Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Bananele sunt bogate în potasiu. Deşi nicio doză zilnică de potasiu nu a fost stabilită, se consideră că o cantitate de 4,7 grame este suficientă pentru un adult sănătos. O banană de mărime medie conţine 450 de miligrame de potasiu. Aşadar, dacă vă plac bananele, puteţi obţine întreaga doză de potasiu mâncând zece fructe în fiecare zi.

Potasiul ajută creierul să primească mai mult oxigen, scade tensiunea arterială şi reduce riscul de boli cardiovasculare şi de atac vascular-cerebral. Totodată, ajută organismul să elimine deşeurile. Persoanele care obişnuiesc să bea multă cafea se pot trezi în situaţia în care se simt obosite din pricina pierderilor de potasiu. Creşterea consumului de potasiu concomitent cu reducerea aportului de sodiu alimentar poate fi de folos în reducerea incidenţei bolilor cardiovasculare.

Bananele mai conţin, printre altele, cantităţi importante de vitamina B6, vitamina C, vitamina A şi magneziu.

În literatura de specialitate se menţionează că bananele reduc riscul de apariţie a cancerului de colon, de sân şi a carcinomului renal.

Citit 1718 ori Ultima modificare Duminică, 27 Octombrie 2019 20:59

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.