Cum dezvoltă bacteriile rezistență la antibiotice

Un studiu publicat recent a dezvăluit modalitatea prin care bacteriile sunt capabile să încalce regulile evoluţiei pentru a dezvolta rezistenţă la antibiotice, scrie Agerpres. Conform teoriei tradiţionale privind evoluţia, transmiterea genelor se face de la părinte la descendenţi, proces cunoscut şi sub numele de transfer de gene pe verticală.

Însă o echipă de cercetători de la Universitatea Monash din Australia a descoperit că bacteriile au reuşit să transmită gene rezistente la antibiotice prin intermediul transferului de gene pe orizontală, chiar şi atunci când nu erau constrânse de condiţiile din mediul înconjurător pentru a face asta, sfidând astfel legile selecţiei naturale. Unul dintre coautorii studiului, doctorul Mike McDonald, a explicat că cercetarea a fost realizată după ce oamenii de ştiinţă au documentat rezistenţa la antibiotice în locuri în care, în mod normal, nu ar fi trebuit să apară.

Potrivit cercetătorilor, această constatare demonstrează că genele de rezistenţă la antibiotice se pot răspândi chiar și în populaţii de bacterii care nu se confruntă cu antibiotice. Acest lucru ar putea explica și de ce pacienţii prezintă încă bacterii rezistente la antibiotice mult timp după încheierea tratamentului cu antibiotice.

Citit 1294 ori Ultima modificare Miercuri, 04 Noiembrie 2020 18:15