Două oferte pentru contractul de 180 milioane de lei din Port Bazinul Nou

Două oferte pentru contractul de 180 milioane de lei din Port Bazinul Nou
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

Doua asocieri de firme au intrat în cursa pentru câștigarea contractului de lucrări aferent Etapei 3 din cadrul proiectului ce vizează realizarea platformei multimodale din Portul Galați (PMG). Liderii celor două asocieri de firme sunt Citadina 98, respectiv, Concivia, iar miza contractului constă în lucrări în valoare de aproape 180 milioane de lei.

Licitația privind atribuirea contractului aferent lucrărilor din PMG - Etapa 3 a fost lansată în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) la sfârșitul lunii iulie a.c., de Port Bazinul Nou, partener al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați în derularea proiectului ce vizează realizarea platformei multimodale.

Pentru PMG - Etapa 3 "Achiziția de lucrări pentru construirea platformei multimodale", Port Bazinul Nou se află la a doua tentativă de atribuire a contractului, după ce, la prima licitație, derulată la începutul acestui an, nu a fost depusă nicio ofertă din partea constructorilor.

La acel moment, valoarea investiției era estimată la 167 milioane de lei. În prezent, miza acestor lucrări a crescut, în urma actualizării costurilor, la 179,76 milioane de lei și rămâne de văzut cu ce oferte financiare au venit firmele interesate.

"În cadrul contractului vor fi realizate lucrări de reorganizare și reconstruire a zonei de manipulare și depozitare pentru eficientizarea fluxului tehnologic în platformă, după cum urmează: a) organizarea execuției lucrărilor; b) desființarea unor elemente de infrastructură (construcții și platforme de beton, rețele de instalații: cămine și rețea de canalizare, alimentare cu apă, rețea de gaze, instalații de iluminat exterior și legare la pământ etc.); c) relocarea rețelelor de telecomunicații, de apă-canal, electrice; d) platforma (lucrări pentru construcția platformei, căilor de rulare, drumurilor tehnologice, rețelelor de utilități aflate în perimetrul portuar); e) liniile de cale ferată industriale", se precizează în documentația licitației.

Cine intră în cursa pentru PMG - Etapa 3

În cazul PMG - Etapa 3, firmele interesate au avut termen-limită până la sfârșitul lunii septembrie pentru a-şi depune ofertele. În cele din urmă au intrat în cursa pentru atribuirea contractului două asocieri de firme.

Din prima asociere de firme fac parte Citadina 98 (lider), Lemacons, Oldroad Constructt și Tancrad (ofertanți), având ca subcontratori pe Arcada Company și Solinvest SRL.

Din a doua asociere de firme fac parte Concivia (lider), Socot, Vepex Com SRL (ofertanți), având ca subcontractori și firmele Hercules, Firogal 1 SRL, Swietelski Construcții Feroviare, TIAB și Terratest Geotehnic SA.

Potrivit datelor prezentate pe platforma electronică de achiziții publice, evaluarea tehnică și financiară a ofertelor depuse are ca termen-limită data de 12 martie 2023. Altfel, spus, în primăvară am putea avea un constructor desemnat și pentru această etapă de realizare a platformei multimodale.

Printre altele, criteriile de atribuire a contractului vizează componenta financiară (85 la sută) și perioada de garanție a lucrărilor (15 la sută).

În același timp, investiția PMG - Etapa 3 se face tot cu finanțare din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, însă dat fiind faptul că proiectul Platformei Multimodale Galați a trecut printr-o serie de reevaluări ale devizelor, licitația este cu clauză suspensivă, până la definitivarea actelor adiționale la noile contracte de finanțare.

Cam aceleași firme se bat pe contracte

Lucrurile încep să se miște la PMG - Etapa 3, în condițiile în care s-au pus în mișcare și licitațiile/contractele din celelalte etape din cadrul platformei multimodale. Și în aceste cazuri, concurente au fost, în linii mari, cam aceleași asociații de firme.

Astfel, primul contract privind terminalul multimodal a fost semnat în luna mai a.c., după ce asocierea formată din firmele de construcții gălățene Tancrad (lider) - Citadina '98 - Oldroad Construct - Lemacons, având ca subcontractori Arcada Company și Gazterm Proiect SRL, și-a adjudecat, pentru o ofertă de 78,9 milioane de lei, lucrările aferente PMG - Etapa 2, ce vizează racordul rutier și feroviar al platformei multimodale.

De asemenea, pentru PMG - Etapa 1, ce include modernizarea cheului și rețeaua de utilități, câștigătoare a fost desemnată oferta în valoare de 172,48 milioane de lei depusă de asocierea formată din Concivia (lider), Vepex Com SRL și SOCOT, având ca subcontractori companiile Hercules, AMC Electric și Terratest Geotehnic SA.

Repere investiționale

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", proiectul global "Platformă Multimodală Galați" este prioritar la nivel național și european, ca parte a rețelei TEN-T.

Proiectul urmărește dezvoltarea unui terminal intermodal cu o capacitate de 150.000 TEU/an și cuprinde următoarele investiții: modernizarea cheului, necesară pentru asigurarea acostării directe a navelor maritime și fluviale (PMG I), modernizarea infrastructurii pentru accesul terestru la Portul Galați. Acțiunea propusă implică lucrări de modernizare și reabilitare, care vor fi amplasate în zona Portului Galați (PMG II); reorganizarea și reconstruirea zonei de manipulare și depozitare pentru eficientizarea fluxului tehnologic în platformă; dotarea cu instalații de încărcare/ descărcare și transport intern performante, capabile să opereze unități intermodale de transport (UIT) și cu consumuri energetice reduse (PMG III); crearea unui nou acces în zona de manipulare și depozitare pentru conformare cu normele europene de siguranță și securitate (PMG III).

Citit 8032 ori Ultima modificare Luni, 10 Octombrie 2022 11:39

4 comentarii

  • postat de paloma
    Sâmbătă, 29 Octombrie 2022 01:03
    5.13.211.***
    Fara autostrazi, investitia este inutila !!! Drumurile din Galati, duc nicaieri !!!
    0
    1
    Raportează
  • postat de Goe
    Vineri, 28 Octombrie 2022 07:18
    5.13.161.***
    Studii peste studii ,oferte peste oferte iar portul ramane la acelasi stadiu de degradare si mizerie.Comentarii fara rost facute de specialisti care nu au miscat nimic in viata !
    0
    2
    Raportează
  • postat de MM
    Joi, 06 Octombrie 2022 10:36
    5.13.208.***
    Eheee și ne mai mirăm de ce pentru lucrările de reabilitare și modernizare se tot prelungesc termenii de finalizare și să nu mai spunem și de suplimentări de fonduri din banul public și pe nervii gălățenilor.
    Păi uite tocmai deaceea deoarece, de 30+ de ani aceleași firme sunt abonate la toate lucrările indiferent că după ce lucrarea a fost finalizată cu mult peste termenul de finalizare și costurile sunt cu mult peste cele stabilite în contract, fără a fi trase la răspundere și indiferent că sunt buleli ale lucrărilor, mai mult sau mai puțin grave.
    După ce câștigă mai toate lucrările din județ, deci iau grosul ”CAIMACULUI” acelor lucrări, mai și subcontractează din lucrări altor firme, iar acele firme subcontractoare mai mult sau mai puțin dotate cu utilaje și personal trebuie să realizeze lucrările cu câți bani sunt alocați de firmele direct câștigătoare și ce să vezi, acele firmele subcontractoare mai trebuie să-și asigure și combustibilul chiar și materiale de construcție plus salariile angajaților.
    P. S.
    Dragi gălățeni, postaci, aplaudaci și negativiști, în ritmul cum evoluează lucrările de reabilitare și modernizare în oraș și chiar în județ, mai avem muuuult și bine ( vreo 5-6 madate de administrație ) de așteptat până ȘANTIERUL Galați va deveni cu adevărat un oraș cu adevărat civilizat, turisctic (sic vorba actualei administrație ) și european al secolului XXI.
    7
    18
    Raportează
  • postat de Mihnea
    Miercuri, 05 Octombrie 2022 21:40
    5.13.163.***
    - Tancrad este una si aceeasi firma pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat-o căștigătoare cu oferta asocierii italo - române Astaldi/WeBuild - Tancrad pentru secțiunea 3 Cornetu - Tigveni (37,4 km) din Autostrada Sibiu - Pitești ? Daca lucreaza ca si in Galati va fi vai si amar de autostrada. Si mai vorbim de Bechtel.
    - Lemacons este acea firma care a trebuit sa realizeze "Amenajare arteră de legătură între B-dul Dunărea şi B-dul Marii Uniri, drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră”, dar praful s-a ales de lucrare ?
    Sau sunt numai cu numele de paravan ?
    15
    31
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.