Cine câştigă cei mai mulţi bani la Primărie şi ce face pentru asta

Cine câştigă cei mai mulţi bani la Primărie şi ce face pentru asta
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

„Sunt plătiţi din bani noştri!”, spunem de fiecare dată când ne simţim nedreptăţiţi de câte un angajat al administraţiei locale. Pentru că este important să ştim nu doar cu cât sunt plătiţi, ci şi ce trebuie să facă pentru acei bani, am solicitat, în baza liberului acces la informaţiile de interes public, cărei funcţii publice (cu excepţia primarului şi a viceprimarului) îi corespunde cel mai mare venit lunar din Primăria Galaţi, care este cuantumul şi care sunt atribuţiile.

„Funcţiile publice cu cel mai mare venit salarial din cadrul Primăriei municipiului Galaţi sunt de director executiv grad II la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe şi, respectiv, la Direcţia Financiar Contabilitate. Venit salarial brut - 11.599 de lei, din care salariu de bază brut – 10.142 de lei, la care se adaugă alte majorări conform Legii nr. 153/2017 – 1.457 de lei”, ne-a comunicat administraţia locală.

Misiuni la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe

Conform fişei postului, pe lângă coordonarea activităţii şi a personalului din subordine, directorul executiv grad II la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe are ca principale atribuţii: elaborarea unor prognoze orientative şi programe de dezvoltare economico-socială locale, pe care le supune aprobării Consiliului Local, identificarea problemelor economice şi sociale ale municipiului Galaţi care intră sub incidenţa asistenţei acordate de UE, dar şi analiza ofertelor şi a studiilor de proiecte cu posibilităţi de finanţare de interes pentru comunitate.

Pe lângă identificarea programelor operaţionale sau a altor surse de finanţare nerambursabilă, misiunea lui este să coordoneze întocmirea aplicaţiilor pentru finanţare. Tot el se ocupă de coordonarea contractării asistenţei tehnice privind elaborarea tuturor documentaţiilor necesare obiectivului de investiţie (avize, acorduri, autorizaţii, studii de impact şi de amplasament) şi a tuturor fazelor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie).

Coordonarea întocmirii previziunilor de finanţare - programând alocările financiare, proiectele prioritare, şi programul desfăşurării achiziţiilor publice – aprobarea caietelor de sarcini necesare achiziţionării de servicii, produse şi lucrări aferente proiectelor finanţate, dar şi supravegherea permanentă a îndeplinirea de către contractori a obligaţiilor asumate în conformitate cu contractul şi caietul de sarcini/ specificaţiile tehnice, sunt tot în sarcina lui.

Atribuţii la Direcţia Financiar Contabilitate

Potrivit răspunsului furnizat de Primărie, pe lângă coordonarea şi verificarea activităţii tuturor salariaţilor din subordine, directorul executiv grad II la Direcţia Financiar Contabilitate elaborează proiectul bugetului local şi întocmeşte contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune aprobării Consiliului Local.

Tot el „fundamentează cheltuielile bugetare în funcţie de necesităţi şi în spirit de economicitate” şi prezintă trimestrial, şi ori de câte ori este nevoie, în Consiliul Local, rapoarte privind administrarea, întrebuinţarea, şi sinteze economice şi verifică, la cerere sau din oficiu, cheltuirea sumelor din bugetul local, comunicând aleşilor cele constatate. De asemenea, organizează, controlează, desfăşurarea activităţii de evidenţă contabilă a veniturilor şi cheltuielilor, execuţia bugetară totală, şi răspunde de întocmirea bilanţului contabil anual şi trimestrial la Direcţia de Finanţe.

Cât e vorba de împrumuturi de la bănci din ţară sau din comunitatea europeană, el întocmeşte toate documentele necesare pentru acordarea şi le supune aprobării Consiliului Local.

Directorul executiv grad II la Direcţia Financiar Contabilitate întocmeşte rapoarte de specialitate pentru a fi prezentate în Consiliul Local, participă la şedinţele Consiliului Local şi răspunde în termen legal interpelărilor adresate de consilieri.

În tot în misiunea lui intră şi supravegherea, inventarierea şi administrarea bunurilor care aparţin municipiului.

Cine-i funcţionarul cel mai prost plătit

Potrivit răspunsului furnizat de administraţia locală, mai mic venit salarial din cadrul Primăriei municipiului Galaţi îi corespunde funcţiei publice de referent, clasa III, grad asistent, gradaţia 2, la Biroul Centrul de informare pentru cetăţeni: 2.631 de lei (salariu de bază brut). Principalele atribuţii, conform fişei postului, vizează evidenţierea, urmărirea şi soluţionare petiţii înregistrate conform OG nr. 27/2002. Astfel, funcţionarul respectiv „redirecţionează, conform prevederilor legale, corespondenţa ce nu intră în sfera de competenţă a instituţiei, transmite sesizările cetăţenilor la unităţile implicate şi urmăreşte rezolvarea operativă a acestora, dar şi eliberează răspunsurile transmise de compartimentele de specialitate din cadrul instituţiei, urmărind soluţionarea şi redactarea în termen legal a acestora.

Citit 8650 ori Ultima modificare Duminică, 11 Iunie 2023 19:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.