Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
20 comentarii

Societatea furnizoare de agent termic Apaterm anunţă că va trece la facturarea şi plata individuală a căldurii şi apei calde, după modelul propus pentru Calorgal * Firmele de repartitoare sunt primele scoase din schemă de această reformă a sistemului


Tot mai multe asociaţii de proprietari din Galaţi propun ca intermediarii dintre acestea şi Apaterm să fie eliminaţi în următoarea perioadă, astfel încât facturarea consumului şi plăţile să fie ţinute mai bine sub control.
N. Popa, administratorul Asociaţiei de Proprietari 374, ne-a transmis la redacţie un amplu memoriu, în care atrage atenţia că reorganizarea Apaterm SA Galaţi trebuie să se facă foarte temeinic. „Apaterm trebuie să preia şi citirea, calcularea şi facturarea directă a serviciilor către consumatorii de energie termică, în vederea unei mai bune relaţii între furnizorul de servicii şi consumator, ca beneficiar al serviciului. La fiecare sector de termoficare al Apaterm există angajaţi care pot fi folosiţi, lunar, pentru activităţile de citire a contoarelor, aşa cum procedează firmele de citire", ne scrie N. Popa.
"Cu o bună organizare a activităţii, Apaterm ar putea face inclusiv încasările pentru plata serviciilor prestate către gălăţeni. Din experienţa de până acum, este nedrept să fie oprită apa caldă şi agentul termic tuturor locatarilor unei scări de bloc pentru un neplatnic”, mai afirmă administratorul amintitei Asociaţii de Proprietari.

Legislaţie depăşită

Propunerea este cu bătaie lungă, însă legislaţia actuală, care conţine reflexe moştenite de dinainte de 1989, nu permite deocamdată un contract direct între Apaterm şi proprietarii de apartamente de bloc. Potrivit Ordinului 483/2008 al ANRSC, în acest moment între furnizor şi consumator intervine a treia parte - asociaţia de proprietari - care asociaţie apelează la o firmă de citire a agentului termic.
Astfel, avem între Apaterm şi consumator încă doi „interpuşi” care, de regulă, încarcă nota de plată a consumatorului la "cota indiviză". Şi fie că are repartitor, fie centrală termică, consumatorul plăteşte adeseori mai mult decât consumul real.
Soluţia ieşirii din acest impas este, potrivit specialiştilor în drept, modificarea legislaţiei. Procedura este, de altfel, extrem de simplă, deoarece este vorba de anularea unui simplu ordin emis de o autoritate în reglementare.

Datoriile vechi se achită tot la asociaţii

Chiar dacă noul sistem, care presupune facturarea şi plata individuală a căldurii, se va aplica, în privinţa datoriilor istorice la întreţinere plata se va gestiona tot prin asociaţiile de proprietari.
Procedura este simplă. Administratorii vor elibera consumatorilor, în prima fază, adeverinţe din care să reiasă cuantumul datoriilor pe fiecare consumator. Dacă nu achită totul odată, ci eşalonat, penalităţile se scad proporţional.
„Dacă plata este integrală, penalităţile se vor anula. Administratorii trebuie să elibereze chitanţă şi o adeverinţă către proprietari, pentru ca oamenii să poată încheia cu Apaterm un viitor contract de furnizare a agentului termic”, ne explică Adriana Stratulat, administrator special al Apaterm SA Galaţi. Aceasta a precizat şi că societatea nu va încasa direct debitele restante la întreţinere. "Acum lucrăm la o evidenţă clară a datoriilor şi a penalităţilor. Gălăţenii trebuie să se prezinte la asociaţii să-şi achite datoriile. Asociaţiile, pe măsură ce vor plăti, vor fi scutite eşalonat de penalităţi. Au la dispoziţie şase luni până pe 31 iulie 2013”, ne-a spus Adriana Stratulat, care ne-a pus la dispoziţie un contract-cadru ce va încheia între Apaterm şi consumator, dar şi cu asociaţia de proprietari.
În ediţiile următoare vom reveni cu amănunte despre prevederile contractului individual propus de Apaterm, dar şi cu punctul de vedere al asociaţiilor de proprietari.

Citit 7656 ori Ultima modificare Luni, 25 Februarie 2013 12:35

20 comentarii

  • postat de lili Miercuri, 27 Februarie 2013 08:03 Link la comentariu
    0
    0

    daca din total datorie la intretinere vreau sa achit numai pe cele catre APATERM, cum imi poate elibera chitanta administratorul si ce scrie pe ea, care sa arate ca am achitat catre asociatie obligatiile de plata restante apaterm si cum poate defalca un administrator ( pe baza carei legi-norme) restante de plata catre apaterm daca din total datorie la intretinere locatarul a achitat o parte din ea, cum demonstreaza acesta ca suma restanta achitata nu a facut-o pt. plata restantelor catre apaterm ?

    Raportează
  • postat de postat de Suspendarea circuitului complet de cei de la etajele superioare, pun în pericol siguranța instalației blocului prin apariția suprapresiunii, eliminând vasul de expansiune. De aici spargerea coloanelor verticale, a caloriferelor Marți, 26 Februarie 2013 11:50 Link la comentariu
    0
    0

    Vad le stii pe toate si nu prea. Daca apaterm imi livra agent termic la cel putin 65grade si presiune in instalatie sa impinga aerul afara ca sa nu fiu nevoit sa intru saptamanal in subsol sa aerisesc poate nu imi punem centrala la ultimul etaj si sa tai din casa ce este ruginit si infundat. Iar cat despre siguranța instalației de încălzire evitându-se spargerea caloriferelor din apartamente prin modificarea presiuni, nu uita ca conductele sunt putrede si sunt piederi in instalatia lor, asa ca mai este cale lunga sa ti se sparga tie caloriferul in casa.

    Raportează
  • postat de Suspendarea circuitului complet de cei de la etajele superioare, pun în pericol siguranța instalației blocului prin apariția suprapresiunii, eliminând vasul de expansiune. De aici spargerea coloanelor verticale, a caloriferelor. Marți, 26 Februarie 2013 10:16 Link la comentariu
    0
    1

    Aerisitoarele automate sunt dispozitive automate de scoatere a aerului montate în partea cea mai înaltă a coloanei principale de încălzire a scării.Sunt de fapt flotoare ce au mod de acționare cu a flotoarelor bazinelor de la toalete, la scară mai mică. Din experiență aceste flotoare se înțepenesc pe deschis sau pe închis din cauza mizeriei de pe coloană,fiind cam ineficiente pe instalațiile blocurilor ce sunt pline de mizerie, piatră, mâl ș.a. Nu mai că la umplerea coloanelor aruncă mizerie, aer cu apă murdară.
    O altă problemă este eliminarea vasului de expansiune ce se află tot în punctul cel mai înalt a coloanei pe scară, uscător ce are rolul său în siguranța instalației de încălzire evitându-se spargerea caloriferelor din apartamente prin modificarea presiuni.
    O altă problemă este umplerea neechilibrată a instalațiilor pe mai multe scări, cei de la etajele superioare prinzând aer deoarece instalația se umple la etajul doi sau trei, pentru că cel de la patru a eliminat circuitul primar de încălzire.

    Raportează
  • postat de Pt cei pe care ii incomodeaza taiatul tevilor de la ultimul etaj Marți, 26 Februarie 2013 08:07 Link la comentariu
    0
    0

    Taiatul tevilor de la ultimul etaj nu reprezinta nici o problema daca la capatul tevii s-a montat un aerisitor automat.
    Eu locuiesc la et 10 la 3 camere si am taiat toate tevile de aerisire.
    La fiecare capat de teava tur am montat aerisitoare automate.
    probabil ar fi trebuit sa montez si la retururi, dar kiar si asa toata lumea e '' fericita'' in blocul meu si nu s-a plans nimeni de aer in instalatie.
    Si in afara de asta taiatul tevilor la ultimul etaj aduce cu sine o reducere pana la 0 a consumului contorului montat pe coloana care trece prin apartamente in situatia in care toata lumea tine caloriferele inkise, cum este primavara.
    Asta pt ca daca nu ar fi taiata teava de aerisire la ultimul etaj, apa calda din instalatie va continul sa circule prin coloana direct in returul din subsol.
    Si asa ajungem sa platim caldura din tevi primavara .

    Raportează
  • postat de V Luni, 25 Februarie 2013 18:25 Link la comentariu
    0
    0

    Fara ISTA. scapam de ei ODATA

    Raportează
  • postat de ss Luni, 25 Februarie 2013 16:26 Link la comentariu
    0
    0

    Victor citirea caloriferelor ar fi o alta indeletnicire care reprezinta o sursa de venit....nicio grija ca si ceillati vor factura aceste citiri. Sa stii ca energia electrica iti este citita de firma Sindserv Bucuresti....numele cred ca-ti spune totul, de precizat ca si conducerea celor de la "Electrica Galati" e in Ploiesti. Precum se vede prapaditul Galati este doar o vaca de muls.....multumim conducerii pesediste galatene, ne-au transformat in 23 de ani intr-o localitate de mana a 3-a iar opera de distrugere continua. Vom avea in curand si capitala regionala la Constanta dupa ce in discutii de ochii lumii au mai fost aduse Braila si eventual Focsani......Galatiul nu mai exista!

    Raportează
  • postat de sevilla86 Luni, 25 Februarie 2013 14:42 Link la comentariu
    0
    0

    stop jafului marca ista...TREBUIESC LICHIDAT ACESTI TALHARI LA DRUMUL MARE

    Raportează
  • postat de gimi Luni, 25 Februarie 2013 14:23 Link la comentariu
    1
    0

    cum e posibil ca un administrator rau intentionat sa se puna stapan peste casa mea proprietate fiind si sa ma incarce la intretinere ca la concurs in dusmanie deoarece nu am platit ceia ce am consumat.ba mai mult smenaru de administrator incurajat de presedinte de asociatie pluseaza si nu se lasa pana nu imi baga si penalitati ce rezulta din niste calcule numai de ei stiute.apoi au tupeul si neobrazarea sa ma actioneze in judecata cu intentia bine pusa la cale de a-mi fura casa.si asta in timp ce haita de asociatii de proprietari sunt platiti din bani locatarului.adica si de mine.care eu pur si simplu nu am nevoie de intermediari pentru a-mi achta factura direct la furnizor asa cum platesc la gaze si la electricitate.ce-ar insemna daca toate firmele de utilitati ar proceda la fel ca apaterm?nu ai platit factura,atunci te taxam in continuare in bataie de joc.si inca ceva.daca administratorul nu primeste banu atunci sa sisteze furnizare.cu alte cuvinte weu nu am luat bani cu camata de la asociatie iar administratorul smenar nu are statut de functionar al unei institutii bancare pentru a percepe penalitati.

    Raportează
  • postat de Modoficarea circuitului în plan verical de cel de la etajul patru cu centrală termică, cumulează aer în caloriferele etajelor inferioare, deci ineficiență în încălzire. Deci debranșare la liber, dragă Apaterm. Luni, 25 Februarie 2013 13:24 Link la comentariu
    1
    0

    Sunt de acord cu centralele termice de apartament atât timp cât nu se modifică circuitul primar în pan vertical de cei de la la etajul patru, circuitul nemaiajungând la vasul de expansiune, deci aer pe coloană, aerisirea coloanei pe verticală, parter etaj, 1, 2, 3, nemaifăcându-se, deci încălzire incompletă cu toate că termostatele sunt la maxim, caloriferele cumulând aer în timp. Cine pierde? Apaterm pentru că nu pot fi facturat decât la căldura minimă ce circulă pe coloană. Partea bună, acum fac economie fortuit și următor debranșarea pentru a trece pe centrală termică, dacă coloana pe verticală este modificată tehnic. Deci pa,pa Apaterm, sunteți neserioși modificând instalația de încălzire a blocului, pe scară, în plan vertical.

    Raportează
  • postat de Rică Luni, 25 Februarie 2013 12:09 Link la comentariu
    0
    0

    Solicitaţi administratorilor de asociatii să treacă în lista de plată, defalcat cele două costuri, pentru căldura din calorifere calorifere şi pentru ţevi. Abia atunci se vede clar cât plătesc cei de la sistemul centralizat efectiv pentru căldură. Solicitaţi ca în listele de plată să fie trecuţi beneficiarii ajutorului de încălzire, să-i vadă toată lumea de pe scară şi să se vadă şi ei. Administratorul care are acest curaj trebuie pus administrator la APATERM.
    Încolo totul este o nouă abureală. Dreptul celui de la sistemul centralizat nu presupune ca altcineva să-i suporte cheltuielile bunăstării lui. Soluţia Apaterm este una singură CONTORIZARE INDIVIDUALĂ.Orice altceva este soluţie de avarie. Dar apaterm a funcţionat tot timpul pe avarie.

    Raportează
  • postat de catyusa Luni, 25 Februarie 2013 11:41 Link la comentariu
    0
    1

    ASOCIATIILE DE PROPIETARI TREBUIE SA DISPARA!
    SA SE FACA CONTRACTE INDIVIDUALE LA APA SI CALDURA CU FIECARE APARTAMENt, la fel cum se plateste lumina, telefonul...nu e normal sa se plateasca tevile care te incalzesc!

    Raportează
  • postat de victor Luni, 25 Februarie 2013 11:31 Link la comentariu
    0
    0

    Si crede cineva ca Apaterm nu va incasa plati pentru citirea repartitosrelor? Ar fi bine si logic sa cireasca Apaterm, asa cum citeste electrica.

    Raportează
  • postat de mihai Luni, 25 Februarie 2013 11:27 Link la comentariu
    0
    0

    cred ca romania nu-i inca tara idiotilor, idioti sunt doar ce-i care conduc, in speta galatiul, incompetenta-i crasa, nu sunt capabili sa dea o solutie fara controverse, noua institutie de distribuie a agentului termic deja sa nascut fara cap si fara picioare , este tinuta in viata de aparetele primariei care la randul ei este este fara cap si fara picioare, mai nou, primarul este propus pentru avansare in partid, si ma intreb pentru care fapte.

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Luni, 25 Februarie 2013 09:54 Link la comentariu
    1
    1

    opturarea, taierea tevilor comune de incalzire este ilegala (de catre cel de la etajul 4 si de fapt de oricine), aveti dreptate dar de ce credeti ca a facut-o ???

    cand s-a trezit cu 150 lei de platit la caldura desi omul are apartament, pentru ca vezi Doamne "tevile ii incalzesc apartamentul" atunci s-a enervat si a taiat tot ce prinde, si acum se duce la ISTA si le zice

    "AM TAIAT TOATE TEVILE SI DECI NU MAI PUTETI SA MA INCARCATI ABSOLUT NIMIC DE PLATA !"
    si asa si-a redus costul de la 150 lei pe luna pe niste tevi la 0 lei pe luna, ca nu le mai are.

    Da, domnul respectiv a incalcat legea, dar cine l-a impins sa o faca ???
    daca nu aberatiile care se intampla in orasul mocirla Galati ???

    Adica cu centrala pe gaz de apartament (etajul 1) incalzesc apartamentul debransat de deasupra mea (etajul 2), incalzesc apartamentul care are robinetele inchise (parter) dar totusi trece caldura pana la cel de la etajul 4,
    si acest cu centrala pe gaz sa plateasca 150 lei pentru niste tevi ???

    Nu credeti, preluati de la tech si de la ista tabelele complete de calcul si vedeti ce sume au cei cu tevi "neizolate" (de parca cele existente ar fi foarte bune conducatoare de caldura) si care nu au nici-un calorifer in casa, pentru ca au centrale de gaz pe apartamtent, si sa vedeti ce sume se inputa !
    Ajung situatii idioate in care unul care are caloriferele toate dar inchise robinetul dar tevile izolate (cica !) si care este deci client APATERM sa plateasca 6 lei caldura (DAAAA ! 6 lei !!) si altii care au centrala proprie sa ajunga datorita unor tevi sa plateasca peste 100 lei caldura !!!!

    Este tara idiotilor sau nu ?

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Luni, 25 Februarie 2013 09:41 Link la comentariu
    0
    0

    sa mai adaug un punct

    3) daca APATERM inchieie contracte unilaterale cu Proprietarul, atunci Proprietarul ii va fi mai usor sa DENUNTE acest CONTRACT, nu numai sa ceara respectarea serviciului oferit de APATERM, ci Proprietarul VA PUTEA SA DENUNTE si SA RENUNTE la Contractul cu APATERM.

    Si de acest lucru le este frica de APATERM !!
    La o Asociatie de Proprietari 80% din proprietari au dorit renuntarea la serviciile Apaterm, si stiti care a fost raspunsul Apaterm ??? ca trebuie toti 100% ca cei care au ramas, au dreptul !
    DESI aceasta Asociatie de Proprietari are datorii de MILIARDE de lei vechi, primesc in continuare caldura (si pierderi) la cei rau-platnici spre disperarea celor buni-platnici !
    Este ABERANT ! Tara idiotilor !

    In momentul cand APATERM ar avea contracte individuale, nu numai ca ar trebui sa respecte serviciile oferite DIRECT clientului, dar clientul poate sa descopere ca o centrala pe gaz de apartament ii poate oferi aceleasi conditii (daca nu clar mai bune) la un pret mult mai bun, mult mai ieftin (chiar si jumatate de pret) !!!
    Si aici este frica APATERM !

    Apaterm nu si-a dorit niciodata rezolvarea problemei pentru ca ei stiu ca sunt falimentari din toate punctele de vedere: PRODUCTIE, DISTRIBUTIE, INCASARE PLATA , CALITATEA SERVICIILOR !

    La productie depinde de Electrocentrale, si automat de preturile monopol oferite de Electrocentrale,
    la distributie reteaua este veche si apoi retelele din subsolurile blocurilor DECLARATE IN MOD IDIOT ca fiind problema Asociatiilor de Proprietari (s-au stricat, degradat, si ciopartit) nu poate fi modernizata decat cu costuri foarte mari,
    la incasare plata, nu numai ca exista rau-platnici proprietari de apartamente, dar exista CEI MAI MARI RAU PLATNICI chiar chiariasi ai primariei Galati, care duc in mocirla un bloc intreg, apoi exista institutii si institutii ale statului care platesc preturi mai bune, si sunt puse costurile in carca bunilor-platnici,
    la calitatea serviciilor ei nu ofera nimic, nici-o modalitate de control si automat Asociatiile de proprietari, nefiind o persoana in cauza, ci doar juridica, nu ii pasa, sau nu poate sa evalueze, si automat se pierde in principiu "e teava stricata din bloc, nu este vina Apaterm, hai sictir"

    Bine ati venit in noul Galati - vechea mocirla Galati

    Raportează
  • postat de Da, dar dacă circuitul primar este întrerupt de cel de la etajul patru pentru că are centrală termică, nu semnez. Modificare de instalație fără aprobare, asta-i. Luni, 25 Februarie 2013 09:32 Link la comentariu
    0
    0

    Rezilierea contractului trebuie bine stipulat. De exemplu la mine etajul patru are centrală termică de apartament și a anulat prin debranșare circuitul primar de circulație a agentului termic fiind întrerupt, ne mai făcându-se legătura cu vasul de expansiune pe toată coloana a scări, circuitul primar de alimentare fiind întrerupt.

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Luni, 25 Februarie 2013 09:17 Link la comentariu
    0
    0

    Hai sa va explic de ce oricum sistemul APATERM este FALIMENTAR !

    1) Legea a fost facuta in mod idiot, pentru ca societatile de incalzire termica centralizate, detinute de statul roman dupa comunism, au ramas in curtea statului roman, prin Primarii
    si acestea pentru ca sa nu aiba IN RESPONSABILITATE contracte cu mii si mii de clienti unici - proprietarii de apartamente - au vrut sa aiba in loc de zeci de mii de contracte cu Proprietarii de apartament sa aiba doar cateva sute de contracte cu Asociatiile de Proprietari !!!

    Adica sa se ocupe Asociatiile sa stranga banii si sa ii forteze pe rai-platnici sa plateasca !! desi Asociatiile de Proprietari NU AU NICI-O POSIBILITATE sa inchida agentul termic doar pentru un singur rau-platnic, sau sa il forteze sa plateasca !!!!!!!!
    Si mai mult, chiar daca ar putea, nu au dreptul pentru ca Serviciul este al APATERM si proprietatea este a PROPRIETARULUI !
    Cu alte cuvinte se arunca IN MOD IDIOT responsabilitatea Asociatiilor de proprietari care oricum NU POT GARANTA CU NIMIC ! Nu au in proprietate nimic !!

    2) Dorinta de a face contracte individuale este mare, dar fara contorizare separata, APATERM se va alege cu zeci de mii de contracte care v-a trebui sa le respecte !!! sa dea agent termic la toti clientii pe baza unui contract care trebuie sa il respecte !
    Si nu va putea !!! Si astfel APATERM nu numai ca va avea gestiunea a zeci de mii de contracte cu Proprietarii (care este real si corect, dar si greu, costurile se ridica) dar si ii obliga sa aiba agent termic la temperaturile corecte, in toate tevile si caloriferele fiecarui client.

    IN CONCLUZIE: Nu numai ca legea este proasta, si nu numai ca s-au adaugat norme noi care CONSOLIDEAZA IDIOTENIA din lege, dar APATERM nu si-a dorit si nu isi va dori NICIODATA sa aiba contracte individuale cu Proprietarii !
    Pentru ca le vine usor cu Asociatii de Proprietari, care sunt doar cateva sute, pentru ca se pierd banii si notiunea de eficienta energetica, APATERM stiu ca pot sa dea in judecata Asociatiile pentru datorii si penalitati, si stiu ca Asociatiile nu ii vor da in judecata pentru INEFICIENTA ECONOMICA, SERVICIU PROST, CALCULE GRESITE si scapa !

    Pe cei de la APATERM nu i-a interesat si nu ii intereseaza eficienta economica sau corectitudinea !
    Ii intereseaza sa aiba relatie cu Asociatii datornice si sa li se anuleze datorii care includ si ineficienta proprie economica a APATERM !
    De fapt din totdeauna APATERM si-a ascuns falimentul in datoriile locatarilor rai-platnici si COSTUL MARE si FALIMENTAR al serviciilor care le ofera, le ascund in toate penalitatile, si apoi in anularea lor de catre Primarii si Guvern.

    Este un sistem mincinos si cancerigen, falimentar.

    Imediat daca s-ar pune in functie plata cu contract individual, si sa respecte contractul cu Propietarul BUN PLATNIC care nu numai ca nu este o parte slaba (Asociatiile datornice) ci un CLIENT CU DREPTURI EUROPENE si se va trezi data in Judecata daca nu ofera serviciul ca in Contract !
    Si astfel va iesi la iveala FALIMENTUL DE FACTO al APATERM.


    PS: multe vorbe, dar o sa vedeti ca nu o sa se schimbe nimic.
    PS2: singura sansa, centrala de apartament pe gaz si contorizare separata apa-rece (cand se putea)

    Raportează
  • postat de flory Luni, 25 Februarie 2013 08:43 Link la comentariu
    0
    0

    si daca vreau sa renunt in viitor la "serviciile " APATERM , acest contract ma va lega de maini si de piciore ?- ce e de facut pentru a ma proteja?

    Raportează
  • postat de pescarita Luni, 25 Februarie 2013 08:31 Link la comentariu
    0
    0

    administratorii ar trebui sa dea tabel locatarilor cu consumul de apa cum era inainte...locatarii nu stiu ce consum de apa au la administratie stiu doar ce duc...dar tabelul original cu consumul de apa e la administrator si nimeni nu stie pe cine favorizeaza si de ce e uasa umflata factura la apa...pentru ca nu au acces la propriu lor consum...eu consum doar 3 sau 3 m cub apa dar pe factura am pierderi de 7 8 m cubi apa dar tabelul cu consumul de apa de la administratie nu lam mai vazut de ani de zile...e corect asa ceva..nimeni nu stie ce plateste...platim doar ce vrea administratorul nu ceea ce consumam...

    Raportează
  • postat de IC Luni, 25 Februarie 2013 08:04 Link la comentariu
    0
    0

    Mai multe ordine ale ANRSC ,care contin :":(...reflexe moştenite de dinainte de 1989....) ar trebui abrogate, Nu inteleg si nici nu am sa inteleg motivul existentei scestei institutii intr-o ecomomie bazata pe legea cererii si ofertei si de ce ordinele emise de aceasta au putere de lege ? Buna intentia Apaterm de a incheia contracte direct cu propietarii apartamentelor ( daca mai apuca ) ,ce se face insa cu propietarii care nu vor avea nevoie de "serviciile Apaterm" ,nu vor incheia contracte si nici nu vor palati niste sevicii nesolicitate si inexistente , "datoriile" acumulate de acestia nu vor duce la sistarea serviciilor si pentru ceilalti ?In definitiv ,din punctul lor de vedere , blocul poate fi debransat oricand ..... Consider ca cine doreste sa se incalzeasca centralizat ,trebuie sa suporte toate cheltuielile aferente acestei dorinte . In eventualitatea cand pe o scara ,intr-un bloc propietarii doresc incalzirea spatiilor comune ,holuri ,casa scarilor ,uscator etc , mentin caloriferele si platesc ,daca nu le scot si nu platesc nimic . Nu am inclus intentionat subsolul fiindca este un spatiu pe care nu-l doreste nimeni incalzit iar daca sunt pierderi de caldura prin tevi ,acestea trebuiesc suportate de cei care au apartamentele bransate ,cum de altfel este situatia si cu pierderile de pana la intrarea in bloc.Cat despre coloane ,acelea care nu sunt inchise , hai sa fim seriosi ,daca nu sunt izolate ,primesc caldura din apartamentele cu centrale individuale ,nu cedeaza .

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.