Scrumbia la control - Atenţie ce peşte cumpăraţi pentru Florii!

Scrumbia la control - Atenţie ce peşte cumpăraţi pentru Florii!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pescăriile profită la maximum de cererea mare de peşte în perioada Floriilor şi, pe lângă faptul că majorează abuziv preţurile, mai bagă şi marfă stricată în galantare. Cel puţin asta au descoperit, în urma unor controale Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC). „Am aplicat 23 de sancţiuni, dintre care şapte cumulează amenzi în valoare de 13.800 de lei. De asemenea, au fost oprite de la comercializare 92,8 kilograme de peşte iar 539 kg au fost oprite temporar. Cea mai gravă abatere este comercializarea produselor în afara termenului de valabilitate”, a explicat Aurel Panfile, comisar al CJPC.

„Informaţiile sunt foarte importante”
Inspectorii mai adaugă că neinformarea consumatorilor sunt neregulile cel mai des întâlnite în urma verificărilor: „Sunt foarte importante aceste informaţii. Trebuie să fie scrise data pescuirii, data congelării (dacă peştele e congelat), data la care nu mai poate fi consumat şi condiţiile de păstrare. În general, peştele proaspăt are termenul de valabilitate de 72 de ore. De exemplu, consumatorul poate să îl cumpere în cea de-a treia zi în care mai poate fi consumat, adică în ultima. Dacă cineva îl cumpăra vineri şi îl păstrează până duminică, ajunge să îl consume când nu mai este bun.

De aceea este foarte important ca aceste informaţii să fie scrise undeva pe etichetă. Am întâlnit la unele societăţi notarea unui termen de valabilitate – 3 luni, dar nu era scris când a fost recoltat peştele, lucru care a fost sancţionat”, a mai explicat comisarul. Au fost controlate mai multe pieţe (Piaţa Centrală, din Micro 17, din Micro19) din Galaţi, dar şi din Tecuci. Spre surprinderea reprezentanţilor CJPC, nu au fost depistate abateri privind regulile de igienă în nicio societate verificată.

Atenţie la miros!
Aurel Panfile recomandă consumatorilor să se ajute de miros în momentul în care doresc să cumpere peşte. „Există un miros plăcut şi unul neplăcut de peşte şi clientul trebuie să fie atent. De asemenea, chiar dacă nu putem atinge produsul, trebuie verificat: să nu aibă pielea perforată de coaste, să aibă luciul specific lor, să nu arate «obosit». Dacă chiar vrem să îl controlăm cu mâna noastră, putem cere de la vânzător o mănuşă, pe care el trebuie să o pună la dispoziţie. În momentul în care marfa ne ridică semne de întrebare, nu trebuie cumpărat”, mai spune Aurel Panfile.

Citit 3546 ori Ultima modificare Marți, 03 Aprilie 2012 23:11

2 comentarii

  • postat de vili
    Miercuri, 04 Aprilie 2012 16:06
    In parcarea pietii din micro 19 se afla o rulota din care se vinde peste .Cantarul este in spatele tejghelei si nici un cumparator nu-l vede .Curios este ca toata lumea cumpara si nu avea nimic de reprosat .La reprosul meu ,vanzatoarele au ras ,spunand ca ma trimis concurenta sa le stric vanzarea .Bonuri fiscale nu primim pe motiv ca este stricata casa de marcat (care arata de parca era gasita pe la gunoi ).Atata timp cat OPC-ul nu intervine ca sa opreasca astfel de nereguli ,ce mai ramane de facut ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Miercuri, 04 Aprilie 2012 09:39
    Nu inteleg, si nu am sa inteleg niciodata, de ce protectia consumatorilor, nu pune la dispozitie, numele societatilor comerciale, amendate si motivul!
    Asa sa spunem, ca am facut, am dres, e usor, dara daca clientul nu a fost atunci acolo, sa vada, tot degeaba, si cumpara in continuare!
    Ce faceti voi, comisariatul judetean pentru protectia consumatorilor, este frectie la picior de lemn, fara informari clare!!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.