Pe străzile din Galaţi circulă tramvaie din "epoca de aur" / Cele mai vechi sunt din 1974, cele mai noi - din 1987

Pe străzile din Galaţi circulă tramvaie din "epoca de aur" / Cele mai vechi sunt din 1974, cele mai noi - din 1987
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Deşi în ţările Uniunii Europene transportul electric este la mare căutare, eliminarea poluării fiind unul dintre principalele motive, la Galaţi acesta se restrânge de la an la an. În prezent, în depoul SC Transurb SA Galaţi se află 64 de vagoane de tramvai (plus două tramvaie cu plug, pentru deszăpezit) şi doar 13 troleibuze.

„80 la sută dintre tramvaie sunt din anii 1984 şi 1987, fiind cumpărate la mâna a doua din Rotterdam. Celelalte 20 la sută sunt mai vechi şi provin din generaţia anilor 1974-1978. Se adaugă 13 troleibuze, dintre care 3 sunt din anul 2001 şi 10 din 2008”, ne-a spus Genica Totolici, director executiv al SC „Transurb” SA Galaţi.

Rezultă că vechimea tramvaielor noastre este cuprinsă între trei şi patru decenii, dar cum "viaţa" unui tramvai este de 50 de ani, am spune că suntem în grafic!

Ce viitor are transportul electric, la Galaţi? Interlocutoarea ne-a spus că, pe viitor, Primăria şi Consiliul Local Galaţi au în plan achiziţionarea a patru tramvaie electronice. "Se doreşte a fi folosite pe cea mai lungă cale de transport în comun, pe traseul nr. 39, dintre Micro 19 şi Cimitirul Israelit. Pentru aceasta, trebuie întâi de toate adaptată şi modernizată calea de rulare între Stadionul Oţelul şi Cimitirul Israelit. Deocamdată a fost modernizată porţiunea dintre stadion şi Micro 19. În acest scop, acum se lucrează la un proiect pentru a obţine fonduri europene”, ne-a declarat Genica Totolici.

Un tramvai autohton, produs la Cluj, costă - fără dotări (adică scaune şi accesorii) - 1,5 milioane de euro. Cu dotările aferente, preţul unui tramvai poate ajunge la 2 milioane, chiar 2,5 milioane de euro. Preţul pare astronomic, dar raportat la capacitatea de transport, care este de 250 de persoane, şi la cei 50 de ani de garanţie, costurile nu mai sunt atât de mari. Dacă mai luăm în calcul şi faptul că transportul electric reduce considerabil poluarea, neexistând emisii de bioxid de carbon, ca în cazul autobuzelor, atunci investiţia în transportul electric este una cât se poate de inspirată, în pas cu viziunea UE şi în sprijinul sănătăţii noastre.

Citit 1875 ori Ultima modificare Joi, 31 Octombrie 2013 16:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.