Nemulţumiri la Evidența Persoanelor Galați: sistemul informatic şi atitudinea!

Nemulţumiri la Evidența Persoanelor Galați: sistemul informatic şi atitudinea!
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

În data de 20 august, redacția „Viața liberă” a primit o sesizare din partea unui cititor, care a dorit să semneze cu pseudonimul „Un părinte indignat”. Acesta susține că a avut parte de o experiență umilitoare la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din Galați.  

„Am așteptat timp de o oră împreună cu copilul meu de trei ani pentru eliberarea cărții de identitate electronice. Cu 30 de minute înainte de închidere, doamna de la ghișeu ne-a "certat" pe toți cei aflați la coadă, spunându-ne că există o problemă cu sistemul, că funcționează doar un ghișeu și că «stăm degeaba», deși în realitate buletinele se eliberau, dar mai lent.”  

Mai mult, părintele reclamă faptul că, deși mai era timp până la încheierea programului, cetățenii au fost anunțați că nu mai sunt primiți. Cu 10 minute înainte de terminarea programului li s-a transmis că nu mai sunt primiți, iar atunci când persoana a menționat faptul că ar fi trebuit să aibă prioritate, fiindcă erau însoțiți de un minor, au primit un răspuns halucinant: «Trebuia să insistați!».”  

Nemulțumirea acestuia este accentuată de situația personală: „Din păcate, nu am avut bonă să las copilul acasă, iar soția trebuia și ea să își ridice noul buletin. Am rămas profund dezamăgit de atitudinea și lipsa de respect a unei autorități care ar trebui să fie în slujba cetățenilor. Modul în care suntem tratați arată clar cât de departe suntem de o administrație modernă și responsabilă.”    

Răspunsul autorităților: „Aspectele semnalate nu se confirmă”

Contactat de „Viața liberă”, Compartimentul de presă al Primăriei municipiului Galați a transmis că, „în urma verificărilor efectuate la nivelul serviciului, aspectele semnalate nu se confirmă”.  

Reprezentanții instituției recunosc însă dificultățile legate de aplicația pentru noile buletine electronice: „În ceea ce privește activitatea instituției, menționăm că, odată cu implementarea aplicației pentru eliberarea noilor documente de identitate, se înregistrează frecvent disfuncționalități semnificative, pe intervale de timp de mai multe ore. Aceste situații generează nemulțumiri în rândul cetățenilor, fapt pe care îl regretăm, însă buna funcționare a aplicației nu se află în competența serviciului local, aceasta fiind gestionată exclusiv de Direcția Generală de Evidență a Persoanelor (DGEP). Precizăm că asemenea dificultăți se manifestă la nivel național și sunt cunoscute de conducerea DGEP.”  

Cât despre cazul punctual al „părintelui indignat”, Primăria respinge categoric acuzațiile: „Referitor la situația punctuală menționată, la data și ora indicate, în sediul instituției nu a fost prezentă nicio persoană însoțită de un minor căreia să nu i se fi acordat prioritate, conform prevederilor legale.”  

Și chiar dacă ar fi fost, instituția susține că respectiva persoană solicita preschimbarea cu un document electronic, „aspect care nu reprezintă o urgență și nu îi conferă prioritate suplimentară.”

De asemenea, confirmă că „Programul de lucru a fost respectat, activitatea cu publicul fiind încheiată la ora 18,00.”    

Între nemulțumirea cetățeanului și poziția fermă a autorităților rămâne o discrepanță evidentă. Dacă părintele reclamă lipsă de respect și birocrație sufocantă, instituția susține că totul s-a desfășurat conform legii. Cert este că nemulțumirile cetățenilor nu apar din senin, iar noi știm că în România încă nu s-a înrădăcinat pe deplin cultura respectului față de oameni, chiar și atunci când aceștia depind de instituțiile statului. 

fotografii de arhivă, folosite cu titlu ilustrativ

Citit 1574 ori Ultima modificare Vineri, 22 August 2025 16:42

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro