INFLUENȚA desenelor animate asupra psihicului

INFLUENȚA desenelor animate asupra psihicului
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

"Purceluşa Peppa" s-a trezit într-o bună zi cu acuzaţia că le-ar face rău copiilor. Mii de părinţi s-au întrebat atunci îngroziţi: "Peppa Pig, o influenţă negativă?" Agitaţia produsă în rândul acestora în diverse ţări a determinat-o pe Karen Phillip, psihoterapeut care a invocat acest serial de desene animate, să se apere într-o înregistrare video, spunând: "Niciodată nu am menţionat programul 'Peppa Pig', mă refeream la utilizarea excesivă a ecranului", semnalează cotidianul spaniol "El Pais".

Karen Phillip acuza desenele animate că ar putea împiedica dezvoltarea imaginaţiei copiilor. Cei mici îşi pierd treptat capacitatea de a crea noi jocuri, noi concepte şi noi idei, pentru că sunt mult prea obişnuiţi să fie "distraţi de o sursă externă".

Un studiu clasic realizat de Keith Gilbert în 1998 despre impactul mass-mediei asupra copiilor cu vârste de 5 şi 6 ani expuşi timp de două ore pe zi unor programe diverse a dovedit că, la această vârstă, copiii nu sunt în stare să facă pe deplin diferenţa între realitate şi ficţiune. Adică, tind să identifice personajele din desenele animate ca membri ai propriei familii.

Aceasta ar putea conduce la atitudini imitative foarte periculoase, după cum avertizează psihoterapeutul Gestalt Clotilde Sarrió. Identificarea cu protagoniştii desenelor implică o imitare care îi poate face pe copii nu numai să se îmbrace ca ei, ci şi să acţioneze sub deviza "ce poate face supereroul meu pot să fac şi eu". Nu trebuie uitată nici influenţa pe care o pot exercita la nivelul principiilor morale, adaugă Sarrió.

Citit 1843 ori Ultima modificare Sâmbătă, 28 Ianuarie 2017 02:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.