Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
3 comentarii

Deşi în cadrul Serviciului de Ambulanţă al Judeţului (SAJ) Galaţi există în prezent 45 de maşini de intervenţie şi trei maşini destinate consulturilor medicale, rareori toate aceste vehicule sunt funcţionale în acelaşi timp. Anul vechi de fabricaţie, sutele de mii de kilometri parcurşi şi drumurile pline de gropi conduc la reparaţii interminabile şi la costuri foarte mari de întreţinere.

De 16 ori înconjurul Pâmântului

Recordul de kilometri parcurşi de o maşină din parcul auto al SAJ Galaţi este de 659.000, adică de peste 16 ori echivalentul circumferinţei planetei Pământ la Ecuator. Este vorba despre un Mercedes Vito, care într-o altă ţară europeană ar fi fost scos din uz după doar 150.000 de kilometri. "Este vorba despre un grad foarte mare de uzură, dacă ne gândim la faptul că o maşină normală trebuie schimbată pe la 300.000 de kilometri. Când vine vorba de maşinile folosite pentru intervenţii medicale, numărul maxim de kilometri ar trebui să scadă la 150.000. Trebuie să ne gândim că nici drumurile de la noi nu se pot compara cu cele din alte ţări", ne-a declarat directorul SAJ Galaţi, dr. Mihai Polinschi.
La valoarea deloc de neglijat rezultată în urma lucrărilor de reparaţie ale acestor maşini, se adaugă şi consumul mai mare de combustibil, un efect direct al uzurii motorului. Rezultă, astfel, cheltuieli mult prea mari de întreţinere, o siguranţă diminuată pentru pacient şi frustrări în rândul angajaţilor.

Trei maşini, aproape de vârsta buletinului

Trei dintre maşinile folosite pentru intervenţii la urgenţele medicale au fost fabricate în anul 2001. Alte 16 în 2007, 15 în 2008, iar două în 2009. Reiese astfel că mai mult de trei sferturi din parcul auto al SAJ Galaţi are o vechime mai mare de cinci ani.
O parte din maşinile vechi ar putea fi înlocuite chiar anul acesta, după ce Ministerul Sănătăţii a anunţat în luna august că va cumpăra maşini noi de ambulanţă până în luna ianuarie. Chiar şi aşa, medicii gălăţeni nu sunt foarte optimişti că situaţia se va îmbunătăţi radical. "Ni s-a cerut să transmitem la Bucureşti starea actuală a parcului auto. Nu ştim exact ce se va întâmpla, însă am fi mulţumiţi dacă am primi măcar o ambulanţă nouă", a adăugat dr. Polinschi.
La SAJ Galaţi lucrează în prezent 225 de angajaţi, doar jumătate din numărul de care ar fi nevoie.

Citiţi şi: De ce NU are MEDICI Spitalul Judeţean

Citit 2324 ori Ultima modificare Miercuri, 03 Septembrie 2014 17:25

3 comentarii

  • postat de Totusi Joi, 04 Septembrie 2014 21:30 5.13.136.*** Link la comentariu
    0
    2

    Pai depinde si cum le conduci. Astea fiind ambulante stiti foarte bine cum sunt conduse, cu viteza, bruscate etc. E normal ca la atatia km sa ajunga rau.

    Raportează
  • postat de sssss Joi, 04 Septembrie 2014 12:15 5.13.204.*** Link la comentariu
    0
    3

    Masinile din talcioc au toate chiar si cele de 3 ani 150 000 km

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Joi, 04 Septembrie 2014 11:31 213.218.53.*** Link la comentariu
    0
    3

    era un taximetristi in Grecia care avea doua taxi Mercedes din care una depasise 1.000.000 km si cealalta avea in jur de 900.000 fara sa fi schimbat motoarele (doar reparatii)

    si sunt multe masini in Galati care au peste 200.000 km si nu se plange nimeni ca o masina ar trebui aruncata dupa 150.000 km

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.