Jucători păguboşi la loterie, aşa se simt de cele mai multe ori gălăţenii, când încearcă să-şi cumpere bilet de călătorie de la automatele Transurb. Ar trebui să fie pregătiţi atât pentru plăţi electronice, cât şi cu cash, în funcţie de hachiţele aparatului. Iar unii dintre ei ar putea realiza chiar o hartă a automatelor nefuncţionale.
Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, la jumătatea lunii iulie 2025, Transurb a a încheiat un contract de prestări servicii pentru mentenanța sistemului de taxare automată și de management al flotei. Contractul, în valoare de 632.364 de lei fără TVA, a fost atribuit prin negociere directă, fără publicarea prealabilă a unui anunţ, firmei Altimate. Durata achiziţiei este de şase luni.
Cu un prestator care să asigure mentenanţa, ar fi normal ca „rateurile” tonomatelor de bilete să fie excepţii. Ei bine, nu e deloc aşa! În ultimele săptămâni, am primit numeroase semnale în acest sens.
„Din staţia de transport situată în Mazepa, cum mergi spre Centru, nu am reușit să cumpăr bilet. La Potcoava, la fel. Abia la "Dunărea" am reușit să cumpăr un bilet. Tot acolo a venit şi un domn, tocmai din Port, care se plângea de aceeaşi problemă: nici un automat de bilete nu funcţiona. I-am spus şoferului Transurb despre această situaţie şi mi-a răspuns că Primăria ar fi responsabilă”, ne-a relatat o pasageră.
„Campion” detaşat pare să fie automatul de bilete din staţia Transurb de la Sala Sporturilor: „Cu siguranță, sunt mai bine de doi ani de când nu funcționează pentru a primi bancnote. Văd în fiecare zi bătrâni care vin - probabil de la Spitalul Judeţean - și se chinuiesc inutil. De cele mai multe ori, îi ajut plătind eu cu cardul, dar eu sunt în stația aceea rareori. Chiar nu se poate repara sau schimba? În ce secol trăim? Chiar atâta nepăsare? Nu îi interesează să încaseze bani? Să știm și noi, să nu mai plătim abonamentele”, ne-a scris un cititor fidel al ziarului nostru.
Gălăţeanul a revenit, acum câteva zile, cu o nouă sesizare recentă: „Aceeași stație, aceeași problemă! Victima: o doamnă vârstnică, în doliu. Aparatul a luat un singur leu dintre toate bancnotele încercate, pe care, mai apoi, i l-a schimbat în două monede. Autobuzul a venit și a plecat fără ca doamna să poată să urce. Eu nu aveam cardul la mine să o pot ajuta, din păcate. Am vrut să îi comand o maşină Bolt din contul meu, dar până să apuc să fac asta, a venit autobuzul şi a trebuit să urc, pentru că eram în întârziere”, ne-a relatat cititorul.
La sesizarea noastră, compania publică de transport ne-a dat transmis că se intervine punctual, de fiecare dată când aceste probleme sunt semnalate. Am primit asigurări că va fi verificat şi automatul de bilete de la Sala Sporturilor.
Recomandarea operatorului de transport pentru gălăţeni este aceea de a sesiza dificultăţile sau nefuncţionalitatea echipamentelor, la numerele de telefon afişate chiar pe automatele de bilete: 0721.111.602 şi 0737.042.697.
Alte anomalii ale sistemului
„Am cont pe transportgalati.ro, din care uneori încarc cardul de transport cu o sumă de bani, alteori cumpăr abonament pentru o lună sau mai multe. În acest cont ar trebui să văd situaţia călătoriilor pe care le mai am! Dacă vreau să aflu câte călătorii mi-au mai rămas din abonament, credeţi că pot afla intrând în cont? Nu, trebuie să urc în autobuz şi să verfic la un validator, dacă am noroc să funcţioneze. Ce cont o mai fi şi ăsta şi la ce foloseşte?”, ne-a semnalat un alt gălăţean încă o anomalie a sistemului de ticketing.
Cetăţeanul mai are un of: „N-am să înţeleg de ce multe dintre panourile de informaţii din staţiile Transurb nu afişează date despre minutele de aşteptare rămase până la sosirea unui mijloc de transport. De exemplu, panoul din staţia de la blocul D19! După ce că pe străzile Oţelarilor şi Stadionului circulă un singur traseu de autobuz, 10, călătorii nu pot afla nici cât mai au de aşteptat...”