Câte AUTOBUZE mici şi medii vrea să cumpere Primăria Galați

Câte AUTOBUZE mici şi medii vrea să cumpere Primăria Galați
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Chiar dacă, până la finalul anului, ar trebui să sosească la Galaţi cele 14 troleibuze noi cumpărate din banii împrumutaţi de la BERD, pe masa aleşilor locali a ajuns, spre dezbatere şi aprobare, un proiect de hotărâre privind achiziţionarea a 60 de mijloace de transport noi.

Este vorba despre 50 de autobuze medii şi zece autobuze mici, în valoare totală de 38.932.650 lei cu TVA, bani de la bugetul local şi dintr-un credit pe care municipalitatea vrea să-l contracteze.

În raportul de specialitate al proiectului de hotărâre se arată că parcul auto al societăţii de transport public local Transurb este format din 160 de autobuze, 13 troleibuze şi 44 de tramvaie. "Anul de fabricaţie al acestora variază între 1999 şi 2008 (cele mai noi), ceea ce denotă o uzură morală, dar mai ales fizică avansată, având în vedere şi numărul de kilometri parcurşi: între 600.000 şi 1.100.000, fiecare vehicul. Aceste aspecte conduc la o valoare ridicată a întreţinerii şi exploatării parcului, precum şi un grad ridicat de poluare", se arată în expunerea de motive.

Potrivit documentelor, din totalul de 173 de autobuze şi troleibuze, din cauza defecţiunilor foarte mari sunt imobilizate 21 de autobuze şi două troleibuze. Dar există zile în care între 10 şi 15 autobuze şi troleibuze necesită reparaţii urgente, fiind scoase de pe traseu şi înlocuite!

În aceste condiţii, Transurb este nevoit să asigure transportul în regim regulat cu un număr maxim de 115 capacităţi în intervalul orar 7,00 - 9,00, şi cu numai 109 autobuze şi troleibuze în intervalul orar 13,00 - 16,00, atunci când are loc schimbul de tură la ArcelorMittal.

Ce spune primarul

Într-o postare pe Facebook, primarul Ionuţ Pucheanu subliniază că noile capacităţi de transport sunt necesare pentru buna desfăşurare a acestui serviciu. Cele 50 de autobuze medii, cu o valoare estimată de 36.146.250 lei cu TVA, vor avea dimensiuni între 9,3 - 9,6 metri, cu 75-80 de locuri pe scaune şi în picioare. Cele zece autobuze mici, care ar urma să coste 2.786.400 lei cu TVA, vor avea dimensiuni între 5,6 şi 6 metri cu 21-23 de locuri pe scaune şi în picioare.

Rămâne de văzut dacă aleşii vor fi de acord.

Citit 7276 ori Ultima modificare Marți, 23 Mai 2017 18:25

6 comentarii

  • postat de Alin19
    Miercuri, 24 Mai 2017 20:07
    Deja ar fi trebuit in mod normal sa le avem.Trebuia sa va miscati mai repede,parcul auto existent face fata cu greu,calatorilor,care lasati fara alternativa buna care era transportul cu maxi taxi,sunt nevoiti sa mearga in autobuzele voastre SH deja existente ,murdare,vechi si neconfortabile.Daca ati scumpit biletul,ridicati si calitatea transportului,dar nu voi,ati scumpit biletul dar calitatea transportului in continuare este sub nivelul decentei.
    2
    2
    Raportează
  • postat de Sandu
    Miercuri, 24 Mai 2017 18:26
    Am vazut aceste autobuze mici la treba in Focsani, Braila. Sunt un dezastru.
    Transurb trebuie sa termine de experimentat trasee de autobuz , sa definitiveze traseele si sa treaca la treaba.
    Sunt trasee de autobuz care nu le utilizeaza nimeni si va rugam sa faceti o situatie cu traseele de autobuz pentru care nu exista abonamente emise.
    Autobuzele trebuie sa fie ca cele de acum, deoarece in Galati nu sunt strazi inguste ca in anumite zone din Brasov( in Schei).
    Cu tramvaiul nu mai circula decat putina lume intre piata mare si cartierele Dunarea si Aeroport dupa modificarea traseelor de tramvai 7 si 44( multumim managementului Transurb si deciziei celor de la Primarie pentru aceasta contraperformanta).
    Si inca un lucru pe care nu-l inteleg : de ce trebuie sa mearga gratuit elevii, studentii si pensionarii sub 1500 lei/luna?
    Si pe vremea lui Ceausescu pensionarii si elevii plateau 50 %.
    Daca se va lua aceasta masura nu vor mai fi atatia calatori de transportat.
    0
    1
    Raportează
  • postat de Ea
    Miercuri, 24 Mai 2017 13:45
    cred ca varianta cu 50 autobuze de 75 - 80 locuri este inutila. as indrazni sa spun ca ar trebui o variata 20 autobuze de 75-80 locuri pentru traseele mai aglomerate si 30 autobuze de 50 locuri pentru traseele mai putin aglomerate si 10 autobuze cu 22-25 locuri pentru strazile mici. Cred ca astfel ar circula mai repede, mai des, ar fi "incarcate" aproape de capacitatea max. ar costa mai putin (si s-ar putea lua inca ... 5-10 buc). Autobuze cu peste 80 locuri ... nu cred ca in acest moment ar fi necesar.
    0
    7
    Raportează
  • postat de Iuli
    Miercuri, 24 Mai 2017 08:24
    Si daca bagati acesti "mini carabusi" Sambata si Duminica pe traseele 10 si 27 pe Otelarilor tot din 30 in 30 vine unul. Nimeni nu era mare fan maxi-taxi dar incepe sa ne para rau.Un 5 -10 minute e ok sa astept in statie dar acum e umilitor. Apropo ce cumparati macar sa aiba geamuri si trape care se deschid ca de AC ori e defect ... sau nu vrea soferul (cheltuieli).
    0
    20
    Raportează
  • postat de Titi
    Miercuri, 24 Mai 2017 07:23
    Si autobuzele lungi pe cind?
    0
    12
    Raportează
  • postat de Un angajat ...
    Miercuri, 24 Mai 2017 04:50
    Primaria şi-a îndreptat atenţia, din nou, spre piaţa auto second-hand.
    De ce nu vreti sa cumparati si autobuze noi, nu second hand pentru acest oras
    Cred ca este o afacere cu autobuze SH
    1
    13
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.