Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
11 comentarii

Începând din 15 martie, posesorii de autoturisme "beneficiază" de o nouă taxă


Denumită „timbrul verde”, taxa îşi propune să armonizeze legislaţia românească cu cea europeană. Potrivit primelor date făcute publice de Guvern, această taxă va fi mai mică pentru unii dintre posesorii de maşini. Astfel, conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea pentru Euro 2, pentru Euro 1 şi pentru non-euro. Culmea este că cei care deţin autoturisme Euro 3 şi Euro 4 vor plăti cu 10 la sută mai mult faţă de cât plăteau pentru actuala taxă de primă înmatriculare. Ideea de la care au pornit cei care au conceput acest nou impozit este că maşinile cu tehnologii mai învechite au o durată mai scurtă de funcţionare, concluzia fiind că vor avea mai puţin timp la dispoziţie pentru a polua.
Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic. Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj).

Exemple de calcul

Astfel, pentru o maşină Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricată în 2012 şi cu emisie 130 de CO2, taxa de plătit va scădea de la 164 euro la 119 euro, în timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, emisie 161 CO2, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa va creşte de la 147 euro la 264 euro.
Pentru maşinile second-hand înmatriculate în 2012, taxa creşte în majoritatea cazurilor:
-VW Golf 4 1.390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002 - de la 189 euro la 339 euro;
- VW Golf 4 1.390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro;
- Opel Astra 1.598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 - de la 222 euro la 354 euro;    - Opel Astra 1.598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2002- de la 285 euro la 455 euro;
- Opel Astra 1.598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2003 - de la 359 euro la 573 euro;
- Ford Focus 1.560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 - de la 293 euro la 336 euro;
- Ford Focus 1.560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2005 - de la 338 euro la 388 euro;
- Ford Focus 1.560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2006 - de la 383 euro la 440 euro;
- VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2004 - de la 272 euro la 414 euro;
- VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004 - de la 905 euro la 1.243 euro.
Pentru maşinile tip Euro 3, Euro 2 şi non-euro, taxa scade de la 1.830 euro la 1.657 euro la maşini precum VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004, de la 1.593 euro la 684 euro pentru Dacia Super Nova 1475 cmc, Euro 2 din 2001 şi de la 3.321 euro la 363 euro pentru Dacia 1397 cmc, non-euro din 1990.

Cine plăteşte

Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto. Potrivit Mediafax, modificările sunt argumentate de Guvern prin faptul că actuala formulă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor, conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (deşi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atragea ameninţări cu infringementul din partea UE.  

Hibele noii legi

Dacă, până acum, taxa auto ţinea cont de maşinile mai noi, special fabricate pentru a polua mai puţin, datorită filtrului de particule, noul timbru de mediu pune în aceeaşi oală atât maşinile diesel vechi, fără filtru, cât şi cele noi, dotate cu aşa ceva. Este o scăpare sau o greşeală uriaşă din partea celor care au redactat legea. Taxarea suplimentară pentru maşinile diesel, fără a ţine cont de filtrul de particule, se adăugă raţionamentului ilogic de a taxa puţin maşinile vechi, după discernământul fără argumente cum că sunt la finalul ciclului de viaţă şi vor polua mai puţin. Asta înseamnă că o maşină Euro 5 care este mult mai nouă, aşadar va circulă mult mai mult timp şi va polua îndelung, ar trebui să aibă taxe şi mai mari. Dar nu este aşa deloc. Numai maşinile din categoria mijlocie, adică E3 şi E4 sunt persecutate şi plătesc cele mai mari taxe. Mai mult, în încercarea ministerului mediului de a stabili noi recorduri de incoerenţă, în timp ce ni se aruncă în faţă principiul „poluatorul să plătească” maşinile hibrid sunt complet scutite de acest timbru. Aberant nu este să nu plăteşti taxa de timbru pentru o Toyota Prius care are un motor de 1,5 litri. Dar în aceiaşi oală este pus şi un Lexus LS600 cu un motor de 5 litri. În regulă, este hibrid, dar acel motor de 5 litri poluează, atunci când funcţionează cu combustibil convenţional, cât zece maşini normale. În acest caz, principiul „poluatorul să plătească” nu este deloc respectat.

Citit 21588 ori Ultima modificare Vineri, 22 Februarie 2013 18:25

11 comentarii

  • postat de 9000cs Sâmbătă, 06 Iulie 2013 16:24 Link la comentariu
    0
    0

    Intocmiri si Prelungiri ASIGURARI, ITP, PROCURI ETC Pentru masini inmatriculate in alta tara. Daca v-a expirat Asigurarea la autoturism sau Insp. Tehnica sunati la 0743878327 sau Mail adutu01@yahoo.com. Pretul este in functie de tara unde este inmatriculata masina. Dar in general preturile sunt foarte convenabile ! adutu01@yahoo.com sau 0743878327.Rezolvare pentru masinile inmatriculate in alta tara sa poata circula mai mult de 30 de zile de la intrarea in vigoare a noii legi din 15 martie!Asigurari , ITP , Procuri notariale pentru masini inmatriculate in Italia,Spania,Franta,Olanda,Belgia,Germania,Austria,Polonia,Ungaria,Suedia Etc ! Exceptand BULGARIA!

    Raportează
  • postat de Andrei Vineri, 15 Martie 2013 12:28 Link la comentariu
    0
    0

    Calculator timbru verde
    http://www.autobout.ro

    Raportează
  • postat de crestin Duminică, 24 Februarie 2013 21:09 Link la comentariu
    0
    0

    Dacă vei muri în noaptea asta unde vei merge? Vei merge în rai sau în chinul veşnic al iadului? . Mă veţi căuta, şi Mă veţi găsi, dacă Mă veţi căuta cu toată inima. – spune Dumnezeu în Biblie -Ieremia 29:13. Căutaţi pe Dumnezeu, căci doar cine ÎL cunoaşte personal va fi mântuit. Dacă nu ştiţi cum să ÎL căutaţi citirea Bibliei vă va ajuta ( pe internet se găsesc o serie de siteuri unde se poate citi Biblia în limba română).

    Raportează
  • postat de Unul de-aceeasi parere cu capitalist de cumetrie ! Duminică, 24 Februarie 2013 01:22 Link la comentariu
    0
    1

    Poate se vor trezi automatele de votat ale USL-eprelor ! Nu v-a placut de Boc ? Luati-l in brate pe Copy-lot , saturati-va ! Si asta-i doar inceputul , abia au 2 luni de la instalare ! Fiinte reduse , spalate pe creier si retina de ciutaci , dane , tudori , mirciulici , aveti ce-ati vrut !

    Raportează
  • postat de rusine sa va fie Sâmbătă, 23 Februarie 2013 22:30 Link la comentariu
    0
    0

    abuz al statului, lipsa de democratie, exemplul SUA unde armele se pot purta si folosi in mod liber, numai asta salveaza democratia, democratia inseamna puterea poporului, astfel de legi sunt un atentat la democratie si la valorile ei, statul roman este un atentat la democratie, puterea poporului este nula. Se pare ca de ceva vreme poporul nu mai exista, legile apar in mod abuziv iar democratia este nula ceea ce dovedeste statutul Romaniei de tara bananiera cu clima temperat subecuatoriala.

    Mi-e sila ca m-am nascut intr-o tara sclavagista in care progresul se rezuma la abuzuri si la mizerii iar dirijorii sunt institutii ale statului

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Sâmbătă, 23 Februarie 2013 21:34 Link la comentariu
    0
    0

    Este simplu: NU MAI PLATESTE NIMENI NICI O TAXA AUTO.... DAR NIMENI... pana nu vedem drumuri reparate, trotoare, dale de piatra inlocuite, licitatii reale si nu masluite si mai ales AUTOSTRAZI... DE BANII FURATI DE ACESTE PRAMATII INFECTE IN ULTIMII 23 DE ANI!.... ce v-as arde eu pe voi... la cuptor putin cate putin!

    ca si cu asigurarile de locuita "obligatorii" a riscului de pe gard! Eu platesc un risc care nu si-l asuma nimeni!
    NU CRED IN FIRME DE ASIGURARE, IN PENSII PROVATE, IN STATUL ROMAN SI MAI ALES IN LEGILE DE GUMILASTIC A ACESTEI PROVINCII COLONIALISTE AMERICANO-NEMTESTI PUNCT

    Raportează
  • postat de Marius Sâmbătă, 23 Februarie 2013 19:32 Link la comentariu
    0
    0

    Asa iese o lege facuta de copiii, fratii, amantele, secretarele, ... unora grei care trag sforile in politica romaneasca.
    Eu nu inteleg un lucru. Se zice ca taxa veche era ilegala. Dar acum daca noi ne raportam si comparam aceasta taxa (timbru) cu cea veche, nu e si ea ilegala?
    In fine. Eu am o masina cumparata SH acum doi ani, am platit taxa ca un roman (prost) de buna credinta. Vreau s-o schimb cu una mai noua si mai putin poluanta. Ce fac? Platesc alta taxa? si poate peste doi ani vreau alta, iar alta taxa? Ca pana la urma tot cu o masina circul caci doar una detin. De ce sa platesc eu toate taxele pentru viitorii proprietari?
    Pe de alta parte. De unde stie statul durata de viata (de poluare) a masinii mele? Daca o fac taxi sau masina de distributie in 5 ani e distrusa. Sau poate fi distrusa intr-un accident. De ce sa platesc taxa pe o statistica?
    EU VREAU SA SE PLATEASCA TAXA ANUAL.
    In acest fel toate masinile vor plati taxa, nu doar cele vandute, si dupa ce vand masina taxa sa continue sa fie platita de viitorul proprietar, caci el continua sa polueze cu acea masina. CORECT???

    Raportează
  • postat de ioan Sâmbătă, 23 Februarie 2013 17:26 Link la comentariu
    0
    0

    Cum mai stiu unii sa foloseasca cuvintele astfel incat sa-ti lase impresia ca(-ti) fac bine..."să armonizeze legislaţia românească cu cea europeană". Dar veniturile/salariile cand le "armonizati" cu cele europene?! Salariile amarastenilor si romanilor de rand, a celor care chiar muncesc, nu tot ale voastre.

    Raportează
  • postat de capitalist de cumetrie Sâmbătă, 23 Februarie 2013 11:29 Link la comentariu
    0
    0

    un stat imputit care in loc sa inventeze dezvoltare economica, inventeaza taxe si biruri cine dracu ia ales pe panaramele astea in loc sa foloseasca mintea pentru a creea locuri de munca si dezvoltare ei suprataxeaza

    Rusine sa va fie celor care ati votat astfel de politicieni cu o politica de handicap oameni fara ratiune ca-ca-nari imputiti

    Raportează
  • postat de shukar driver Sâmbătă, 23 Februarie 2013 11:07 Link la comentariu
    0
    0

    Dacia Supernova nu are motor de 1475 cmc, e tot cel de 1390 cmc ca la Solenta Euro 3 si Logan Euro 4, doar ca pe SRN consuma cel mai putin... Aberatia vine din taxarea dubla Dieselului pe principiul ca mai scoate el niste noxe despre care insa nu se spune nimic si nu se stie cum influenteaza calculul. Timbrul e clar facut ca sa protejeze Dacia, niste smenari care si-au vandut in prostie tigaile Euro 3 si 4 pe spinarea romanilor, rusilor, algerienilor, marocanilor si indienilor cand vesticii nici nu se uiatu la ele. Iar de la criza incoace se dau europeni si taxeaza prohibitiv cu mana guvernului, precum taxa comunistul de Iliescu . Prost care le-o mai cumpara ligheanele cu credit pe 10 ani, mai ales ca de ecologisti ce sunt doar in vestul Europei comercializeaza GPL si pe Sandero si Duster, aici au intelegere cu statul sa plateasca romanii cat mai multa acciza la petrol...

    Raportează
  • postat de Hibridul plătește timbru totuși, electricul nu. Sâmbătă, 23 Februarie 2013 01:12 Link la comentariu
    1
    0

    Eu am înțeles din explicațiile doamnei ministru că automobilele hibrid plătesc timbru pentru poluare pentru motorul cu ardere internă și cel electric nu plătești timbru pentru poluare.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.