Accidentele de teren așteaptă intervenții de urgență. Tot mai multe surpări în zone rezidențiale
Foto: Marian Calestru

Accidentele de teren așteaptă intervenții de urgență. Tot mai multe surpări în zone rezidențiale
Blocul B17, Micro 18
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

În urma publicării cazului blocului B17, al cărui teren se surpă de mai bine de doi ani, amenințând stabilitatea imobilului, autoritățile s-au mobilizat pentru a verifica, în primă fază, situația la cald și a decide ce măsuri se pot lua pentru a stopa fenomenul. Între timp, au apărut semnale și din alte părți ale orașului, care indică faptul că solul joacă feste fără ca accidentele produse sau pe cale să se producă să ajungă să fie remediate de cei solicitaţi în acest sens.

Mai bine și mai târziu, decât niciodată. Așa cum promiteam în articolul de marți, 13 iulie, în care am expus situația gravă cu care blocul B17 din Micro 18 se confruntă de ani de zile, revenim cu poziția autorităților locale vizavi de acest aspect. Din păcate, sesizările pe care locatarii susțin că le-ar fi făcut de acum doi ani au rămas fără rezultat, însă municipalitatea a reacționat totuși în fața realității grave expuse public ca urmare a demersurilor unor proprietari. Astfel, marți dimineață, echipe de evaluatori au fost trimise la fața locului pentru a studia problema, a stabili cauza și a decide ce măsuri se pot lua acolo.

"Au fost mobilizate echipe, în primă fază de la Apă-Canal, care vor merge acolo să analizeze problema și să vadă care este cauza. În funcție de gravitarea reală a problemei, se va decide ce măsuri se vor lua și se va proceda la efectuarea lucrărilor necesare", ne-a comunicat Ovidiu Matache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului Galați.

Alte tasări și surpări

Aducerea în atenția publică a cazului blocului B17, după altele expuse în ultima perioadă, nu a făcut însă decât să dea frâu liber altui șir de sesizări venite de la gălățeni, care pun în vederea autorităților situații cu potențial la fel de grav. Bunăoară, semnale negative vin din zona I.C. Frimu, de pe strada Cluj nr. 18, unde un bloc cu multe scări, relativ nou, este amenințat de instabilitatea solului. "Blocul D4 este un bloc construit în anul 1986. Are șase scări, iar aticul scării 4 s-a lipit de aticul scării 3. Acolo se întâmplă ceva și nimeni nu a venit să facă vreo verificare", ne-a adus la cunoștință un cititor.

Altă problemă, care ar trebui să atragă atenția nu doar reprezentanților companiilor edilitare, dar și constructorilor care au "cotropit" în ultimele decenii, faleza Dunării, se petrece pe bulevardul Marii Uniri. "În dreptul blocului aflat în construcție, pe sensul de mers spre Port, prinde contur un accident de teren pe carosabil, pe banda unu, care deocamdată e semnalizată doar cu bandă avertizoare", ne-a explicat un alt cititor.

Și pentru a rămâne tot în zona accidentelor de teren din infrastructura rutieră, de data aceasta unul finalizat, ajungem în Micro 39B, pe bulevardul Traian Vuia, pe aleea aferentă blocului Y19, singura care asigură accesul auto în interiorul cartierului, în zona Școlii Gimnaziale Nr. 34. Acolo, carosabilul s-a surpat fix în mijlocul intersecției. Accidentul s-a petrecut la finele săptămânii trecute, timp de două zile fiind semnalizată doar cu o creangă de copac. Abia luni, 12 iulie, au fost puse o plasă și un indicator de ocolire lângă spărtura proaspăt formată în asfalt. Trebuie menționat că acest crater este înconjurat de alte fisuri, care pot ceda sub greutatea mașinilor, deloc puține și ușoare, care trec pe această alee, ocolită sistematic sau peticită fără simț de răspundere de către autorităţi, deși lucrări edilitare în cartier s-au mai făcut în ultimii ani.

Foto: Marian Calestru

Citit 5852 ori Ultima modificare Joi, 15 Iulie 2021 01:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.