Alimente benefice pentru stimularea metabolismului

Alimente benefice pentru stimularea metabolismului
Mâncărurile bogate în proteine sunt recomandate pentru obținerea senzației de sațietate
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Te-ai întrebat vreodată care sunt alimentele pe care trebuie să le incluzi în dietă, ca să reuşeşti să slăbeşti? Există într-adevăr câteva grupe de substanţe nutritive care stimulează procesul de pierdere în greutate şi, implicit, cresc rata metabolismului. Iată care sunt acestea.

Ştim, spre exemplu, că, în perioada în care ţinem dietă, trebuie să mâncăm alimente bogate în fibre şi în apă. În plus, nu trebuie să depăşim limita admisă de calorii pe zi (2.000 pe zi, pentru un adult cu masa corporală de 70 de kilograme - n.r.). De asemenea, cele care reduc pofta de mâncare sunt anumite uleiuri şi surse sănătoase de grăsimi, deoarece sunt foarte săţioase. Iată care sunt grupele de substanţe nutritive care nu trebuie să lipsească din alimentaţia zilnică, potrivit clicksanatate.ro.

Grăsimi mononesaturate

Înlocuind carbohidraţii din alimentaţia zilnică cu grăsimile mononesaturate reuşeşti să slăbeşti, în special în zona abdomenului. Unele dintre cele mai bune surse de grăsimi mononesaturate sunt avocado, uleiul de măsline etc.

Antioxidanţi

Luaţi din ceaiul verde, antioxidanţii determină producerea de căldură prin arderea suplimentară a caloriilor. De asemenea, aceşti antioxidanţi au capacitatea de a utiliza grăsimile depozitate ca energie.

Cetona de zmeură

Cetonele sunt antioxidanţii care se găsesc în zmeură. Ei pot determina creşterea producţiei de hormoni care acţionează asupra muşchilor şi a grăsimii stocate, pe care o transformă în energie. Cetona de zmeură este una dintre cele mai bune substanţe nutritive care trebuie incluse în dietă.

Proteine

Luate din alimente ca peşte, produse lactate sau soia, carne de vită, carne de pasăre, proteinele acţionează nemaipomenit în procesul de pierdere în greutate. În plus, aminoacizii produşi natural de organism stabilizează nivelul energiei, stimulează arderile şi glucagonul (hormon pancreatic care reglează nivelul glicemiei).

Fibre

Pot fi asimilate de organism din mai multe alimente. Ele trebuie incluse în dietă, deoarece stimulează digestia, îmbunătăţesc energia şi stabilizează nivelul de zahăr din sânge. În plus, fibrele sunt cele care menţin sub control hormonii responsabili de foame şi saţietate.

Cofeina

Este unul dintre compuşii care nu trebuie să lipsească din dietă, când vrei să slăbeşti. Cofeina luată din ceai şi cafea are abilitatea de a bloca depunerea grăsimilor. În plus, are efect diuretic.

Citit 2612 ori Ultima modificare Vineri, 23 Septembrie 2022 14:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.