Ţiglina II moare sub ochii indiferenţi ai autorităţilor

Ţiglina II moare sub ochii indiferenţi ai autorităţilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Trotuare prăfuite şi ridicate pe alocuri de rădăcinile copacilor bătrâni care mai mai stau să cadă la o furtună mai puternică. Crengi crescute în dezordine pe sub care trebuie să te apleci pentru a putea merge mai departe. Garduri vii netăiate şi pline de pânze de păiajen. Câte un ambalaj aruncat cu indiferenţă dansează în adierea vântului. Din loc în loc, destul de aproape una de alta, zac parcate adesea direct pe trotuar maşini luxoase a căror vopsea strălucitoare vine într-un contrast izbitor cu atmosfera generală ternă şi mohorâtă a locului. Nu poţi ignora nici blocurile gri care se ghicesc pe alocuri triste în spatele micilor grădini cel mai adesea lăsate de izbelişte. Aceasta este prima impresie pe care un trecător mai atent o are odată ajuns în cartierul Ţiglina II, pe strada Constructorilor. Lucrurile sunt şi mai deprimante însă pe aleile care şerpuiesc printre blocuri şi garaje. Pungile de gunoi îndesate bine în gardurile vii ale grădinilor la doar câţiva metri de tomberoane, asfaltul crăpat, excrementele de câini şi iarba crescută în voie se adaugă unui tablou static. Destul de rar, câte un bătrân mai iese dintr-o scară de bloc.

Izolaţi în plin oraş

Ţiglina II a fost unul dintre primele cartiere construite de comunişti pentru angajaţii Combinatului Siderurgic. Dacă până la începutul anilor '90 cartierul arăta rezonabil din punct de vedere al străzilor, aleilor, parcurilor şi curăţeniei, lucrurile s-au deteriorat treptat după Revoluţie. Majoritatea celor care locuiesc acum în blocurile din Ţiglina II sunt pensionari. Pentru mulţi dintre ei, a ajunge la un autobuz sau la un magazin de la care să cumpere o bucată de carne este o odisee în miniatură.

Unul dintre cititorii veniţi la întâlnirea de joia trecută era nemulţumit tocmai de faptul că pe strada Constructorilor nu circulă niciun autobuz. "Nu este normal ca pe o stradă cu multe blocuri, cu un liceu şi cu o secţie de poliţie să nu există niciun mijloc de transport public. Vrem să se introducă traseul 20 pe această stradă", spune bărbatul.

Prezent la întâlnire a fost şi consilierul local Nicolae Rainea. "Locuiesc în Ţiglina II de 30 de ani. Nu avem aici o măcelărie. Pentru un kilogram de carne trebuie să mergem până în Ţiglina I, dincolo de strada Brăilei. În tot acest timp, unele dintre spaţiile de la parterul blocurilor stau neînchiriate, pentru că proprietarii cer preţuri excesive pentru chirii", explică Nicolae Rainea.

Locurile de parcare, rare spre inexistente

Chiar dacă aleile din Ţiglina II nu sunt blocate cu maşini parcate alandala, aşa cum se întâmplă în alte cartiere, oamenii spun că nimeni nu a luat nicio măsură în ultimii ani pentru a face puţină ordine. "Trebuie să se facă o reinventariere a locurilor de parcare. Sunt din ce în ce mai multe maşini. Acesta e un aspect pe care nu în putem controla. Însă în locurile unde nu avem parcări, aici e şi cazul Ţiglinei II, ar trebui ca pe anumite străzi să fie făcut sens unic de circulaţie. În acest fel, o bandă poate rămâne pentru parcare. E un model pe care l-am văzut în multe oraşe europene", adaugă consilierul Rainea.

Coşurile de gunoi, o amintire

"Au smuls coşurile de gunoi de pe toţi stâlpii. Şi-aşa unii aruncau gunoaiele pe lângă, dar acum, că nu mai sunt deloc. Chiar şi în jurul şcolii vezi numai coji de seminţe şi alte gunoaie. De cei pe care îi alegem auzim doar în anii electorali. E adevărat, vina este şi a locuitorilor. Unii coboară cu pungile de gunoi, dar nu se mai obosesc să le ducă până la tomberoane. E o lipsă cruntă de educaţie, indiferent de vârstă", este de părere George Mârzac, un alt cititor.

Citit 3855 ori Ultima modificare Marți, 23 Iulie 2013 10:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.