Peste 200 de șoferi din Galați, colaboratori ai platformelor de ridesharing Uber și Bolt, sunt așteptați să participe la protestul care va fi organizat joi și vineri (19-20 iunie), în parcarea din fața Universității "Danubius".
Participanții își vor închide aplicațiile, în semn de protest față de actualele tarife și comisioane practicate de Uber și Bolt, precum și față de lipsa unui suport local, lipsă care, spun șoferii, îi afectează atât financiar, cât și profesional.
„Fără șoferi, nu există ridesharing!” este titlul comunicatului remis de organizatorii protestului, acțiune pentru care au semnat peste 200 de persoane și care a obținut autorizație de la Primărie.
„Din cauza scumpirilor din ultima perioadă la tot ceea ce înseamnă carburant, asigurări, întreținere și revizii mașini, servicii etc., suntem lăsați la limita sustenabilității, deși punem la dispoziție timpul nostru, mașinile personale și efortul susținut. Această acțiune are ca scop următoarele revendicări: tarif cursă minimă 15 lei, comisionul platformei maxim 20%, tarif de staționare 1 leu/minut, tarif per km 3 lei, tarif diferențiat noapte/zi (noaptea +20%), taxa de anulare echivalentă cu valoarea unei curse minime, deschiderea unui birou fizic în orașul nostru.
Nu ne dorim tensiuni care să afecteze buna activitate, astfel putând continua într-un mod durabil, transparent și echitabil pentru ambele părți. În consecință, solicităm o reacție fermă din partea reprezentanților Bolt/Uber cu privire la revendicările noastre de mai sus”, se afirmă în comunicat.
„Nu suntem văzuți de nimeni, ei nici nu au sediu în Galați. Bolt, care este firmă din Estonia, nu are sediu nici în București, doar Uber are. Au semnat peste 200 de colegi, nu știu câți vor veni, dar am stabilit ca, pe durata protestului, să nu ne conectăm, să nu ieșim la muncă”, a declarat pentru „Viața liberă” unul dintre organizatori. „Pe distanțe mai lungi a scăzut prețul foarte mult, fără nicio explicație. Tariful în lei pe kilometru apare la fel, dar nu știm cum calculează Bolt și Uber. De exemplu, o cursă Galați - București costa înainte cam 1.000 de lei, iar acum este până în 750 de lei, deși tariful este același”, ne-a mai spus șoferul cu care am vorbit.
Acțiunea de protest se va desfășura în zilele de 19 și 20 iunie, între orele 10.00 și 14.00, în parcarea de la "Danubius", locul de unde altă dată plecau în marș prin oraș taximetriștii, concurența „boltiștilor”.
Cum spuneam, protestul șoferilor de la Bolt și Uber nu va avea loc într-o zonă centrală din oraș și, în consecință, nu va avea un impact vizual major asupra gălățenilor. Nu va fi un protest în adevăratul sens al cuvântului, ci mai mult o formă de presiune colectivă încercată asupra aplicațiilor de ridesharing, o încercare de a fi „văzuți” de cei „de sus”, la care lucrează cu contract de colaborare.
Un altfel de impact ar putea fi însă resimțit de gălățenii clienți ai Uber și Bolt din punct de vedere financiar, lucru care s-a întâmplat și în alte orașe. Dacă șoferii își vor închide aplicațiile, vor fi mai puține mașini disponibile în oraș și tarifele, fiind dinamice, vor crește pe durata protestului.
Surse din cadrul organizatorilor ne-au spus că sute de șoferi își vor închide aplicația de joi dimineață până vineri noaptea, nu doar pe durata celor patru ore zilnice de protest.