DN 26 este acum reabilitat şi supraînălţat. INVESTIŢIE de aproximativ 1,5 milioane de euro

DN 26 este acum reabilitat şi supraînălţat. INVESTIŢIE de aproximativ 1,5 milioane de euro
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

* Lucrările vor fi finalizate în cursul anului viitor


După ce a fost inundat, în repetate rânduri, de râul Prut, iar circulaţia a fost redirecţionată pe rute ocolitoare, care prelungeau traseul şoferilor cu cel puţin 23 de kilometri, DN 26, în zona localităţii Oancea, va fi reabilitat şi supraînălţat, astfel încât segmentul de drum naţional să fie protejat împotriva inundaţiilor.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) investeşte aproximativ 6,3 milioane de lei (fără TVA) pentru ridicarea părţii carosabile cu o jumătate de metru, dar şi pentru crearea unor podeţe şi unor pante de scurgere, conform datelor furnizate de către Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, în subordinea căreia se află Secţia Drumuri Naţionale Galaţi.

"Pentru evitarea pe viitor a eventualelor situaţii similare (inundaţii - n.r.) cu efecte nefaste asupra drumului, cât şi asupra siguranţei şi confortului participanţilor la trafic, se impune supraînălţarea drumului existent, ţinând seama de nivelul râului Prut şi implicit a bălţii din apropierea drumului (…) Pe porţiunea km 53+100 - 53+850, în perioada iunie-iulie 2010, ca urmare a creşterii nivelului râului Prut, balta de pe partea dreaptă a drumului naţional, care se alimentează direct din râul Prut a deversat peste drumul naţional, inundându-l cu o lamă de apă cuprinsă între 0,5 metri şi un metru. Pentru prevenirea inundării drumului, în anul 2010 a fost construit un dig de pământ de protecţie, provizoriu, în regim de urgenţă, pe partea dreaptă a drumului către baltă. Drumul se desfăşoară la nivelul terenului înconjurător pe partea stângă şi prezintă o vegetaţie specifică de baltă. Apa provine de la un izvor existent pe partea stângă şi nu există posibilitatea de a deversa apa pe partea dreaptă, din cauza podeţului colmatat de la km 53+375 şi a lipsei unui şanţ de colectare a apei. În profil longitudinal, acest sector de drum se află la un nivel inferior zonelor adiacente cu circa 1,5 metri", ne-a explicat ing. Ovidiu Mugurel Laicu, director regional executiv al DRDP Iaşi.

Lucrări ample şi de durată

Potrivit lui Nicolae Popovici, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri, lucrările au fost demarate pe 25 august, de către constructorul gălăţean Lemacons, şi vor trebui finalizate în nouă luni. Pe lângă lucrările ce vor fi executate la partea carosabilă, terasamente şi podeţe prevăzute cu clapete la capătul dinspre lac, care vor permite închiderea acestora în cazul viiturilor, prevenind astfel inundarea drumului pe partea stângă, în proiect sunt prevăzute şi altele amenajări de natură hidrotehnică.

"Pentru evitarea inundării drumului, se propune ridicarea liniei roşii deasupra nivelului de inundare cu o gardă de 50 de centimetri, ceea ce duce la extinderea zonei de înălţare a drumului. Astfel, supraînălţarea drumului începe la km 53+000 şi se termină la km 53+940", se arată în proiect. Lucrarea "Ridicare platformă la cotă pe DN 26 km 53+100 - km 53+850" face parte din proiectul de eliminare a efectelor inundaţiilor şi măsuri de prevenire a lor.

Foto Marius Negri

Citit 5999 ori Ultima modificare Joi, 01 Octombrie 2015 14:49

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.