Segmentul de piaţă românesc al medicamentelor fără prescripţie medicală, suplimentelor alimentare şi dispozitivelor medicale pentru îngrijire personală a înregistrat, în primele trei luni ale anului 2017, o creştere de 22 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu o valoare de 780,3 de milioane de lei în perioada amintită, acest segment continuă trendul ascendent din ultimii ani, în contextul creşterii totale a pieţei farmaceutice din România, potrivit datelor Cegedim.
Conform aceluiaşi studiu Cegedim, în perioada martie 2016-martie 2017, cea mai mare cotă de piaţă, de 22,6 la sută, a fost înregistrată de categoria medicamentelor fără prescripţie medicală care se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor şi urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătăţii sexuale şi îngrijirii orale.
În primele trei luni ale anului 2017, medicamentele fără prescripţie medicală din categoria răceală, gripă şi alergii s-au poziţionat în topul vânzărilor, cu o cotă de piaţă de 27,4 la sută, ca urmare a sezonalităţii afecţiunilor vizate.
Sursa foto: mediafax.ro