CÂŢI BANI SCOT operatorii de maxitaxi din Galaţi

CÂŢI BANI SCOT operatorii de maxitaxi din Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* La trasee înainte, la declaraţiile fiscale înapoi


De câte ori aleşii locali îi reproşează societăţii Transurb că are nevoie în fiecare an de o subvenţie consistentă de la bugetul local şi că nu poate supravieţui fără această finanţare, operatorul public arată cu degetul către microbuzele care circulă pe aceleaşi trasee şi îi fac concurenţă. De cealaltă parte, operatorii privaţi sunt acuzaţi (pe bună dreptate) că nu dau bilete de călătorie decât din an în Paşti (când se anunţă controale) şi că ar fi în stare să transporte călători şi în braţele şoferului, nu doar în picioare!

De aceea am fost curioşi să aflăm ce profituri obţin operatorii privaţi, pornind de la faptul că, anul trecut, Transurb a reuşit să realizeze un profit net de doar 79.943 de lei. Asta în condiţiile în care a avut o cifră de afaceri de 4,5 milioane de lei şi a beneficiat de o subvenţie de 32,8 milioane de lei. Dacă profitul de anul trecut vi se pare prea mic, aflaţi că este o performanţă faţă de cel înregistrat în anul 2012, de 16.669 de lei! Iată însă, ce realizări economice au declarat Ministerului Finanţelor cei opt operatori privaţi.

Cine a ieşit pe plus

ACJ Globe Tour are 25 de microbuze active, cu care asigură două trasee de maxi-taxi: ADP – Parc CFR – Ţiglina II – ADP (circular) şi Auchan – Cimitirul „Ştefan cel Mare”. Cu o cifră de afaceri de 4,3 milioane de lei, firma a declarat, anul trecut, un profit net de 270.169 de lei, mai mare decât Transurb şi decât toţi ceilalţi şapte operatori privaţi.

SC Comsamo SRL „păstoreşte” nu mai puţin de 45 de microbuze active pe două dintre rutele de transport ale Galaţiului: Ştefan cel Mare – XXL şi ADP – Piaţa Centrală. Firma declară o cifră de afaceri de 4,4 milioane de lei şi un profit în 2013 de 16.656 de lei.

În topul profiturilor anului 2013 urmează SC Andry SRL, care, cu doar 15 microbuze active pe un singur traseu - ADP – Damen - a înregistrat un profit net de 16.480 de lei, la o cifră de afaceri de 693.600 de lei.

CITEŞTE ŞI: NOI TRASEE pentru Transurb şi operatorii privaţi/ Strategia privind TRANSPORTUL PUBLIC, în dezbatere

Cu 25 de microbuze active, Relajcar SRL asigură două dintre cele mai circulate trasee de transport în Galaţi: Auchan – Piaţa Centrală şi Gara CFR – XXL. Anul trecut, firma a obţinut un profit net de doar 11.539 de lei, la o cifră de afaceri de aproximativ 1,2 milioane de lei.

Un profit de doar 1.072 de lei a declarat, anul trecut, SC Bădilaş Com SRL, ale cărui 15 microbuze acoperă traseul ADP – Ţiglina I – Parc CFR – ADP (circular). Cifra de afaceri netă a operatorului este de 1,6 milioane de lei.

Cine sunt perdanţii

Surprinzător sau nu, doi dintre operatorii privaţi de transport au ieşit în pierdere, iar un altul nu a mai raportat nimic Ministerului Finanţelor din anul 2011, când a ieşit în pierdere! SC Transdan SRL, cu o cifră de afaceri netă de 760.371 de lei, a raportat, în 2013, o pierdere netă de 54.992 de lei. Cu toate acestea, cele zece microbuze active ale firmei continuă să circule pe traseul Port – Cartier Dunărea!

Pe pierdere se declară şi SC Sogitour SRL, ale cărei zece microbuze active acoperă traseul Micro 39 – Gara CFR. La o cifră de afaceri netă de 465.838 de lei, firma a ieşit cu o „gaură” de 35.982 de lei.

Firma Transcris SRL, care asigură traseul Parc CFR – Cartier Dunărea cu 25 de microbuze, nu şi-a mai depus bilanţul fiscal din 2011! În acel an, firma raporta o cifră de afaceri netă de 1,5 milioane de lei, şi o pierdere de 222.648 de lei.

Ne întrebăm, însă, cum e posibil ca firmele să piardă bani din activitatea de transport sau să realizete profituri atât de mici şi să nu-şi dorească să se retragă din această activitate. Paradoxal, nu-i aşa?

 

Reducere progresivă a vehiculelor private

Cei opt operatori privaţi din transportul local de persoane sunt aceiaşi din anul 2005. La acel moment acopereau 26 de trasee, cu un număr impresionant de maxi-taxi: 500. În 2010, aleşii locali le-au redus activitatea la 11 trasee şi 170 de microbuze. Dacă aleşii vor aproba noua Strategie de transport, din mai 2015 vom mai avea doar cinci trasee acoperite de 27 de vehicule private.

Citit 5447 ori Ultima modificare Miercuri, 22 Octombrie 2014 18:43

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.