Nu trebuie să fii doctor în economie ca să-ți dai seama că deschiderea podului peste Dunăre de lângă Brăila a lovit puternic în afacerea traversării Dunării cu bacul. Când va fi gata și varianta lungă a drumului, pe la Jijila, pentru circulația celor care trec cu mașinile pe pod între Brăila și Tulcea, va fi un alt hop, pentru trecerea căruia Navrom Bac Galați ia în calcul mai multe variante.
Este prea devreme să știm bilanțul financiar al societății gălățene Navrom Bac după deschiderea podului peste Dunăre, dar "daunele" sunt deja vizibile cu ochiul liber.
"Din 115 angajați pe care îi aveam înainte, au mai rămas 92, s-a plecat și prin demisie. Încasările sunt foarte mici, spre deloc. Avem și zile cu 1.500 de lei. Este un lucru normal, era de așteptat. Deschiderea podului ne-a afectat foarte tare, dar am avut noroc de Isaccea (punctul de trecere cu bacul spre Orlivka, din Ucraina, operată tot de societatea gălățeană - n.r.), care a astupat găurile", ne-a spus directorul general al Navrom Bac Galați, Marilena Vasilache.
Deschiderea drumului prin Jijila va fi un punct de cotitură, după care probabil că numai nostalgicii vor mai trece cu bacul, spune directoarea Navrom Bac, care ia însă în calcul și locuitorii de la Cotul Pisicii, din I.C. Brătianu, pentru care traversarea Dunării cu bacul rămâne cea mai la îndemână variantă.
"E posibil să renunțăm la casierii, să facem încasările doar pe bac, este posibil să renunțăm la bacul mare. Când se termină drumul prin Jijila, bacul rămâne pentru nostalgici. Dar, pe de altă parte, sunt atâția copii care merg la școală în Galați de la Pisica, de la I.C. Brătianu, navetiști, oameni care lucrează de la 6 dimineața, oameni care nu au mașini să meargă pe la pod. Nu pot să-i las de izbeliște, fără un program de traversări regulat. Ori mai cumpăr un bac mic, ori facem o parcare mare pe malul din I.C. Brătianu, unde oamenii să lase mașinile și să treacă la picior, cu bacul, încă nu am luat nicio decizie în acest sens", ne-a mai spus Marilena Vasilache.
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost deschis circulației pe 6 iulie 2023, dar fără a fi și recepționat, iar traficul este permis doar pe varianta scurtă, până la Măcin. Varianta lungă, pe la Jijila (11 km), care face legătura între podul peste Dunăre și DN 22 Măcin - Jijila - Tulcea, este la 85% execuție, iar CNAIR acuza, în septembrie, o "mobilizare slabă a antreprenorului WeBuild pe șantierul drumurilor de legătură din cadrul proiectului podului suspendat peste Dunăre de la Brăila".
Termenul de finalizare asumat anterior de constructor a fost sfârșitul anului 2023, dar acesta a fost împins undeva spre vara-toamna anului 2024.