Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
2 comentarii

Peste 60 la sută dintre decesele înregistrate anual în România sunt provocate de boli cardiovasculare, arată datele oficiale. Astfel, bolile inimii sunt de departe principala cauză de mortalitate în ţara noastră. În lipsa unor programe de prevenţie şi din cauza stilului de viaţă nesănătos, tot mai mulţi gălăţeni, printre care şi numeroşi tineri, ajung la spital cu infarct miocardic.

În ultimii ani, numărul pacienţilor cu infarct miocardic a crescut, atrage atenţia dr. Lucica Grigorică, medic primar cardiolog. Principalii factori de risc implicaţi în apariţia bolilor cardiovasculare sunt hipertensiunea arterială, fumatul, dislipidemiile şi diabetul zaharat.

„Datele statistice sunt alarmante şi indică sporirea numărului de cazuri de pacienţi hipertensivi. Din nefericire, în România, sunt peste şapte milioane de hipertensivi şi doar o treime dintre aceştia îşi tratează corect această patologie. Ceilalţi o ignoră, nu merg la medic, nu urmează un tratament sau iau tratamentul inconstant. Hipertensiunea arteriala este un ucigaş silenţios, fiind răspunzătoare de cel mai mare număr de decese de cauză cardiovasculară”, a precizat, pentru „Viaţa liberă”, dr. Lucica Grigorică.

Medicul a adăugat că, în judeţul Galaţi, numărul pacienţilor tineri care ajung la spital cu infarct miocardic este în creştere. „Din ce în ce mai frecvent, în gărzile noastre, primim pacienţi cu vârsta sub 40 de ani cu infarct miocardic sau cu angină pectorală”.

"Prevenţia depinde şi de fiecare dintre noi"

În ciuda acestei adevărate epidemii de afecţiuni cardiovasculare, există şi veşti bune. Multe dintre bolile cardiovasculare şi complicaţiile grave ale acestora pot fi prevenite prin schimbarea stilului de viaţă şi prin respectarea tratamentului prescris de medic. Spre exemplu, a explicat dr. Grigorică, micşorând tensiunea arterială printr-un tratament corect, putem reduce semnificativ numărul de infarcte de miocard şi de accident vascular cerebral.

”Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, aproximativ 80 la sută dintre afecţiunile cardiovasculare pot fi prevenite. Avem nevoie de programe clare de prevenţie, care să se desfăşoare riguros pe perioade lungi de timp. În acelaşi timp, trebuie să înţelegem că prevenţia depinde şi de fiecare dintre noi. Măsurile de prevenire a bolilor cardiovasculare ar trebui sa facă parte din educaţia pe care o oferim copiilor noştri în primii şapte ani. Trebuie să le arătăm acestora ce înseamnă să mănânce sănătos şi să facă mişcare. Numărul copiilor şi al adolescenţilor supraponderali este în creştere. De asemenea, noi, adulţii, trebuie să avem un stil de viaţă cât mai sănătos, pentru a oferi un exemplu. Recomandăm evitarea alimentaţiei de tip fast-food, a grăsimilor animale în exces, a dulciurilor concentrate, a băuturilor îndulcite, a excesului de alcool. Nu în ultimul rând, efortul fizic moderat este considerat cea mai bună medicină preventivă, fiind o măsură de prevenţie ieftină, eficientă şi accesibilă”, a concluzionat dr. Lucica Grigorică.

Tu ce promisiune faci inimii tale?

Începând cu anul 2000, data de 29 septembrie a fost desemnată Ziua Mondială a Inimii. „În 2019, Organizaţia Mondială a Inimii ne-a lansat îndemnul de a face o promisiune inimii noastre: că vom mânca sănătos, că vom face mai multe mişcare, că vom renunţa la fumat, că ne vom verifica glicemia şi colesterolul. Tu ce promisiune faci inimii tale? Este important să te gândeşti la acest lucru, deoarece fiecare bătaie a inimii tale contează”, a precizat dr. Lucica Grigorică.

Datele oficiale arată că la fiecare 30 de minute un român face infarct de miocard. În stadiile de început, multe afecţiuni cardiovasculare nu dau simptome, putând fi diagnosticate doar de către medic. De aceea, asigură-te că îţi faci cel puţin două controale medicale pe an şi că îţi verifici valorile glicemiei şi ale colesterolului anual. De asemenea, asigură-te că dormi suficient. Studiile au arătat că persoanele care dorm şapte-opt ore pe noapte au mai puţine depozite de calciu în artere decât cele care dorm mai puţin din cinci ore sau peste nouă ore. Nu în ultimul rând, cel puţin 30 de minute de exerciţiu fizic moderat pe zi, timp de cinci zile pe săptămână, sunt benefice pentru întregul organism.

Citit 1162 ori Ultima modificare Luni, 30 Septembrie 2019 23:15

2 comentarii

  • postat de Tropaitor Dumitru Miercuri, 02 Octombrie 2019 09:23 86.127.213.*** Link la comentariu
    0
    0

    Mersul pe faleza este excelent, numai sa aveti in vedere sa va luati lanterne cu voi daca il practicati dupa ce se intuneca. Bezna totala pe faleza inferioara! Domnule primar stiati ca iluminatul falezei inferioare este absent? Or nu mai aveti bani sa platiti curentul din cauza salariilor nesimtite pe care vi le-ati tras in administratia publica locala?
    Cred ca nesimtirea reduce stresul si implicit bolile cardiovasculare, de asta unii traiesc mult.
    Asa ca...Spor la mers pe faleza inferioara cu lanternele in mana!

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 01 Octombrie 2019 13:59 78.96.81.*** Link la comentariu
    0
    1

    Cati cetateni constientizeaza ca a face o alergare usoara pe faleza, sau mers usor fortat, precum si gimnastica, aceea invatata chiar din gradinita, folosirea acelor aparate montate in acest scop, macar 30 de minute pe zi, constituie un adaos de sanatate, nu numai a inimii, a intregului organism, prin oxigenarea celulara, a sangelui si creierului, facandu-te mai vioi, capatand o stare de bine?

    Trebuie sa trecem la activitate sportiva zilnica, astfel schimband salonul de cardiologie, cu faleza, mult mai benefic!

    Si asa sa-i trimitem pe doctori in somaj.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro