Pană de curent de șapte ore în Micro 18, greu de găsit în evidenţa Electrica
Foto: Cristinel Luca

Pană de curent de șapte ore în Micro 18, greu de găsit în evidenţa Electrica
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Ziua de luni, 19 iulie, s-a dovedit a fi un adevărat coșmar pentru locuitorii mai multor blocuri din Micro 18. Un eveniment care s-a dovedit până la urmă a fi un deranjament, și nu o avarie (veți vedea câteva rânduri mai jos de ce e atât de importantă deosebirea), a lăsat fără curent electric, timp de șapte ore, locatarii mai multor blocuri din cartierul gălățean Micro 18.

Întreruperea de curent ne-a fost semnalată la redacție de doamna Mariana M. „Curentul s-a întrerupt la ora 13,50 și a revenit la 20,50. A fost doar o revenire de 30 de minute, între 18,50 și 19,20, după care s-a întrerupt din nou. Evident că nu a mai mers nimic, nici frigider, nici aer condiționat, nimic. Întreruperea nu a fost numai la noi, ci la mai multe blocuri, de la C4 până la B-uri, unde la parter sunt și multe magazine, Telena, Agenția BRD etc. Băiatul meu muncește de acasă și, timp de șapte ore, nu a putut lucra nimic, pentru că nu avea curent pentru calculator. A ieșit să întrebe la toate magazinele de la blocurile din zonă de la parter și niciunul nu avea curent. Am sunat de trei ori la Deranjamente Electrica. Prima dată a răspuns foarte deranjat cineva care nu știa nimic, a doua oară mi s-a spus că, într-adevăr, mai sunase cineva să anunțe, dar nu a știut să-mi dea o estimare a timpului remedierii avariei, iar a treia oară nu am primit niciun răspuns concret”, ne-a spus Mariana M.

Întreruperea-fantomă

Am întrebat la DEER Sucursala Galați (fosta SDEE Muntenia Nord) care au fost motivele acestei întreruperi de șapte ore. Mai întâi ni s-a răspuns, și apoi ni s-a repetat, că NU a fost nicio avarie, pentru că la ei nu este nimic înregistrat. Am revenit, am spus că am vorbit cu mai multe persoane care locuiesc în zonă și că DA, a fost o întrerupere majoră de curent în Micro 18. Într-un final, misterul a fost dezvăluit. DA, a existat o întrerupere de curent majoră, dar a fost un deranjament, nu o avarie, iar „aceste deranjamente nu pot fi cunoscute de Operatorul de Distribuție decât dacă sunt anunțate de consumatori la Serviciul Unic de Call Center 0236.929”.

Iată răspunsul DEER Galați: „Vă informăm că luni, 19 iulie 2021, în instalațiile de joasă tensiune aparținând companiei Distribuție Energie Electrică Romania - Sucursala Galați au fost înregistrate deranjamente colective în zona Micro 18 din municipiul Galați, remediate în cel mai scurt timp posibil de echipele de intervenție.  

În zona menționată au fost înregistrate la Serviciul Call Center trei astfel de incidente. Primul dintre ele a fost anunțat de un consumator al blocului C3A la ora 15,33, iar la 15,45 consumatorii au fost realimentați. Al doilea deranjament a fost înregistrat la ora 16,59 și a venit din partea unei societăți comerciale cu profil alimentar. Realimentarea s-a produs la ora 19,00. Ulterior, după 30 de minute Serviciul Call Center 929 a primit un nou apel ce viza lipsa de tensiune la mai mulți consumatori din blocul C1. Realimentarea a avut loc la ora 20,45.

Precizăm că, aceste incidente colective au avut loc în rețeaua de joasă tensiune. Aceste deranjamente nu pot fi cunoscute de Operatorul de Distribuție decât dacă sunt anunțate de consumatori la Serviciul Unic de Call Center 0236.929. 

Deranjamentele au fost cauzate de suprasarcina instalațiilor de alimentare, deși rețeaua electrică din Județul Galați nu este subdimensionată față de consumul actual. Probleme apar, așa cum am menționat, atunci când avizele de racordare nu sunt în concordanță cu realitatea. Practic, consumatorii solicită inițial o anumită putere instalată, iar ulterior constată că nevoile reale sunt mai mari, ceea ce duce la o suprasolicitare a instalației electrice. Acest fapt, cumulat cu condițiile meteo deosebite, din ce în ce mai des întâlnite, duce la apariția de întreruperi accidentale în alimentarea cu energie electrică.

Facem precizarea că durata de realimentare se încadrează în prevederile Standardului de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, aprobat prin Ordinul ANRE nr.11/30.03.2016, modificat și completat prin Ordinul ANRE nr.49/2017.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și îi asigurăm pe toți utilizatorii rețelei de distribuție că echipele DEER – Sucursala Galați depun de fiecare dată toate eforturile pentru remedierea avariilor în cel mai scurt timp posibil”.

Câteva întrebări

Faptul că deranjamentele trebuie anunțate la 0236 929 ne bagă oarecum într-un cerc vicios. Adică cetățeanul sună „regulamentar” să anunțe problema. Dar ce se întâmplă dacă la Deranjamente nu răspunde nimeni? Sau dacă persoana care răspunde e supărată pe toți și pe toate și nu oferă informații utile? Sau de unde știe consumatorul că apelul său chiar a fost înregistrat de sistem?

Și ultima întrebare: cum oare o realimentare după ȘAPTE ORE se poate încadra în „prevederile Standardului de Performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice"?

Citit 4613 ori Ultima modificare Sâmbătă, 24 Iulie 2021 16:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.