Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
2 comentarii

Trei scări ale blocului A4 de pe strada Traian nr. 93 şi alte trei blocuri de pe strada Cezar, care au apartamente cu chiriaşi ai Primăriei Galaţi, au fost deconectate de Engie de la reţeaua de gaze naturale, pe motiv de neplată a facturilor de către Calorgal. Pe de altă parte, directorul general al Calorgal, Marian Alexandru, afirmă că "suntem cu plata la zi" şi că a cerut reconectarea de urgenţă a consumatorilor afectaţi.

Patru blocuri cu locuinţe ale Primăriei Galaţi - blocul A4 din strada Traian şi blocurile A, B şi C de pe strada Cezar - au rămas fără gaze, timp de şase zile, deoarece Engie România le-a deconectat de la reţea pe motiv de neplată a facturilor.
"Ne-au oprit aseară gazele la toate cele trei scări şi ne-au luat şi contorul de la bloc. Ne-au spus că cei de la Calorgal nu au plătit facturile către Engie. Noi, oamenii care locuim aici, ce vină avem, că noi ne-am plătit facturile în fiecare lună?", ne-a spus, pe 25 iulie, Florin Veliche, unul din locatarii blocului A4 de pe strada Traian.
Am solicitat lămuriri de la Biroul de presă al Engie România, iar acestea au sosit ieri dimineaţă, 30 iulie: "Procesul de deconectare de la reţeaua de gaze naturale ca urmare a rezilierii contractului de furnizare a gazelor naturale din motive de neplată se realizează pentru toate locurile de consum ale clientului (Calorgal - n.red.). Pentru a aplica un tratament individualizat pentru diferitele puncte de consum ale acestuia, este necesar ca, la solicitarea clientului, să se realizeze separarea acestora atât din punct de vedere tehnic, cât şi contractual. Este şi cazul situaţiei semnalate de dvs, când clientul respectiv a înregistrat debite faţă de Engie România, fapt ce a generat declanşarea procedurii de deconectare. Suntem în contact cu clientul pentru a găsi cea mai bună soluţie pentru a evita astfel de situaţii".
L-am întrebat despre situaţia blocurilor respective şi pe directorul general al Calorgal, Marian Alexandru, iar acesta ne-a declarat că este o greşeală a celor de la Engie, care s-au grăbit să deconecteze aceste blocuri, deşi facturile au fost, toate, plătite la timp. "Calorgal a achitat la zi facturile pentru locurile de consum unde furnizează apă caldă. Pentru luna mai, factura a fost plătită în iunie, iar pentru factura lunii iunie, scadenţa este pe 30 iulie, adică astăzi (ieri - n.red.). Pe 25 iulie le-am trimis celor de la Engie o adresă prin care am solicitat reconectarea de urgenţă a acestor puncte de consum, am ataşat facturile plătite la zi şi am demonstrat că nu s-a justificat debranşarea acestora de la reţea. Am solicitat, de asemenea, în regim de urgenţă, încheierea de contracte separate pentru fiecare punct de consum pentru a putea evita astfel de situaţii şi pentru ca bun-platnicii să nu mai sufere din cauza rău-platnicilor", ne-a spus Marian Alexandru.
Se pare că Engie şi-a recunoscut neoficial greşeala, din moment ce ieri, în cursul după-amiezii, blocul A4 fusese deja reconectat la reţeaua de gaze.

Citit 2117 ori Ultima modificare Marți, 30 Iulie 2019 19:44

2 comentarii

  • postat de Terente Miercuri, 31 Iulie 2019 12:11 81.12.149.*** Link la comentariu
    1
    12

    Asta inseamna proasta colaborare intre institutii.
    Inca un exemplu de incompetenta si neglijenta in serviciu ce trebuie sanctionat imediat!

    Raportează
  • postat de costel Miercuri, 31 Iulie 2019 09:18 93.122.249.*** Link la comentariu
    0
    14

    Cea mai buna solutie este contorizarea individuala asa cum este la curent electric ! Contorizarea la apa rece ar fi foarte buna pentru ca daca 30% dintre clienti nu platesc nu trebuie sa sufere si ceilalti 70% de bun platnici ! Numai la Galati se incheie contracte cu asociatiile de proprietari ! La Botosani spre ex.contractul de furnizare a apei reci,se incheia inca din vremea lui Ceausescu cu fiecare beneficiar ,fara sa se faca separatie efectiva !!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.