Strategia privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021-2027 va fi supusă votului consilierilor locali la ședința de joi, 23 martie 2023. Așa cum ați putut afla din ziarul nostru la momentul în care Strategia se afla în consultare publică, documentul a fost elaborat de SC Sigma Mobility Engineering SRL din Pitești și propune, până în 2027, un transport durabil, cu accesibilitate crescută, eficiență economică, siguranță și confort.
Una dintre cele mai importante prevederi se referă la introducerea a trei trasee noi, între zone considerate „slab deservite” de actuala rețea de transport. Noile trasee ar urma să asigure legătura între: Bariera Traian și Piața Energiei (Bariera Traian - bulevardul George Coșbuc - strada Drumul Viilor - bulevardul Milcov - strada Nicolae Mantu - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei); Micro 19 și Piața Energiei (Micro 19 – strada Oțelarilor - bulevardul Galați - bulevardul Dunărea - Drumul de Centură - strada Siderurgiștilor - Liberty Galați - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei și retur); Țiglina I și INTFOR (Tiglina I – strada Saturn – bulevardul Marea Unire - strada Portului - INTFOR, retur). Efortul financiar pentru crearea acestor noi rute este calculat la 10.000 de euro.
Strategia prevede și extinderea infrastructurii de troleibuz: pe strada Gării (Domnească – Gara CFR); bulevardul Dunărea (strada Brăilei - bulevardul Galați), bulevardul Galați (bulevardul Dunărea - strada Oțelarilor); strada Oțelarilor (bulevardul Galați - strada Oțelarilor cap traseu), Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei), strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan).
De asemenea, sunt propuse adaptarea permanentă a graficelor de circulație și sporirea frecvenței mijloacelor de transport etapizat, în funcție de disponibilitatea parcului auto.
O prevedere interesantă se referă la dezvoltarea serviciului de transport public local între Galați și unitățile administrativ-teritoriale din zona periurbană, într-o primă etapă fiind aleasă comuna Vânători.
Nu lipsesc din Strategie: modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport (depoul de tramvaie, strada Ștefan cel Mare, axa Domnească – Prutului etc.), benzi dedicate pentru transport public, prioritizarea circulației tramvaielor, modernizarea punctelor de oprire a mijloacelor de transport, a sistemului de ticketing, dar și achiziția a 22 de autobuze nepoluante electrice, 10 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii, 10 tramvaie și șase microbuze nepoluante.
Rămâne de văzut ce vor spune aleșii, dar și câte dintre prevederile strategiei vor deveni realitate până în 2027.