Două investiții strategice care vizează Portul Galați au ajuns pe masa Guvernului

Două investiții strategice care vizează Portul Galați au ajuns pe masa Guvernului
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Pe agenda ședinței Guvernului României din 14 august se află două proiecte de hotărâri ce vizează reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru investiții majore din Portul Galați: „Amenajare dane RO-RO – Port Bazinul Nou” și „Platforma Multimodală Galați – Înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente și asigurarea conexiunilor lipsă pentru rețeaua centrală Rhin – Dunăre/Alpi”.  

Dane moderne pentru nave RO-RO

Proiectul „Amenajare dane RO-RO – Port Bazinul Nou Galați” are o valoare totală de 136,94 milioane de lei și a fost dezvoltat în două etape: prima, în perioada 2014-2020 - Programul Operațional Infrastructură Mare, și a doua, în intervalul 2021-2027 - Programul Transport, conform apdmgalati.ro

Obiectivul principal este atragerea de noi fluxuri de marfă în Portul Galați, creșterea eficienței exploatării infrastructurii portuare și sporirea siguranței operațiunilor. Potrivit estimărilor, investiția va aduce un plus de circa 48.000 tone de mărfuri operate anual, încă din primul an, și va reduce semnificativ timpii de încărcare/descărcare.  

Platforma multimodală – poarta de legătură cu Europa

Cel de-al doilea proiect, „Platforma Multimodală Galați”, a fost finalizat în 2024, cu o valoare de peste 108,85 milioane de lei, finanțată din fonduri europene și implementată de Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, potrivit unui articol „Viața Liberă” ((https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/222712-s-au-finalizat-lucrarile-la-racordul-rutier-si-feroviar-din-portul-galati-foto). Această investiție creează premisele dezvoltării transportului intermodal în România, facilitând transferul mărfurilor între transportul naval, rutier și feroviar. Terminalul intermodal, cu o capacitate de 150.000 TEU/an, este pregătit să deservească un lanț logistic bi-modal între Europa Centrală și Turcia, cu extensii maritime spre țările riverane Mării Negre. De asemenea, el conectează România la Coridorul Rin-Dunăre, legând portul de rețele logistice din Ungaria, Austria, Germania și Olanda.  

Beneficiul reaprobării indicatorilor

Reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru aceste două proiecte înseamnă adaptarea lor la realitățile economice și tehnice actuale – fie din cauza evoluției prețurilor materialelor și manoperei, fie a îmbunătățirii soluțiilor de execuție. Această etapă asigură continuarea și finalizarea investițiilor fără blocaje administrative, menținerea finanțării europene și implementarea lor conform standardelor și nevoilor actuale ale pieței de transport.

Pașii de aprobare

Cele două proiecte se află, în prezent, la etapa de proiect de hotărâre de guvern, urmând ca după aprobarea lor în ședință, să fie contrasemnate de miniștrii responsabili și transmise prim-ministrului pentru semnare. După publicarea în Monitorul Oficial, noii indicatori vor deveni oficiali, iar implementarea va putea continua conform noilor parametri.

Citit 562 ori Ultima modificare Joi, 14 August 2025 16:33

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro