Zeci de service-uri ieftine, amendate pentru lucrări de mântuială

Zeci de service-uri ieftine, amendate pentru lucrări de mântuială
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Registrul Auto Român este cu ochii pe cei care prestează activități de reparații auto în afara legii și în condiții care nu pot garanta siguranța lucrărilor de reparații. În urma a sute de controale făcute în ultimele două luni la ateliere de reparații din toată țara, a rezultat că aproape un sfert din unitățile verificate funcționau dincolo de limita legii. Inspectorii au stabilit că mulți dintre meșterii aparent ieftini nu au pregătirea necesară și fac lucrări de mântuială.

Peste 140 de ateliere și service-uri auto din cele peste 600 controlate, la nivel național, în ultimele două luni sunt în afara legii, au stabilit inspectorii RAR, care au vrut să verifice competențele și calitatea lucrărilor făcute de prestatorii așa-ziși ieftini de pe piață. Căutați în detrimentul atelierelor de la reprezentanțe sau al celor autorizate, dar care practică tarife mai mari, atelierele "de garaj" nu sunt tocmai conforme și de multe ori lucrările executate aici provoacă mai multe pagube în bugetul șoferului decât o lucrare făcută de meșteri autorizați și sub girul unor certificate de garanție. Un procent semnificativ al operatorilor care practică asistență tehnică "la bordură" nici nu există în evidențele fiscale.

"Peste 650 de acțiuni de control ale inspectorilor departamentului de supraveghere a pieței s-au desfășurat în octombrie și noiembrie. Au fost dispuse 143 de sancțiuni complementare cu oprirea sau suspendarea activității. Au fost verificate ateliere de reparații din toată țara, ateliere tahografe și limitatoare de viteză, stații ITP, dar și persoane neînregistrate fiscal. Sancțiunile au depășit 820.000 de lei. Zece la sută dintre procesele-verbale întocmite au fost la persoane neînregistrate fiscal care desfășurau activități de reparații auto", a precizat ing. Mihai Dogărescu, șeful Departamentului de Supraveghere a Pieței (DSP) din cadrul Registrului Auto Român.

Principalele nereguli care au dus la închiderea atelierelor cu probleme au fost legate de lipsa autorizațiilor tehnice, efectuarea inspecţiei finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparații, păstrarea şi respectarea condiţiilor iniţiale de autorizare sau lipsa pregătirii necesare de a interveni la sistemele de securitate ale autovehiculelor.

"Dacă alegeți să vă reparați mașina pe principiul «ieftin și rapid», într-o unitate improvizată, rețineți că nu aveți cum să verificați calitatea reparațiilor făcute și aveți șanse zero ca ulterior să rezolvați pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor", a mai punctat șeful DSP.

Nu faceți rabat la piese!

De asemenea, Registrul Auto Român recomandă ca achizițiile de componente auto din mediul online să se facă din surse sigure, iar piesele să fie omologate. Vânzătorul trebuie să ofere garanție pentru produsele comercializate. Conform reglementărilor europene, în cazul în care piesele respective nu se potrivesc, cumpărătorul are dreptul să le returneze, evident fără ca acestea să prezinte urme de uzură.

Lista service-urilor autorizate, dar și categoria de lucrări pentru care sunt autorizate atelierele respective se regăsește pe site-ul Registrului Auto Român, https://www.rarom.ro/?page_id=889

Citit 3029 ori Ultima modificare Joi, 09 Februarie 2023 18:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.