila ca să realizeze lucrarea. De atunci, luni de zile, nu mi-a răspuns nimeni, nu m-a sunat nimeni. Temându-mă că documentele pe care le-am depus vor expira, luna aceasta am început să mă interesez de ce se întârzie așa de mult. Doamna de la Geanni Star mă tot amână, mă minte că se duce azi, că mâine, apoi spune că n-a ajuns, și tot așa. Îmi spune că a trimis băiatul cu actele la Galați, dar că de la Primărie i-au spus că mai trebuie un aviz... Mai are de obținut avizul de începere a lucrării, iar la anul în februarie expiră toate avizele. Am fost la Distrigaz, unde m-au întrebat de ce am așteptat așa de mult. Am făcut reclamații online și la Distrigaz, și la ANRE, și la Protecția Consumatorilor", ne-a spus gălățeanca.

"Dacă nu fac lucrarea, nu încasez"

La sfârșitul săptămânii trecute, am contactat-o pe reprezentanta firmei brăilene, Alexandra Ivanciu. Aceasta ne-a spus că are contract direct cu Distrigaz Sud Rețele, nu cu doamna Andreia Marin, și că acum lucrează la dosar. Am întrebat-o de ce a trecut totuși atât de mult timp și tot nu e gata lucrarea. "Ieri am fost iarăși la Primăria Galați, m-a pus să fac iarăși dosar, m-au trimis la Reparații străzi, unde durează cam zece zile. Mediul ne ține cam nouă luni pentru autorizație, când e în faza doi, în care trebuie date anunțuri la ziar. Trebuie să mai obținem autorizația de construcție, am făcut tot restul. Nu e un simplu branșament, se face și ridicare topo, nu e chiar atât de simplu, avem de obținut avize de la mediu, poliție, circulație și străzi, OCPI, Ecosal... Este și interesul meu, că, dacă nu fac lucrarea, nu încasez", ne-a spus Alexandra Ivanciu.

ANRE a cerut urgentarea branșării și plata compensațiilor

Reclamațiile făcute de Andreia Marin nu au rămas fără răspuns.
Ciudat, Comisariatul Județean Brăila al Protecției Consumatorilor (acolo unde a fost repartizată reclamația) a clasat cazul, motivând că nu erau atașate documente doveditoare.
ANRE a comunicat, în schimb, că a direcționat reclamația către Distrigaz Sud Rețele, "cu solicitarea de a urgenta procesul de racordare la SD a imobilului de la adresa în cauză şi până la data de 04.10.2022 de a vă informa în scris şi spre ştiinţă ANRE, cu privire la etapele care mai trebuie parcurse pentru punerea în funcţiune a obiectivelor prin care va fi alimentat cu gaze naturale imobilul în discuţie, inclusiv cu privire la compensaţiile calculate şi achitate după caz, în conformitate cu prevederile Standardului de performanță pentru serviciul de distribuţie și de sistem al gazelor naturale, aprobat prin Ordinul președintelui ANRE nr. 162/2015, cu modificările și completările ulterioare".
Ceea ce Distrigaz Sud a și făcut. Andreia Marin a fost contactată, în această săptămână de reprezentanții companiei, aceștia confirmând că termenul legal de tratare a solicitării a fost depășit și că este necesară achitarea compensațiilor cuvenite pentru depășirea termenului prevăzut în standardul de performanță.

"Avize multe și eliberate prea lent"

Am solicitat și noi Biroului de presă al Distrigaz Sud Rețele un punct de vedere oficial privind întârzierea operațiunii de branșare a imobilului din strada Picturii. "După semnarea contractului de racordare de către client, lucrarea a fost încredințată prin Ordin de lucru unui operator economic autorizat de ANRE în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor necesare demarării lucrării și execuției acestora. Până în prezent, au fost obținute Certificatul de Urbanism emis de Primăria Municipiului Galați, cele şapte avize emise de deținătorii de utilități și Departamente din cadrul Primăriei Municipiului Galați, solicitate prin Certificatul de Urbanism și este în curs de eliberare Autorizația de Construire pentru extinderea sistemului de distribuție și instalația de racordare necesare a fi executate pentru alimentarea cu gaze naturale a imobilului din strada Picturii numărul 9. Ulterior eliberării autorizației de construire, va fi demarată execuția lucrărilor de racordare, iar după finalizare, acestea vor fi recepționate tehnic și puse în funcțiune de către Distrigaz Sud Rețele. Menționăm faptul că lucrările de racordare la sistemul de distribuție a gazelor naturale din Municipiul Galați au o durată mai mare de realizare din cauza numărului semnificativ de avize solicitate prin Certificatele de Urbanism, precum și a ritmului lent de eliberare a acestora de către companiile/ autoritățile responsabile", ne-a răspuns Biroul de presă al Distrigaz, precizând că acest branșament se face în baza Ordinului ANRE nr. 18/2021, care prevede  că toate costurile aferente acestui proces revin operatorului sistemului de distribuție a gazelor naturale.


Citit 7623 ori Ultima modificare Marți, 11 Octombrie 2022 13:04

3 comentarii

  • postat de iiiihaaaaa.....traoiascacoruptia
    Vineri, 30 Septembrie 2022 09:31
    89.39.81.***
    O scaaaalda baaaa.Toti asteapta mita chiar si firma, sau aia de a semnat contractul .Ba nene ?Tot ce tine de stat si de furnizorii de utilitati aaaasa functioneaza.Si sistemul de sanatate tot asa.trei zile a stat un pacient cu o pancreatita,si cum a dat banutul cum....Va facem un tratament incat in cateva zile sunteti acasa.Toti primim ceia ce semanam.Ati auzit chestia cu anuntul la intrare?;Aici nu priomim atentii.Asa e.Cand intri undeva nimeni nuti acorda nici o antentie.
    1
    15
    Raportează
  • postat de Ichim Florentin
    Vineri, 30 Septembrie 2022 09:14
    213.177.6.***
    Buna ziua! Mă numesc Ichim Florentin și avem aceeași problemă de 2 ani de zile cu aceeași firmă vis-avis de reportajul d-nului Cristinel Luca. Ce putem face?
    0
    14
    Raportează
  • postat de Galaten
    Vineri, 30 Septembrie 2022 05:24
    78.96.85.***
    În Olanda, UK toţi instalează pompe de căldură (pe electricitate) şi nu mai folosesc gaz metan şi noi încă mai folosim / tragem conducte de gaze....
    8
    4
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.