Evaluaţi acest articol
(12 voturi)
10 comentarii

„Sunt plătiţi din bani noştri!”, spunem de fiecare dată când ne simţim nedreptăţiţi de câte un angajat al administraţiei locale. Pentru că este important să ştim nu doar cu cât sunt plătiţi, ci şi ce trebuie să facă pentru acei bani, am solicitat, în baza liberului acces la informaţiile de interes public, cărei funcţii publice (cu excepţia primarului şi a viceprimarului) îi corespunde cel mai mare venit lunar din Primăria Galaţi, care este cuantumul şi care sunt atribuţiile.
„Funcţiile publice cu cel mai mare venit salarial din cadrul Primăriei municipiului Galaţi sunt de director executiv grad II la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe şi, respectiv, la Direcţia Financiar Contabilitate. Venit salarial brut - 11.599 de lei, din care salariu de bază brut – 10.142 de lei, la care se adaugă alte majorări conform Legii nr. 153/2017 – 1.457 de lei”, ne-a comunicat administraţia locală.

Misiuni la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe

Conform fişei postului, pe lângă coordonarea activităţii şi a personalului din subordine, directorul executiv grad II la Direcţia de Proiecte şi Finanţări Externe are ca principale atribuţii: elaborarea unor prognoze orientative şi programe de dezvoltare economico-socială locale, pe care le supune aprobării Consiliului Local, identificarea problemelor economice şi sociale ale municipiului Galaţi care intră sub incidenţa asistenţei acordate de UE, dar şi analiza ofertelor şi a studiilor de proiecte cu posibilităţi de finanţare de interes pentru comunitate.
Pe lângă identificarea programelor operaţionale sau a altor surse de finanţare nerambursabilă, misiunea lui este să coordoneze întocmirea aplicaţiilor pentru finanţare. Tot el se ocupă de coordonarea contractării asistenţei tehnice privind elaborarea tuturor documentaţiilor necesare obiectivului de investiţie (avize, acorduri, autorizaţii, studii de impact şi de amplasament) şi a tuturor fazelor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie).
Coordonarea întocmirii previziunilor de finanţare - programând alocările financiare, proiectele prioritare, şi programul desfăşurării achiziţiilor publice – aprobarea caietelor de sarcini necesare achiziţionării de servicii, produse şi lucrări aferente proiectelor finanţate, dar şi supravegherea permanentă a îndeplinirea de către contractori a obligaţiilor asumate în conformitate cu contractul şi caietul de sarcini/ specificaţiile tehnice, sunt tot în sarcina lui.

Atribuţii la Direcţia Financiar Contabilitate

Potrivit răspunsului furnizat de Primărie, pe lângă coordonarea şi verificarea activităţii tuturor salariaţilor din subordine, directorul executiv grad II la Direcţia Financiar Contabilitate elaborează proiectul bugetului local şi întocmeşte contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune aprobării Consiliului Local.
Tot el „fundamentează cheltuielile bugetare în funcţie de necesităţi şi în spirit de economicitate” şi prezintă trimestrial, şi ori de câte ori este nevoie, în Consiliul Local, rapoarte privind administrarea, întrebuinţarea, şi sinteze economice şi verifică, la cerere sau din oficiu, cheltuirea sumelor din bugetul local, comunicând aleşilor cele constatate. De asemenea, organizează, controlează, desfăşurarea activităţii de evidenţă contabilă a veniturilor şi cheltuielilor, execuţia bugetară totală, şi răspunde de întocmirea bilanţului contabil anual şi trimestrial la Direcţia de Finanţe.
Cât e vorba de împrumuturi de la bănci din ţară sau din comunitatea europeană, el întocmeşte toate documentele necesare pentru acordarea şi le supune aprobării Consiliului Local.
Directorul executiv grad II la Direcţia Financiar Contabilitate întocmeşte rapoarte de specialitate pentru a fi prezentate în Consiliul Local, participă la şedinţele Consiliului Local şi răspunde în termen legal interpelărilor adresate de consilieri.
În tot în misiunea lui intră şi supravegherea, inventarierea şi administrarea bunurilor care aparţin municipiului.

Cine-i funcţionarul cel mai prost plătit

Potrivit răspunsului furnizat de administraţia locală, mai mic venit salarial din cadrul Primăriei municipiului Galaţi îi corespunde funcţiei publice de referent, clasa III, grad asistent, gradaţia 2, la Biroul Centrul de informare pentru cetăţeni: 2.631 de lei (salariu de bază brut). Principalele atribuţii, conform fişei postului, vizează evidenţierea, urmărirea şi soluţionare petiţii înregistrate conform OG nr. 27/2002. Astfel, funcţionarul respectiv „redirecţionează, conform prevederilor legale, corespondenţa ce nu intră în sfera de competenţă a instituţiei, transmite sesizările cetăţenilor la unităţile implicate şi urmăreşte rezolvarea operativă a acestora, dar şi eliberează răspunsurile transmise de compartimentele de specialitate din cadrul instituţiei, urmărind soluţionarea şi redactarea în termen legal a acestora.

Citit 7500 ori Ultima modificare Duminică, 08 Octombrie 2017 17:17

10 comentarii

  • postat de Akbar Marți, 10 Octombrie 2017 09:56 81.12.148.*** Link la comentariu
    1
    3

    George: Omule, nu e pseudonim, e chiar prenumele meu. Acum dormi mai linistit noaptea ? Sau ai probleme cu musumlanii ?
    Pentru tovarasul proletar Sandu Paraschiv: Amice, daca din comentariul meu atat ai reusit sa intelegi inseamna ca ori ai creierul prajit rau de tot ori nu il ai deloc. Pentru linistea ta, lucrez in privat, imi place sa calatoresc pe banii mei, ma descurc deoarece am invatat cand a trebuit si n-am votat PSD in viata mea.

    Raportează
  • postat de Sandu Paraschiv Luni, 09 Octombrie 2017 21:55 159.140.254.*** Link la comentariu
    4
    2

    @Akbar

    akbar lucreaza la primarie si ii place sa calatoreasca in europa; ii place spaga si minciuna; se descurca si voteaza psd!

    Raportează
  • postat de Ileana Luni, 09 Octombrie 2017 20:54 98.221.136.*** Link la comentariu
    0
    3

    Activitatile din fisa postului trebuie sa fie concrete ( nu orientative) , sa aiba fiecare un criteriu de indeplinire neambiguu care sa poata fi verificat si pe baza caruia persoana respectiva sa poata fi evaluata profesional, altfel totul e tamaie si “ hai sa aratam cat de mult muncim noi la sfatu ‘ popular, cat de obositi si stresati suntem....

    Raportează
  • postat de Ion Luni, 09 Octombrie 2017 17:57 188.24.192.*** Link la comentariu
    0
    4

    de ce nu se fac restructurari?

    Raportează
  • postat de galateanca Luni, 09 Octombrie 2017 13:24 5.13.151.*** Link la comentariu
    0
    3

    @ Akbar
    in administratia publica cei cu studii superioare sunt CONSILIERI, clasa I cu grade: debutant, asistent, principal si superior in fct. de vechime (functionarii publici) si INSPECTORI DE SPECIALITATE (contractualii). Cei cu studii medii sunt REFERENTI, clasa III pt. care se aplica aceleasi grade (functionarii publici) si INSPECTORI (contractualii).

    Raportează
  • postat de george Luni, 09 Octombrie 2017 12:28 213.128.190.*** Link la comentariu
    3
    3

    @Akbar, ce-i cu pseudonimul asta la tine, omule??

    Raportează
  • postat de Akbar Luni, 09 Octombrie 2017 09:36 81.12.148.*** Link la comentariu
    1
    10

    Ce studii are referentul, clasa III, grad asistent, gradaţia 2 ? Probabil doar liceul.

    Raportează
  • postat de CICERO Luni, 09 Octombrie 2017 08:27 193.230.156.*** Link la comentariu
    1
    26

    Pe langa atributii ganditi va cata mita au pentru toate aprobarile si avizele pe care le dau . Salariul ste o nimica toata. Toti iau bani enorm de multi ptr. treaba care nu o fac . cetateanul nu este nici in gandirea lor daramite in grija lor. Si au facut salariii acum colosale ca sa taca si sa alega continuuu infractorii la putere. Problema este ca toti vor da socoteala , atunci sa i vezi, chiar prin copiii lor, caasta sa fie si mai usturator.La interviul luat lui Pucheanu pentru Romania te iubesc, in legatura cu Dunarea, acest individ habar nu avea unde este portul de abarcatiuni din Galati , desi interviul se lua chiar de langa acest port. Dar nu ii pasa ca s a facut de caca , pentru ca nu au bun simt. Pacat ca nu a fost intrebat( cercetat,) cat s a cheltuit pentru acest port, unde sunt banutii, ca era imposibil sa nu stie persoana care s a ocupat cu papatul banutilor cheltuiti cu acest port si care, pentru asta, a fost bonificata cu un post in parlament.

    Raportează
  • postat de Sindicalist din invatamant Luni, 09 Octombrie 2017 06:29 89.136.231.*** Link la comentariu
    2
    9

    Director Primărie/director CNVA = 3/1. Pălmaș Primărie/pălmaș învățământ = 2/1. Asta este isprava Ministruui Justiției Sociale și a Guvernului Mincinos. Iar personalul din învățământ privește la televizor sau citește în presă cum protestează cei din Sindicatul ,,Educația”! (Mai rău: în mai, 2017, când umblau printre sindicaliști tabele pentru un referendum, unii lideri sindicali din învățământ se întrebau: ,,Nu înțeleg de ce nu sunt mulțumiți cei din din FSLI!”)

    Raportează
  • postat de Vreau in partid Luni, 09 Octombrie 2017 04:20 79.116.107.*** Link la comentariu
    6
    6

    Traiasca si sa mai dea!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.