Cel mai bine plătit dintre angajaţii contractuali ai Primăriei. Cât câştigă city managerul oraşului şi pentru ce (DOCUMENT)

Cel mai bine plătit dintre angajaţii contractuali ai Primăriei. Cât câştigă city managerul oraşului şi pentru ce (DOCUMENT)
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

În mandatul fostului primar Marius Stan, cel mai bine plătit din toată administraţia locală era city managerul. Acest fapt nu se mai regăseşte în mandatul primarului Ionuţ Pucheanu, dar administratorul public a rămas, totuşi, cel mai bine plătit dintre angajaţii contractuali ai Primăriei.

În baza legii privind liberul acces la informaţiile de interes public, am solicitat administraţiei locale să ne spună cărei funcţii contractuale îi corespunde cel mai mare venit lunar din Primăria Galaţi, care este cuantumul acestui venit şi care este fişa postului pentru respectiva funcţie.

Potrivit răspunsului furnizat de municipalitate, funcţia contractuală cu cel mai mare venit salarial din cadrul Primăriei municipiului Galaţi este cea de administrator public, cu un venit salarial brut (salariu de bază brut) de 11.600 de lei. Postul este ocupat de Marius Humelnicu şi, conform datelor făcute publice de Primărie, salariul acestuia este egal cu indemnizaţia lunară încasată de fiecare dintre cei doi viceprimari ai municipiului Galaţi, Sorin Enache (PSD) şi Picu Apostol Roman (UNPR). Reamintim că, aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", la nivelul lunii iunie cuantumul net al veniturilor încasate de administratorul public era de 6.256 de lei, la egalitate cu primarul Ionuţ Pucheanu!

Dacă tot a beneficiat de un reviriment financiar, iată şi ce face Humelnicu pentru banii pe care îi încasează.

La mâna primarului

"Administratorul public îndeplineşte atribuţiile delegate de primarul municipiului Galaţi", scrie negru pe alb în răspunsul furnizat, la cererea noastră, de Primăria Galaţi. "Marius Humelnicu are calitatea de ordonator principal de credite, pe perioada absenţei din instituţie a domnului primar al municipiului Galaţi. Semnează documentele întocmite de: SC Apă Canal SA, SC Industrial Parc SRL, Direcţia Generală Servicii Comunitare de Utilităţi Publice, Direcţia de Evidenţă, Gestiune şi Administrarea Patrimoniului, Direcţia Generală de Dezvoltare Infrastructură şi Lucrări Publice, Direcţia Generală de Impozite, Taxe şi Alte Venituri Locale, Serviciul Juridic şi de Legalitate", ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei.

De ce se ocupă în prezent

"Prin ocuparea funcţiei de administrator public se creează cadrul legal de delegare a unor atribuţii ale primarului către o persoană independentă, ce are un rol strict administrativ. Astfel, se pun bazele unui control strict al costului serviciilor publice şi al dezvoltării locale", se aratp în Hotărârea Consiliului Local nr. 9 din 5 iulie 2016 care stabileşte obiectivele şi criteriile de performanţă ce trebuie îndeplinite de către administratorul public. Însă noi am fost curioşi cu ce se ocupă în prezent Marius Humelnicu. "Unul dintre cele mai importante proiecte de care se ocupă administratorul public este sistemul e-ticketing (emisie, vânzare şi verificare a biletelor şi abonamentelor de călătorie şi afişaj electronic în staţii - n.r.), cu tot ce presupune procedura de licitaţie respectând principiile Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Alături de reprezentanţi ai SC Transurb SA, caută soluţii şi pregăteşte documente pentru accesarea unor fonduri europene prin Programul Operaţional Regional", ne-a comunicat Primăria.

Potrivit sursei citate, Marius Humelnicu "organizează întâlniri periodice cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, pentru identificarea unor soluţii pe termen lung pentru relansarea economică a oraşului". De asemenea, gestionează proiecte şi chestiuni ce ţin de compartimentul Spaţiu locativ, dar şi anumite aspecte ce ţin de domeniul public şi privat al statului, intabulări şi inventariere patrimoniu.

"Alături de reprezentanţi ai SC Apă Canal SA caută soluţii şi pregăteşte documente pentru accesarea unor bani din fonduri europene prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare. Se ocupă şi de o serie de proiecte ce ţin de infrastructura oraşului", precizează Primăria. Şi tot administratorul public organizează întâlniri periodice şi gestionează aspecte ce ţin de gradul de colectare a taxelor şi impozitelor locale.

Contract pe durata mandatului primarului

La începutul lunii august 2016, social-democratul Marius Humelnicu a candidat de unul singur şi a câştigat concursul organizat pentru postul de administrator public (city manager) al Galaţiului. Contractul său este încheiat pe durata mandatului primarul municipiului Galaţi, fiind asimilat cu contract individual de muncă pe durată determinată. Printre criteriile sale de performanţă se numără: realizarea obiectivelor, asumarea responsabilităţii, respectul şi loialitatea faţă de instituţie.

Cel mai prost plătit angajat contractual

Funcţia contractuală cu cel mai mic venit salarial din cadrul Primăriei este cea de referent clasa III, grad debutant, gradaţia 0, la Departamentul Relaţii Externe şi Protocol: venit salarial brut (salariu de bază brut) 1.697 de lei.

În ceea ce priveşte principalele atribuţii, salariatul respectiv "colaborează cu celelalte compartimente în stabilirea de relaţii cu agenţi economici din ţară şi din străinătate, precum şi cu unităţile administrativ-teritoriale aflate în relaţiile de înfrăţire şi parteneriat cu Primăria Galaţi" şi "contribuie la organizarea vizitelor ce privesc domeniul relaţiilor economice a delegaţiilor care se deplasează în oraşele înfrăţite şi partenere". De asemenea, asigură organizarea şi pregătirea conferinţelor, seminarelor şi diverselor întâlniri aprobate de Consiliul Local şi de Primărie şi urmăreşte buna lor derulare. Transmite celor nominalizaţi invitaţiile primite de la organismele de stat, oficii diplomatice, organizaţii, pentru a lua parte la diverse manifestări interne şi internaţionale, întocmeşte documentaţia necesară deplasării în străinătate şi asigură desfăşurarea contactelor dinte conducerea instituţiei şi reprezentanţii unor instituţii sau organisme interne şi internaţionale.

Hotărârea nr.9 din 05.07.2016

Citit 11747 ori Ultima modificare Vineri, 09 Iunie 2023 11:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.