Calea Prutului, ”bubă neagră” în infrastructura Galaţiului

Calea Prutului, ”bubă neagră” în infrastructura Galaţiului

Marian Calestru
Evaluaţi acest articol
(33 voturi)
14 comentarii

Plină de gropi, cu asfalt fisurat şi macadam sărit, cu şine de tramvai care pun în pericol siguranţa circulaţiei, Calea Prutului, “poarta de intrare în ţară”, rămâne o pată neagră pe obrazul oraşului şi nu numai. Artera, aflată în prelungirea unui Drum European şi a străzii Basarabiei, ar fi trebuit să aibă asfalt ca-n palmă, reţea nouă de apă şi canalizare, iluminat public modern, locuri de parcare noi, trotuare, piste de biciclete, spaţii verzi şi marcaje rutiere.

Nu este gălăţean sau străin care să intre în ţară pe la Giurgiuleşti şi care să nu ştie că pe Calea Prutului te loveşti de cel mai negru coşmar pe care îl poţi trăi în trafic. Artera nu doar că nu a mai văzut o roabă de asfalt din timpuri imemoriale, dar a ajuns într-un asemenea grad de uzură, încât cu greu îşi mai poate merita numele de stradă. Iar de poartă de intrare intr-o ţară membră a UE, într-un oraş reşedinţă de judeţ, cu atât mai puţin. Între macadamul vechi şi sărit, liniile de tramvai dezgolite şi pe alocuri dislocate, şi asfaltul măcinat de vreme şi de roţile vehiculelor, de la cele mai mici la cele mai grele, Cale Prutului numără sute de gropi, vizibile şi greu de evitat pe timp uscat, dar care se transformă în capcane periculoase pe ploaie.

Odată proiect…

Ceea ce este vecin cu absurdul este faptul că această stradă a fost, în urmă cu vreo patru–cinci ani, parte a unui proiect ambiţios care ar fi trebuit să-i dea o faţă nouă, odată cu strada Basarabiei, altă arteră trecută, ani la rând, în mandatele mai multor primari, prin chinurile unor reparaţii cu grad discutabil de reuşită.
O investiţie de 145.101.299 de lei cu TVA - bani de la bugetul local, din credite şi din fonduri europene, una uriaşă, raportată la alte proiecte ample pe infrastructură care s-au derulat în Galaţi, era în discuţie în anii 2015-2016 în scopul reabilitării din temelii a celor două străzi. Lucrările ar fi trebuit să fie avansate, Calea Prutului urmând a fi renovată până la Port Bazinul Nou, nu doar până la capătul viaductului ori până la intersecţia cu centura.
Peste 140.000 de lei cu TVA, bani din bugetul local, au fost atunci plătiţi doar pentru realizarea documentaţiei necesare reabilitării şi pentru ca specialiştii şi autorităţile să concluzioneze oficial că “şinele de tramvai sunt uzate şi vălurite, iar banda prevăzută cu covor asfaltic prezintă fisuri şi crăpături. Starea tehnică a liniei este necorespunzătoare, fiind periculoasă din punct de vedere al siguranţei circulaţiei rutiere, prezentând defecţiuni majore, şine rupte sau fisurate. Durata de exploatare a firului de contact este depăşită, existând pericolul permanent de rupere”, se arăta în documentaţia de la Calea Prutului, realizată în cursul anului 2015. Nici stâlpii de beton armat pe care sunt montate corpurile de iluminat nu mai prezentau siguranţă, iar reţelele de apă şi de canalizare, inclusiv branşamentele pe ambele artere trebuiau înlocuite. Ei bine, aşa trebuie şi acum, pentru că lucrările la proiect s-au finalizat pe Basarabiei, la intersecţia cu strada Mihai Bravu, abia anul trecut. Dincolo de acest punct, situaţia a rămas la fel, lucru care nu este de mirare, în condiţiile în care pentru investiţie, planificată iniţial să se facă în 36 de luni, nu a putut fi stabilit, la acel moment, o dată certă de începere şi finalizare.

…acum speranţă

Tristul aspect al Căii Prutului, capcană mortală pentru tot ce înseamnă circulaţie, dar şi pentru imaginea oraşului, riscă să rămână încă nu se ştie cât timp, în acelaşi stadiu, sau chiar mai rău.
Am încercat să aflăm dacă există un astfel de proiect, de reabilitare măcar a unei părţi a drumului care deserveşte totuşi şi agenţi economici, şi o piaţă foarte frecventată din oraş, şi care asigură şi accesul la şoseaua de centură. Există, dar la nivel de dorinţă, ne-au comunicat reprezentanţii municipalităţii.
“Se are în vedere această arteră, mai ales că este la intrarea în oraş şi se doreşte să fie adusă la acelaşi nivel ca toate celelalte puncte de acces în municipiu, care au fost modernizate în ultimii ani. Începând cu anul viitor se vor căuta soluţii de finanţare pentru a se reabilita porţiunea cuprinsă între intersecţia cu strada Mihai Bravu şi intersecţia cu Drumul de Centură”, ne-a comunicat Ovidiu Matache, din partea Biroului de Presă al Primăriei Galaţi.
Planuri care ar rezolva o foarte mică parte a problemei, având în vedere faptul că artera este cel mai grav avariată dincolo de întersecţia cu şoseaua ocolitoare a Galaţiului şi unde, deci, ar fi nevoie de cea mai mare şi mai rapidă intervenţie.

Citit 6555 ori Ultima modificare Vineri, 18 Decembrie 2020 03:42

14 comentarii

  • postat de Cetateanul multumit Marți, 05 Ianuarie 2021 08:36 217.73.162.*** Link la comentariu
    2
    4

    Dupa ce mi-am taiat 2 anvelope care erau departe de a fi uzate, vreau sa multumesc domnului Primar! Fara neimplicarea dansului, nu as fi avut ocazia sa-mi aduc aminte toti stintii. Aaa... era sa uit! Multumim domnule Primar si pentru majorarea impozitului cu 50%, puteati sa-l majorati cu 100%, dar v-ati sacrificat pentru galateni si l-ati majorat doar cu 50%. Mare om, mare caracter! Promit ca va votez in continuare, ca si pana acum!

    Raportează
  • postat de pop vasile Miercuri, 16 Decembrie 2020 21:04 188.24.246.*** Link la comentariu
    1
    19

    Oare este singura problema de infrastructura din Galati? Dca ati mers pe strada Cosbuc de la sensul giratoriu catre Carefur catre bariera Traian aveti toate sansele sa ajungeti cu masina in service. Este DEZASTRU de la patinuar spre bariera. Acolo s-a mers pina la astuparea sinelor de tranvai cu un pospai de asfalt pentru ca venea Iliescu la Galati.. Dar drumul de la Piata Energiei spre viaduct si viaductul in sine cum vi-se pare? In schimb a fost montat un indicator de circulatie care limiteaza viteza de deplasare pe viaduct la 30 km/h. Si cu asta ce-am facut?Poate reuseste d-l Fotea sa mai aduca ceva bani din proiecte europene ca altfel.

    Raportează
  • postat de ”Ora adevărului” Miercuri, 16 Decembrie 2020 16:35 5.13.143.*** Link la comentariu
    10
    18

    Mulțumiți tovarășului Durbacă ,el a fost ultimul care a reabilitat străzile din comuna Galați,pt. că,din str. Mihai Bravu se termină orașul și face graniță cu comuna Galați via Bădălan,pt. cei care nu știu cum se numea acel cartier uitat de oficialități, ca și altele de altfel ,reabilitare făcută de ochii lumii cu ocazia intrării țării noastre în UE ,locul unde se termină geografia europeană..
    Asta avem după 30 de ani de vot psd.

    Raportează
  • postat de caddy Miercuri, 16 Decembrie 2020 15:40 89.238.225.*** Link la comentariu
    7
    16

    Rezolva PSD-ul si aici, cum a facut in multe alte locuri, asa ca stati fara grija. PSD e baza

    Raportează
  • postat de Florin G Miercuri, 16 Decembrie 2020 15:30 81.180.26.*** Link la comentariu
    0
    19

    F bun articol dna Mariana(ca intotdeauna)Macar de s-ar astupa gaurile uriase pe care nu le vezi cand sunt acoperite cu apa(f periculoase) cand ploua abundent mai ales...iti distrugi masina!!!(pana cand va incepe "marea" modernizare!

    Raportează
  • postat de Galatescu Miercuri, 16 Decembrie 2020 15:13 5.13.149.*** Link la comentariu
    8
    12

    Daca ,,ganditorii,, urbei vor ,,gandi,, ca solutie, din nou tramvae, costisitoare, cai de rulare exorbitante, timp de executie triplat comparativ cu un covor asfaltic, casa nu mai vorbim ca blocheaza permanent doua benzi de circulatie...uitati va ce este pe siderurgistilor, bani cu ghiotura aruncatie fereastra, si strada blocata de atata timp, solutia, covor asfaltic, strada eliberata de linii scumpe si ineficiente...AUTOBUZE ELECTRICE , asta e solutia viitorului, atentie la cluj, bucuresti si nu numai.

    Raportează
  • postat de Galatean Miercuri, 16 Decembrie 2020 13:04 95.76.2.*** Link la comentariu
    5
    32

    Dar pe momarlanii care au votat la locale aceeasi autori iresponsabili din administratie, nu-i intereseaza; ce daca strada este aproape impracticabila, doar nu-i a lor, ei sunt doar viniti in acest oras de prin colibe, rape si catune, unde hauleau si se dihocau de pe prispa, sau la umbra nucului batran!

    Pentru cine nu crede ca responsabilitatea cetateanului se naste in cabina de vot, iaca, aista-i adevarul!

    Si de ce trebuie sa ne miram despre un oras adus la sapa de lemn??!!!!

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 16 Decembrie 2020 11:54 213.233.108.*** Link la comentariu
    1
    19

    Pai vestita centura mică a orașului nu se va vărsa în Calea Prutului?????

    Raportează
  • postat de Tirpitz Miercuri, 16 Decembrie 2020 10:30 82.76.159.*** Link la comentariu
    4
    28

    Si daca e jale, de ce dracu' ati mai votat oameni buni, inca nu v-ati lamurit cat de impostori sunt acesti zisi politicieni care nu fac nimic bun pentru comunitate? Se cheltuie banul public si nimeni nu le cere socoteala, nu exista transparenta, contracte semnate pe picior, legi proaste, companii de stat sub conducerea unor idioti care sunt mai tarziu arestati pentru golaniile facute si tot astia sunt la butoane. Cand migreaza toti de la un partid la altul, ce incredere sa mai ai sau ce sperante, cand nu da nimeni doi bani pe votul tau?

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Miercuri, 16 Decembrie 2020 10:07 86.34.180.*** Link la comentariu
    4
    30

    In Galati nu avem conducatori cu minte limpede si clarviziune. Politruci de la un cap la altul. In rest nimic.
    Acesta este motivul pt. care orasul a decazut lamentabil.
    Fara aeroport, fara pod, fara tunel, fara sosea de centura, ca la Brasov, fara linii de tramvai care sa insoteasca o altfel de centura, care sa deserveasca din exterior un oras sufocat, nu linie de tramvai in mijlocul calvarului infernal al unei retea de strazi cu capacitate trafic de sub 50%, restul fiind transformata in parcari!

    Raportează
  • postat de GIGEL Miercuri, 16 Decembrie 2020 09:54 81.196.199.*** Link la comentariu
    4
    29

    NU SUNT IN STARE SA TERMINE DRUMUL CE TRECE PRIN CURTEA POLITIEI DE FRONTIERA SI VOI VRETI SA FACA DITAMAI STRADA

    Raportează
  • postat de hahaha Miercuri, 16 Decembrie 2020 09:53 194.105.20.*** Link la comentariu
    3
    17

    Pai, strainii care vin pe acest drum COMUNAL, nu voteaza in alegerile locale, companiile n-au nici ele mare aport iar locuitori sunt putini si in stare financiara precara ! ( Posibil sa fie si un calcul : nu se reabiliteaza pana cand "baietii destepti nu cumpara pe NIMICA toate locurile disponibile la strada si unde mai apoi se vor face noile vile !)

    Raportează
  • postat de Blitz Miercuri, 16 Decembrie 2020 06:37 5.13.196.*** Link la comentariu
    3
    21

    De 30 ani stie lumea ce e cu aceasta strada si cum arata , e mereu un subiect de campanie electorala mereu dar uitata iar la nevoie iar amintita si tot asa, multi glumeau ca nu stiau de care centru administrativ teritorial apartine , dar la urmatoarele alegeri peste 4 ani va fi readusa poate in discutie ,, daca ma votati eu o voi reabilita'', ca asa e in tenis, vorba scenetei a marelui actor T. Caragiu.

    Raportează
  • postat de d Miercuri, 16 Decembrie 2020 00:12 89.137.230.*** Link la comentariu
    3
    43

    E jale pe calea prutului si pe strada Basarabiei pe portiunile cu calea de tramvai!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.