Nemulţumiri la Evidența Persoanelor Galați: sistemul informatic şi atitudinea!

Nemulţumiri la Evidența Persoanelor Galați: sistemul informatic şi atitudinea!
Evaluaţi acest articol
(36 voturi)

În data de 20 august, redacția „Viața liberă” a primit o sesizare din partea unui cititor, care a dorit să semneze cu pseudonimul „Un părinte indignat”. Acesta susține că a avut parte de o experiență umilitoare la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din Galați.  

„Am așteptat timp de o oră împreună cu copilul meu de trei ani pentru eliberarea cărții de identitate electronice. Cu 30 de minute înainte de închidere, doamna de la ghișeu ne-a "certat" pe toți cei aflați la coadă, spunându-ne că există o problemă cu sistemul, că funcționează doar un ghișeu și că «stăm degeaba», deși în realitate buletinele se eliberau, dar mai lent.”  

Mai mult, părintele reclamă faptul că, deși mai era timp până la încheierea programului, cetățenii au fost anunțați că nu mai sunt primiți. Cu 10 minute înainte de terminarea programului li s-a transmis că nu mai sunt primiți, iar atunci când persoana a menționat faptul că ar fi trebuit să aibă prioritate, fiindcă erau însoțiți de un minor, au primit un răspuns halucinant: «Trebuia să insistați!».”  

Nemulțumirea acestuia este accentuată de situația personală: „Din păcate, nu am avut bonă să las copilul acasă, iar soția trebuia și ea să își ridice noul buletin. Am rămas profund dezamăgit de atitudinea și lipsa de respect a unei autorități care ar trebui să fie în slujba cetățenilor. Modul în care suntem tratați arată clar cât de departe suntem de o administrație modernă și responsabilă.”    

Răspunsul autorităților: „Aspectele semnalate nu se confirmă”

Contactat de „Viața liberă”, Compartimentul de presă al Primăriei municipiului Galați a transmis că, „în urma verificărilor efectuate la nivelul serviciului, aspectele semnalate nu se confirmă”.  

Reprezentanții instituției recunosc însă dificultățile legate de aplicația pentru noile buletine electronice: „În ceea ce privește activitatea instituției, menționăm că, odată cu implementarea aplicației pentru eliberarea noilor documente de identitate, se înregistrează frecvent disfuncționalități semnificative, pe intervale de timp de mai multe ore. Aceste situații generează nemulțumiri în rândul cetățenilor, fapt pe care îl regretăm, însă buna funcționare a aplicației nu se află în competența serviciului local, aceasta fiind gestionată exclusiv de Direcția Generală de Evidență a Persoanelor (DGEP). Precizăm că asemenea dificultăți se manifestă la nivel național și sunt cunoscute de conducerea DGEP.”  

Cât despre cazul punctual al „părintelui indignat”, Primăria respinge categoric acuzațiile: „Referitor la situația punctuală menționată, la data și ora indicate, în sediul instituției nu a fost prezentă nicio persoană însoțită de un minor căreia să nu i se fi acordat prioritate, conform prevederilor legale.”  

Și chiar dacă ar fi fost, instituția susține că respectiva persoană solicita preschimbarea cu un document electronic, „aspect care nu reprezintă o urgență și nu îi conferă prioritate suplimentară.”

De asemenea, confirmă că „Programul de lucru a fost respectat, activitatea cu publicul fiind încheiată la ora 18,00.”    

Între nemulțumirea cetățeanului și poziția fermă a autorităților rămâne o discrepanță evidentă. Dacă părintele reclamă lipsă de respect și birocrație sufocantă, instituția susține că totul s-a desfășurat conform legii. Cert este că nemulțumirile cetățenilor nu apar din senin, iar noi știm că în România încă nu s-a înrădăcinat pe deplin cultura respectului față de oameni, chiar și atunci când aceștia depind de instituțiile statului. 

fotografii de arhivă, folosite cu titlu ilustrativ

Citit 10689 ori Ultima modificare Vineri, 22 August 2025 16:42

21 comentarii

  • postat de Ion Iliescu
    Marți, 26 August 2025 17:26
    109.166.132.***
    Voi va așteptați ca corb la corb sa scoată ochiul? Pai nu știm noi cine este director acolo?
    Haideți mai copii....si dacă nu era părintele cu copilul vinovat, îl găseau imediat vinovat pe paznic
    0
    4
  • postat de Florin
    Duminică, 24 August 2025 14:36
    86.124.201.***
    Din pacate eu am avut noroc dupa 10 aniam stat 50zile cu permisul sa il preschimb din spaniola in romana .nu am reusit acum 21 august la buletin electronic am avut succes.la padaport la fel.
    0
    0
  • postat de Dori
    Duminică, 24 August 2025 13:57
    109.166.129.***
    Atât timp cât liderul pardon marele are in singe aceasta nonvaloare: minciuna nu vă așteptați să nu se apere ! Incompetenta , lenea abuzul sunt valori primarieiGalati
    0
    1
  • postat de Simi
    Duminică, 24 August 2025 10:42
    109.166.135.***
    Cat timp și liderul (șeful scuze) este la fel de mincinos , incompetenta, lenea, abuzul toate relele sunt acasă la primăria lor! Toate le plătim noi contribuabilii de rand
    0
    0
  • postat de Adi
    Duminică, 24 August 2025 10:06
    86.124.201.***
    Dacă de 35 de ani sunt votate aceleași lichele care tot susțin acest sistem caracatiță bazat pe rude, prieteni și alte cunoștințe,la ce vă așteptați? E nevoie de o curățenie profundă în toate domeniil
    0
    0
  • postat de Sandudelasculărie
    Duminică, 24 August 2025 01:45
    86.124.202.***
    Nu mai vă tăiaț' buletinili sorosiste ????
    1
    1
  • postat de Constantin
    Sâmbătă, 23 August 2025 22:00
    86.120.239.***
    Am făcut o programare pt Cartea De Identitate și cînd mi-a venit rândul mi-a zis că nu Funcționează Sistemul și etc, am fost sa vb cu așa zisul Director și nu mi-a primit cererea, este jale mare
    0
    4
  • postat de Laurențiu Toni Dîrnea
    Sâmbătă, 23 August 2025 14:17
    188.24.223.***
    PEȘTELE de la cap se împute, așa că interesați-vă cine este AUREL-CĂTĂLIN GIULESCU (DGEP București) și o să înțelegeți. De Nicușor Dan...fără comentarii... Merităm ce ACCEPTĂM !!!
    28
    19
  • postat de Von Bergovicz 25 cm Records
    Sâmbătă, 23 August 2025 11:58
    84.117.46.***
    A te plange colegilor astora care o freaca e ca si cum l-ai vota mereu pe pucheanu si sa te astepti sa rezultate diferite:) adica perseverenta=prostie crasa
    12
    30
  • postat de Von Bergovicz 25 cm Records
    Sâmbătă, 23 August 2025 11:57
    84.117.46.***
    Nu mai faceti sesizari la Galati. Turnati-i direct la Ministru, la Bucuresti. La primul Ministru. Nu la colegii lor ca nu se rezolva nimic.
    11
    35
  • postat de Popescu
    Sâmbătă, 23 August 2025 10:41
    31.152.208.***
    Atâta timp cât există reclamații și nu se rezolva, degeaba scriem peste tot.Am sesizat conducerea centrala cu o problema grava și nimic.E o gașca acolo, un ghiveci!
    8
    60
  • postat de Didi
    Sâmbătă, 23 August 2025 09:29
    5.13.138.***
    Asta e răspunsul tipic de la anumite autorități : Nu se confirmă. In loc să ia măsuri împotriva putorilor, îi acoperă.Pile, cunoștințe, relații. Să nu se înregistreze unitatea cu eveniment negativ.
    7
    57
  • postat de Cotizantu la sistemu ticăloșit
    Sâmbătă, 23 August 2025 08:54
    128.127.118.***
    Mai oameni buni?Chiar ați crezut că Sistemul ticăloșit se va schimba peste noapte?PROSTIA ESTE CÂND FACI ACEEASI GRESEALĂ;SI TE ASTEPTI LA REZULTAT DIFERIT.Ați votat 35 de ani.Acuma ce vreți?ACUMA?
    19
    45
  • postat de Dorel
    Sâmbătă, 23 August 2025 02:34
    86.124.200.***
    As începe curățenia cu domnul de la paza care este foarte arogant. Sunt si oameni de treaba, dar per total te simți umilit cand ajungi acolo si ii înțeleg perfect pe cei au ales sa plece afara.
    16
    48
  • postat de dgi
    Sâmbătă, 23 August 2025 00:19
    81.196.245.***
    Este un dezastru organizarea la Evidenta populatiei. Chiar daca ai programare, esti amestecat cu cei fara programare. In fapt, paznicul de la usa regleaza lucrurile.
    11
    54
  • postat de Iancu Jianul
    Vineri, 22 August 2025 23:58
    5.13.189.***
    Sunt JALNICI, mai ales domn de la ghiseul 6 cu program redus... DE EVITAT! Mi-au gresit actul... asa de PRAFF IS! Dar nu mai cont... pana si presedintele e cu SECU... cautati Valeriu Nicolae YT
    15
    29
  • postat de Maria
    Vineri, 22 August 2025 23:40
    95.76.2.***
    Acel om si-a povestit experiența cu lux de amănunte, iar indignarea l-a adus la ziar... ce om zdravăn la cap ar veni la ziar cu minciuni? Răspunsul autorităților: ,,nu se confirma"... Ce tare!!
    11
    56
  • postat de Tara asta e pe alt continent, in alt secol cu administratia publica ce-i provoaca si cel mai mare deficit bugetar din UE
    Vineri, 22 August 2025 22:11
    86.120.239.***
    Mereu m-am intrebat de ce trebuie sa existe directii judetene de pasapoarte, buletine, inmatriculari si permise auto, care nu fac altceva decat sa transmita la un sediu national datele.
    14
    36
  • postat de La noi trebuie organul sa aibe epoleti pe umar ca sa verfice niste acte si sa faca o poza
    Vineri, 22 August 2025 21:13
    86.120.239.***
    Va spun cum am facut unui copil pasaport britanic-din aplicatia telefonului ii faci poza,platesti 50lire online la urmatorul pas din aplicatie,chemi un britanic cu pasaport sa te confirme online,gata.
    11
    32
  • postat de Cineva
    Vineri, 22 August 2025 20:51
    5.13.182.***
    Orice nu merge , sau merge prost in tara asta este legat intrun fel sau altul de bugetari ( alta gandire si abordare la toate nivelurile ).
    Faza cu nu merge soft-ul este folosita de casele de pensii.
    11
    43
  • postat de buletine, buletine...
    Vineri, 22 August 2025 19:21
    109.96.134.***
    "La buletine" e chiar ok. Faci programare on-line, stii cand sa vii etc. Daca pica vreun sistem de la nivel central e alta discutie. Totusi, alte persoane din cea zi, s-au plans de ceva?
    20
    30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.