Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Funcția principală a sistemului muscular este aceea de a transforma energia chimică în energie mecanică, pentru a genera forță și a produce mișcare. Prin contracție și relaxare, mușchii, împreună cu o parte din țesuturile conjunctive și cu sistemul scheletic lucrează la punerea în mişcare a corpului și susțin postura corporală. De asemenea, mușchii corpului nostru au rol de reglare termică, consumă și produc energia necesară menținerii unei temperaturi constante a corpului.
În același timp, potrivit psihologului Laura Maria Cojocaru, sistemul muscular are și rol de protecție emoțională. Totodată, emoțiile noastre durează atât cât durează și atenția noastră mentală pe un anumit subiect. Atunci când ne fixăm atenția oricât peste un minut pe subiectul respectiv, emoția simțită (fie ea plăcută sau neplăcută) este amplificată. "Tot excesul emoțional transmite corpului, și implicit creierului nostru, semnalul că noi tocmai am început să consumăm foarte multă energie. Când sistemul nervos simpatic este activat, mușchii sunt inconștient contractați, pentru a proteja corpul de o traumă psiho-emoțională. Chiar și după ce trauma a trecut și "rana" s-a vindecat, mușchii tind să rămână încordați și să rețină parțial emoțiile traumei, cu scopul de a le elibera mai târziu. Atunci când corpul nostru este mult prea încărcat cu aceste excese și nu le-a curățat, apar manifestări ca anxietate, atacuri de panică, depresie, somatizări, probleme concrete în planul fizic", explică psihologul Laura Maria Cojocaru. Câteva dintre semnalele corpului fizic care ne pot indica din timp stocări emoționale de curățat sunt: rezistență scăzuta la frig, circulație a sângelui deficitară, dureri articulare, dureri de spate, dureri de cap, nevoia excesivă de dulciuri, oboseală nejustificată, alergii, sistem imunitar scăzut în general.

Cum ne protejăm

"Este important să mișcam voluntar mușchii corpului pentru a îndeparta contractura și a elibera din corpul fizic amintirea emoției, respectiv accesarea continuă a acesteia. Putem alege orice fel de milcare fizică ne place: alergat, un tip de sport, dans, mers pe jos, pilates, yoga. Este la fel de important să ne schimbăm convingerile disfuncționale cu unele funcționale, ca să evităm încărcarea corpului cu aceste excese. Dacă totuși, din varii motive, apare o emoție puternică, să stăm cât mai puțin cu atenția pe subiectul/ situația respectivă sau să gasim cât mai curând o formă de eliberare prin mișcare fizică", conchide psihologul.

(pagina realizată din surse online)

Citit 1286 ori Ultima modificare Marți, 19 Noiembrie 2019 18:08

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro