Am rămas la coada cozii: trenurile InterCity ale CFR vor ocoli Galațiul

Am rămas la coada cozii: trenurile InterCity ale CFR vor ocoli Galațiul
Evaluaţi acest articol
(28 voturi)

CFR Călători reintroduce trenurile InterCity, garnituri cu rang superior, care nu au mai circulat din 2014.

   Astfel, la 12 decembrie va intra în vigoare noul mers al trenurilor, care va cuprinde şi aceste garnituri, transmite Rador, citată de G4Media. Niciun astfel de tren nu va ajunge, cel puţin deocamdată, şi la Galaţi, semn că oraşul şi-a pierdut şi importanţa pe care o avea când ele au fost introduse prima dată.

   InterCity-urile vor circula pe trei magistrale. Prima, Braşov – Bucureşti – Constanţa, are o linie parţial modernizată pentru viteze de 140-160 km/oră, iar pe ea va circula „Tomis Expres”. Pe magistrala M500 de la Bucureşti la Suceava şi Iaşi va fi introdus trenul „Ştefan cel Mare Expres”. A treia rută este de la Bucureşti la Cluj Napoca, unde va circula trenul InterCity denumit „Avram Iancu”, un tren care parcurge distanţa de cinci sute de kilometri în aproximativ opt ore şi jumătate, cu doar trei opriri pe traseu: Ploieşti, Braşov şi Teiuş.

   Biletele la InterCity vor costa, în medie, cu 30% mai mult faţă de trenurile InterRegio. Cu toate acestea, trenurile InterCity vor fi printre cele mai lente din UE, notează Hotnews. Un singur exemplu, preţul unui bilet InterCity Bucureşti – Cluj va fi de 130 de lei la clasa 2 şi 186 de lei la clasa 1, faţă de 99 de lei la un tren IR clasa 2.

   „Trenurile InterCity au fost introduse în 1995, potrivit analizei hotnews.ro. Atunci, pe magistrala M 100 Bucureşti-Timişoara (probabil cea mai neîntreţinută magistrală din prezent) trenurile făceau sub şapte ore, cu aproape patru ore mai puţin decât acum. De asemenea, de la Bucureşti la Cluj Napoca, cu cinci opriri pe traseu, călătoria dura 7 ore, acum va fi de opt ore şi jumătate pe tronsoane parţial modernizate”, afirmă şi Economedia.

Citit 9678 ori Ultima modificare Duminică, 04 Decembrie 2022 22:13

11 comentarii

  • postat de Galatean
    Luni, 05 Decembrie 2022 15:45
    84.117.46.***
    Nu se vorbeste explicit, de exemplu, cu ce ajunge galateanul la Iasi, fiind foarte multe cazuri de prezentare la doctori, unde Galatiul, nu ca ar duce lipsa, dar spagarii se uita intai la punga, nu la saracul om care este in suferinta!

    Se stie ca vechiul mers cu regio galati -cluj napoca care trece prin Iasi, era destul de bun, se ajunge la 11, dar acum?
    Oare nu ar trebui un tren Galati-Iasi sa fie direct sa plece dimineata si sa se intoarca seara?
    Era inainte un tren cu regim accelerat care circula pe ruta galati-tg bujor-beresti-barlad-vaslui-iasi,de la ora 0, 30, si la ora 6 tot moldoveanul din sud era la iasi.
    Atunci era mai mult interes pentru moldovenii din sud.

    Am inteles ca se oune problema altfel, ca pena la barlad opereaza trans feroviar, iar de la barlad cfr.
    Nu se pot organiza in folisul cetateanului sa circule transferoviar pana la iasi?
    0
    4
    Raportează
  • postat de Pacpac
    Luni, 05 Decembrie 2022 13:09
    37.163.23.***
    Ce mai contează asta cât timp merg de minune pacanelele și videochatul.
    0
    7
    Raportează
  • postat de MM
    Luni, 05 Decembrie 2022 11:38
    194.105.20.***
    Tiiii dar ce misto suna acest articol. "Am rămas la coada cozii: trenurile InterCity ale CFR vor ocoli Galațiul"

    Deci:

    1. Autostrada Moldovei, ajunge fix pana la Focsani si apoi o coteste spre Buzau.
    2. Pe cale ferata din nodul feroviar de altadata( Regionala CF Galati ), astazi aproape ca suntem la nivel de HALTA.
    3. Pe fluvial, astazi noroc cu, combinatul ca se mai fac transporturi de marfuri ( materie prima ). In rest pt pasagerele de altadata "PA si PU la MARE.
    Si cand te gandesti ca faimoasa administratie pUCHEANU-fOTEA, doreste ca, COMUNA Galati sa devina un pol atractiv al turismului, cel putin national.
    Sa mai vorbim de investitori, care sa creeze locuri de munca pt a stagna macar depopularea judetului? Neeeeh, nici vorba!
    2
    18
    Raportează
  • postat de cd
    Luni, 05 Decembrie 2022 10:13
    5.2.209.***
    daca vre-u n reprezentat al CFR-ului citeste cumva, as dori sa-mi raspunda cum urca si cum coboara, in trenul cu trepte o persoana cu dizabilitati? Mentionez ca fara trepte nu exista cel putin spre Bucuresti.
    nu exista nici o modalitate, nici o rampa , iar usile tenurilor se inchid foarte rapid , temporizarea este foarte scurta astfel incat e pericolul sa prinda omul intre usi.
    Deci cum urca un om care e in carutul cu roti, in tren oameni buni? suntem in secolul 21!!
    1
    27
    Raportează
  • postat de florin
    Luni, 05 Decembrie 2022 09:32
    86.124.202.***
    După Galati nu mai exista nimic din păcate!Din Galați pina la Timișoara faci cel puțin 16 ore cu trenul !Lipsa investițiilor în infrastructura este bine stiuta!La care se adaugă lipsa interesului politicianului local de a aduce investitori în zona!Lipsa infrastructurii rutiere la noi în Galați se putea ușor compensa prin modernizarea porturilor,prin dragarea Dunării,prin scăderea taxelor pentru folosirea canalelor Dunării!Dar în 32 de ani politicienii sau mulțumit sa tina acest colt de tara în sărăcie pentru a putea sa o manipuleze ușor!Hai sa ne uitam cum arata gările din județ!Cum arata gările din Bărboși și Filesti!Suntem India Europei la condiții!În aceasta perioada circula o reclama excelenta cu Micutu!Lipsa infrastructurii a făcut ca gările,vagoanele sa arate mai rău ca cocina porcilor!Pina sa cerem viteza hai sa reușim sa avem veceuri în stare de funcționare și curate în gările din județ!
    2
    26
    Raportează
  • postat de Se aude CFR Calatori?
    Luni, 05 Decembrie 2022 09:29
    89.137.137.***
    Puteti sa va dati peste cap in privinta confortului
    si al pretului, in nici o mie de ani nu o sa ajungeti din urma
    Compania Astra Trans Carpatic. Vagoanele de clasa a 2-a
    au scaune din piele naturala cu recliner electric de sezut pt fiecare scaun
    si cel mai important nu stai bot in bot cu alta persoana,
    2 monitoare foarte vizibile din orice unghi pe culoarul vagonului
    ce-ti indica temperatura din interior si exterior
    harta rutei in timp real prin GPS si....bineinteles aer conditionat si wi-fi!
    Sa vedeti lux la cuseta cu 4 paturi ...Pe usile cusetelor este aplicat furnir de mahon
    la urcare in vagon ti se da lenjerie de pat sigilata, fiecare pat are
    priza, comutator propriu pt veioza patului si pt lumina din cuseta
    copartiment pt bagajele celor din cuseta. Culoarul vagonului este mochetat
    iar fiecare vagon are wi-fi
    Toaleta vagonului este prevazuta cu baie dus si uscator de par
    lavoarul si closetul sunt din inox. In pretul biletului este inclus o cafea
    sau o apa plata de 500 ml, iar seful de vagon te anunta cu 30 de minute
    inainte de statia de destinatie sa vii sa-ti ei cafeluta.
    Costumatia personalului este in ton cu confortul acestei companii
    Vagoanele sunt fabricate la Asta Arad iar Compania Astra TransCarpatic
    face doar rute Arad - Bucuresti, Arad - Brasov si in timpul sezonului estival
    Arad- Constanta.
    Si ne mai miram de ce vestul tarii este inaintea noastra cu cel putin 100 de ani
    3
    25
    Raportează
  • postat de Dan
    Luni, 05 Decembrie 2022 08:55
    5.14.128.***
    Da, orașul și-a pierdut importanța vizaviz de CFR, călătoria cu trenul ne mai fiind o opțiune pt locuitorii lui; nivelul de trai crescând de la an la an, toată lumea circulă cu mașinile personale! ?
    4
    12
    Raportează
  • postat de paloma
    Luni, 05 Decembrie 2022 00:13
    5.13.211.***
    In curand vom deveni o statie, nu o gara !!!
    4
    37
    Raportează
  • postat de teo
    Duminică, 04 Decembrie 2022 23:49
    5.14.134.***
    "...un tren care parcurge distanţa Bucuresti-Cluj de 500 km în aproximativ 8 ore jumatate " , deci viteza medie ar fi de 50 km/h. Reprezinta un succes al progresului tehnologic romanesc ? Biletul costa cu 30% mai mult. Cine are curiozitatea poate sa studieze organigrama companiei CFR , sa vada cate directii ,birouri, departamente de umplutura infiintate cu sute de posturi de directori, manageri, sefi etc...toate aceste genii care coordoneaza deplasarea trenurilor cu fenomenale viteze de max 50 de km/h.
    1
    68
    Raportează
  • postat de Marius
    Duminică, 04 Decembrie 2022 22:21
    86.124.200.***
    Lăsați și marea companie care, cu sindicate, directori și lucrători, papa bani de la stat și oferă în schimb , doar ciuciu. De când a început anul universitar, toate trenurile care vin la Galați, dar și cele care pleacă, ajung la destinații cu cel puțin 30-40 min întârziere. Basca, de când sa mai și răcit, în vagoane , ioc căldură. Bine ca exista posibilitatea sa nu ai nici curent. Asa ca ce se întâmplă în regionala Galați, este o nenorocire. Nu știu cum de directorul acestei regionale, are nesimțirea sa mai ocupe acel loc.
    3
    66
    Raportează
  • postat de marr
    Duminică, 04 Decembrie 2022 20:45
    86.124.201.***
    O alta Confirmare a decaderii orasului .
    3
    69
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.