Vanele din subsol - abandonate, factura - încărcată, la Asociaţia de Proprietari nr. 313 din Micro 16

Vanele din subsol - abandonate, factura - încărcată, la Asociaţia de Proprietari nr. 313 din Micro 16
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Deşi primăvara dă semne că ar veni, problema încălzirii este încă una stringentă pentru mulţi gălăţeni. Sub semnătura lui Romeo Cândea (Ecologiştii PER - Filiala Galaţi), am primit la redacţie următoarea scrisoare.

"Stimată SC Apaterm SA,

Dacă nu există Calorgal, atunci Apaterm este actualul furnizor de energie termică, iar contractul şi convenţia concepute trebuie să fie şi aplicate. Cât de simplu ar fi fost ca furnizorul de căldură şi apă caldă (e vorba de punctul termic 20 al S.C. Apaterm) să colaboreze cu utilizatorul - Asociaţia de Proprietari nr. 313 - pentru reglarea debitului de agent termic prin manevre corecte. Blocurile B1, B2 şi B4 nu au repartitoare şi trebuie să primească agent termic proporţional cu suprafeţele radiante existente (un metru pătrat = 419 Kcal). Aceste suprafeţe sunt cunoscute la furnizor şi utilizator, iar normalitatea a domnit până în noiembrie 2012, inclusiv.

Începând cu decembrie 2012, furnizorul de energie termică, respectiv, punctul termic 20 al Apaterm, şi-a abandonat vanele de reglaj termoficare, lăsându-le pe mâna infractorilor. Aşa s-a ajuns ca blocul B1 să fie încărcat cu debit maxim posibil pe D.n 65 mm (25 m.c pe oră) la un ecart de 5-6 grade Celsius. S-a ajuns la suma de 8,9714 lei/metru pătrat încălzire. Comparând cu situaţia din iarna viscolită a lui 2012 (în ianuarie - februarie 2012=7,41 lei/metru pătrat) rezultă o încărcare de 70 lei/apartament. În luna ianuarie 2013, situaţia se repetă (8,6579 lei/metru pătrat) şi 56 lei/apartament.

Cine plăteşte 5110 + 4088 = 9198 lei proprietarilor din blocul B1, cât a ajuns încărcarea per total? Utilizatorii (asociaţiile de proprietari) ar trebui să urmărească modificările ce se fac la instalaţiile de încălzire. Noi - consumatorii - trebuie să avem robinete la fiecare calorifer din apartament şi atunci nu nu vom avea nevoie de repartitoare şi nu vom arunca căldura pe fereastră. Cei ce nu ştiu încă, să afle că la bloc nu se poate trăi fără asociaţii de proprietari.

Cu deosebită consideraţie,

Romeo Cândea, Ecologiştii PER - Filiala Galaţi"

Facturarea se face după contorul de la limita de proprietate

Am înaintat scrisoarea rpimită, pentru un răspuns avizat, SC APATERM SA, care ne-a răspuns că împărţirea cheltuielilor asociaţiei este în sarcina administratorului, iar facturarea se face în concordanţă cu valoarea exprimată de contorul de la limita de proprietate. Iată, în amănunt, răspunsul APATERM-ului: "Afirmaţia că debitul mediu orar al agentului termic secundar a fost majorat la 25 metri cub pe oră nu se confirmă. Din analiza datelor înregistrate de contorul montat la limita de proprietate se constată valori medii, după cum urmează: în luna noiembrie 2012 - 19,48 m³ pe oră; luna decembrie 2012 - 19,47 m³ pe oră şi în luna ianuarie 2013 - 17,898 m³ pe oră. De la pornirea sistemului centralizat, în luna noiembrie 2012, şeful sectorului de exploatare din Micro 16 a colaborat cu partenerul nostru de contract, respectiv, reprezentantul Asociaţiei de Proprietar nr. 313. Astfel în noiembrie 2012 s-a solicitat o reglare a debitului intrat în condominiu şi în decembrie 2012, odată cu scăderea temperaturilor, s-a solicitat o creştere uşoară a debitului agentului termic secundar".

Vanele de reglaj, proprietatea asociaţiei

"Vanele de reglaj sunt pe proprietatea utilizatorului. Nu putem verifica afirmaţiile cu privire la 8,9 şi 7,4 lei/m², reprezentând cheltuieli cu încălzirea apartamentului, deoarece nu avem acces la datele referitoare la suprafaţa utilă a condominiului; toate aceste date se găsesc în evidenţele amintitei asociaţii de proprietari şi tot reprezentanţii asociaţiei de proprietari sunt cei care repartizează cheltuielile de încălzire pe fiecare apartament. Conform prevederilor H.G.R. nr. 1588/2007- “Repartizarea cheltuielilor sau obligaţiilor financiare pe fiecare proprietate individuală revine administratorului. Lista de plată se semnează de administrator şi de un membru al comisiei de cenzori şi se aprobă de preşedinte prin semnătura şi aplicarea ştampilei asociaţiei, persoanele semnatare certificând şi răspunzând de corectitudinea listei de plată.

Facem menţiunea că pentru lunile noiembrie-ianuarie, facturarea consumului de energie termică pentru încălzire s-a făcut după înregistrările contorului montat la limita de proprietate. Referitor la funcţionarea instalaţiilor din interiorul condominiului va aducem la cunoştinţă că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, la art. 34 alin. (1) se stipulează faptul că “administrarea, întreţinerea, investiţiile şi reparaţiile asupra proprietăţii comune sunt în sarcina asociaţiei de proprietari”. La art. 40 din acelaşi act normativ este prevăzut că “asociaţia de proprietari are obligaţia să ia măsuri cu privire la îmbunătăţirea confortului termic al clădirii”", ne răspunde administratorul special SC Apaterm SA, ing. Adriana Stratulat.

Citit 3195 ori Ultima modificare Luni, 11 Martie 2013 18:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.