Nemulţumiri şi acuzaţii de abuz la adresa Transurb. Călători scoşi din răbdări

Nemulţumiri şi acuzaţii de abuz la adresa Transurb. Călători scoşi din răbdări
Evaluaţi acest articol
(41 voturi)

"Abuz", aşa au catalogat mai mulţi gălăţeni controalele Transurb din cauza cărora au pierdut legătura cu mijlocul de transport de care aveau nevoie pentru a ajunge, dimineaţa, la timp, la locul de muncă. Şi asta pentru că verificările respective nu s-au făcut cu mijlocul de transport continuându-şi cursa - aşa cum ar fi fost normal, ci cu oprirea lui, pe traseu, timp de minute bune. Suficiente pentru a pierde legătura şi a fi nevoiţi să aştepte alte minute bune, în staţie, un alt mijloc de transport care să-i ducă la destinaţie. Legalitatea acestui mod de control a fost pusă la îndoială de cetăţenii revoltaţi, motiv pentru care am solicitat explicaţii conducerii companiei publice de transport în comun.

"Aduc în atenția dumneavoastră următoarea situație, care, din punctul meu de vedere, constituie un abuz", aşa începe mesajul pe care l-am primit la redacţie din partea uneia dintre pasagerele Transurb. Gălăţeanca pare că nu şi-a făcut doar abonament la transport, ci şi la controale cu troleibuzul tras pe dreapta suficient timp cât să piardă legătura cu următorul, care o duce la destinaţie. "De câteva luni bune, Transurb își permite ca dimineața - eu circul la ora 7,30 cu traseul 104 - să oprească în trafic autobuzele și troleele pentru a efectua controlul documentelor de călătorie, ceea ce duce la pierderea legăturilor cu celelalte mijloace de transport. Deoarece capetele luminate de la această societate au scurtat trasul 104 - merge numai până în Centru - noi trebuie să schimbăm mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la job, dacă lucrăm mai departe. Implicit, acest lucru duce la întârzierea la serviciu. Acest fapt s-a întâmplat și în această săptămână: am fost opriți luni, miercuri, la fel şi în luna februarie", ne-a scris gălăţeanca, punând la îndoială legalitatea acțiunilor Transurb vizavi de situația prezentată. Ca dovadă, ne-a transmis mai multe fotografii.

O altă sesizare care ne-a parvenit la redacţie vizează faptul ca mijloacele de transport sunt oprite, dar nu sunt verificaţi efectiv călătorii, ci doar aparatele de validare. Pentru a lămuri toate aceste aspecte sesizate, inclusiv motivul pentru care controalele nu se fac cu mijlocul de transport continuându-şi cursa, am solicitat explicaţii directorului general al SC Transurb SA, Ghiţă Paraschiv.

Ce spune conducerea Transurb

Potrivit directorului general Ghiţă Paraschiv, controalele documentelor de călătorie se fac în proporţie de 80 la sută cu mijlocul de transport aflat în mişcare: "De regulă, o echipă de control urcă în mijlocul de transport şi călătoreşte două-trei staţii, până sunt verificaţi toţi călătorii. Numai că, timp de o săptămână din lună, efectuăm controale cu un caracter special, pentru că ne ajută şi Poliţia Locală. Apelăm la sprijinul agenţilor pentru că sunt persoane care - descoperite fără bilet sau card valabil şi validat - refuză să ne prezinte actele de identitate pentru întocmirea procesului-verbal de contravenţie. Aceste controale mai speciale au loc dimineaţa, de la 7,00 la 9,00, şi după-amiaza, de la 16,00 la 18,00.

De regulă, oprim autobuzele şi troleibuzele care sunt în proporţie de 60-70 la sută aglomerate. Pe cele foarte aglomerate nu le putem opri. Intenţia noastră este ca mijlocul de transport să stea oprit în acel punct un minut şi jumătate - două minute, timp în care verificăm călătorii şi care nu sunt în regulă pot plăti pe loc biletul special de călătorie sau sunt invitaţi să coboare. Nu este în intenţia noastră să-i deranjăm pe călători prea mult, iar sincronizarea cu alte mijloace de transport depinde şi de trafic, nu numai de oprirea noastră", ne-a declarat directorul Ghiţă Parschiv.

Managerul a argumentat că, din păcate, încasările Transurb sunt în continuare insuficiente, dar introducerea biletului special de călătorie, în valoare de 30 de lei, pentru persoanele pe care controlorii Transurb le descoperă în autobuze, tramvaie sau troleibuze că nu dețin bilet sau card de călătorie valabil și validat, reprezintă un plus. Dovadă că, până acum s-au adunat aproximativ 10.000 de lei şi asta doar într-o lună.

În ceea ce priveşte sesizarea că echipa de control verifică doar validatoarele, nu şi călătorii, directorul Transurb are altă explicaţie: "Validatoarele sunt verificate atunci când mijlocul de transport iese din garaj. Dar, pe parcurs, putem primi semnale de la dispecerat că unul sau mai multe nu  mai funcţionează şi atunci se fac verificări. Iar în ceea ce priveşte controalele, prima grijă a echipei de verificare atunci când urcă în mijlocul de transport este să blocheze validatoarele, pentru a nu mai putea fi folosite de pasageri", ne-a explicat managerul Transurb.

Din respect pentru călătorii corecţi, considerăm că ar trebui găsite soluţii pentru ca toate controalele să se desfăşoare fără ca mijlocul de transport să fie tras pe dreapta. Când te grăbeşti, orice minut este preţios!

Citit 7768 ori Ultima modificare Marți, 29 Martie 2022 00:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.