Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a transmis, sâmbătă, imagini cu podul peste râul Siret, construit pe traseul Drumului Expres Brăila - Galați. Potrivit oficialului de la Ministerul Transporturilor, acest pod este cea mai complexă structură și cel mai spectaculos pod construit în România după cel peste Dunăre de la Brăila.
„Am fost pe șantierul Drumului Expres Brăila - Galați pentru a verifica stadiul lucrărilor, mai ales în zona podului peste Siret”, a spus secretarul de stat, care a informat că progresul fizic pe acest sector a trecut de 90% și va fi dat în trafic în această toamnă.
De asemenea, conform lui Scrioșteanu, mobilizarea pe șantier cuprinde în momentul de faţă 250 de persoane, 50 utilaje/echipamente și 45 de autocamioane.
Dintre lucrările executate până acum, secretarul de stat a menţionat: lucrări de asfaltare a stratului de uzură pe aproximativ 90% din total; lucrări de montare a parapetului median și a celui marginal, atât pe sectorul de drum, cât și pe cel de structuri; balast stabilizat în zona parcărilor, în vederea asfaltării ulterioare; lucrări de scurgere a apelor; sistem de iluminat în zona parcărilor; montarea gardului de protecție şi executarea marcajelor; girația care va face legătura cu DN 2B; finalizarea drumurilor agricole; montarea tablierului podului hobanat peste Siret; montarea tiranților podului peste calea ferată.
Drumul Expres Brăila - Galați are o lungime de 10,7 km. Va avea două benzi de circulație pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte și un pasaj. Pornește din drumul de legătură al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN 2B, în zona Movileni. Drumul va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN 22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul peste Dunăre.
Ansamblul de lucrări de artă peste râul Siret, care însumează aproape 1,8 kilometri, cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896 de metri), podul peste Siret (307 metri), viaductul de acces de pe malul stâng (447 de metri) și pasajul peste complexul de cale ferată (139 de metri). Podul peste Siret, în lungime de 307 metri, este al doilea pod hobanat din România ca mărime, după cel de la Agigea.
Valoarea contractului Drumului Expres Brăila - Galați (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) este de 449,4 milioane de lei, fără TVA.