Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Fii primul care postează comentarii!

Participarea la un maraton pentru prima dată anulează procesul îmbătrânirii inimii cu patru ani, conform unui studiu britanic derulat de către Fundaţia Britanică pentru Sănătatea Inimii (British Heart Foundation).

Oamenii de ştiinţă spun că schimbările în funcţionarea organelor sunt echivalente cu reducerea a patru ani a vârstei inimii şi a arterelor, conform telegraph.co.uk. Cele mai mari schimbări au fost observate la adulţii de vârsta a doua, la bărbaţi şi la persoanele care nu pot avea un ritm alert în alergare. Cercetătorii britanici au studiat 138 de persoane sănătoase care au alergat la Maratonul Londonez pentru prima oară în 2016 şi în 2017.
Înainte de participarea la maraton, persoanele au alergat mai puţin de două ore/ săptămână, defalcat pe trei zile. După şase luni de antrenament, scanările medicale au descoperit îmbunătăţiri majore în ceea ce priveşte nivelul tensiunii arteriale şi a stării arterelor sanguine, care, odată cu înaintarea în vârstă, devin mai înguste sau se blochează, ducând la tensiune arterială şi la alte probleme grave de sănătate. Studiul, publicat în "American College of Cardiology", recomandă ca adulţii să facă mişcare timp de 150 de minute săptămânal: 30 de minute de mers în pas uşor alert, cinci zile pe săptămână.

Programul impus de studiu

Participanţii la studiu au avut un program de antrenament înainte de participarea la maraton. Înainte cu 100 de zile, participanţii au alergat timp de 20-30 minute fără repaos (1,5 ore/săptămână), cu două zile repaos. Apoi, în prima lună, au crescut la 2,5 ore pe săptămână, incluzând o alergare care a durat o oră. Au continuat apoi cu o alergare de 16 km, până la finalul lunii. În a treia lună, au alergat 19 km. Cu şase săptămâni înainte de concurs, participanţii au alergat circa 40-50 minute pe săptămână şi un semi-maraton. În ultima lună dinaintea maratonului au alergat 32 km. În final, cu o săptămână înaintea maratonului, aceştia au alergat 60-70 minute în două-trei zile.
Experţii spun că este vitală stabilirea unui program de antrenament săptămânal, pentru bunăstarea inimii. „Studiul nostru arată importanţa modificărilor stilului de viaţă pentru a încetini riscul asociat îmbătrânirii, mai ales că datele arată că niciodată nu este prea târziu pentru a face modificări pentru sănătate”, a precizat medicul Manisty, unul dintre autorii cercetării.

Citit 1640 ori Ultima modificare Miercuri, 08 Ianuarie 2020 19:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.