"MOȘTENIREA" lui Ionuţ Pucheanu - Cât ne-au COSTAT locuinţele de serviciu ale PRIMĂRIEI

"MOȘTENIREA" lui Ionuţ Pucheanu - Cât ne-au COSTAT locuinţele de serviciu ale PRIMĂRIEI

Aşa arăta imobilul din strada Dr. Carnabel nr. 21 după ce l-a devastat o familie de 25 de chiriaşi (Sursa foto: casecareplang-in-galati.blogspot.ro)
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
2 comentarii


Peste 150.000 de euro, bani de la bugetul local, a costat transformarea unor locuinţe sociale pe care chiriaşii le-au distrus în locuinţe de serviciu pentru personalul de specialitate al Primăriei Galaţi * Chiria percepută noilor chiriaşi a fost între 175 şi 203 lei pe lună


Noul primar al Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, moşteneşte de la primarul în exerciţiu, Marius Stan, nu doar un cartier de locuinţe sociale încă nefinalizat - deşi ar fi trebuit să fie gata în august anul trecut - şi un alt campus identic, la care lucrările nici nu au demarat.

În patrimoniul municipalităţii, se află şi patru locuinţe de serviciu, care, cel mai probabil, odată cu plecarea lui Marius Stan din Primărie, vor rămâne goale. Şi asta deoarece contractele de închiriere sunt un accesoriu la contractul individual de muncă sau la raportul de serviciu.

Interesant este că transformarea unor locuinţe sociale, devastate de foştii chiriaşi, în locuinţe de serviciu a fost una dintre primele griji ale lui Marius Stan, iniţiative pentru care aleşii locali şi-au dat acordul. Merită să aflaţi cât a costat fiecare dintre aceste locuinţe "de lux" şi ce chirie au plătit salariaţii Primăriei pentru a locui acolo.

82.563 de lei pentru un apartament


Prima locuinţă de serviciu a devenit, prin Hotărârea Consiliului Local (HCL) nr. 99 din 18 octombrie 2012, apartamentul 30 din blocul A8, strada Traian nr. 97, rămas liber de contract prin evacuarea fostului chiriaş.

Foto Marius Negri

Decizia de schimbare a regimului juridic a fost luată de aleşii locali după ce actuala administraţie a oraşului descoperise că fondul de locuinţe al Galaţiului, diminuat prin vânzări şi retrocedări, era format doar din locuinţe, locuinţe sociale, ANL şi de necesitate. Şi raportând la numeroasele solicitări de atribuire a unei locuinţe la inexistenţa unui fond de locuinţe de serviciu nu rezulta decât imposibilitatea atragerii sau menţinerii în activitate a personalului de specialitate.

Numai că, pentru a-l putea închiria unui angajat al Primăriei, apartamentul cu o suprafaţă totală de 90,20 metri pătraţi (cameră de zi, hol de acces, două dormitoare, bucătărie, baie principală, baie secundară şi două balcoane) avea nevoie de reparaţii capitale. Conform HCL nr. 119 din 18 octombrie 2012, s-au refăcut tencuielile afectate la pereţi şi tavane şi pardoselile la camera de zi şi cele două dormitoare, pardoselile celor două băi au fost placate cu gresie ceramică, s-au înlocuit uşile interioare uzate şi tâmplăria exterioară cu termopane, au fost închise balcoanele, tot cu termopan. Au fost înlocuite obiectele sanitare existente sparte sau fisurate, cu obiecte sanitare noi, care au fost redispuse astfel încât să încapă, în baia principală, şi o maşină de spălat rufe. S-a realizat contorizarea individuală a consumurilor de apă rece şi caldă, s-au refăcut instalaţiile interioare de iluminat şi prize, instalaţia interioară de încălzire şi finisajele interioare. Valoarea totală a lucrărilor care au durat două luni s-a ridicat la 82.563 de lei.
Prin Primărie s-a bârfit, la acea dată, că apartamentul i-a fost destinat city managerului Aurel Vlaicu. Cert este că, în aprilie 2016, Primăria ne-a comunicat, la solicitarea noastră, că pentru această locuinţă de serviciu nu este perfectat un contract de închiriere.

55.710 de lei pentru a doua locuinţă de serviciu


Apartamentul 4 situat în blocul A16 de pe strada Basarabiei nr. 55 a devenit a doua locuinţă de serviciu a Primăriei Galaţi, prin HCL nr. 122 din 28 martie 2013. Măsura a fost luată după ce primarul Marius Stan s-a plâns că nu există un fond de locuinţe de serviciu şi, din această cauză, apare imposibilitatea atragerii sau menţinerii în activitate a personalului de specialitate. Apartamentul (compus din trei camere şi dependinţe) era liber de contract, ca urmare a punerii în executare a sentinţei civile nr. 132/10.01.2011, prin care instanţa a dispus rezilierea contractului de închiriere şi evacuarea fostului chiriaş.

Foto Marius Negri

Conform Primăriei, pentru aducerea la un stadiu normal de utilizare, au fost necesare lucrări de reparaţii, avându-se în vedere starea avansată de degradare în care ajunsese locuinţa la momentul evacuării chiriaşului. În acest caz, intervenţiile au costat 53.710 de lei, dar nu au mai fost aprobate prin hotărârea Consiliului Local, aşa că nu vă putem spune ce anume s-a realizat.

Potrivit datelor furnizate de municipalitate, acest apartament era locuit, în aprilie, de un salariat al Instituţiei Primar, care plătea o chirie de 175 de lei pe lună. Calcularea chiriei lunare aferente unei locuinţe de serviciu s-a făcut conform prevederilor HG nr. 310/2007 şi OUG nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţă, actualizată.

551.179 de lei pentru două locuinţe de serviciu


Pe 27 noiembrie 2014, aleşii locali au aprobat HCL nr. 420 prin care apartamentele din imobilul de pe strada Dr. Carnabel nr. 21 au căpătat statul de locuinţe de serviciu. Potrivit documentelor care însoţeau decizia consilierilor, imobilul a devenit liber din punct de vedere juridic, dar şi faptic, ca urmare a evacuării "ocupanţilor samavolnici". Nu zâmbiţi, este o realitate pentru care, în mandatul primarului Dumitru Nicolae, s-a adoptat HCL nr. 19 din 25 februarie 2010, privind "evacuarea samavolnicilor din spaţiul de locuit situat în Galaţi, strada Dr. Carnabel nr. 21".

Iată ce consemna raportul de specialitate la acea dată: "În imobilul situat în strada Dr. Carnabel nr. 21, a existat contractul de închiriere nr. 1141/08.08.1994 - titular Munteanu Vasile. Pe un spaţiu de locuit alcătuit din şase camere, figurau în contractul de închiriere zece persoane, Munteanu Vasile soţ, Munteanu Ilinca soţie şi opt copii. De la data atribuirii şi până în prezent, au intervenit situaţii în care titularul Munteanu Vasile a decedat, în anul 2008, iar copiii s-au căsătorit şi au la rândul lor copii, totalizând în prezent 25 persoane. Prin sentinţa civilă nr. 4650/2004 a Judecătoriei Galaţi, s-a dispus rezilierea contractului de închiriere, evacuarea chiriaşilor şi recuperarea prejudiciului. Sentinţa civilă a fost pusă în executare pe 6 septembrie 2005, conform procesului verbal întocmit de executorul judecătoresc Munteanu Laura.

În data de 21 septembrie 2005, familia Munteanu vine în audienţă la primar, primind clemenţă de a locui până la asigurarea unui alt spaţiu de locuit în altă zonă din municipiul Galaţi", se arată în document.

Deci nu putem deduce decât că perioada de clemenţă a durat cinci ani şi probabil s-ar mai fi prelungit dacă vecinii nu ar fi dat Primăria în judecată. "Familia Dendrino, proprietară şi vecină a familiei Munteanu, din strada Dr. Carnabel nr. 23, a chemat în judecată municipiul Galaţi cu obligarea de a face consolidarea şi reparaţia imobilului din strada Dr. Carnabel nr. 21, cu daune cominatorii de 1.000 de lei/zi întârziere (sentinţa civilă nr. 2.503 din 12 martie 2010 a Judecătoriei Galaţi). Propunem spre aprobare Consiliului Local Galaţi, evacuarea familiei Munteanu din imobilul proprietatea municipiului", se arată expunerea de motive a hotărârii care a stat la baza evacuării.

"Din cauza vechimii şi a cutremurelor, imobilul fusese încadrat în clasa I de risc seismic", precizează Primăria. Urmare a două proiecte, unul realizat de Proiect SA şi unul de Consproiect, soluţia a fost reparaţia capitală. Licitaţia pentru lucrări a fost câştigată, la finele lunii octombrie 2010, de SC Fidalus Construct SRL. În aprilie 2011, imobilul apărea pe blogul "Case care plâng în Galaţi", fiind deplânse starea deplorabilă în care ajunsese, dar şi mersul greoi al lucrărilor.

Conform Primăriei, s-au realizat reabilitatea totală, prin consolidarea structurii de rezistenţă, dar şi o recompartimentare care a condus la transformarea spaţiilor de locuit existente în două apartamente cu trei camere. De aceea, administraţia locală a considerat oportun ca imobilul să primească destinaţia de locuinţă de serviciu, luând în considerare zona în care este amplasat, valoarea lucrărilor efectuate - 551.179 de lei, dar şi faptul că locuinţa de serviciu nu se înstrăinează.

Conform datelor furnizate de Primărie, pentru apartamentul nr. 1 din imobilul de pe Carnabel nr. 21, valoarea chiriei este de 203 lei pe lună, iar pentru apartamentul nr. 2, chiria este de 197 de lei pe lună.

În total, Primăria a cheltuit peste 150.000 de euro pentru transformarea unor imobile degradate de foştii chiriaşi în locuinţe de serviciu. Municipalitatea precizează că plata întreţinerii aferente fiecărei locuinţe de serviciu este obligaţie contractuală a chiriaşilor acestor locuinţe.

Foto Marius Negri:

Citit 7429 ori Ultima modificare Duminică, 19 Iunie 2016 17:51

2 comentarii

  • postat de galateanu Luni, 20 Iunie 2016 17:40 5.13.254.*** Link la comentariu
    0
    6

    Pai cine a stat in aceste apartamente si le-a distrus nu trebuie sa plateasca?

    Apropo, pana cand va mai continua sa dea primaria locuinte(fie ele si sociale) la toti nenorocitii cu o sleahta de copii, care nu muncesc. Cum conationalii nostri au locuinte de la primarie pentru care nu platesc ani de zile utilitati si chirie si pe care le devasteaza.? Ar trebui ca pe viitor sa se hotarasca ca aceste locuinte sa se dea catre cei care muncesc , dar nu-si pot permite o locuinta, iar contractele de inchiriere sa stipuleze mentinerea locuintei in buna stare sub sanctiunea evacuarii. Cei care au si au distrus sa fie obligati la refacerea lor.

    Raportează
  • postat de Mickey Mouse Luni, 20 Iunie 2016 15:00 82.78.255.*** Link la comentariu
    1
    7

    Reparatii de aproape 20.000 de euro pentru un apartament de 3 camere? Nu era mai ieftin sa-l cazeze p-ala la cel mai luxos hotel din Galati? Costa mai ieftin chiar si 4 ani de zile!Dar daca e ban public,ia mai da-i la baie pe fraieri!Faceti imparteala la cei 4 ani de mandat ai viceprimarului si reiese o suma de aproximativ 56 Ron zilnic,adica 1680 Ron lunar, bani pe care multi angajati nu-i vad pe card dupa o luna de munca!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.